czujnik prędkości powinien być dostępny z magistrali CAN, wejść tam można przez OBD na przykład.
Podpinanie do magistrali i czerpanie z niej powinno być jednak przeprowadzone bez wiedzy na ten temat.
Ja niestety nie mam doświadczenia z magistralami szeregowymi w samochodach by więcej pomóc.
Czujnik prędkości gdzie się wpiąć
SsangYong Rexton flagowy SUV marki, produkowany od 2003 do 2016 roku - znany i lubiany przez wszystkich. Tutaj znajdziecie wszelkie informacje na jego temat
- sergio1969
- Stały bywalec
- Posty: 1289
- Rejestracja: 03 cze 2013, 7:18
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2694
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Gdynia :-)
- Kontaktowanie:
Re: Czujnik prędkości gdzie się wpiąć
Postautor: sergio1969 » 12 gru 2016, 17:59
Trawus na twoim miejscu bym sie nie smial z mojej navigacji bo zaden problem to udowodnic a na jakiej zasadzie to dziala czy satelita czy gps ,gsm czy sadomacho mnie to lata ale mi navi dziala 45 m pod poziomem morza gdzie wszystko zanika w tunelu a na jakiej zasadzie to mi to lotto
Sergio
- Trawas
- Stały bywalec
- Posty: 994
- Rejestracja: 09 kwie 2016, 1:44
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Czujnik prędkości gdzie się wpiąć
Postautor: Trawas » 12 gru 2016, 19:11
Sergio
No i widzisz , to jest jednoznaczny dowód na to, że to jednak GSM . Otóż w tunelach montuje się przekaźniki sygnału GPS po to by nie odcinać ludzi od sieci ale nie słyszałem by montowano tam przekaźniki GPS . GPS pod ziemią nie działa bo, to jest najzwyklejsza fala elektromagnetyczna ino , że wysyłana z kosmosu. Jej przenikliwość jest podobna do tej ,jaką generują nadajniki GSM. Przez grunt na dużą głębokość to nie przechodzi. Już wszystkiego się dowiedziałem - lokalizator w samochodzie działa w technologii wspartej o GPRS/DGPS a nie GPS ani GSM - GPRS/DGPS o dokładności 1-3 m jest połączeniem technologii GPS i GSM , czyli tak, jak pisałem ( nie mam sklerozy
) , stacje GSM, działające jako stacje referencyjne ! -które odbierają sygnał z nadajnika pojazdu weryfikują jego położenie poprzez odniesienie go do własnej lokalizacji ustalonej poprzez GPS . Metoda pomiaru jest dokładnie taka sama i bez znaczenia jest to ,czy mierzysz go od stacji naziemnej , czy staelitarnej , stacja to stacja - tu długość fali pozwala na obliczenie odległości od co najmniej trzech stacji nadawczych - tak samo dział czysty pomiar poprzez satelity. To jest tzw naziemna lokalizacja GPS co bardzo potania koszty. Gdybyś telefon podłączył do silnej anteny zewnętrznej to też by ci działał w każdym tunelu. Kilka razy podróżowałem BMW siódemką, która miała pokładowy telefon z anteną na dachu. Nigdy nie przerywało połączeń i można było gadać nawet jadąc tunelem w Alpach długaśnym jak cholera i wygryzionym pod wielką górą.
A zatem GPS w samochodzie to tak na prawdę jest komunikacja GPRS z satelitą poprze sieć GSM .
Gdyby to był tylko GPS - to nie wyobrażasz sobie jak byłoby bardzo skomplikowane zawodne i trudne śledzenie ruchomego celu - przy takiej ilość abonentów wręcz niewykonalne. Poczytaj sobie http://www.geodezja-szczecin.org.pl/sta ... 00204.html


A zatem GPS w samochodzie to tak na prawdę jest komunikacja GPRS z satelitą poprze sieć GSM .
Gdyby to był tylko GPS - to nie wyobrażasz sobie jak byłoby bardzo skomplikowane zawodne i trudne śledzenie ruchomego celu - przy takiej ilość abonentów wręcz niewykonalne. Poczytaj sobie http://www.geodezja-szczecin.org.pl/sta ... 00204.html
-
- Forumowicz
- Posty: 62
- Rejestracja: 10 cze 2009, 22:28
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Gadu-Gadu: 0
Re: Czujnik prędkości gdzie się wpiąć
Postautor: zedisson » 12 gru 2016, 21:38
Trawus, ty cały czas piszesz o A-GPS, jest to proteza lub może bardziej -trafnie wsparcie GPS używana w przestrzeniach bez dostępu do sygnału z co najmniej trzech satelitów, stosowana chyba w smartfonach.
GPS sam w sobie działa tylko i wyłącznie w oparciu o sygnał satelitarny, może mieć wsparcie A-GPS w sytuacjach wymienionych powyżej jeżeli posiada możliwość transmisji danych ale to chyba tylko w tych urządzeniach z telefonem.
Być może Norwedzy zamontowali jakieś "radiolatarnie" w tunelach by wspomóc satelity, w końcu norweski Kongsberg i jego pozycja lidera w pozycjonowaniu obiektów do czegoś zobowiązuje.
Nie zaprzątałem sobie nigdy tym głowy i możliwe że jest to standardowe rozwiązanie tego problemu.
Wracają do tematu "Liczba abonentów zalogowanych" nie ma absolutnie żadnego znaczenie ponieważ to urządzenie z wewnętrznym zegarem jest odpowiedzialne za ustalenie (interpolację) położenia.
Śledzenie celu odbywa się tylko i wyłącznie w połączeniu lokalizacji i łączności z centralą monitorującą, czyli GPS samodzielnie lub ze wsparciem A-GPS i dodatkowo kanał łączności. Ilość abonentów zalogowanych bez większego wpływu z wyjątkami jak na przykład Nowy Rok 00:00 kiedy się wszystko zatyka.
"Długość Fali" wspomniana przez Ciebie zapewne odnosi się do odległości pomiędzy nadajnikiem i odbiornikiem..........
Tak na marginesie zawodowo spędzam sporo czasu na obiektach poza sieciami GSM pozycjonowanych między innymi GPS-em i czasem musi to być dosyć dosyć dokładnie wytyczony punkt (no a już odległość pomiędzy punktami w trakcie musi być naprawdę bardzo precyzyjna)
Moje GPS-y w telefonach podają zawsze pozycję zgodną z pozycją satelitarną tylko w telefonie nie mam oczywiście wsparcia i istnieją pewne niedokładności.
Może to wyczerpie ten poboczny wątek i pozwoli wrócić do zagubionego sygnału...
GPS sam w sobie działa tylko i wyłącznie w oparciu o sygnał satelitarny, może mieć wsparcie A-GPS w sytuacjach wymienionych powyżej jeżeli posiada możliwość transmisji danych ale to chyba tylko w tych urządzeniach z telefonem.
Być może Norwedzy zamontowali jakieś "radiolatarnie" w tunelach by wspomóc satelity, w końcu norweski Kongsberg i jego pozycja lidera w pozycjonowaniu obiektów do czegoś zobowiązuje.
Nie zaprzątałem sobie nigdy tym głowy i możliwe że jest to standardowe rozwiązanie tego problemu.
Wracają do tematu "Liczba abonentów zalogowanych" nie ma absolutnie żadnego znaczenie ponieważ to urządzenie z wewnętrznym zegarem jest odpowiedzialne za ustalenie (interpolację) położenia.
Śledzenie celu odbywa się tylko i wyłącznie w połączeniu lokalizacji i łączności z centralą monitorującą, czyli GPS samodzielnie lub ze wsparciem A-GPS i dodatkowo kanał łączności. Ilość abonentów zalogowanych bez większego wpływu z wyjątkami jak na przykład Nowy Rok 00:00 kiedy się wszystko zatyka.
"Długość Fali" wspomniana przez Ciebie zapewne odnosi się do odległości pomiędzy nadajnikiem i odbiornikiem..........
Tak na marginesie zawodowo spędzam sporo czasu na obiektach poza sieciami GSM pozycjonowanych między innymi GPS-em i czasem musi to być dosyć dosyć dokładnie wytyczony punkt (no a już odległość pomiędzy punktami w trakcie musi być naprawdę bardzo precyzyjna)
Moje GPS-y w telefonach podają zawsze pozycję zgodną z pozycją satelitarną tylko w telefonie nie mam oczywiście wsparcia i istnieją pewne niedokładności.
Może to wyczerpie ten poboczny wątek i pozwoli wrócić do zagubionego sygnału...
- sergio1969
- Stały bywalec
- Posty: 1289
- Rejestracja: 03 cze 2013, 7:18
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2694
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Gdynia :-)
- Kontaktowanie:
Re: Czujnik prędkości gdzie się wpiąć
Postautor: sergio1969 » 13 gru 2016, 18:05
Hmm no tak i tak z tego ...ja wiem . Dla mnie wazne ze to dziala i lata mi to wielkim kalafiorem ha ha w jaki sposob. Nie polemizowac mi tu panowie bo jeszcze chwila i beda ustawki na forum ha ha
Sergio
- Trawas
- Stały bywalec
- Posty: 994
- Rejestracja: 09 kwie 2016, 1:44
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Czujnik prędkości gdzie się wpiąć
Postautor: Trawas » 14 gru 2016, 2:17
Sergio, bo tak na prawdę z prawdziwego systemu GPS w czystej postaci korzystają tylko wojska amerykańskie a resztka to bardziej lub mniej, tylko namiastka wsparta sprzętowo. 

Wróć do „Rexton I/II/W (2003-2016)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości