Co powiecie o lpg lub cng w musso a konkretnie w silniku 3,2 V6 220PS lub wersja limited 500, mocy 246PS , jakie są wasze spostrzeżenia oraz wady i zalety ?
czy warto sie w cos takiego bawić ?
czy ten silnik jest tak wytrzymały jak 2,9 TD 120PS ? - [z którego Ja osobiście byłem holernie zadowolony i w terenie i na asfalcie ]
LPG W MUSSO ?
Ssangyong Musso znany jest w Polsce także pod marką Daewoo. Pierwszy model koreańskiej marki, który był oferowany oficjalnie w kraju. Napęd 4x4, nadwozie zbudowane na ramie i doskonałe właściwości terenowe to główne cechy Musso
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 27
- Rejestracja: 27 gru 2007, 8:33
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Oświęcim
Re: LPG W MUSSO ?
Postautor: rsikora » 11 lis 2008, 11:38
Po pierwsze silnik 3,2 litra jest rzędowy a nie widlasty.
Po drugie chodzi świetnie na gazie. Ponad rok temu zamontowalem sekwencję: centralka polska STAG300, reszta osprzętu włoska Tomasetto. Zrobiłem trzydzieści parę tysięcy kilomatrów i jak do tej pory rewelacja. Nie ma różnicy w jeździe na benzynie i gazie. Przy przełączaniu slychać tylko stuk zaworu przy butli i nie ma żadnej innej zauważalnej różnicy w pracy silnika. Również na pracę automatu instalacja gazowa nie wpływa w żaden sposób. Na gazie Musso pali 16 do 18 litrów na 100km - jest to jazda w średnim mieście - dojazdy do pracy na odcinku 10 km. Na trasie oscyluje w granicach 16 l/100km, chociaż jak się mocniej wdepnie gaz to różnie bywa
Po drugie chodzi świetnie na gazie. Ponad rok temu zamontowalem sekwencję: centralka polska STAG300, reszta osprzętu włoska Tomasetto. Zrobiłem trzydzieści parę tysięcy kilomatrów i jak do tej pory rewelacja. Nie ma różnicy w jeździe na benzynie i gazie. Przy przełączaniu slychać tylko stuk zaworu przy butli i nie ma żadnej innej zauważalnej różnicy w pracy silnika. Również na pracę automatu instalacja gazowa nie wpływa w żaden sposób. Na gazie Musso pali 16 do 18 litrów na 100km - jest to jazda w średnim mieście - dojazdy do pracy na odcinku 10 km. Na trasie oscyluje w granicach 16 l/100km, chociaż jak się mocniej wdepnie gaz to różnie bywa

Musso 3,2i Automat
- DANIEL
- Stały bywalec
- Posty: 120
- Rejestracja: 17 lis 2007, 22:23
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1995
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 6176733
Re: LPG W MUSSO ?
Postautor: DANIEL » 12 lis 2008, 10:41
kolego rzedowy to jest diesel 2,9 lub 3,0 mercedesowski montowany w musso a benzin ma vałke chyba ze masz jakis stary model lub przekładke silnika a moze masz 2,3 benzynowca sprawdz to lepiej bo cos mi tu niegra
ale dziki zainfo o spalaniu bo wlasnie moje musso 2,9 td znalazlo innego klienta i szukam drugiego mocniejszego potworka
ale dziki zainfo o spalaniu bo wlasnie moje musso 2,9 td znalazlo innego klienta i szukam drugiego mocniejszego potworka
DANIEL-Musso 2,9 TD Automat - lift: 6-8cm-245/75 R16
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 29
- Rejestracja: 23 kwie 2008, 17:35
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Lubelskie
Re: LPG W MUSSO ?
Postautor: ZbiG2000 » 12 lis 2008, 15:05
Cześć,
W Musso 3.2 jest na pewno rzedowy silnik. Jeżeli chodzi o silniki 3.2 w Musso nie nie słyszalem aby były jakie V-ki.
Natomiast w temacie gazu (LPG) - potwierdzam, że rzeczywiście nie ma większych problemów.
Ja mam zrobione trochę ponad 100 tys. na gazie i jak do tej pory nic tam nie dotykałem poza standardową wymianą filterków (zwłaszcza nalezy dbać o filtr fazy lotnej aby nie uszkodzić wtrysków).
Mam dość popularną instalację sekwencyjną, reduktor OMVL, sterownik Dream XXI.
Ostatnio wprawdzie pojawiły się wycieki oleju spod uszczelki pod głowicą - ale nie wiąże tego faktu z gazem. Czytałem gdzieś, że takie wycieki to standardowa przypadłość mercedesowego silnika M104 gdzieś przed 200 tys. km.
Tym bardziej, że w moim Musso jest już silnik licencyjny to i tak chyba nie jest najgorzej.
Jeżeli chodzi o spalanie - to w jeżdzie miejskiej myślę że trzeba się liczyć ze spalaniem 20 l/100 km.
Pozdrawiam
ZbiG2000
W Musso 3.2 jest na pewno rzedowy silnik. Jeżeli chodzi o silniki 3.2 w Musso nie nie słyszalem aby były jakie V-ki.
Natomiast w temacie gazu (LPG) - potwierdzam, że rzeczywiście nie ma większych problemów.
Ja mam zrobione trochę ponad 100 tys. na gazie i jak do tej pory nic tam nie dotykałem poza standardową wymianą filterków (zwłaszcza nalezy dbać o filtr fazy lotnej aby nie uszkodzić wtrysków).
Mam dość popularną instalację sekwencyjną, reduktor OMVL, sterownik Dream XXI.
Ostatnio wprawdzie pojawiły się wycieki oleju spod uszczelki pod głowicą - ale nie wiąże tego faktu z gazem. Czytałem gdzieś, że takie wycieki to standardowa przypadłość mercedesowego silnika M104 gdzieś przed 200 tys. km.
Tym bardziej, że w moim Musso jest już silnik licencyjny to i tak chyba nie jest najgorzej.
Jeżeli chodzi o spalanie - to w jeżdzie miejskiej myślę że trzeba się liczyć ze spalaniem 20 l/100 km.
Pozdrawiam
ZbiG2000
- mpn120
- Stały bywalec
- Posty: 269
- Rejestracja: 15 wrz 2008, 15:46
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1996
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 3282521
- Skype: mpn120
- Lokalizacja: Jaktorów
Re: LPG W MUSSO ?
Postautor: mpn120 » 12 lis 2008, 17:18
Dla pewności dorzucę się:
Silnik 3.2 i 24V (220 KM)
pojemność silnika 3199 cm3
typ silnika wielopunktowy wtrysk
moc silnika 220 KM
montaż silnika z przodu, podłużnie
rodzaj wałka rorządu DOHC
cylindry rzędowy
liczba cylindrów 6
stopień sprężania 10 atm
liczba zaworów 4
http://www.autocentrum.pl/dane-technicz ... 220km.html
Silnik 3.2 i 24V (220 KM)
pojemność silnika 3199 cm3
typ silnika wielopunktowy wtrysk
moc silnika 220 KM
montaż silnika z przodu, podłużnie
rodzaj wałka rorządu DOHC
cylindry rzędowy
liczba cylindrów 6
stopień sprężania 10 atm
liczba zaworów 4
http://www.autocentrum.pl/dane-technicz ... 220km.html
- mussolinii
- Stały bywalec
- Posty: 1284
- Rejestracja: 24 cze 2008, 21:22
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 21490
- Lokalizacja: Szczecin
Re: LPG W MUSSO ?
Postautor: mussolinii » 12 lis 2008, 18:27
Ja uzupelnie:
liczba zaworow 24 po 4 na cylinder.
liczba zaworow 24 po 4 na cylinder.
Daewoo Musso 2.9TD 1999r wersja HDLX
Wróć do „Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości