Witam
Rexton 3,2 2005 rok
Mam problem z automatyczna skrzynia biegów i dołączaniem napędu.
Skrzynia działa w trybie awaryjnym i nie mogę dołączyć przedniego napędu.
Kontrolki dołączanie napędu nawet się nie zapalają po przekręceniu kluczyka.
Olej i filtr został wymieniony a także wtyczka w skrzyni
Po podłączeniu easydiag w dziale skrzynia wyświetlają się dwa błędy P2315, P2317 i P2310
W dziale silnika wyświetla się błąd P600
Po wykasowaniu błędów zawsze zostaje P2317
Gdzie szukać usterki ? Co sprawdzić lub wymienić ?
Skrzynie mam mercedesa 5 biegów a olej zalałem Fusch ATF 3350
ABS i poduszka mi się zaświecają ale od napędu nie
Na zdjęciu widać jak na odpalonym silniku zaświeciły się kontrolki od napędu
Problem skrzynia i napęd
SsangYong Rexton flagowy SUV marki, produkowany od 2003 do 2016 roku - znany i lubiany przez wszystkich. Tutaj znajdziecie wszelkie informacje na jego temat
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 17
- Rejestracja: 16 sty 2012, 17:06
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Warmińsko-Mazurskie
Problem skrzynia i napęd
Postautor: dycha » 19 lis 2016, 11:37
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 19 lis 2016, 15:14 przez dycha, łącznie zmieniany 3 razy.
- Trawas
- Stały bywalec
- Posty: 994
- Rejestracja: 09 kwie 2016, 1:44
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Problem skrzynia i napęd
Postautor: Trawas » 19 lis 2016, 13:08
Sprawdź czyt podczas robótek ręcznych nie rozpiąłeś jakiejś wtyczki w instalacji elektrycznej ?
TOD jest w reduktorze a nie w skrzyni ale skrzynia nie będzie prawidłowo pracować , jak TOD ma uszkodzone sterowanie.
Skrzynia jest z pewnością OK - masz problemy z magistralą sterowników.
P2317 -CAN: Faulty communication betweenTCCU/TOD and CAN --
1 - Check CAN communication line H and L.
2- Check TCCU/TOD unit.
3- Check the related harness for open, short and contact.
P2210 -CAN: Faulty brake system communication
P2315- CAN: Faulty instrument panel communication
dokładnie to samo zalecenie co dla P 2317.
Z tego wynika , że TOD też ci nie działa.
Instalacja elektryczna kolego albo usterki sterowników. Zacząłbym od instalacji elektrycznej.
Jest miejsce , gdzie wszystko się zbiega - a jest to wtyczka ESP ABS przy modulatorze ESP. Z lewej strony silnika - modulator ESP podłączony jest taką dużą wtyczką zabezpieczoną przed wysunięciem żółtą dźwignią.
Zacznij od tego wysuń wtyczkę i daj tam odrobinę Elektrozolu. Porusz nią kilak razy dźwignią góra - dół.
Następnie sprawdź wtyczki wszystkich sterowników po kolei. Coś możliwe , że nie styka właściwie.
Gorsza wersja to uszkodzenie któregoś z tych sterowników.
Podobnie może się dziać przy uszkodzeniu modulatora ESP/ABS - bo ESP steruje również funkcjami TOD
Tylko czemu nie zapalają ci się kontrolki ABS ESP ?
Co do skrzyni - jeśli masz skrzynię Mercedesa to ważne, czy użyłeś właściwego oleju. Te skrzynie nie tolerują zamienników w żadnej postaci.
Tylko Schell albo Fusch ATF 3350
TOD jest w reduktorze a nie w skrzyni ale skrzynia nie będzie prawidłowo pracować , jak TOD ma uszkodzone sterowanie.
Skrzynia jest z pewnością OK - masz problemy z magistralą sterowników.
P2317 -CAN: Faulty communication betweenTCCU/TOD and CAN --
1 - Check CAN communication line H and L.
2- Check TCCU/TOD unit.
3- Check the related harness for open, short and contact.
P2210 -CAN: Faulty brake system communication
P2315- CAN: Faulty instrument panel communication
dokładnie to samo zalecenie co dla P 2317.
Z tego wynika , że TOD też ci nie działa.
Instalacja elektryczna kolego albo usterki sterowników. Zacząłbym od instalacji elektrycznej.
Jest miejsce , gdzie wszystko się zbiega - a jest to wtyczka ESP ABS przy modulatorze ESP. Z lewej strony silnika - modulator ESP podłączony jest taką dużą wtyczką zabezpieczoną przed wysunięciem żółtą dźwignią.
Zacznij od tego wysuń wtyczkę i daj tam odrobinę Elektrozolu. Porusz nią kilak razy dźwignią góra - dół.
Następnie sprawdź wtyczki wszystkich sterowników po kolei. Coś możliwe , że nie styka właściwie.
Gorsza wersja to uszkodzenie któregoś z tych sterowników.
Podobnie może się dziać przy uszkodzeniu modulatora ESP/ABS - bo ESP steruje również funkcjami TOD
Tylko czemu nie zapalają ci się kontrolki ABS ESP ?
Co do skrzyni - jeśli masz skrzynię Mercedesa to ważne, czy użyłeś właściwego oleju. Te skrzynie nie tolerują zamienników w żadnej postaci.
Tylko Schell albo Fusch ATF 3350
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 17
- Rejestracja: 16 sty 2012, 17:06
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Warmińsko-Mazurskie
Re: Problem skrzynia i napęd
Postautor: dycha » 20 lis 2016, 13:58
Problem rozwiązany
Wszystkiemu były winne kable idące lewą strona od sterowników po siedzeniem do przodu.
Trzy kable były złamane (gruby niebieski, cienki brązowy i cienki żółty )
Teraz wszystko działa idealnie i easydiag nie pokazuje żadnych błędów.
Wszystkiemu były winne kable idące lewą strona od sterowników po siedzeniem do przodu.
Trzy kable były złamane (gruby niebieski, cienki brązowy i cienki żółty )
Teraz wszystko działa idealnie i easydiag nie pokazuje żadnych błędów.
Wróć do „Rexton I/II/W (2003-2016)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość