TURBINA- koniec?
SsangYong Rexton flagowy SUV marki, produkowany od 2003 do 2016 roku - znany i lubiany przez wszystkich. Tutaj znajdziecie wszelkie informacje na jego temat
-
- Forumowicz
- Posty: 52
- Rejestracja: 21 gru 2014, 22:29
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2004
- Pojemność silnika: 2696
- Gadu-Gadu: 0
Re: TURBINA- koniec?
Postautor: 3yicbt » 20 lut 2015, 15:08
unimart
wpisz sobie nawet na youtube-tam ładnie Pan pokazuje gdzie jest taki filterek w REXTONIE
Ja jak przeczyściłem to przyśpieszenie wróciło do życia
więc nie pisz, ze filterka nie ma, bo zapewniam że jest 
wpisz sobie nawet na youtube-tam ładnie Pan pokazuje gdzie jest taki filterek w REXTONIE
Ja jak przeczyściłem to przyśpieszenie wróciło do życia


- Consool
- Stały bywalec
- Posty: 669
- Rejestracja: 25 sie 2014, 21:33
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: TURBINA- koniec?
Postautor: Consool » 20 lut 2015, 15:15
To zamieścił byś filmik z YouTube tutaj .
sam chętnie oblookam gdzie to coś jest.
sam chętnie oblookam gdzie to coś jest.
- sergio1969
- Stały bywalec
- Posty: 1289
- Rejestracja: 03 cze 2013, 7:18
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2694
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Gdynia :-)
- Kontaktowanie:
Re: TURBINA- koniec?
Postautor: sergio1969 » 20 lut 2015, 15:59
https://www.youtube.com/watch?v=u7S9mDqWguY
Sciagnij pokrywe i po prawej stronie na bloku masz w naszych Reksiach
Tu pokazane czyszczenie ale w Kyronie sadze ze wiele sie nie rozni
Niestety po rusku
https://www.youtube.com/watch?v=D-It4yjT88E
Sciagnij pokrywe i po prawej stronie na bloku masz w naszych Reksiach
Tu pokazane czyszczenie ale w Kyronie sadze ze wiele sie nie rozni
Niestety po rusku



https://www.youtube.com/watch?v=D-It4yjT88E
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Sergio
-
- Forumowicz
- Posty: 62
- Rejestracja: 10 cze 2009, 22:28
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Gadu-Gadu: 0
Re: TURBINA- koniec?
Postautor: zedisson » 21 lut 2015, 5:10
witam ponownie
modulatory zawsze były dwa, pierwszy od przedniego zderzaka odpowiedzialny jest za nastawę kierownicy turbiny.
Przy niewielkich obciążeniach powinna być przymknięta aby zwiększyć prędkość spalin, eliminuje turbo dziurę.
Przymknięcie odbywa się przy pomocy podciśnienia.
Czyli przy brudnym filterku modulatora kierownica pozostanie w położeniu przymkniętym.
Moc silnika spalinowego w dużej mierze zależy od oporów w układzie wydechowym, przymknięta kierownica =większe opory i słaby silnik
drugi z modulatorów odpowiedzialny jest za sterowanie zaworem EGR - jest to tzw dopalanie spalin.
Specjalnie nie przeszkadza jak działa poprawnie ale jeżeli modulator ma brudny filterek to pozostawia EGR w pozycji otwartej i silnik nie dostaje odpowiedniej dawki powietrza, Kolega Trwaus określił to dosyć trafnie mówiąc że silnik dostaje własne odchody i nie ma mocy.
Te modulatory to są po prostu zawory proporcjonalne które w zależności od prądu w cewce otwierają proporcjonalnie suwak zaworu podciśnieniowego.
w skrajnych położeniach jest to kanał podciśnienia albo w przypadku braku sygnału prądowego kanał łączący układ sterowany z atmosferą.
No i tutaj mamy te właśnie filterki które maja zapobiegać zasysaniu brudu, brudne nie "odprężają" układu i pozostaje on tak jak by był cały czas aktywny układ podciśnienia. - nikt z serwisantów ich chyba nie czyści i samochody z przebiegiem 90-tys. zaczynają mieć problemy z przyspieszeniem.
U mnie to narastało dosyć wolno ale zauważalnie. Samochód serwisowany do 140 tys słabł z roku na rok.
Po wypraniu filterków samochód odmłodniał z 8 lat......
do wyjęcia tego ustrojstwa potrzebny jest kluczyk 10, górną śrubę odkręcamy a dolną wystarczy zluzować. Po zdjęciu wężyków i kostki połączeniowej jest już na wierzchu.
w starych MB można było zdjąć cały kapturek ale w tych moich nie ryzykowałem połamania plastiku i zdjąłem tylko pokrywki. Podważyć trzeba płaskim śrubokrętem.
Wypranie i włożenie po wyciśnięciu wody wraz z czyszczeniem puszki filterka zajmuje może 15 minut na sztukę.
powodzenia
modulatory zawsze były dwa, pierwszy od przedniego zderzaka odpowiedzialny jest za nastawę kierownicy turbiny.
Przy niewielkich obciążeniach powinna być przymknięta aby zwiększyć prędkość spalin, eliminuje turbo dziurę.
Przymknięcie odbywa się przy pomocy podciśnienia.
Czyli przy brudnym filterku modulatora kierownica pozostanie w położeniu przymkniętym.
Moc silnika spalinowego w dużej mierze zależy od oporów w układzie wydechowym, przymknięta kierownica =większe opory i słaby silnik
drugi z modulatorów odpowiedzialny jest za sterowanie zaworem EGR - jest to tzw dopalanie spalin.
Specjalnie nie przeszkadza jak działa poprawnie ale jeżeli modulator ma brudny filterek to pozostawia EGR w pozycji otwartej i silnik nie dostaje odpowiedniej dawki powietrza, Kolega Trwaus określił to dosyć trafnie mówiąc że silnik dostaje własne odchody i nie ma mocy.
Te modulatory to są po prostu zawory proporcjonalne które w zależności od prądu w cewce otwierają proporcjonalnie suwak zaworu podciśnieniowego.
w skrajnych położeniach jest to kanał podciśnienia albo w przypadku braku sygnału prądowego kanał łączący układ sterowany z atmosferą.
No i tutaj mamy te właśnie filterki które maja zapobiegać zasysaniu brudu, brudne nie "odprężają" układu i pozostaje on tak jak by był cały czas aktywny układ podciśnienia. - nikt z serwisantów ich chyba nie czyści i samochody z przebiegiem 90-tys. zaczynają mieć problemy z przyspieszeniem.
U mnie to narastało dosyć wolno ale zauważalnie. Samochód serwisowany do 140 tys słabł z roku na rok.
Po wypraniu filterków samochód odmłodniał z 8 lat......
do wyjęcia tego ustrojstwa potrzebny jest kluczyk 10, górną śrubę odkręcamy a dolną wystarczy zluzować. Po zdjęciu wężyków i kostki połączeniowej jest już na wierzchu.
w starych MB można było zdjąć cały kapturek ale w tych moich nie ryzykowałem połamania plastiku i zdjąłem tylko pokrywki. Podważyć trzeba płaskim śrubokrętem.
Wypranie i włożenie po wyciśnięciu wody wraz z czyszczeniem puszki filterka zajmuje może 15 minut na sztukę.
powodzenia
Wróć do „Rexton I/II/W (2003-2016)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość