Witam
Niedawno wymieniłem tylne sprężyny i klocki hamulcowe tylne i teraz (choć nie wiem czy to jest przyczyną) ESP się włącza!
Dziś miałem na szczęście bez stresu sytuację w mieście - po jakiś tam dziurach kilku wszedłem w zakręt w prawo i włączył się ESP (standardowe piszczenie i świecenie się kontrolki) na desce, a pedał gazu nie reagował, samochód zwolnił do zera. Przycisnąłem kilka razu ESP OFF i ruszył. Nie wiem co by się stało gdybym np. wyprzedzał i przy 100km/h zabrakło gazu ... strach się bać, czołówka murowana! Proszę powiedzieć gdzie te czujniki się mieszczą? Jakieś linki do fotek może ktoś ma?
ESP z reguły mi się włączało w poślizgu (a miałem porządny zimą) i super się sprawiło ... czasami się włącz gdy jedno koło jest np. na asfalcie, a drugie na nie równej powierzchni, ale to chyba normalne w reksiach?!
Proszę o pomoc bo sprawa poważna.
Z góry dziękuje.
Ps.
Jeśli chodzi o ABS to chyba dobrze funkcjonuje - zimą się sprawdziło, ale może teraz coś się po.... psuło :>
Rexton 2.7 xdi, 2005r.
ESP
SsangYong Rexton flagowy SUV marki, produkowany od 2003 do 2016 roku - znany i lubiany przez wszystkich. Tutaj znajdziecie wszelkie informacje na jego temat
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 12
- Rejestracja: 03 lis 2015, 22:17
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Gadu-Gadu: 0
- Trawas
- Stały bywalec
- Posty: 994
- Rejestracja: 09 kwie 2016, 1:44
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: ESP
Postautor: Trawas » 07 cze 2016, 23:18
Trudno zgadnąć bez skanera o co tu chodzi. Gdybyś uszkodził jakiś czujnik ABS podczas wymiany klocków to ESP by się wyłączyło, tak , jakbyś wyłączył je włącznikiem na desce a oprócz kontrolki ESP zapaliłaby się czerwona ABS - zatem to nie twoja wina. Oczywiście możesz posprawdzać połączenia elektryczne czujników ale to raczej nic nie da. Dla info. sterownik ESP masz pod fotelem, czujnik bezwładnościowy masz za panelem klimatyzacji w kabinie. Najpierw przeleć kostki instalacji elektrycznej a w pierwszej kolejności dużą kostkę połączenia z modułem ESP-ABS. Z tyłu za modułem będziesz maił wtyczkę z żółtą dźwignią. Opuść ją w dół i rozłącz wtyczkę , obejrzyj czy czysta, tryśnij nieco Elektrozolu i zanim zapniesz na stałe poruszaj nią trochę tył przód. To złącze skupia w sobie ścieżki wszystkich sterowników łącznie ze sterownikiem silnika i skrzyni biegów. Jak tam coś nie styka to auto potrafi całkiem zgłupieć. Jak to nic nie pomoże to posprawdzaj wszystkie kostki połączeń instalacji elektrycznej którym konserwująca kropla Elektrozolu nie zaszkodzi. Pamiętaj o skrzyni biegów i reduktorze - tam też nasz czujniki prędkości wałów napędowych, które wspólpracują również i z ESP - sprawdź połączenia .
A jak się nie chcesz bawić i szukać w ciemno to najlepiej jedź na skaner to ci pokarze błędy i wszystko będzie jasne. Ale i tak zadbaj o instalację bo jej jakość w Koreańczykach nie jest najlepsza - jak wszędzie w obecnych czasach. Mamy erę tandety - no tak ? Powodzenia.
A jak się nie chcesz bawić i szukać w ciemno to najlepiej jedź na skaner to ci pokarze błędy i wszystko będzie jasne. Ale i tak zadbaj o instalację bo jej jakość w Koreańczykach nie jest najlepsza - jak wszędzie w obecnych czasach. Mamy erę tandety - no tak ? Powodzenia.

- Trawas
- Stały bywalec
- Posty: 994
- Rejestracja: 09 kwie 2016, 1:44
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: ESP
Postautor: Trawas » 07 cze 2016, 23:34
Tylko nie rozpinaj kostek elektrycznych przed odłączeniem akumulatora ! A tak przy okazji, jak rozłączysz aku to system ci się po kilku minutach zresetuje i później komp będzie zbierał info z instalacji od nowa. Jak wszystko poprawisz i będzie OK to błędy się same się po odpowiednim czasie usuną - nie od razu ale po weryfikacji. Uruchom silnik i jak chcesz mieć super to pozwól by silnik po resecie nagrzał się do optymalnej temperatury na biegu jałowym. W tym czasie komp dokona optymalizacji ustawień. Warto coś takiego robić profilaktycznie by usunąć śmieci z pamięci systemu i odciążyć procesor. Oprogramowanie jest w kości pamięci stałej i instaluje się automatycznie na czysto po resecie. Może to wystarczy ?
Wróć do „Rexton I/II/W (2003-2016)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość