wymiana łożysk z przodu.!!
Ssangyong Musso znany jest w Polsce także pod marką Daewoo. Pierwszy model koreańskiej marki, który był oferowany oficjalnie w kraju. Napęd 4x4, nadwozie zbudowane na ramie i doskonałe właściwości terenowe to główne cechy Musso
-
- Forumowicz
- Posty: 92
- Rejestracja: 12 sie 2014, 21:44
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 23
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Białystok
wymiana łożysk z przodu.!!
Postautor: direx69 » 25 maja 2016, 11:07
witam chciałbym wymienic w swoim sangyoung musso 2,3 benz +gaz łożyska z przodu ale nie wiem jak za to się zabrac czy warto i czy duzo jest z tym roboty.?
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 14
- Rejestracja: 24 mar 2016, 11:40
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2002
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 2195139
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Re: wymiana łożysk z przodu.!!
Postautor: kalor » 25 maja 2016, 18:02
Widzę że problem nie rozwiązany skoro zakładasz ten temat po raz drugi. Tak w ogóle to po co chcesz wymieniać łożyska, nadmiernie hałasują czy może tylko koło ma luz? W przypadku luzu przeważnie wystarczy tylko dokręcić.
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 14
- Rejestracja: 24 mar 2016, 11:40
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2002
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 2195139
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Re: wymiana łożysk z przodu.!!
Postautor: kalor » 25 maja 2016, 20:58
No dobra powiem tak jak dla mnie łatwizna idzie zrobić samemu jak większość napraw w musso. Aby tylko dokręcić łożyska potrzebny będzie: lewarek, klucz 21 do kół, klucz imbusowy 8mm, szczypce do zdejmowania pierścieni segera, śrubokręt krzyżakowy do odkręcenia śrubek podkładki zabezpieczającej nakrętkę łożyska. Aby wymienić łożyska oprócz tego co powyżej to potrzebny będzie jeszcze jakiś klucz do odkręcenia zacisku hamulcowego i kawał porządnego imadła, młotek i coś do wybijania aby zamontować piastę w imadle i wybić zewnętrzne bieżnie łożysk z piasty. Aby się odpowiednio do tego dobrać trzeba:
- poluzować nakrętki koła,
- ponieść auto na lewarku,
- zdjąć koło,
- kluczem imbusowym 8 odkręcasz dekiel sprzęgiełka podciśnieniowego i zdejmujesz go,
- ściągacz szczypcami pierścień zabezpieczający segera i podkładki dystansowe pod nim,
- zdejmujesz całe sprzęgiełko,
- widzisz teraz podkładkę zabezpieczającą z nawierconymi dookoła otworami dokręconą na 3 śrubki wpustowe na krzyżak wykręcasz te śrubki i zdejmujesz podkładkę podważając małym płaskim śrubokrętem (zdejmowanie dość upierdliwe) ,
- teraz masz dostęp do nakrętki łożyska dokręcając ją za pomocą kawałka pręta lub śrubokręta kasujesz luzy, lub jak ją całkiem odkręcisz to możesz wyjąć jedną część łożyska i ocenić stan rolek i bieżni.
Jak chcesz wymieniać łożyska to musiałbyś:
-zrobić to co powyżej,
-zdjąć zacisk hamulcowy i wyjąć całą piastę z tarczą a następnie wybić z niej bieżnie łożysk,
-wcisnąć nowe bieżnie,
-założyć nowe łożyska i nasmarować odpowiednim smarem,
- poskładać wszystko tak jak było,
- jak masz sprzęgiełka podciśnieniowe to warto je dobrze umyć, odpowiednio nasmarować i wymienić profilaktycznie o-ringi uszczelniające.
- poluzować nakrętki koła,
- ponieść auto na lewarku,
- zdjąć koło,
- kluczem imbusowym 8 odkręcasz dekiel sprzęgiełka podciśnieniowego i zdejmujesz go,
- ściągacz szczypcami pierścień zabezpieczający segera i podkładki dystansowe pod nim,
- zdejmujesz całe sprzęgiełko,
- widzisz teraz podkładkę zabezpieczającą z nawierconymi dookoła otworami dokręconą na 3 śrubki wpustowe na krzyżak wykręcasz te śrubki i zdejmujesz podkładkę podważając małym płaskim śrubokrętem (zdejmowanie dość upierdliwe) ,
- teraz masz dostęp do nakrętki łożyska dokręcając ją za pomocą kawałka pręta lub śrubokręta kasujesz luzy, lub jak ją całkiem odkręcisz to możesz wyjąć jedną część łożyska i ocenić stan rolek i bieżni.
Jak chcesz wymieniać łożyska to musiałbyś:
-zrobić to co powyżej,
-zdjąć zacisk hamulcowy i wyjąć całą piastę z tarczą a następnie wybić z niej bieżnie łożysk,
-wcisnąć nowe bieżnie,
-założyć nowe łożyska i nasmarować odpowiednim smarem,
- poskładać wszystko tak jak było,
- jak masz sprzęgiełka podciśnieniowe to warto je dobrze umyć, odpowiednio nasmarować i wymienić profilaktycznie o-ringi uszczelniające.
-
- Forumowicz
- Posty: 92
- Rejestracja: 12 sie 2014, 21:44
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 23
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Białystok
Re: wymiana łożysk z przodu.!!
Postautor: direx69 » 26 maja 2016, 17:58
mam jeszcze pytanie w jakich kolejnosci wbijamy lozysko do piasty>? i wybijamy stare w ktora strone ?
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 14
- Rejestracja: 24 mar 2016, 11:40
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2002
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 2195139
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Re: wymiana łożysk z przodu.!!
Postautor: kalor » 26 maja 2016, 23:46
Nie kumam Twojego pytania... Tam są łożyska rolkowe stożkowe, jak odkręcisz nakrętkę i pociągniesz do siebie całą piastę to wyjedzie Ci z ośki wewnętrzna bieżnia pierwszego łożyska razem z koszyczkiem i rolkami, a drugiego zostanie na ośce. Zewnętrzne bieżnie zostają w piaście i wybijasz je na zewnątrz gdy już masz ściągniętą piastę . Nie wiem co tam jeszcze może być niejasnego, jak nie masz o tym pojęcia to lepiej nie zadawaj dziwnych pytań tylko ściągnij sobie manuala tam w rozdziale [3A-10 FRONT DRIVE AXLE] masz to trochę rozrysowane.
-
- Stały bywalec
- Posty: 138
- Rejestracja: 03 sty 2011, 12:20
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: wymiana łożysk z przodu.!!
Postautor: Julian » 28 maja 2016, 23:17
Przy tak grubej naprawie sugeruję wymianę łożysk igiełkowych. Jedna robota. I Zimmera tylnego.
Wróć do „Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości