przepływomierz
SsangYong Kyron to SUV średniej wielkości, idealny dla typowej 4-osobowej rodziny. Obszerna kabina i przestrzeń bagażowa oraz sprawdzone rozwiązania techniczne i napęd 4x4. Obecnie bardzo popularny model na rynku wtórnym.
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 10
- Rejestracja: 22 kwie 2017, 0:53
- Model: Actyon
- Rok produkcji: 2008
- Pojemność silnika: 2000
- Gadu-Gadu: 0
- Skype: Maciej.papuga1
przepływomierz
Postautor: Maciej1977 » 26 kwie 2017, 23:47
witam.Jestem szczęśliwym posiadaczem SSangyonga Actyona 2008 .2litrowy turbo diesel ,mam uszkodzony przepływomierz o nr.0280218199.Zamowiłem przepływomierz na mix garage i przysłali mi przepływomierz Bosch o nr.0280218130 ,kupuje u nich czesci do różnych samochodów i nigdy nie było problemu.Lecz wtyczka co prawda jest 5-cio pinowa ale ma inny kształt.Patrzyłem na inne oferty i wszedzie do tego mojego Actyona polecają przepływomierz o nr.0280218130.Przepływomierz o nr.0280218199 jest dostepny na ebay ale koszt takiej przepływki to ok.230 euro.Czy ktoś może mi podpowiedziec czy przepływomierz Bosch o nr.0280218130 może pracować w moim aucie ,a jesli tak to jak go podłączyć?
- Trawas
- Stały bywalec
- Posty: 994
- Rejestracja: 09 kwie 2016, 1:44
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: przepływomierz
Postautor: Trawas » 08 maja 2017, 18:31
Może pracować bo ma te same parametry - jeśli wtyczki są różne to nie pozostaje nic innego jak kupić wtyczkę na allegro i wymienić w instalacji zachowując dokładnie tą samą kolejność przewodów. Obydwie wtyczki są rzędowe pięciostykowe. Na szczęście wtyczki stosowane przez Bosch są typowe i łatwo dostępne a wymiana to kilka minut zabawy.
Jeżeli na allegro da się kupić wtyczkę żeńską tego samego systemu co w przepływomierzu oryginalnym to można by zrobić przejściówkę na Bosch zostawiając oryginalną na instalacji.
Jeżeli na allegro da się kupić wtyczkę żeńską tego samego systemu co w przepływomierzu oryginalnym to można by zrobić przejściówkę na Bosch zostawiając oryginalną na instalacji.
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 10
- Rejestracja: 22 kwie 2017, 0:53
- Model: Actyon
- Rok produkcji: 2008
- Pojemność silnika: 2000
- Gadu-Gadu: 0
- Skype: Maciej.papuga1
Re: przepływomierz
Postautor: Maciej1977 » 13 maja 2017, 9:43
witam.przepływomierz Bosch o nr. 0280218130 jest montowany w Rextonie sprawdziłem napiecia na wtyczce i są zupełnie w innych miejscach niż u mnie w actyonie ,może ma ktoś jakiś schemat jak powinno to wyglądać ?Podłanczam przepływomierz o nr.0280218130 w to samo miejsce co przepływomierz 0280218199 ale ecu nie widzi przepływomierza .
- Trawas
- Stały bywalec
- Posty: 994
- Rejestracja: 09 kwie 2016, 1:44
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: przepływomierz
Postautor: Trawas » 15 maja 2017, 2:41
Nie tylko w Rextonie cały spis to - ale zdarzają się wyjątkowe sytuacje w jakieś krótkiej serii. Nie zmienia to faktu, że ten przepływomierz ma odpowiednie parametry i może pracować w twoim silniku - to typowy sprzęt stosowany w bardzo wielu autach różnych firm , choćby Fiata.
Kolejność na stykach powinien mieć taką samą pomimo różnicy we wtykach - pierwszy to termometr, drugi styk zasilanie z aku. Pytanko, czy tego uszkodzonego przepływomierza komp też nie widział ?
Bo może to wcale nie było uszkodzenie przepływomierza ? Obejrzyj filmik bo dotyczy przepływomierza Bosch ( bez termometru - pierwszy styk ale poza tym wszystko to samo)
Kolejność na stykach powinien mieć taką samą pomimo różnicy we wtykach - pierwszy to termometr, drugi styk zasilanie z aku. Pytanko, czy tego uszkodzonego przepływomierza komp też nie widział ?
Bo może to wcale nie było uszkodzenie przepływomierza ? Obejrzyj filmik bo dotyczy przepływomierza Bosch ( bez termometru - pierwszy styk ale poza tym wszystko to samo)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 15 maja 2017, 3:01 przez Trawas, łącznie zmieniany 3 razy.
- Trawas
- Stały bywalec
- Posty: 994
- Rejestracja: 09 kwie 2016, 1:44
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: przepływomierz
Postautor: Trawas » 15 maja 2017, 2:50
Obejrzyj spokojnie ten filmik https://www.youtube.com/watch?v=92Ck-zf-x1c
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 10
- Rejestracja: 22 kwie 2017, 0:53
- Model: Actyon
- Rok produkcji: 2008
- Pojemność silnika: 2000
- Gadu-Gadu: 0
- Skype: Maciej.papuga1
Re: przepływomierz
Postautor: Maciej1977 » 15 maja 2017, 22:43
wita.Dziękuje pięknie za zainteresowanie,problem jest na 100 procent w przepływomierzu ,błedy jednak sie nie piszą przy podłoczonym przepływomierzu orginalnym,dopiero jak podłącze kompa diagnostycznego ,badam parametry rzeczywiste,przy lekkim dodaniu gazu ilość powietrza przepływającego przez przepływomierz spada ,dopiero przy przekroczeniu 2000obr podnosi się.Komputer Actyona widzi orginalny przepływomierz nie wyrzuca błedów,jest tylko nierówna praca w zakresie 1500-2000obr.Odepne wtyczke z przepływomierza odrazu wyrzuca błąd ale silnik pracuje perfekt,jeżdze bez przepływomierza jest ok.Podłacze przepływomierz o nr,0280218130 ,kontrolka silnika nie gasnie komputer nie widzi przepływomierza.A na orginalnej wtyczce napięcia rozkładają się tak.Na pierwszym pinie i masa 12v.Na drugim pinie i masa 0v.Na trzecim pinie i masa 5v.Na czwartym pinie i masa 5v.Na piątym pinie i masa 5v.Napięcia mierzyłem na odpiętej wtyczce od przepływomierza i włoczonym zapłonie .Czyli reasumując jest to zupełnie inaczej jak na rysunku kolegi Trawasa .Przepływomierz o numerze 0280218130 który kupiłem jest na 100 procent dobry bo sprawdzałem na rextonie i jest perfekt.Na rysunku od kolegi Trawasa na pinie 5 i 3 jest masa a ja w actyonie mam tylko jedną mase więc jest jednak coś inaczej.Prosze o dalszą pomoc.
- Trawas
- Stały bywalec
- Posty: 994
- Rejestracja: 09 kwie 2016, 1:44
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: przepływomierz
Postautor: Trawas » 16 maja 2017, 1:47
Nie do końca zrozumiałeś schemacik. Podłącz nowy przepływomierz według podanego schematu a wszystko będzie działało jak należy. To że napisali pin 3 i 5 to masa to fakt ale trzeba to odnieść do pinów podłączenia do ECU, jaka to masa?. Czyli pin 5 to rzeczywiście masa 12 V brana poprzez pin 83 ECU ale pin 3 to masa ale brana z pin 84 ECU poprzez przetwornik dla przepływu prądu pomiarowego do 5V , czyli jest to masa sygnału pomiaru a to nie to samo co masa zasilania 12V . Idzie z pin 3 w dwie strony na termometr i na miernik przepływu 5V Jak podłączysz odwrotnie 3 i 5 to z przepływomierza smród pójdzie.
Jeżeli w fabrycznym była inna kolejność to dla nowego trzeba ją zmienić i podłączyć tak, jak na schemacie - no i przepływomierz ci ożyje i będzie dawał prawidłowy sygnał. Dla tego dałem ci linka do filmiku bo tam pokazują prawidłową kolejność podłączenia pinów i jak robić pomiary - poza termometrem, którego VW nie ma, wszystko inne jest tak, jak w Ssangach- obojętnie którym. typowym gdzie występuje przepływomierz nr. kat. Bosch
. W twoim aucie 0280218130 też będzie pracował prawidłowo ale podłącz go zgodnie ze specyfikacją. Masz inną wtyczkę do 0280218199 sprawdziłem , faktycznie jest nieco owalna . Najlepiej zdobądź z allegro gniazdo do nie pasujące i kup wtyk pasujący do 0282218130 - no i z tego zrób przejściówkę zamieniając kolejność przewodów ustawiając je na nowym tak, jak powinny być ustawione. Nie wiem czemu u ciebie zamontowano inny przepływomierz ? Z tego co zdołałem ustalić pobieżnie to były stosowane w autach produkcji przed 2007r i są paskudnie drogie bo Bosch chce za taki 1250 zł ale parametry pomiarowe mają dokładnie takie same i tu różnicy nie ma - poza ceną i prawdopodobnie sposobem podłączenia. I przy pomiarach napięć na pinach przepływomierza niech cię ręka Boska broni łapać pomiar przy rozłączonej wtyczce a tym bardziej łączyć się do masy auta bezpośrednio - bo do przepływomierza idą łącza z ECU i masa idzie przez układy ECU - możesz mu zrobić zwarcie i smród. Tylko pin 2 idzie z baterii 12V bezpośrednio. Masz to sprawdzać tylko na przewodach złączonej kostki przepływomierza i tylko pomiędzy tymi przewodami - tak, jak to robią na filmiku . Bo inaczej możesz spalić sobie ECU i będzie po kompie Jak nie możesz ustalić tego inaczej to przetrasuj , który przewód idzie z którego PIN na ECU ? Zdobądź schemat łączy PIN na ECU Actiona , który nr od czego jest na wtyku.
Porównaj w tym, który dałem i wprowadź korektę , jeśli trzeba - bo może być inaczej. A najlepiej to ściągnij sobie z sieci manual do Actiona i nie grzeb na ślepo w elektronice bo to może cię sporo kosztować. Komputery do aut są drogie i sporo kłopotów z przepisywaniem danych do nowego przy wymianie.
Jeżeli w fabrycznym była inna kolejność to dla nowego trzeba ją zmienić i podłączyć tak, jak na schemacie - no i przepływomierz ci ożyje i będzie dawał prawidłowy sygnał. Dla tego dałem ci linka do filmiku bo tam pokazują prawidłową kolejność podłączenia pinów i jak robić pomiary - poza termometrem, którego VW nie ma, wszystko inne jest tak, jak w Ssangach- obojętnie którym. typowym gdzie występuje przepływomierz nr. kat. Bosch
. W twoim aucie 0280218130 też będzie pracował prawidłowo ale podłącz go zgodnie ze specyfikacją. Masz inną wtyczkę do 0280218199 sprawdziłem , faktycznie jest nieco owalna . Najlepiej zdobądź z allegro gniazdo do nie pasujące i kup wtyk pasujący do 0282218130 - no i z tego zrób przejściówkę zamieniając kolejność przewodów ustawiając je na nowym tak, jak powinny być ustawione. Nie wiem czemu u ciebie zamontowano inny przepływomierz ? Z tego co zdołałem ustalić pobieżnie to były stosowane w autach produkcji przed 2007r i są paskudnie drogie bo Bosch chce za taki 1250 zł ale parametry pomiarowe mają dokładnie takie same i tu różnicy nie ma - poza ceną i prawdopodobnie sposobem podłączenia. I przy pomiarach napięć na pinach przepływomierza niech cię ręka Boska broni łapać pomiar przy rozłączonej wtyczce a tym bardziej łączyć się do masy auta bezpośrednio - bo do przepływomierza idą łącza z ECU i masa idzie przez układy ECU - możesz mu zrobić zwarcie i smród. Tylko pin 2 idzie z baterii 12V bezpośrednio. Masz to sprawdzać tylko na przewodach złączonej kostki przepływomierza i tylko pomiędzy tymi przewodami - tak, jak to robią na filmiku . Bo inaczej możesz spalić sobie ECU i będzie po kompie Jak nie możesz ustalić tego inaczej to przetrasuj , który przewód idzie z którego PIN na ECU ? Zdobądź schemat łączy PIN na ECU Actiona , który nr od czego jest na wtyku.
Porównaj w tym, który dałem i wprowadź korektę , jeśli trzeba - bo może być inaczej. A najlepiej to ściągnij sobie z sieci manual do Actiona i nie grzeb na ślepo w elektronice bo to może cię sporo kosztować. Komputery do aut są drogie i sporo kłopotów z przepisywaniem danych do nowego przy wymianie.
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 10
- Rejestracja: 22 kwie 2017, 0:53
- Model: Actyon
- Rok produkcji: 2008
- Pojemność silnika: 2000
- Gadu-Gadu: 0
- Skype: Maciej.papuga1
Re: przepływomierz
Postautor: Maciej1977 » 16 maja 2017, 23:35
Witam.Dziękuję Trawas za zainteresowanie i podpowiedzi ,jednak jak zauważyłeś moja wiedza elektroniczna potrzebuje jeszcze wiele czasu .Nie potrafię znaleść nigdzie schematu jaki kolor kabla we wtyczce przepływomierza i do czego ma iść .Może mógłbyś<może wiesz gdzie szukać> podesłać mi taki schemat ,mam tu na myśli jakiś prosty rysunek z opisem kolorów i gdzie mają iść .Piszesz żebym sprawdził z którego miejsca w ecu wychodzą piny 3i5 a ja nawet nie wiem gdzie szukać ecu.Znaleść cokolwiek do actyona w internecie to graniczy z cudem.Jeżeli możesz to podpowiedz jak mogę temat ogarnąć ale w jakiś prosty sposób,bez rozdzierania wiązek w aucie i szukania ecu. Pozdrawiam.
- Trawas
- Stały bywalec
- Posty: 994
- Rejestracja: 09 kwie 2016, 1:44
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: przepływomierz
Postautor: Trawas » 17 maja 2017, 1:04
Ok, masz linka i sobie ściągnij odpowiedni do twojego auta , Materiały są za free.
http://manuals.co/workshop/ssangyong/actyon
http://manuals.co/workshop/ssangyong/actyon
- Trawas
- Stały bywalec
- Posty: 994
- Rejestracja: 09 kwie 2016, 1:44
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: przepływomierz
Postautor: Trawas » 17 maja 2017, 1:07
ECU masz prawdopodobnie zamontowany na podłodze pod konsolą, pod nogami pasażera z przodu. Tak przynajmniej jest w Rexie i Kyronie.
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 10
- Rejestracja: 22 kwie 2017, 0:53
- Model: Actyon
- Rok produkcji: 2008
- Pojemność silnika: 2000
- Gadu-Gadu: 0
- Skype: Maciej.papuga1
Re: przepływomierz
Postautor: Maciej1977 » 17 maja 2017, 21:47
witam.Przeglądnołem z grubsza te manuale ale nie wiele mi pomogły bo tam wszędzie jest zamontowany przepływomierz o nr.0280218130,czyli nie taki jak u mnie,masz może jeszcze jakieś pomysły w jaki sposób mogę rozwiązać problem z tym podłoczeniem .Pozdrawiam.
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 10
- Rejestracja: 22 kwie 2017, 0:53
- Model: Actyon
- Rok produkcji: 2008
- Pojemność silnika: 2000
- Gadu-Gadu: 0
- Skype: Maciej.papuga1
Re: przepływomierz
Postautor: Maciej1977 » 17 maja 2017, 22:26
witam.Panowie posiadacze Ssangyonga Actyona z 2008 z przepływomierzem o nr.0280218199.Ptrzebuje pilnie opisu przewodow przepływomierza ,chodzi mi o taki opis z kolorami przewodów i co na tych przewodach jest.Dziekuje .Pozdrawiam.
- Trawas
- Stały bywalec
- Posty: 994
- Rejestracja: 09 kwie 2016, 1:44
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: przepływomierz
Postautor: Trawas » 18 maja 2017, 0:36
Maciek , kurde dasz radę. Sprawdź miernikiem i przetrasuj, skąd idą przewody do przepływomierza po numerach pinów na ECU - tak ustalisz, który kolor jest co. Tylko pamiętaj rozłącz akumulator ! Poza tym na schematach masz opisane kolory.
Znajdź schemat połączeń przepływomierza, czyli schemat HFM -Air Flow Sensor . 20 min roboty i to ustalisz. W manualu masz schemat łączeń do ECU w obrazku wtyku do ECU, gdzie w kółeczkach są numerki. Proste jak drut.
Później podłączysz nowy, tak, jak narysowano w manualu i koniec roboty.
Kupiłeś wtyk do nowego przepływomierza ? Zaciśnij przewody według prawidłowego porządku i spoko.
Zobacz na sche,matach Rexa jest to tak oznaczone - u ciebie będzie identyczny rysunek ale kolory mogą być inaczej nadane.
I uważaj bo na schemacie jest 1-3- 2- 4-5 ale na wtyku jest normalnie 1-2-3-4-5-
Znajdź schemat połączeń przepływomierza, czyli schemat HFM -Air Flow Sensor . 20 min roboty i to ustalisz. W manualu masz schemat łączeń do ECU w obrazku wtyku do ECU, gdzie w kółeczkach są numerki. Proste jak drut.
Później podłączysz nowy, tak, jak narysowano w manualu i koniec roboty.
Kupiłeś wtyk do nowego przepływomierza ? Zaciśnij przewody według prawidłowego porządku i spoko.
Zobacz na sche,matach Rexa jest to tak oznaczone - u ciebie będzie identyczny rysunek ale kolory mogą być inaczej nadane.
I uważaj bo na schemacie jest 1-3- 2- 4-5 ale na wtyku jest normalnie 1-2-3-4-5-
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 18 maja 2017, 1:19 przez Trawas, łącznie zmieniany 1 raz.
- Trawas
- Stały bywalec
- Posty: 994
- Rejestracja: 09 kwie 2016, 1:44
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: przepływomierz
Postautor: Trawas » 18 maja 2017, 1:10
Acha, kolorki - ale najlepiej sam to oblukaj - wbrew pozorom to wcale nie jest takie skomplikowane.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 10
- Rejestracja: 22 kwie 2017, 0:53
- Model: Actyon
- Rok produkcji: 2008
- Pojemność silnika: 2000
- Gadu-Gadu: 0
- Skype: Maciej.papuga1
Re: przepływomierz
Postautor: Maciej1977 » 18 maja 2017, 12:33
Witam.Mam jedno proste pytanie ,Trawas ,możesz mi napisać skąd masz taką wiedzę że przepływomierz o nr.0280218199 i przepływomierz o nr,0280218130 ma takie same parametry ?Wyczytałem na angielskim forum że nie można ich zastąpic gdyż mają różne wartości oporów gorącego druta ,ale nie jestem pewny czy dobrze zrozumiałem post .Sprawdziłem w golfie 4 napięcia na odpiętej wtyczce i jest tak jak na schemacie który mi wysłałeś czyli ,pin nr2 i - z akumlatora 12v .pin3 i minus z akumlatora 0 v .pin4 i minus z akumlatora 5v.pin5 i minus z akumlatora 0v.A umnie piny nr5i4 i minus z akumlatora mają 5 v.Tak samo jak w golfie jest w rextonie u mnie jest inaczej.Proszę napisz mi na czym opierasz swoją wiedzę że powinien działać u mnie przepływomierz o nr.0280218130.Dziekuję,pozdrawiam.
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości