Gdybym szukał auta ? Wybierałbym pomiędzy dieslami choć nimi nieco drożej wychodzi jazda niż w 3,2 z gazem. Czemu ? bo bardziej elastyczny silnik od benzynki. Szukałbym najsilniejszej wersji 186 KM bo najmniej pali ( max 12 litrów w mieście) i ma najlepszą dynamikę. ( 11 sek/100 ) Oczywiście musiałby być automat i sztywny tylny most ( mam łamany) bo mniej awaryjny i tańszy w naprawach zawieszenia. Gdybyś znalazł rzadką wersję z blokadami LSD to super - ale to bardzo trudne w odszukaniu bo zrobili tylko kilkaset aut w całym okresie produkcji. Sztywne blokady występują częściej.
O ! w zimnych krajach przydaje się ogrzewanie postojowe kabiny i silnika - są takie wersje i warto zwrócić na to uwagę.
Gdybym szukał auta do codziennej jazdy po asfaltach to tylko z TOD. ( w wersjach tych masz przełączenie tylko na dwie pozycje 4H i 4L ) Do 90 km/h praktycznie w zimie chodzi na 4x4 i lepiej trzyma zakręty niż 4 WD. W TOD załączenie napędu 4x4 jest niezauważalne a jest zawsze wtedy kiedy tego potrzebujesz - TOD jest bezawaryjny na ogół. Masz tam różnicowanie siły na osie poprzez wisko zatem na suchym 4x4 również pracuje bezpiecznie i nie ma czegoś takiego jak ociężałość auta po włączeniu napędów. Nie ma różnicy i nie wiesz kiedy ma 2x4 a kiedy 4x4 ? W terenie za to TOD sprawuje się nieco gorzej niż 4WD ale też sobie radzi nieźle. Wyposażenie wnętrza to indywidualny gust. Im bogatsze tym lepsze

I jeszcze jedno - unikaj wersji kolorystycznej złotobrązowej bo cholernie trudno dobrać lakier do napraw. Poza tym Rexy , jak Rexy , fajne auta do wszystkiego. Nawet do spania ( no chyba, że masz ze dwa metry wzrostu )
PS - uwaga ! przy bzykaniu REX mocno się buja i widać to z daleka więc łatwo o publikę i owacje !
