tak wiem tyle razy było drążone i jest masa wątków po otwieranych i przez to jest taki burdel ze nic nie wiadomo
Mam pytanie znam sie na silnikach i mechanice , ale ostatnio zacząłem drążyć temat napędu na 4 kola o którym wcześniej nie miałem zielonego pojęcia i którego wcześniej nie używałem wiec pytanie będzie jak od głupka ktoremu trzeba to narysowac ,wiec tak rextonie 2.7 xdi z 2004 roku , nie dołącza mi przednich kół , sprawdziłem wężyki jeszcze nie wszystkie i faktycznie gumowe kolanko bylo do wymiany , dzisiaj rozebrałem silniczek na mechanizmie różnicowym ( o ile tak sie to nazywa ) i wszystko działa poprawnie silnik obraca sie w dwie strony i niby za sprzęgła L i H po wciśnięciu :
4LO kontrolka miga i po chwili zaczyna stale świecić , tylni most sie blokuje
4HI kontrolka miga na zielono i nie przestaje migać az po chwili wyskakuje 4wd check , wiec resetuje z powrotem na 2 kola ,wyłączam silnik i wszystkie kontrolki znikają
ale ani na Lo czy HI przednie kola nie załączają sie , co prawda słychać jakieś trzaski typu zasprzeglania ale dalej jest dupa
prosiłbym również żeby mi ktos wytłumaczył po co jest ten caly system próżniowy czy vacum i co zalacza czy odpina
z tego co czytałem na forum jest również połączony z układem hamulcowym ??? jak tak to hamulce działają wyśmienicie
gdzie dalej uderzać panowie
4x4 problem przód nie dołącza
SsangYong Rexton flagowy SUV marki, produkowany od 2003 do 2016 roku - znany i lubiany przez wszystkich. Tutaj znajdziecie wszelkie informacje na jego temat
- sergio1969
- Stały bywalec
- Posty: 1289
- Rejestracja: 03 cze 2013, 7:18
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2694
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Gdynia :-)
- Kontaktowanie:
Re: 4x4 problem przód nie dołącza
Postautor: sergio1969 » 26 lut 2014, 21:15
wszystko masz na forum w roznych dzialach poszukaj
Sergio
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 5
- Rejestracja: 11 cze 2012, 21:02
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2004
- Pojemność silnika: 27
- Gadu-Gadu: 0
Re: 4x4 problem przód nie dołącza
Postautor: Psychol » 27 lut 2014, 1:27
Sligo Irlandia 
rozumiem ze Transfer Case to jest mechanizm różnicowy ?

i on odpowiada za dołączanie przedniego walu , czyli na chłopski rozum jak podniosę auto i odpalę napęd na 4 Lo do przedni wal powinien sie zacząć kręcić ? wiec ten odcinek miał bym z głowy a pozniej musi być kolejny most który rozdzieli sile napędu na przednie osie , ? jak wal sie nie będzie kręcić to muszę szukać w tym mechanizmie różnicowym tak ? dzieki
aha i zapomnialem dodac ze gdy wyciagnalem silniczek z mechanizmu roznicowego to probowalem maualnie krecic w lewo i prawo tak jak sa oznaczenie L i H , oczywiscie staralem sie pozniej dobierac polozenie do sensora ktory rowniez sie tam znajduje i dalej nic sie nie dzialo
P.S. sergio1969 tak szukaj na forum 50% postów i odpowiedzi to pojęcia i slogany dla wybitnych mechaników a kolejna polówka to kłótnie i pierdoły wiec dlatego założyłem ten post dla zwyklego Laika
Yoł

rozumiem ze Transfer Case to jest mechanizm różnicowy ?
i on odpowiada za dołączanie przedniego walu , czyli na chłopski rozum jak podniosę auto i odpalę napęd na 4 Lo do przedni wal powinien sie zacząć kręcić ? wiec ten odcinek miał bym z głowy a pozniej musi być kolejny most który rozdzieli sile napędu na przednie osie , ? jak wal sie nie będzie kręcić to muszę szukać w tym mechanizmie różnicowym tak ? dzieki
aha i zapomnialem dodac ze gdy wyciagnalem silniczek z mechanizmu roznicowego to probowalem maualnie krecic w lewo i prawo tak jak sa oznaczenie L i H , oczywiscie staralem sie pozniej dobierac polozenie do sensora ktory rowniez sie tam znajduje i dalej nic sie nie dzialo
P.S. sergio1969 tak szukaj na forum 50% postów i odpowiedzi to pojęcia i slogany dla wybitnych mechaników a kolejna polówka to kłótnie i pierdoły wiec dlatego założyłem ten post dla zwyklego Laika
Yoł
- sergio1969
- Stały bywalec
- Posty: 1289
- Rejestracja: 03 cze 2013, 7:18
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2694
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Gdynia :-)
- Kontaktowanie:
Re: 4x4 problem przód nie dołącza
Postautor: sergio1969 » 27 lut 2014, 5:50
No i chyba masz racje z tymi postami bo niektoe sa dla mechanikow a jak nigdy z tym nic nie robiles to rece do Boga .Niektozy mysla ze jak on potrafi to reszta tez da rady a jak sie zabierasz za cos to nie wiesz gdzie rece wsadzic nie kazdy uzytkownik ma pojecie o mechanice itp pozdrawiam
Sergio
-
- Stały bywalec
- Posty: 532
- Rejestracja: 02 wrz 2012, 9:40
- Gadu-Gadu: 0
Re: 4x4 problem przód nie dołącza
Postautor: unimart » 27 lut 2014, 7:10
1. Podaj VIN
2. Transfer case to jest skrzynka rozdzielcza czyli reduktor, a nie mechanizm różnicowy (differential)
3. Pompa próżniowa (vacuum pump) generuje podciśnienie do sterowania napędami i wspomaganiem hamulców
4. W Rextonie I podciśnienie w układzie pojawia się po załączeniu 4WD. Polecenie wydaje komputer silnika (ECU) po otrzymaniu informacji zebranych przez znajdujący się pod siedzeniem moduł (TCCU), a podciśnienie dystrybuuje elektrozawór przy akumulatorze.
2. Transfer case to jest skrzynka rozdzielcza czyli reduktor, a nie mechanizm różnicowy (differential)
3. Pompa próżniowa (vacuum pump) generuje podciśnienie do sterowania napędami i wspomaganiem hamulców
4. W Rextonie I podciśnienie w układzie pojawia się po załączeniu 4WD. Polecenie wydaje komputer silnika (ECU) po otrzymaniu informacji zebranych przez znajdujący się pod siedzeniem moduł (TCCU), a podciśnienie dystrybuuje elektrozawór przy akumulatorze.
-
- Stały bywalec
- Posty: 394
- Rejestracja: 26 cze 2012, 12:02
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2004
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Automat 4biegowy (BTRA)
- Lokalizacja: waaawaaa-juropa
Re: 4x4 problem przód nie dołącza
Postautor: automatic » 27 lut 2014, 10:35
kup sobie to to:
http://allegro.pl/miernik-cisnienia-podcisnienia-wakuometr-vacuum-i3984280612.html
czyli miernik podciśnienia - nim sprawdzisz poprawność od strony zasysającej ( staram się nie używać zbyt slangowych i tajemnych zwrotów) google translate nie potrzebne!
rozpinaj rurki podciśnienia i podpinaj miernik
zacznij od doprowadzenia podciśnienia do zaworu pod akumulatorem jeśli niskie znacznie mniej niż -1 to sprawdź gumowy czwórnik/rozgałęziacz podciśnienia wiszący pomiedzy silnikiem a serwem on pęka i traci szczelność i jeszcze jeden trójnik schowany pomiędzy pierwszym i drugim wtryskiwaczem, oraz inne złacza podciśnienia w tej okolicy(dotyczy 2,9TD)
a jak jest wskazanie ok.-1 to potem idź nizej za zaworem sprawdź czy załączenie 4x4 uruchamia miernik za zaworem .
dalej trójnik - podłacz miernik na jedną nogę - a drugą zostaw podłaczoną do koła - jeśli wskazanie jest wysokie bliskie -1 to dobrze !
sprawdź teraz tak samo drugie odgałęźienie -
jeśli oba działają tak samo ok. -1 a koła nie załączają napędu to problem dotyczy:
#1 zatkanego lub zatkanych przewodów podciśnienia
#2 problemu z sprzegiełkiem podciśnieniowym (np. ktoś w nim robił modyfikacje)
jeśli wartość wskazań jest sporo mniejsza niż -1 :
#3 brak szczelności przewodu doprowadzającego lub złacza na wejściu w zwrotnicę
#4 brak szczelności uszczelniacza piasty - np. zbyt duży luz na łożysku ( tego prościej bez slangu się nie da wytłumaczyć)
#5 brak szczelności uszczelniacza na wejsciu półosi w zwrotnicę ( ssory taka jest technika ! )
#6 brak szczelności samego sprzęgiełka na powierzchniach styku z piastą/dekielkiem a nawet dziura w membranie dekielka
wykonującego ruch zasprzęglający zębatki do pracy ( jak w skrzyni biegów)
Czy coś nie jasne ?
p.s forum ma niewidzialnego moderatora ( taki jest ideał) i każy robi b... no a' bałagan !!! i nie skleja wątków w jeden ciąg tematyczny
ale komu by się chciało... to syzyfowa praca ( slang z mitologii)
http://allegro.pl/miernik-cisnienia-podcisnienia-wakuometr-vacuum-i3984280612.html
czyli miernik podciśnienia - nim sprawdzisz poprawność od strony zasysającej ( staram się nie używać zbyt slangowych i tajemnych zwrotów) google translate nie potrzebne!
rozpinaj rurki podciśnienia i podpinaj miernik
zacznij od doprowadzenia podciśnienia do zaworu pod akumulatorem jeśli niskie znacznie mniej niż -1 to sprawdź gumowy czwórnik/rozgałęziacz podciśnienia wiszący pomiedzy silnikiem a serwem on pęka i traci szczelność i jeszcze jeden trójnik schowany pomiędzy pierwszym i drugim wtryskiwaczem, oraz inne złacza podciśnienia w tej okolicy(dotyczy 2,9TD)
a jak jest wskazanie ok.-1 to potem idź nizej za zaworem sprawdź czy załączenie 4x4 uruchamia miernik za zaworem .
dalej trójnik - podłacz miernik na jedną nogę - a drugą zostaw podłaczoną do koła - jeśli wskazanie jest wysokie bliskie -1 to dobrze !
sprawdź teraz tak samo drugie odgałęźienie -
jeśli oba działają tak samo ok. -1 a koła nie załączają napędu to problem dotyczy:
#1 zatkanego lub zatkanych przewodów podciśnienia
#2 problemu z sprzegiełkiem podciśnieniowym (np. ktoś w nim robił modyfikacje)
jeśli wartość wskazań jest sporo mniejsza niż -1 :
#3 brak szczelności przewodu doprowadzającego lub złacza na wejściu w zwrotnicę
#4 brak szczelności uszczelniacza piasty - np. zbyt duży luz na łożysku ( tego prościej bez slangu się nie da wytłumaczyć)
#5 brak szczelności uszczelniacza na wejsciu półosi w zwrotnicę ( ssory taka jest technika ! )
#6 brak szczelności samego sprzęgiełka na powierzchniach styku z piastą/dekielkiem a nawet dziura w membranie dekielka
wykonującego ruch zasprzęglający zębatki do pracy ( jak w skrzyni biegów)
Czy coś nie jasne ?
p.s forum ma niewidzialnego moderatora ( taki jest ideał) i każy robi b... no a' bałagan !!! i nie skleja wątków w jeden ciąg tematyczny
ale komu by się chciało... to syzyfowa praca ( slang z mitologii)
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 5
- Rejestracja: 11 cze 2012, 21:02
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2004
- Pojemność silnika: 27
- Gadu-Gadu: 0
Re: 4x4 problem przód nie dołącza
Postautor: Psychol » 27 lut 2014, 15:56
Unimart
3. Pompa próżniowa (vacuum pump) generuje podciśnienie do sterowania napędami i wspomaganiem hamulców
Sterowania napędami
co mam przez to rozumieć ze to ciśnienie w tych wężykach załącza i odłącza napęd w tych łożyskach w kolach

, czy jak juz jest zalaczony naped na 4 kola to zapina na stale kola w przypadku 4LO
oraz rozłącza i załącza w razie potrzeby na 4 HI tak ?
automatic dzieki za link pożyczę sobie taki manometr od znajomego jak będę sprawdzał ciśnienia
ale zanim to zrobię po prostu chce poznać cala tą filozofie czyli za co odpowiada vacuum pump i za co odpowiada ten silniczek co zmienia położenia H N i L
ale z tego co wnioskuje gdy silniczek zmieni pozycje na L czy H w tym momencie powinien zapiać już przedni wal , a tego nie robi wiec wydaje mi sie ze muszę szukać usterki w okolicach tego całego transfer case
dzieki
3. Pompa próżniowa (vacuum pump) generuje podciśnienie do sterowania napędami i wspomaganiem hamulców
Sterowania napędami
co mam przez to rozumieć ze to ciśnienie w tych wężykach załącza i odłącza napęd w tych łożyskach w kolach

, czy jak juz jest zalaczony naped na 4 kola to zapina na stale kola w przypadku 4LO
oraz rozłącza i załącza w razie potrzeby na 4 HI tak ?
automatic dzieki za link pożyczę sobie taki manometr od znajomego jak będę sprawdzał ciśnienia
ale zanim to zrobię po prostu chce poznać cala tą filozofie czyli za co odpowiada vacuum pump i za co odpowiada ten silniczek co zmienia położenia H N i L
ale z tego co wnioskuje gdy silniczek zmieni pozycje na L czy H w tym momencie powinien zapiać już przedni wal , a tego nie robi wiec wydaje mi sie ze muszę szukać usterki w okolicach tego całego transfer case
dzieki
- neovo
- Forumowicz
- Posty: 68
- Rejestracja: 13 sty 2014, 14:42
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Gadu-Gadu: 0
Re: 4x4 problem przód nie dołącza
Postautor: neovo » 01 gru 2014, 8:39
Mój przypadek...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Wróć do „Rexton I/II/W (2003-2016)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość