swiece zarowe i egr
SsangYong Rexton flagowy SUV marki, produkowany od 2003 do 2016 roku - znany i lubiany przez wszystkich. Tutaj znajdziecie wszelkie informacje na jego temat
-
- Forumowicz
- Posty: 54
- Rejestracja: 18 kwie 2013, 22:50
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Gadu-Gadu: 0
swiece zarowe i egr
Postautor: stivi » 05 cze 2013, 1:02
Witam ponownie,i mam prosbe o rade co do swiec zarowych gdyz po sprawdzeniu bledow ktore wykryl komputer elektromechanik stwierdzil ze mam walnieta jedna swiece i egr,lecz egr radzi zeby tylko wyczyscic i bedzie dobrze,ale co do swiecy zarowej,doradzil mi zeby dwa dni przed przyjazdem na wymiane swiec spryskac je z 2 dwa razy dziennie WD40,gdy wrocilem do domu spryskalem jak mi radzil i dwie godziny pozniej jadac do pracy kontrolka check engine zniknela,nie pokazuje sie juz,czyli mogl sie mylic ze jest walnieta swieca?czy wystarczylo spryskac WD40 i oczyscic?Prosze o podpowiedz Was uzytkownikow Reksia,druga sprawa gdyby naprawde przyszlo wymienic swiece,czy ktos z Was uzytkownikow Rexa wymienial je?jesli tak jak to najlepiej sie zabrac za wymiane bez polamania swiec,bo slyszalem ze latwo je zlamac i wtedy narobi sie wiekszy bigos,dodam ze po odlaczeniu skanera check engine nadal sie pokazywal na stale,po spryskaniu WD40 juz nie pokazuje sie,no a czy tak wogole jest sens wymieniac swiece skoro dzialaja 4 kolejne,mrozow nie ma wiec nie sa uzywane i nie zaruja,dodam ze nie mam problemow z odpalaniem,nie mam problemu z moca wszystko jest ok,doradzajcie mi bym byl madrzejszy:))
-
- Stały bywalec
- Posty: 779
- Rejestracja: 28 sty 2013, 5:16
Re: swiece zarowe i egr
Postautor: Trawus » 06 cze 2013, 23:45
Dobrze radzi bo, gdy świecę trzeba wymienić ( to nie droga zabawa) ale może być bardzo droga jak świeca się ukręci albo zerwie się gwint w głowicy - wtedy kicha i sporo roboty z głowicą. Powiedział WD 40 żeby dobrze namokło na gwincie przed wykręceniem. Ma facet dobre podejście do tematu. A zacząłeś od sprawdzenia,czy nie ma syfu na połączeniu fajki ze świecą ? Możę po prostu nie stykało a WD 40 rozluźnił syfa i przywrócił kontakt. Odepnij fajkę od świecy i zwyczajnie to wyczyść - pewnie jest dobra tylko była głodna prądu 

-
- Forumowicz
- Posty: 62
- Rejestracja: 10 cze 2009, 22:28
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Gadu-Gadu: 0
Re: swiece zarowe i egr
Postautor: zedisson » 19 gru 2014, 14:24
Świece - ja wymieniłem wszystkie jak pierwsza padła
Zalewałem przez parę dni płynem hamulcowym by się dały łatwo odkręcić.
Poszły bez problemów - ale przyznam że robił to serwis.
EGR -pojawiał mi się od dobrych paru lat. serwisanci wymontowywali go i po oczyszczeniu wkładali z powrotem.
Jakoś nikomu nie przyszło do głowy by sprawdzić modulator.
Okazało się że filterki były brudne, nikt ich nigdy nie czyścił od dnia zakupu.
Parę minut roboty a po oczyszczeniu samochód wyrywa do przodu jak nowy - Pisałem na ten temat parę dni temu w wątku EGR.
Zalewałem przez parę dni płynem hamulcowym by się dały łatwo odkręcić.
Poszły bez problemów - ale przyznam że robił to serwis.
EGR -pojawiał mi się od dobrych paru lat. serwisanci wymontowywali go i po oczyszczeniu wkładali z powrotem.
Jakoś nikomu nie przyszło do głowy by sprawdzić modulator.
Okazało się że filterki były brudne, nikt ich nigdy nie czyścił od dnia zakupu.
Parę minut roboty a po oczyszczeniu samochód wyrywa do przodu jak nowy - Pisałem na ten temat parę dni temu w wątku EGR.
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 41
- Rejestracja: 10 lip 2014, 20:20
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2004
- Pojemność silnika: 2700
- Gadu-Gadu: 0
Re: swiece zarowe i egr
Postautor: robroj » 19 gru 2014, 14:48
Zedisson ma 200% racji z egr.
U mnie bylo tak samo, kilka miesiecy kombinowania, co mechanik to inna diagnoza a zaden nie zajrzal do filtra w modulatorze. Ze swojej strony doradze zebys przeczyscil filterki na obu modulatorach ( jeden odpowiada za egr a drugi steruje turbina) a takze przeczysc (przedmuchaj) wezyki od podcisnienia, szczegolnie na odcinku na od pompy vacum do modulatorow z naciskiem na dokladne czyszczenie trojnikow ktore potrafia sie tam zapchac.
Jezeli idzie o swiece to uwazam ze warto wymienic tak czy owak. Sprawdz sobie wszystkie swiece omomierzem. Opornosc swiec powinna miec kolo 1 ohma (lub mniej). U mnie ta ktora byla walnieta miala opornosc 200 ohmow wiec latwo zobaczyc ktora ma problem i czy w ogole to padnieta swieca czy styki. A napisalem ze warto wymienic bo u mnie zepsuta swieca zalatwila stycznik swiec wiec mialem dodatkowo do wymiany i to.
Pozdrawiam
U mnie bylo tak samo, kilka miesiecy kombinowania, co mechanik to inna diagnoza a zaden nie zajrzal do filtra w modulatorze. Ze swojej strony doradze zebys przeczyscil filterki na obu modulatorach ( jeden odpowiada za egr a drugi steruje turbina) a takze przeczysc (przedmuchaj) wezyki od podcisnienia, szczegolnie na odcinku na od pompy vacum do modulatorow z naciskiem na dokladne czyszczenie trojnikow ktore potrafia sie tam zapchac.
Jezeli idzie o swiece to uwazam ze warto wymienic tak czy owak. Sprawdz sobie wszystkie swiece omomierzem. Opornosc swiec powinna miec kolo 1 ohma (lub mniej). U mnie ta ktora byla walnieta miala opornosc 200 ohmow wiec latwo zobaczyc ktora ma problem i czy w ogole to padnieta swieca czy styki. A napisalem ze warto wymienic bo u mnie zepsuta swieca zalatwila stycznik swiec wiec mialem dodatkowo do wymiany i to.
Pozdrawiam
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 24
- Rejestracja: 01 gru 2013, 22:40
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2004
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: swiece zarowe i egr
Postautor: wiesiorek » 19 gru 2014, 20:29
Witam.
Mnie również padła świeca jedna w czerwcu na 5 a teraz na 1 cylindrze. Wymieniłem po jednej , a kupiłem komplet.
Dostęp. wiadomo jaki ciasno i tyle. Padnie następna to ją wymienię. Z odkręceniem zero problemu.
Mnie również padła świeca jedna w czerwcu na 5 a teraz na 1 cylindrze. Wymieniłem po jednej , a kupiłem komplet.
Dostęp. wiadomo jaki ciasno i tyle. Padnie następna to ją wymienię. Z odkręceniem zero problemu.
Wróć do „Rexton I/II/W (2003-2016)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość