Ciepły nie odpala
SsangYong Rexton flagowy SUV marki, produkowany od 2003 do 2016 roku - znany i lubiany przez wszystkich. Tutaj znajdziecie wszelkie informacje na jego temat
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 5
- Rejestracja: 18 maja 2015, 17:09
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Trzebiatów
Ciepły nie odpala
Postautor: pawel1982 » 09 maja 2016, 9:05
Witam wszystkich. Mam pytanie czy ktoś się spotkał z problemem odpalania ciepłego REXA. Jak zimny to pali od razu a po jeździe i nagrzaniu do temperatury pracy i zgaszeniu go nie chce odpalić. Nieraz zaskoczy po 4 razach kręcenia a nie raz po godzinnym odpoczynku.Dziękuje za pomoc
- Consool
- Stały bywalec
- Posty: 669
- Rejestracja: 25 sie 2014, 21:33
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 5
- Rejestracja: 18 maja 2015, 17:09
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Trzebiatów
Re: Ciepły nie odpala
Postautor: pawel1982 » 09 maja 2016, 13:24
Nie sprawdzałem bo co mechanik to inna wersja ale sprawdzę. Wie kolega może jak sprawdzić w Rextonie samodzielnie bo nie mogę znaleźć na forum
- Consool
- Stały bywalec
- Posty: 669
- Rejestracja: 25 sie 2014, 21:33
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: Ciepły nie odpala
Postautor: Consool » 09 maja 2016, 14:54
Ktoś kiedyś sprawdzał za pomocą sktzykawek .... ale lepiej pojechać na sprawdzenie.... w Rexie mojego ojca tak było ze na ciepłym nie chciał odpalić i winne były właśnie wtryski.... za worki nie trzymały ciśnienia...... pojedz do jakiegoś zakładu regeneracji na sprawdzenie...
- Trawas
- Stały bywalec
- Posty: 994
- Rejestracja: 09 kwie 2016, 1:44
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Ciepły nie odpala
Postautor: Trawas » 09 maja 2016, 17:03
Trzeba posprawdzać inne tematy zanim weźmiemy się za wtryski. Ciepły silnik nie odpala ? Wskazywałoby to i na inne powody takiego zachowania - nie koniecznie wtryski. Najprostszy powód to choćby uszkodzony zawór termiczny , który może przycinać paliwo na ciepłym bo według niego temperatura paliwa przekracza dopuszczalną normę. Drugi taki zaworek termiczny jest w filtrze paliwa - sterowany bimetalem , który potrafi się uszkodzić. Najpierw sprawdzenie ciśnenia na listwie, czy paliwo dochodzi do wtrysków. Słowem, najpierw auto na skaner i sprawdzić , jakie błędy wywali - z tym, że wady filtra paliwa nie wykaże. Dwa skany , na zimnym i na gorącym silniku i porównać wyniki. Po kolei weryfikacja wszystkiego innego a wtryski, jako powód na samym końcu decyzji. Możliwe, że trzeba je przemyć ale powodów takiego zachowania silnika może być wiele.
- Jurgen
- Stały bywalec
- Posty: 348
- Rejestracja: 29 cze 2014, 19:54
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2015
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Bydgoszcz\Stilo :)
Re: Ciepły nie odpala
Postautor: Jurgen » 09 maja 2016, 18:08
A skąd kolega " pawel1982" jest? .Bo jak z mojej "okolicy' to mogę "amatorsko" silnik kompem "obejrzeć" 
pozdawiam

pozdawiam
Jurgen
- Jurgen
- Stały bywalec
- Posty: 348
- Rejestracja: 29 cze 2014, 19:54
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2015
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Bydgoszcz\Stilo :)
Re: Ciepły nie odpala
Postautor: Jurgen » 10 maja 2016, 16:40
To jednak kawałek.......może gdzieś bliżej szybciej ogarniesz.......
Jurgen
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 5
- Rejestracja: 18 maja 2015, 17:09
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Trzebiatów
Re: Ciepły nie odpala
Postautor: pawel1982 » 10 maja 2016, 20:22
Witam jestem po diagnostyce i komputer pokazuje błąd P1257 Too Large Transfer Pressure Fuel in
Rail Pressure System
Rail Pressure System
- XSzafaX
- Stały bywalec
- Posty: 442
- Rejestracja: 14 lut 2016, 21:08
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Ciepły nie odpala
Postautor: XSzafaX » 10 maja 2016, 22:13
Za duże ciśnienie na listwie ,
Pewnie regulator ciśnienia padł
Pewnie regulator ciśnienia padł
- Trawas
- Stały bywalec
- Posty: 994
- Rejestracja: 09 kwie 2016, 1:44
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Ciepły nie odpala
Postautor: Trawas » 11 maja 2016, 13:39
pawel1982 pisze:Witam jestem po diagnostyce i komputer pokazuje błąd P1257 Too Large Transfer Pressure Fuel in
Rail Pressure System
No, to już wiemy o co chodzi. Teraz przydałoby się zmierzyć faktyczne ciśnienie na listwie ? Bo może zachodzić tu fałszowanie wskazań. Jeżeli jest prawidłowe , zaś komp dostaje info z czujnika, że jest za wysokie to robi wszystko by nie dopuścić do uszkodzenia układu . Czyli na pierwszy ogień idzie sprawdzenie czujnika ciśnienia na listwie. Porównanie wskazań skanera z faktycznym ciśnieniem. Jeżeli z pomiaru wyniknie , że jest prawidłowe zaś na skaner wchodzi info, że jest za wysokie to winę ponosi uszkodzony czujnik ciśnienia listwy.
Jeżeli zaś faktycznie jest za wysokie , to jak napisał kolega, trzeba sprawdzić regulację ciśnienia pompy.
Wiesz , lanie wtrysków łatwo zauważyć po pracy silnika. Pracuje twardo, czasem podzwania a z rury potrafi dymić na czarno i silnik nie ma prawidłowej mocy. Coś mi się wydaje, że u ciebie wtryski będą OK a problem leży w sterowaniu układem zasilania.
A tak na marginesie. Wtryski warto zdemontować co 100 tyś km i dać do wymycia w myjce ultradźwiękowej i weryfikacji. Jeżeli trzeba wymienić zaworki to cała operacja kosztuje ok. 2 tyś. Mój sąsiad ma Rexa od 2004 r, pracuje nim i przeleciał już ok 700 tyś km. Jego silnik nadal na fabrycznych wtryskach, które nigdy nie szwankowały. On twierdzi, że jest tak tylko dla tego, że co 100 tyś oddaje je do mycia i weryfikacji - bo nasze paliwo ma trochę za dużo parafiny. która odkłada się na ściankach kanalików i rozszczelnia zaworek wtrysku. Jak z tym jest ???? Fakt, jego metoda zdaje egzamin.
Ja we wrześniu ub.r kupiłem sobie trzeciego Rexa z kolei. teraz dałem wtryski do mycia . Sam je zdjąłem i zaniosłem do Delphi . Zapłaciłem po 350 zł za jeden. Włożyłem , zakodowałem i mam nadzieję , że mam spokój na długi czas.
Powodzenia

Wróć do „Rexton I/II/W (2003-2016)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości