Tuleje gumowo-metalowe kontra poliuretan
SsangYong Rexton flagowy SUV marki, produkowany od 2003 do 2016 roku - znany i lubiany przez wszystkich. Tutaj znajdziecie wszelkie informacje na jego temat
- sergio1969
- Stały bywalec
- Posty: 1289
- Rejestracja: 03 cze 2013, 7:18
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2694
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Gdynia :-)
- Kontaktowanie:
Tuleje gumowo-metalowe kontra poliuretan
Postautor: sergio1969 » 14 lip 2017, 23:13
Panowie kto ma jakies doswiadczenie z tulejami poliuretanowymi i gdzie mozna kupic komplet na przod do naszych Rexow???
Sergio
- uki
- Stały bywalec
- Posty: 626
- Rejestracja: 01 sty 2010, 16:07
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2002
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Lokalizacja: Podlasie :)
Re: Tuleje gumowo-metalowe kontra poliuretan
Postautor: uki » 15 lip 2017, 0:05
Czy warto eliminować element odpowiedzialny za tłumienie w zawieszeniu dość ciężkiego rexa. Poliuretany dobre są do driftu gdzie ugięcie na elementach gumowo-metalowych jest niepożądane tylko całe zawieszenie budy w przypadku naszych aut dostaje nieźle po dupsku 

Twardziele nie jedzą miodu, twardziele wysysają pszczoły i jeżdżą Rextonem
- Trawas
- Stały bywalec
- Posty: 994
- Rejestracja: 09 kwie 2016, 1:44
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Tuleje gumowo-metalowe kontra poliuretan
Postautor: Trawas » 15 lip 2017, 1:24
Uki , bój się Boga , skąd te herezje? Poliuretany jak najbardziej bo ich żywotność jest kilkukrotnie wyższa i gdyby fabryki je montowały to serwisy nic by nie zarobiły. Co do sztywności tulei elastomerowych to są różne w klasach twardości - tak więc mogą być sztywniejsze niż guma albo tez bardziej elastyczne od gumy. I mają jeszcze tą zaletę , że nie trzeba prasy do ich założenia bo nie mają elementów metalowych. Wkłada się je ręką - raz na zawsze. Ceny u jednych są z Księżyca a u innych niewiele droższe od gumy.
Kupić je można u różnych producentów a w internecie ogłoszeń co diabła i ciut ciut.
Sergio jest leniuszek i nie chce mu się szukać w necie.
Szukać pod hasłem ELASTOMERY a nie poliuretany choć elastomer jest kompozytem poliuretanowym.
Kupić je można u różnych producentów a w internecie ogłoszeń co diabła i ciut ciut.
Sergio jest leniuszek i nie chce mu się szukać w necie.

Szukać pod hasłem ELASTOMERY a nie poliuretany choć elastomer jest kompozytem poliuretanowym.
-
- Stały bywalec
- Posty: 2255
- Rejestracja: 01 maja 2011, 1:00
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: SZCZECIN
Re: Tuleje gumowo-metalowe kontra poliuretan
Postautor: krisw11 » 15 lip 2017, 2:30
Kuźwa jaki ten Trawas mądry człek
to może doradzi nam również antidotum na dłuuuugowieczność
??? Oprócz alkoholu i kobiet oczywiście
)) Szacunek Trawuś.



Kris
- uki
- Stały bywalec
- Posty: 626
- Rejestracja: 01 sty 2010, 16:07
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2002
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Lokalizacja: Podlasie :)
Re: Tuleje gumowo-metalowe kontra poliuretan
Postautor: uki » 15 lip 2017, 6:59
Trawas tylko powiedz mi który yntelygentny sprzedawca powie Tobie w jakiej klasie twardości posiada element ... ja osobiście spotkałem się z tak niemiłosiernie twardymi, że głowa boli jak po kilku flaszkach.
Twardziele nie jedzą miodu, twardziele wysysają pszczoły i jeżdżą Rextonem
- sergio1969
- Stały bywalec
- Posty: 1289
- Rejestracja: 03 cze 2013, 7:18
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2694
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Gdynia :-)
- Kontaktowanie:
Re: Tuleje gumowo-metalowe kontra poliuretan
Postautor: sergio1969 » 15 lip 2017, 21:44
Z tego co slyszalem sa rozne twardosci a bynajmniej 3 tulei poliuretanowych lub elastomerowych o ile to nie wszystko jedno ale Trawus mimo wpisywania w g...le elastomery i poliuretanowe tuleje zawieszenia Ssangyong Rexton ja nie znalazlem chociaz az takim leniuszkiem nie jestem. Awykonalne , no za h...ja nie ma zadnych tulei . Trawusik pisac ja tez potrafie ,jak znajdziesz do Rexa tuleje na przod stawiam ci Balasia
Sergio
- uki
- Stały bywalec
- Posty: 626
- Rejestracja: 01 sty 2010, 16:07
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2002
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Lokalizacja: Podlasie :)
Re: Tuleje gumowo-metalowe kontra poliuretan
Postautor: uki » 16 lip 2017, 10:01
Tutaj taki mały artykuł w temacie https://wterenie.pl/artykul/tuleje-poliuretanowe/105300
Twardziele nie jedzą miodu, twardziele wysysają pszczoły i jeżdżą Rextonem
- sergio1969
- Stały bywalec
- Posty: 1289
- Rejestracja: 03 cze 2013, 7:18
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2694
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Gdynia :-)
- Kontaktowanie:
Re: Tuleje gumowo-metalowe kontra poliuretan
Postautor: sergio1969 » 16 lip 2017, 11:09
Pewnie zalozyl za twarde i mu wyswiechtalo. Czutalem ten artykul wvzesniej zawsze ktos chwali i krytykuje tak jest ze wszystkim. A tulei ja nie znalazlem tak nie znajde
Sergio
-
- Stały bywalec
- Posty: 192
- Rejestracja: 21 cze 2015, 15:01
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2007
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Kraków
Re: Tuleje gumowo-metalowe kontra poliuretan
Postautor: rk75 » 16 lip 2017, 21:13
Tu jeszcze coś na ten temat : http://autokult.pl/2913,poliuretan-w-za ... y-i-zalety
-
- Stały bywalec
- Posty: 103
- Rejestracja: 21 sty 2017, 20:08
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
Re: Tuleje gumowo-metalowe kontra poliuretan
Postautor: bettar » 17 lip 2017, 13:56
Wtrące trzy grosze, jako że pracuję w branży gumowej. Wytrzymałość nowego elementu nie ma sobie równej (zrywanie, rozdzieranie, ścieralność), ale nie jest odporny na temperaturę zarówno dodatnią jak i ujemną. Przez co trwale się odkształca już w ~70C. Teraz z doświadczenia - w poprzednim aucie wszędzie miałem poli i niestety nie było wieczne - tam gdzie wahacz pracował obrotowo poliuretan się ścierał. Oryginalna guma jest wulkanizowana zarówno do wewnętrznej jak i zewnętrznej strony tulei, poli może ( i musi) się obracać. jeśli dostanie się tam piasek, brud itp to sami się domyślcie. Podsumowując: poliuretan tam gdzie nie ma obrotu np: odboje, łączniki stabilizatora itp a tam gdzie jest potrzeba ruchu - oryginalne gumy. Takie moje zdanie 

- sergio1969
- Stały bywalec
- Posty: 1289
- Rejestracja: 03 cze 2013, 7:18
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2694
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Gdynia :-)
- Kontaktowanie:
Re: Tuleje gumowo-metalowe kontra poliuretan
Postautor: sergio1969 » 17 lip 2017, 22:09
konkretna odpowiedz ale znalesc do Rexa te poli to chyba z Beniem XVI bym sie spotkal wczesniej
Sergio
-
- Stały bywalec
- Posty: 394
- Rejestracja: 26 cze 2012, 12:02
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2004
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Automat 4biegowy (BTRA)
- Lokalizacja: waaawaaa-juropa
Re: Tuleje gumowo-metalowe kontra poliuretan
Postautor: automatic » 18 lip 2017, 10:21
To mamy też wytłumaczenie dlaczego nie lubią brudu- bo pracując obrotowo/wahliwie wciągną do środka płynne błoto z piaskiem , a to działa jak papier ścierny.
Przyglądając się tulejom polimerowym dziwiła mnie jedna sprawa - wszędzie brak tulei zewnętrznej , oczywiście nie wszystkie elementy gumowe ją mają - ale tam gdzie są tuleje zewnętrzne i wewnętrzne i jak napisał kolega Bettar sa na stałe połączone gumą która przejmuje ruch bez tarcia o powierzchnię - czyli trwałość to gumowo-metalowe tuleje .
Przyglądając się tulejom polimerowym dziwiła mnie jedna sprawa - wszędzie brak tulei zewnętrznej , oczywiście nie wszystkie elementy gumowe ją mają - ale tam gdzie są tuleje zewnętrzne i wewnętrzne i jak napisał kolega Bettar sa na stałe połączone gumą która przejmuje ruch bez tarcia o powierzchnię - czyli trwałość to gumowo-metalowe tuleje .
- Trawas
- Stały bywalec
- Posty: 994
- Rejestracja: 09 kwie 2016, 1:44
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Tuleje gumowo-metalowe kontra poliuretan
Postautor: Trawas » 19 lip 2017, 1:46
bettar pisze:Wtrące trzy grosze, jako że pracuję w branży gumowej. Wytrzymałość nowego elementu nie ma sobie równej (zrywanie, rozdzieranie, ścieralność), ale nie jest odporny na temperaturę zarówno dodatnią jak i ujemną. Przez co trwale się odkształca już w ~70C. Teraz z doświadczenia - w poprzednim aucie wszędzie miałem poli i niestety nie było wieczne - tam gdzie wahacz pracował obrotowo poliuretan się ścierał. Oryginalna guma jest wulkanizowana zarówno do wewnętrznej jak i zewnętrznej strony tulei, poli może ( i musi) się obracać. jeśli dostanie się tam piasek, brud itp to sami się domyślcie. Podsumowując: poliuretan tam gdzie nie ma obrotu np: odboje, łączniki stabilizatora itp a tam gdzie jest potrzeba ruchu - oryginalne gumy. Takie moje zdanie
Podstawowym błędem, jaki popełniają monterzy tulei elastomerowych jest smarowanie ich przed założeniem a tego robić nie wolno pod karą śmierci


-
- Stały bywalec
- Posty: 103
- Rejestracja: 21 sty 2017, 20:08
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
Re: Tuleje gumowo-metalowe kontra poliuretan
Postautor: bettar » 19 lip 2017, 7:18
Trawas, chyba się nie zgodzę. Po pierwsze PU, tak jak i PTFE (i jeszcze kilka innych) jest wredny do klejenia. Po drugie smarować trzeba - lepsze firmy dodają do zestawów specjalny smar. Ta "specjalność" polega na tym, że nie jest wypłukiwany przez wodę, tym samym powinien zabezpieczać / uszczelniać połączenie - ale to taka teoria. W praktyce trzeba by smarować raz na sezon, ale komu się chce.
- sergio1969
- Stały bywalec
- Posty: 1289
- Rejestracja: 03 cze 2013, 7:18
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2694
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Gdynia :-)
- Kontaktowanie:
Re: Tuleje gumowo-metalowe kontra poliuretan
Postautor: sergio1969 » 19 lip 2017, 14:40
Zgadza sie ale smaruje sie tylko czesc ruchoma czyli tuleje ktora wchodzi w polimer i pozniej sruba w srodeczek nawe w ostatnim odcinku programu Samochod marzen -kup i zrob . Tam zakladal polimery do toyoty i troche wytlumaczyl
https://player.pl/programy-online/samoc ... 16757.html
https://player.pl/programy-online/samoc ... 16757.html
Sergio
Wróć do „Rexton I/II/W (2003-2016)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość