
Uszczelka pod głowicą czy co...? Za mną biała mgła jak z elektrociepłowni.
SsangYong Rexton flagowy SUV marki, produkowany od 2003 do 2016 roku - znany i lubiany przez wszystkich. Tutaj znajdziecie wszelkie informacje na jego temat
-
- Stały bywalec
- Posty: 116
- Rejestracja: 08 kwie 2015, 14:45
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Łódź/Zgierz
Uszczelka pod głowicą czy co...? Za mną biała mgła jak z elektrociepłowni.
Postautor: MichalT » 27 lut 2016, 19:22
Panowie, jade trase, robie przerwe na dotankowanie (z 1/4 do 3/4 baku więc do ok.20 litrów dolałem ok.40 litrów), odpalam a tu z rury biały dym idzie jak po wybuchu jakimś, trochę się uspokaja i znów więcej, trudno ruszam jade, chwile dymi i przestaje i jest OK kilkadziesiąt kilometrów, zjeżdżam z autostrady, stoje i znów widze dymi jak z komina elektrociepłowni. Gasze i próbuje odpalić i jakby cos się zacieło i lampa filtra paliwa/wody mi zaświeciła i wszystko zgasło, próbuje drugi raz i odpala, dojeżdzam do stacji, mówie sobie pewnie trefne paliwo zalałem więc dolewam uzdatniacz i wiązanie wody ale nic nie pomaga, dymi jak dymił i zaczyna wariować wskaźnik temperatury, wentylator chłodzi silnik, mam kilkanaście km do domu więc jade, a tu ogrzewanie przestało działać, a temp już stabilnie ale rośnie, dymi, dojechałem, za mną mgła, wentylator chodzi, przez cały czas nic na desce złego się nie świeci tzn. check engine nie świeci... gasze, otwieram komore silnika i słysze syk spod korka płynu chłodzącego od zbiornika wyrównawczego chłodnicy, popuszczam ciśnienie delikatnie, płynu tam chyba mało, zostawiam auto i w poniedziałek na lawete i do mechanika. Jaka Wasza diagnoza? Ja sie nie znam ale boję się uszczelki pod głowicą... Pls help zanim mechanik wyda wyrok 

Uczę się Rextona, proszę o wyrozumiałość 

- kurpi
- Stały bywalec
- Posty: 420
- Rejestracja: 13 kwie 2010, 14:51
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Mikołów
Re: Uszczelka pod głowicą czy co...? Za mną biała mgła jak z elektrociepłowni.
Postautor: kurpi » 28 lut 2016, 16:02
zobacz czy czuć spaliny przy korku ze zbioriczka wyrównawczego,ale jak płynu ubywa to raczej uszczelka,zobacz korek od oleju czy masła na nim nie ma
Był terrano I 2.4 jest golf 1.9 tdi 4x4 oraz Kyron 2.0 

- arek27125
- Nowy użytkownik
- Posty: 2
- Rejestracja: 02 sty 2016, 9:13
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2004
- Pojemność silnika: 2700
- Gadu-Gadu: 0
Re: Uszczelka pod głowicą czy co...? Za mną biała mgła jak z elektrociepłowni.
Postautor: arek27125 » 28 lut 2016, 16:30
WITAM . WEDŁUG MNIE USZCZELKA ALBO GŁOWICA . DAJ ZNAĆ JAKA DIAGNOZA , BEDZIE WIADOMO NA PRZYSZŁOŚĆ.
- XSzafaX
- Stały bywalec
- Posty: 442
- Rejestracja: 14 lut 2016, 21:08
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Uszczelka pod głowicą czy co...? Za mną biała mgła jak z elektrociepłowni.
Postautor: XSzafaX » 28 lut 2016, 18:13
Kolego mógła strzelić chłodnica egr częsty przypadek znajduje się z przodu silnika to jest chłodnica spalin , i ją właśnie chłodzi płyn chłodzący koniecznie sprawdź!
-
- Stały bywalec
- Posty: 116
- Rejestracja: 08 kwie 2015, 14:45
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Łódź/Zgierz
Re: Uszczelka pod głowicą czy co...? Za mną biała mgła jak z elektrociepłowni.
Postautor: MichalT » 28 lut 2016, 23:03
Tak, ze zbiornika wyrównawczego dziwnie pachnie, być może spaliny, jakiś czarne kropki/nalot jest też w środku, płynu na dnie...
Dam znać jak mechanik obejrzy ale to pewnie pod koniec tygodnia...
Dzięki
Dam znać jak mechanik obejrzy ale to pewnie pod koniec tygodnia...
Dzięki
Uczę się Rextona, proszę o wyrozumiałość 

-
- Stały bywalec
- Posty: 361
- Rejestracja: 26 paź 2015, 14:09
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Uszczelka pod głowicą czy co...? Za mną biała mgła jak z elektrociepłowni.
Postautor: charlie » 29 lut 2016, 5:48
Przykro, ale pewnie opuściła puscila uszczelka. Przypadkiem nie dales "żaru " na chłodnym silniku....
-
- Stały bywalec
- Posty: 149
- Rejestracja: 22 sty 2016, 8:40
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 10354196
- Skype: michal.mroz
- Lokalizacja: Lipsko
- Kontaktowanie:
Re: Uszczelka pod głowicą czy co...? Za mną biała mgła jak z elektrociepłowni.
Postautor: renegade » 29 lut 2016, 8:11
Jak w zbiorniczku pływają plamki jakby oleju to na 100% uszczelka.
-
- Stały bywalec
- Posty: 116
- Rejestracja: 08 kwie 2015, 14:45
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Łódź/Zgierz
Re: Uszczelka pod głowicą czy co...? Za mną biała mgła jak z elektrociepłowni.
Postautor: MichalT » 29 lut 2016, 8:46
Nigdy nie dociążałem go na chłodnym, dopiero gdy się rozgrzał to czasami go trochę przycisnąłem, i rzeczywiście na trasie teraz akurat gdy wjechałem na autostrade to sobie pozwoliłem i docisnąłem do podłogi aż do 160km/h dociągnął. Masakra...
Czy tylko (aż) mi ta uszczelka grozi czy mogło coś więcej się zwalić jeśli jechałem tak jeszcze 80km...?
Bo ze zbiornika wyrównawczego poszło większość płynu, temp silnika mi na koniec urosła do 3/4 skali i przestało ogrzewanie działać... poza tym nic mi się nie zapaliło na desce, auto jechało normalnie itp, tylko ten dym biały jak z elektrociepłowni...
Czy tylko (aż) mi ta uszczelka grozi czy mogło coś więcej się zwalić jeśli jechałem tak jeszcze 80km...?
Bo ze zbiornika wyrównawczego poszło większość płynu, temp silnika mi na koniec urosła do 3/4 skali i przestało ogrzewanie działać... poza tym nic mi się nie zapaliło na desce, auto jechało normalnie itp, tylko ten dym biały jak z elektrociepłowni...
Uczę się Rextona, proszę o wyrozumiałość 

-
- Stały bywalec
- Posty: 361
- Rejestracja: 26 paź 2015, 14:09
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Uszczelka pod głowicą czy co...? Za mną biała mgła jak z elektrociepłowni.
Postautor: charlie » 29 lut 2016, 10:11
Takie chybił- trafil... Mogły się wzery na głowicy zrobić, więc ją dalbym do planowania, później nową uszczelka i git...
- Consool
- Stały bywalec
- Posty: 669
- Rejestracja: 25 sie 2014, 21:33
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: Uszczelka pod głowicą czy co...? Za mną biała mgła jak z elektrociepłowni.
Postautor: Consool » 29 lut 2016, 23:48
Qrde Michał trochę dziwna sprawa z tym.... Jeśli to faktycznie uszczelka... Nie przegrzałes go jakoś nigdy? Uszczelka pod głowica niestety była by taka straszna gdyby niebawem koszta.... Samej uszczelki, do tego pewnie śruby bo stare juz w kiepskiej kondycji, olej, i robocizna....
-
- Stały bywalec
- Posty: 394
- Rejestracja: 26 cze 2012, 12:02
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2004
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Automat 4biegowy (BTRA)
- Lokalizacja: waaawaaa-juropa
Re: Uszczelka pod głowicą czy co...? Za mną biała mgła jak z elektrociepłowni.
Postautor: automatic » 01 mar 2016, 9:45
MichalT pisze:
Bo ze zbiornika wyrównawczego poszło większość płynu, temp silnika mi na koniec urosła do 3/4 skali i przestało ogrzewanie działać...
Głowicę mogłeś przegrzać ! jest aluminiowa , mogła się pokrzywić - zapewne trzeba będzie planować.
a ogrzewanie przestaje działać jak zapowietrza się mocno układ chłodzenia.
-
- Stały bywalec
- Posty: 116
- Rejestracja: 08 kwie 2015, 14:45
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Łódź/Zgierz
Re: Uszczelka pod głowicą czy co...? Za mną biała mgła jak z elektrociepłowni.
Postautor: MichalT » 01 mar 2016, 11:06
Dzięki Koledzy, uszczelka poszła jak nic, mam nadzieje tylko, że głowica wytrzymała....oczywiście nowe szpilki, olej, filtr, płyn i sprawdzenie gniazd i uszczelniaczy. A skoro i tak będzie silnik rozbierany i pewnie coś więcej dookoła to proszę powiedzcie czy przy okazji warto coś innego porobić co normalnie się nie opłaca i nie robi, czy da się coś podziałać przy okazji żeby zwiększyć żywotność, osiągi, moc/nm, zmniejszyć zużycie paliwa itp, ? Jak robić to porządnie i z korzyścią na przyszlość
- tak się pocieszam....

Uczę się Rextona, proszę o wyrozumiałość 

-
- Stały bywalec
- Posty: 394
- Rejestracja: 26 cze 2012, 12:02
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2004
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Automat 4biegowy (BTRA)
- Lokalizacja: waaawaaa-juropa
Re: Uszczelka pod głowicą czy co...? Za mną biała mgła jak z elektrociepłowni.
Postautor: automatic » 01 mar 2016, 13:06
MichalT pisze: czy da się coś podziałać przy okazji żeby zwiększyć żywotność, osiągi, moc/nm, zmniejszyć zużycie paliwa itp, ?
Jak robić to porządnie i z korzyścią na przyszlość- tak się pocieszam....
Wiesz zwiekszanie mocy/momentu skutkuje zwiększeniem spalania i zmniejszeniem żywotności ... szkoda pieniędzy !
popraw w głowicy i kolektorze gładkość powierzchni kanałów dolotowych i wylotowych , a nawet spoleruj je na ,,lustro'' od środka a nie na zewnątrz

wymień świece żarowe na nowe , wtryski jak auto ma długą i zawiłą historię daj do regeneracji , a jak Ci zostanie kasa to zregeneruj też pompę CR ...
-
- Stały bywalec
- Posty: 708
- Rejestracja: 05 gru 2013, 17:27
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 3200
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: warszawa/raszyn
Re: Uszczelka pod głowicą czy co...? Za mną biała mgła jak z elektrociepłowni.
Postautor: trol48 » 14 lip 2016, 22:00
polecam , wyprobowalem - dziala
zaoszczedzilem na remloncie
http://www.e-sklep-laser-sinex.pl/pl/c/ ... plynie/556
zaoszczedzilem na remloncie
http://www.e-sklep-laser-sinex.pl/pl/c/ ... plynie/556
- XSzafaX
- Stały bywalec
- Posty: 442
- Rejestracja: 14 lut 2016, 21:08
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Uszczelka pod głowicą czy co...? Za mną biała mgła jak z elektrociepłowni.
Postautor: XSzafaX » 14 lip 2016, 22:57
Tylko trzeba sie liczyć z tym ze jak użyjesz takich sirodków do uszczelniania głowicy to pozapychają się kanały hłodnicze i tu powstaje masakra przemyśl to zaoszczedzisz na chwile chyba ze chcesz go szybko sprzedać bo jak nie to po jakimś czasie skutki tego sirodku bedą opłakane lepiej zrobić remont taniej cie to bedzie kosztowało w sumie
Pozdrawiam !

Pozdrawiam !
Wróć do „Rexton I/II/W (2003-2016)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości