krisw11 pisze:Na upartego możesz te rurki wypieprzyć wszystkie i zaślepić wloty,to akurat kwestia gustu. Ważne jest zatkanie wężyka od EGR ,żeby błedów nie wykazywał ,poza tym będzie autko śmigało jak ta lala.
Normalnie w Rexie tak się nie da zrobić bo ECU porównuje dane z przepływomierza masowego z danymi uzyskiwanymi z czujników kolektora ssącego i jak jest coś nie tak to wywala błąd . Na początku tylko w chwili, gdy zgodnie z programem EGR powinien być otwarty a nie jest a później check pali się już cały czas. Zdejmować tych rurek nie radzę bo od razu widać to co nie powinno być widoczne

, czyli odłączenia ERG. Zaślepianie rurki podciśnienia od modulatora nic nie daje bo układ nie mierzy wartości podciśnienia w ERG ani na linii. Mierzy tylko prąd kierowany do cewki modulatora w chwili otwarcia. Modulator to tylko durny elektrozamek podciśnienia, otwiera bądź zamyka i nie obchodzi go co z tym dzieje się dalej Ciśnienie doładowania mierzone jest dopiero w samym kolektorze zatem poza układem ERG. Lepiej dolot zaślepić. I tu są dwie szkoły, jedna udaje się do elektronika a druga kupuje elektryczną turbinkę motocyklową włączaną poprzez przekaźnik prądem kierowanym do modulatora ERG. I wówczas, gdy EGR powinno się otworzyć to się otwiera ale spaliny nim nie idą tylko dmucha w rurkę turbinka czystym powietrzem i w kolektorze masy się zgadzają.
Fakt, w niektórych Rexach ( nie wiem od czego to zależy ? ) da się zaślepić ERG i check nie wyskakuje,- mój poprzedni tak reagował bo był elektryczny - ale z obecnym, podciśnieniowym taki numer nie przechodzi - od razu wyskoczyło mi Check. ( w mordę) chyba przyjdzie wydać te parę groszy na turbinkę elektryczną od jakiejś Kawa ssaki, Yama macha czy inszej Yebusukinabosaka.
Można jeszcze próbować oszukać układ elektroniczny zmniejszeniem masy spalin zaślepką z otworkiem 6- 10 mm , tj robimy otworek i metodą prób i błędów powiększamy jego średnicę aż do momentu gdy check już się nie zapala. Czemu tak można ? Bo czujnik w kolektorze jest głupawy zero jedynkowy, ustala wartości "równy - większy" bez pomiaru o ile jest większy. Zatem jak układ ma dane z przepływomierza masowego i kolektora i jak jest w kolektorze tyle ile przedostało się przez przepływomierz to wywala check, ale jak jest więcej (+spaliny) w granicach pomiaru to uznaje, że jest OK. Wystarczy o tyle więcej by układ to zauważył i dał jedynkę. Nie musi walić całą rurą. Zazwyczaj 6-8 mm wystarczy ( na E bujubuju sprzedają takie gotowe ale można samemu bez wydatków se zrobić). Przez otworek przejdzie max tylko 30% tego co przechodzi otwartym przepływem. Popróbujcie, zawsze to o 70% smrodu w kolektorze mniej więc wolniej się syfi.