Wiskoza
SsangYong Rexton flagowy SUV marki, produkowany od 2003 do 2016 roku - znany i lubiany przez wszystkich. Tutaj znajdziecie wszelkie informacje na jego temat
-
- Stały bywalec
- Posty: 124
- Rejestracja: 04 wrz 2012, 9:58
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
Wiskoza
Postautor: valdi10 » 19 gru 2014, 10:13
Mam pytanie, czy na wyłączonym i zimnym silniku wiatrak na wiskozie kręci się lużno, bez jakichkolwiek oporów, czy z wyczuwalnym oporem. U mnie stawia dość duży opór, czy wiskoza do wymiany?
No i mnie dopadł kryzys!!! Chodzę w dziurawych spodniach, jem spleśniały ser i jeżdzę samochodem bez dachu !!!
-
- Stały bywalec
- Posty: 779
- Rejestracja: 28 sty 2013, 5:16
Re: Wiskoza
Postautor: Trawus » 19 gru 2014, 15:27
Trochę oporu to ona musi mieć żeby się silnik na wolnych nie przegrzał i przepuszcza dopiero po podniesieniu obrotów - zupełnie trzymać nie może więc opór poczujesz. Odwrotnie, gdy wisko pada to to przestaje kręcić. A w zimie, jak np. jeździsz na krótkich miejskich odcinkach można część chłodnicy zwyczajnie zasłonić byle tekturą - silnik się będzie szybciej nagrzewał do normalnej pracy.
-
- Forumowicz
- Posty: 62
- Rejestracja: 10 cze 2009, 22:28
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Gadu-Gadu: 0
Re: Wiskoza
Postautor: zedisson » 19 gru 2014, 18:14
wiskoza pamięta ostatnią nastawę.
czyli jeżeli silnik zatrzymałeś z wentylatorem na 50% to tak samo będzie po uruchomieniu nawet jak silnik ostygnie.
Powinno jednak po chwili odpuścić, to znaczy kiedy olej się wstępnie ogrzeje i wróci do zbiorniczka.
W trakcie normalnej pracy po uzyskaniu odpowiednio wysokiej temperatury zawór bimetaliczny otwiera kanał napełniania przestrzeni roboczej.
(tarczka i obudowa maja tam takie żłobki które polepszają transmisję mocy) i wentylator zaczyna się obracać zwiększając swoją prędkość.
Generalnie to ten wynalazek ma dozować chłodzenie w zależności od parametrów pracy silnika.
Jest to proces proporcjonalny a nie włącz /wyłącz.
Specjaliści sprawdzają tachometrem obroty napędu i porównują z obrotami wentylatora i na tej zasadzie oceniają sprawność "wiskozy"
U mnie to się zacięło i wentylator wył cały czas na 100% gdzie normalnie nie przekracza 95% na maksymalnych parametrach.
Miałem ten problem kilka lat temu ale pamiętam że zanim dostarczyli nowe sprzęgło jeździłem bez wentylatora, w upalne lato ani razu nie przekroczyłem nawet minimalnie temperatury chłodzenia.
To chyba wentylator skraplacza klimy załatwiał chłodzenie silnika
czyli jeżeli silnik zatrzymałeś z wentylatorem na 50% to tak samo będzie po uruchomieniu nawet jak silnik ostygnie.
Powinno jednak po chwili odpuścić, to znaczy kiedy olej się wstępnie ogrzeje i wróci do zbiorniczka.
W trakcie normalnej pracy po uzyskaniu odpowiednio wysokiej temperatury zawór bimetaliczny otwiera kanał napełniania przestrzeni roboczej.
(tarczka i obudowa maja tam takie żłobki które polepszają transmisję mocy) i wentylator zaczyna się obracać zwiększając swoją prędkość.
Generalnie to ten wynalazek ma dozować chłodzenie w zależności od parametrów pracy silnika.
Jest to proces proporcjonalny a nie włącz /wyłącz.
Specjaliści sprawdzają tachometrem obroty napędu i porównują z obrotami wentylatora i na tej zasadzie oceniają sprawność "wiskozy"
U mnie to się zacięło i wentylator wył cały czas na 100% gdzie normalnie nie przekracza 95% na maksymalnych parametrach.
Miałem ten problem kilka lat temu ale pamiętam że zanim dostarczyli nowe sprzęgło jeździłem bez wentylatora, w upalne lato ani razu nie przekroczyłem nawet minimalnie temperatury chłodzenia.
To chyba wentylator skraplacza klimy załatwiał chłodzenie silnika
Wróć do „Rexton I/II/W (2003-2016)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości