Przeładowanie turbo
SsangYong Rexton flagowy SUV marki, produkowany od 2003 do 2016 roku - znany i lubiany przez wszystkich. Tutaj znajdziecie wszelkie informacje na jego temat
- Consool
- Stały bywalec
- Posty: 669
- Rejestracja: 25 sie 2014, 21:33
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Przeładowanie turbo
Postautor: Consool » 28 sty 2016, 23:12
Panowie mam do was pytanie.....
Otóż jestem po regeneracji wszystkich wtrysków w swoim aucie plus wymianie pompy wody. ... Auto chodzi jak strzała po prostu świetnie ale no właśnie ale...... mam mały problem .... otóż jak go cisnę ostro do ponad 4000 obrotów zapala sie na chwilę check po czym gasnie..... była tez sytuacja taka ze wywaliło rurę od turbo gdyż zostałą ona przeładowana .... podpinam pod kompa i brak błędów.... czy to może być wina turbiny ??? wirnik w niej jest ok ani nie drgnie bez luzów .... ale może to wina zmiennej geometrii ?? czy tez obstawiać jakaś awarię skrzyni która za wolno przerzuca bieg przeciągając auto az przeładowuje turbinę ....?
Otóż jestem po regeneracji wszystkich wtrysków w swoim aucie plus wymianie pompy wody. ... Auto chodzi jak strzała po prostu świetnie ale no właśnie ale...... mam mały problem .... otóż jak go cisnę ostro do ponad 4000 obrotów zapala sie na chwilę check po czym gasnie..... była tez sytuacja taka ze wywaliło rurę od turbo gdyż zostałą ona przeładowana .... podpinam pod kompa i brak błędów.... czy to może być wina turbiny ??? wirnik w niej jest ok ani nie drgnie bez luzów .... ale może to wina zmiennej geometrii ?? czy tez obstawiać jakaś awarię skrzyni która za wolno przerzuca bieg przeciągając auto az przeładowuje turbinę ....?
- ireneusz
- Rusza z kopyta
- Posty: 13
- Rejestracja: 14 sie 2015, 18:25
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: kielce
Re: Przeładowanie turbo
Postautor: ireneusz » 01 lut 2016, 8:35
rurę mogło wywalic bo magik który to skrecał nie dokręcił
za dozowanie ilosci odpowiada zawór który odcina gdzy jest za wysokie cisnienie
podepnij do kompa i sprawdź wartosci ciśnienia i czy odcina po przeładowaniu
za dozowanie ilosci odpowiada zawór który odcina gdzy jest za wysokie cisnienie
podepnij do kompa i sprawdź wartosci ciśnienia i czy odcina po przeładowaniu
-
- Forumowicz
- Posty: 62
- Rejestracja: 10 cze 2009, 22:28
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Gadu-Gadu: 0
Re: Przeładowanie turbo
Postautor: zedisson » 04 lut 2016, 19:45
u mnie też tę rurę wywaliło jak trochę ostrzej wyprzedzałem.
Silnik nie jest chip-owany i wszystkie parametry były w normie.
Powodem była opaska zbyt słabo zaciśnięta jak należy po wymianie filtra powietrza.
Silnik nie jest chip-owany i wszystkie parametry były w normie.
Powodem była opaska zbyt słabo zaciśnięta jak należy po wymianie filtra powietrza.
- Consool
- Stały bywalec
- Posty: 669
- Rejestracja: 25 sie 2014, 21:33
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: Przeładowanie turbo
Postautor: Consool » 04 lut 2016, 23:42
U mnie się wyjaśniło.... ktoś majstrowal przede mną przy turbo i teraz trzeba ja wyregulować bo za dużo ładuje... jutro jadę ja regulować...
- Consool
- Stały bywalec
- Posty: 669
- Rejestracja: 25 sie 2014, 21:33
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: Przeładowanie turbo
Postautor: Consool » 06 lut 2016, 22:56
Ok Panowie a więc jedyny błąd jaki wywala mi nadal to P0108 - Booster Pressure Sensor Short
Dodam że wymieniłem czujnik doładowania turbiny na nowy !!
Auto nie traci mocy jedynie zapala sie kontrolka check ... po odpuszczeniu nogi z gazu wyłącza sie.
Nie ukrywam że chętnie bym ten problem rozwiązał by mieć spokój.
Jakieś sugestie w tej sprawie ??
Dodam że wymieniłem czujnik doładowania turbiny na nowy !!
Auto nie traci mocy jedynie zapala sie kontrolka check ... po odpuszczeniu nogi z gazu wyłącza sie.
Nie ukrywam że chętnie bym ten problem rozwiązał by mieć spokój.
Jakieś sugestie w tej sprawie ??
-
- Forumowicz
- Posty: 62
- Rejestracja: 10 cze 2009, 22:28
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Gadu-Gadu: 0
Re: Przeładowanie turbo
Postautor: zedisson » 07 lut 2016, 23:21
wydajność turbiny (ciśnienie doładowania) sterowana jest modulatorem podciśnienia. Tak samo zresztą jak zawór EGR.
Takie dwa Ciaputki z boku silnika. Po otwarciu maski po prawej stronie. Pierwszy z przodu jest od Kierownicy turbiny a ten drugi od EGR-u.
Dobrą praktyką jest je oczyścić od czasu do czasu. Opisywałem to kiedyś na forum.
to są takie zaworki które w zależności od sygnału elektrycznego dozują odpowiednio (proporcjonalnie do natężenia prądu) podciśnienie sterujące mechanizmem w tym przypadku kierownicą turbo.
Tak więc albo turbina jest zablokowana w położeniu na Max Wydajność, albo mechanizm kierownicy jest OK a modulator daje sygnał na maxa.
Niebywale rzadko wydajność turbiny wzrasta wraz czasem użytkowania - stawiam na sterowanie
Takie dwa Ciaputki z boku silnika. Po otwarciu maski po prawej stronie. Pierwszy z przodu jest od Kierownicy turbiny a ten drugi od EGR-u.
Dobrą praktyką jest je oczyścić od czasu do czasu. Opisywałem to kiedyś na forum.
to są takie zaworki które w zależności od sygnału elektrycznego dozują odpowiednio (proporcjonalnie do natężenia prądu) podciśnienie sterujące mechanizmem w tym przypadku kierownicą turbo.
Tak więc albo turbina jest zablokowana w położeniu na Max Wydajność, albo mechanizm kierownicy jest OK a modulator daje sygnał na maxa.
Niebywale rzadko wydajność turbiny wzrasta wraz czasem użytkowania - stawiam na sterowanie
- Consool
- Stały bywalec
- Posty: 669
- Rejestracja: 25 sie 2014, 21:33
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: Przeładowanie turbo
Postautor: Consool » 07 lut 2016, 23:30
Dobra a powiedz mi jeszcze kolego bo już raz wyciągam ten modulatorek ... ale wyczyscilem w nim ten jeden filterek.... widziałem na necie jak Rosjanie rozbiera ja modulator na części? I tu moje pytanie rozebrać go na części???
- XSzafaX
- Stały bywalec
- Posty: 442
- Rejestracja: 14 lut 2016, 21:08
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Przeładowanie turbo
Postautor: XSzafaX » 14 lut 2016, 21:45
Kolego mam ten sam problem przerobiłem już prawie wszystko prócz regeneracji turba i mam chyba bingo
powodem u mnie jest modulator od egr ! Po odpięciu wtyczki od modulatora egr wyświetla mi cały czas check , no i tu nasówa się pytanie z kąd wiem że teraz nie przeładowywuje więc wyjaśniam , gdy włączam tempomat i wciskam gaz do oporu wyrzuca check od turba i wyłączta tempomat kontrolkę "cruse" zielona ale gdy wyciągnę wtyczkę od modulatora "egr" to moge go mocno gonić i nic mi tempomatu nie wyłącza , sprawdziłem modulator jest dobry ale chyba wysyła złe info i dlatego turbo szaleje i spalanie jest większe będę pisał dalej o moich spostrzeżeniach i czekam na wasze posty z góry przepraszam za zawiłość ;P
Pozdrawiam !

Pozdrawiam !
- Consool
- Stały bywalec
- Posty: 669
- Rejestracja: 25 sie 2014, 21:33
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: Przeładowanie turbo
Postautor: Consool » 15 lut 2016, 10:16
U mnie w dodatku wychodzi jeszcze błąd ewidentnie wskazujący na modulator - P1235 VGT Operation Fault co wskazuje raczej na modulator od Turbo
zamówiłem 2 modulatorek który wyczyszczę i podmienię bo mój był już czyszczony i niestety nic mu nie pomogło... pewnie uszkodzony...

- Consool
- Stały bywalec
- Posty: 669
- Rejestracja: 25 sie 2014, 21:33
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: Przeładowanie turbo
Postautor: Consool » 16 lut 2016, 14:10
ja za swój modulator dałem 110 zł z allegro.
Dziś go wymieniłem i problem z głowy
Check sie nie zapala.
czyli u mnie jednak winny był modulator od turbo... 
Dziś go wymieniłem i problem z głowy



- XSzafaX
- Stały bywalec
- Posty: 442
- Rejestracja: 14 lut 2016, 21:08
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Przeładowanie turbo
Postautor: XSzafaX » 16 lut 2016, 20:50
To bardzo dobra wiadomość
muszę sie wziąść za swoje ,
Pozdrawiam !

Pozdrawiam !

- XSzafaX
- Stały bywalec
- Posty: 442
- Rejestracja: 14 lut 2016, 21:08
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Przeładowanie turbo
Postautor: XSzafaX » 20 kwie 2016, 17:08
Witajcie
piszę sprostowanie do mojego przypadku turbina mi przeładowywała z powodu iż przepaliła mi się rurka przy samym egr na kołnieżu pęknięcie było widoczne tylko pod światło dla tego wcześniej tego niezaóważyłem a odkryłem to przypadkiem kiedy wsadziłem rękę do zaworu podciśnieniowego (modulatora turba) , wtedy moczułem jak dmucha mi po ręce z pod tej rurki od egr .
Rurka pospawana i jest dobrze.
Pozdrawiam !

Rurka pospawana i jest dobrze.
Pozdrawiam !

- XSzafaX
- Stały bywalec
- Posty: 442
- Rejestracja: 14 lut 2016, 21:08
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Przeładowanie turbo
Postautor: XSzafaX » 21 kwie 2016, 21:42
Niestety pudło ;/ jeden dzień było dobrze i znowu lipa szukam dalej ;(
- Consool
- Stały bywalec
- Posty: 669
- Rejestracja: 25 sie 2014, 21:33
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: Przeładowanie turbo
Postautor: Consool » 21 kwie 2016, 21:47
A wymieniłeś modulator od turbo ???
Wróć do „Rexton I/II/W (2003-2016)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości