Wymiana Zacisków PBR na Mando
Ssangyong Musso znany jest w Polsce także pod marką Daewoo. Pierwszy model koreańskiej marki, który był oferowany oficjalnie w kraju. Napęd 4x4, nadwozie zbudowane na ramie i doskonałe właściwości terenowe to główne cechy Musso
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 39
- Rejestracja: 24 lut 2014, 18:56
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Szczecin
Wymiana Zacisków PBR na Mando
Postautor: pedros » 12 cze 2014, 19:42
Po wielu bolączkach, dziesiątkach telefonów udało mi się dostać zaciski Mando.
Proszę o informację czy dużo jest roboty z wymianą ?
Czy klocki i tarcze od PBR-ów pasują do Mando ?
Jeśli nie, to jakie tarcze kupić, jakie klocki ?
Czy dobrze by było po przyjściu zacisków trochę je odnowić ? Jeśli tak proszę o info jakie części zamienne można dostać do takiego zacisku.
Proszę o informację czy dużo jest roboty z wymianą ?
Czy klocki i tarcze od PBR-ów pasują do Mando ?
Jeśli nie, to jakie tarcze kupić, jakie klocki ?
Czy dobrze by było po przyjściu zacisków trochę je odnowić ? Jeśli tak proszę o info jakie części zamienne można dostać do takiego zacisku.
- mussolinii
- Stały bywalec
- Posty: 1284
- Rejestracja: 24 cze 2008, 21:22
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 21490
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Wymiana Zacisków PBR na Mando
Postautor: mussolinii » 12 cze 2014, 20:28
Tarcze hamuclowe sa te same w musso - jeden typ. Klocki beda inne bo to MANDO. Pisalem kiedys o tym, trzeba poszukac na forum, nawet symbole klockow byly podane.
Jezeli kupiles uzywane to trzeba zobaczyc jak przyjda - w jakim beda stanie. Trzeba przede wszystkim sprawdzic oslonki i tloczyska czy nie sa do wymiany. Poszczegolne czesci sa wszsytkie do dostania.
Wymiana polega na odkreceniu 2ch srub - trzeba odkrecic jarzma.
PS: Mam nadzieje ze te zaciski kupiles z jarzmami? Bo jak bez to zapomnij o wymianie.
Jezeli kupiles uzywane to trzeba zobaczyc jak przyjda - w jakim beda stanie. Trzeba przede wszystkim sprawdzic oslonki i tloczyska czy nie sa do wymiany. Poszczegolne czesci sa wszsytkie do dostania.
Wymiana polega na odkreceniu 2ch srub - trzeba odkrecic jarzma.
PS: Mam nadzieje ze te zaciski kupiles z jarzmami? Bo jak bez to zapomnij o wymianie.
Daewoo Musso 2.9TD 1999r wersja HDLX
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 39
- Rejestracja: 24 lut 2014, 18:56
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Wymiana Zacisków PBR na Mando
Postautor: pedros » 12 cze 2014, 20:44
jasne że z jarzmami, a jak z przykręceniem przewodu hamulcowego ? coś trzeba przerabiać ?
- mussolinii
- Stały bywalec
- Posty: 1284
- Rejestracja: 24 cze 2008, 21:22
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 21490
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Wymiana Zacisków PBR na Mando
Postautor: mussolinii » 12 cze 2014, 21:17
Przewody hamulcowe musisz wymienic... najlepiej na nowe. Musza byc do mando. Musza byc takie: http://www.ebay.co.uk/itm/Ssangyong-Mus ... 0439120414
Daewoo Musso 2.9TD 1999r wersja HDLX
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 39
- Rejestracja: 24 lut 2014, 18:56
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Wymiana Zacisków PBR na Mando
Postautor: pedros » 12 cze 2014, 22:17
ale można same końcówki dorobić tylko ?
- mussolinii
- Stały bywalec
- Posty: 1284
- Rejestracja: 24 cze 2008, 21:22
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 21490
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Wymiana Zacisków PBR na Mando
Postautor: mussolinii » 12 cze 2014, 22:55
jakie koncowki?? W mando masz inny rodzaj mocowania przewodu w zacisku, gwint tez zapewne jest inny... to sa hamulce, tu sie nie kombinuje.
Daewoo Musso 2.9TD 1999r wersja HDLX
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 39
- Rejestracja: 24 lut 2014, 18:56
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Wymiana Zacisków PBR na Mando
Postautor: pedros » 13 cze 2014, 17:38
ale przewody mam wymieniane na miedź wszędzie.
- mussolinii
- Stały bywalec
- Posty: 1284
- Rejestracja: 24 cze 2008, 21:22
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 21490
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Wymiana Zacisków PBR na Mando
Postautor: mussolinii » 13 cze 2014, 18:37
chodzi o elastyczne przewody miszczu, takie jak na foto.
Daewoo Musso 2.9TD 1999r wersja HDLX
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 39
- Rejestracja: 24 lut 2014, 18:56
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Wymiana Zacisków PBR na Mando
Postautor: pedros » 16 cze 2014, 19:19
czy przewód elastyczny można kupić u nas np unimart ? , czy zaciski będą pracować z pompą pbr ? i zaciskami tylnymi pbr ?
-
- Stały bywalec
- Posty: 532
- Rejestracja: 02 wrz 2012, 9:40
- Gadu-Gadu: 0
Re: Wymiana Zacisków PBR na Mando
Postautor: unimart » 16 cze 2014, 20:44
Typ pompy hamulcowej i tylnych zacisków nie ma tu znaczenia.
Przewody elastyczne powinniśmy mieć na stanie, sprawdzę jutro. Ale, o ile pamiętam, nie ma konieczności wymiany przewodów zamieniając zaciski. W zacisku PBR i Mando zawsze jest nagwintowany wewnętrznie otwór. Jeśli przewód zakończony jest oczkiem - stosujemy śrubę z kanałem olejowym, jeśli przewód zakończony jest gwintowaną końcówką - wkręcamy go bezpośrednio w zacisk.
Przewody elastyczne powinniśmy mieć na stanie, sprawdzę jutro. Ale, o ile pamiętam, nie ma konieczności wymiany przewodów zamieniając zaciski. W zacisku PBR i Mando zawsze jest nagwintowany wewnętrznie otwór. Jeśli przewód zakończony jest oczkiem - stosujemy śrubę z kanałem olejowym, jeśli przewód zakończony jest gwintowaną końcówką - wkręcamy go bezpośrednio w zacisk.
- mussolinii
- Stały bywalec
- Posty: 1284
- Rejestracja: 24 cze 2008, 21:22
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 21490
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Wymiana Zacisków PBR na Mando
Postautor: mussolinii » 16 cze 2014, 21:02
Pytanie tylko czy średnica otworu w MANDO będzie pasować pod śrubę z zacisku od PBR?
Daewoo Musso 2.9TD 1999r wersja HDLX
- mussolinii
- Stały bywalec
- Posty: 1284
- Rejestracja: 24 cze 2008, 21:22
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 21490
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Wymiana Zacisków PBR na Mando
Postautor: mussolinii » 18 cze 2014, 17:23
Panie Jacku, a czy ma Pan na stanie elastyczne przewody hamulcowe przód do układu Mando? Jeżeli tak to ile kosztuje sztuka?
Daewoo Musso 2.9TD 1999r wersja HDLX
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 39
- Rejestracja: 24 lut 2014, 18:56
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Wymiana Zacisków PBR na Mando
Postautor: pedros » 18 cze 2014, 17:47
Również się dołączam do pytania + dodatkowe moje, o koszt klocków hamulcowych do Mando z ABS, i czujnikiem stanu
AD2.
Warto wymienić pompę hamulcową na tą z Mando ?
AD2.
Warto wymienić pompę hamulcową na tą z Mando ?
- mussolinii
- Stały bywalec
- Posty: 1284
- Rejestracja: 24 cze 2008, 21:22
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 21490
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Wymiana Zacisków PBR na Mando
Postautor: mussolinii » 18 cze 2014, 21:49
Koszt klocków z LUCASa to jakieś 150zł? Nie pamięta dokładnie ale nie było to dużo.
Pompy do MANDO nie dostaniesz za chiny ludowe w normalnej cenie. Poza tym trzeba byłoby ją wymienić razem z serwem. To zbyteczny manewr. Pompa, którą posiadasz jak najbardziej nadaje się do tego by współpracować z zaciskami MANDO.
Jeżeli chcesz wymienić jeszcze zaciski z tyłu to mam gdzieś w garażu używane razem z jarzmami.
Pompy do MANDO nie dostaniesz za chiny ludowe w normalnej cenie. Poza tym trzeba byłoby ją wymienić razem z serwem. To zbyteczny manewr. Pompa, którą posiadasz jak najbardziej nadaje się do tego by współpracować z zaciskami MANDO.
Jeżeli chcesz wymienić jeszcze zaciski z tyłu to mam gdzieś w garażu używane razem z jarzmami.
Daewoo Musso 2.9TD 1999r wersja HDLX
Wróć do „Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość