Witam
Drogie koleżanki i koledzy, mam problem z moim reksiem. Podczas normalnej jazdy na 2H, napęd sam przełacza sie na 4H. Zapala się kontrolka i to co niepokojące odczuwalna jest wibracaja. Po wciśinięciu 2H po chwili kontrolka gaśnie i jest spokój. Nie ma reguły kiedy i przy jakiej prędkości wchodzi 4H. Ot tak poprostu.
Dodatkowo zauważyłem że przy wrzuceniu wstecznego (skrzynia automatyczna) R miga. Skrzynia działa poprawnie.
Proszę was o pomoc od czego zacząć.
Pozdrawiam
Samoczynie załączający się napęd - 4H
SsangYong Rexton flagowy SUV marki, produkowany od 2003 do 2016 roku - znany i lubiany przez wszystkich. Tutaj znajdziecie wszelkie informacje na jego temat
- sergio1969
- Stały bywalec
- Posty: 1289
- Rejestracja: 03 cze 2013, 7:18
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2694
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Gdynia :-)
- Kontaktowanie:
Re: Samoczynie załączający się napęd - 4H
Postautor: sergio1969 » 17 lis 2014, 11:24
Od serwisu i podlaczenia do komputera bo nie sadze zeby ktos cos wymyslil w tym przypadku-istnieje jeszcze mozliwosc zlego prze;acznika ktory podczas jazdy robi zwarcie lu podczas drgan ,wrzuc 2h i odepnij przelacznik na pozostale napedy jesli sie nic nie bedzie dzialo to wiadomo jaka przyczyna chociaz malo prawdopodobne ale Trawus doradzic wiecej moze bo chlopisko bardziej kumate odemnie-pozdro i szybkiej likwidacji usterki 

Sergio
-
- Stały bywalec
- Posty: 779
- Rejestracja: 28 sty 2013, 5:16
Re: Samoczynie załączający się napęd - 4H
Postautor: Trawus » 17 lis 2014, 13:18
Qwa - to dość niebezpieczne bo załączenie H4 przy większej prędkości na zakręcie może zakończyć się bezapelacyjnie w rowie. Jak załączy H4 zatrzymaj i sprawdź, czy zawór daje podciśnienie na sprzęgiełka - odłącz rurkę i sprawdź paluchem . Jeżeli masz pełne przełączenie na napęd 4x4 to przyczyny szukaj w obwodzie włącznika napędów. Ale jak tam nie ma podciśnienia to by wskazywało na silniczek napędów , który podłącza wał przedni samoiczynnie. Tu poza efektami akustycznymi i utratą mocy na oporach wału niebezpieczeństwa nie ma bo sprzęgła nie są załączone. Pierwszy przypadek jest zatem tańszy w naprawie ale bardziej niebezpieczny podczas jazdy.
Zatem jak ci samo wskoczy 4x4 to nie dotykaj przycisków tylko zatrzymaj auto, rozłącz wężyki, najlepiej przy kolanku i sprawdź , czy zasysa palucha do rurki. Jeśli tak, to masz zwarcie w linii elektrycznej lub w samym przełączniku, który od podskoków auta sam przełącza . Jeżeli nie ma podciśnienie w rurce, to przyczyna leży w silniczku napędów przy reduktorze. Styki nastawnika padły albo zwarcie w układzie linii elektrycznej silniczka. Nie mam w tym doświadczenia bo o mnie jest tylko 4H - 4L . Sergio mnie wywołuje ale sam dobrze zdiagnozował przyczynę - trzeba sprawdzić awarię jak najprędzej bo nie chcemy pokonywać zakrętów po rowach.
Zatem jak ci samo wskoczy 4x4 to nie dotykaj przycisków tylko zatrzymaj auto, rozłącz wężyki, najlepiej przy kolanku i sprawdź , czy zasysa palucha do rurki. Jeśli tak, to masz zwarcie w linii elektrycznej lub w samym przełączniku, który od podskoków auta sam przełącza . Jeżeli nie ma podciśnienie w rurce, to przyczyna leży w silniczku napędów przy reduktorze. Styki nastawnika padły albo zwarcie w układzie linii elektrycznej silniczka. Nie mam w tym doświadczenia bo o mnie jest tylko 4H - 4L . Sergio mnie wywołuje ale sam dobrze zdiagnozował przyczynę - trzeba sprawdzić awarię jak najprędzej bo nie chcemy pokonywać zakrętów po rowach.

-
- Rusza z kopyta
- Posty: 23
- Rejestracja: 21 lis 2013, 16:08
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2700
- Gadu-Gadu: 0
Re: Samoczynie załączający się napęd - 4H
Postautor: marsalis » 19 lis 2014, 13:53
Witam
Dziekuje za pomoc. Na początek odłączyłem włączniki. Dzien jazdy - 4H nie załączył się samoistnie .
A czy jestście w stanie określić dlaczego mig mi R po włączeniu wstecznego? Wcześniej tego nie było.
Brak błedów.
Pozdrawiam
Dziekuje za pomoc. Na początek odłączyłem włączniki. Dzien jazdy - 4H nie załączył się samoistnie .
A czy jestście w stanie określić dlaczego mig mi R po włączeniu wstecznego? Wcześniej tego nie było.
Brak błedów.
Pozdrawiam
- sergio1969
- Stały bywalec
- Posty: 1289
- Rejestracja: 03 cze 2013, 7:18
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2694
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Gdynia :-)
- Kontaktowanie:
Re: Samoczynie załączający się napęd - 4H
Postautor: sergio1969 » 20 lis 2014, 0:20
Jak miga R to znaczy ze bedzie rakietu
zarcik
nie wiem czy dobrze podpowiem ale czujnik zasniedzialy ,przepalona zarowka wstecznego (tak palnalem teraz ) bo nie mam pojecia ale bylby numer jak by faktycznie tak bylo


nie wiem czy dobrze podpowiem ale czujnik zasniedzialy ,przepalona zarowka wstecznego (tak palnalem teraz ) bo nie mam pojecia ale bylby numer jak by faktycznie tak bylo



Sergio
-
- Stały bywalec
- Posty: 779
- Rejestracja: 28 sty 2013, 5:16
Re: Samoczynie załączający się napęd - 4H
Postautor: Trawus » 20 lis 2014, 7:40
Każde mryganko oznacza proces realizacji dyspozycji w toku, czyli jakby z jakiś przyczyn nie został zakończony pełnym sukcesem ( Koreańcom chyba się skojarzyło z mrygankiem pod kołdrą i dla tego tak zrobili ) Problem może dotyczyć niemal wszystkiego, nawet dupereli, łącznie z przepaloną żaróweczką świateł cofania. Tego na odległość nie da się ustalić.
Marsalis nie jeździj z wypiętym przełącznikiem napędów jeżeli nie zwarłeś drucikiem zasilenia nastawy H2 bo na silniczek nastawny nie jest podawane napięcie , nawet to utrzymujące pozycję. Wypnie ci na podskokach i przełączy bezwładnością na inną nastawę , może nawet załączyć reduktor. Układ nie działa z braku napięcia a więc i blokada włączenia reduktora w czasie jazdy nie działa - jego też może zapiąć i będzie kicha. Kup jak najprędzej ten zespół przełączników , choćby na Allegro i zamontuj. Jak ci po wyjęciu przełącznika nie załącza H4 to znaczy , że tu leży przyczyna. (Mogła pęknąć albo odpaść sprężynka odwodząca na zworce i ta luźno lata i spina kontakt samoczynnie ) Możnaby spróbować rozebrać przełącznik i go naprawić - ale to nie jest droga impreza , lepiej kupić drugi.
Marsalis nie jeździj z wypiętym przełącznikiem napędów jeżeli nie zwarłeś drucikiem zasilenia nastawy H2 bo na silniczek nastawny nie jest podawane napięcie , nawet to utrzymujące pozycję. Wypnie ci na podskokach i przełączy bezwładnością na inną nastawę , może nawet załączyć reduktor. Układ nie działa z braku napięcia a więc i blokada włączenia reduktora w czasie jazdy nie działa - jego też może zapiąć i będzie kicha. Kup jak najprędzej ten zespół przełączników , choćby na Allegro i zamontuj. Jak ci po wyjęciu przełącznika nie załącza H4 to znaczy , że tu leży przyczyna. (Mogła pęknąć albo odpaść sprężynka odwodząca na zworce i ta luźno lata i spina kontakt samoczynnie ) Możnaby spróbować rozebrać przełącznik i go naprawić - ale to nie jest droga impreza , lepiej kupić drugi.
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 14
- Rejestracja: 25 sty 2014, 20:12
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2700
- Gadu-Gadu: 0
- Skype: krzysiek.schon
Re: Samoczynie załączający się napęd - 4H
Postautor: krzysiek0019 » 11 gru 2014, 18:49
Mialem to samo .Przeczyscilem wtyczki przy reduktorze i narazie mam spokuj .Pozdrawiam
-
- Stały bywalec
- Posty: 779
- Rejestracja: 28 sty 2013, 5:16
Re: Samoczynie załączający się napęd - 4H
Postautor: Trawus » 14 gru 2014, 22:52
Wtryczki wtyczkami ale trzeba sprawdzić dokładnie bo może potencjometr- przestawnik przy silniczku zapaskudzony i poluzowany co na podskokach może powodować przesunięcie tarczki i załączenie H4 .
Zespół silniczka do kontroli koniecznie.
Zespół silniczka do kontroli koniecznie.

-
- Rusza z kopyta
- Posty: 23
- Rejestracja: 21 lis 2013, 16:08
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2700
- Gadu-Gadu: 0
Re: Samoczynie załączający się napęd - 4H
Postautor: marsalis » 19 gru 2014, 12:37
Witam
Jeśli chodzi o główny wątek - sukces. Uszkodzona wiązka elektryczna plus zaśniedziałe złącza, o to powód problemów. Teraz wszystko hula. Jeśli chodzi o migające R to dalej walczę. Błędów nie ma, mechanicznie działa sprawnie. Jak coś znajdę to dam znać:)
Pozdrawiam
Jeśli chodzi o główny wątek - sukces. Uszkodzona wiązka elektryczna plus zaśniedziałe złącza, o to powód problemów. Teraz wszystko hula. Jeśli chodzi o migające R to dalej walczę. Błędów nie ma, mechanicznie działa sprawnie. Jak coś znajdę to dam znać:)
Pozdrawiam
Wróć do „Rexton I/II/W (2003-2016)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość