Wymiana szpilek koła przedniego
SsangYong Rexton flagowy SUV marki, produkowany od 2003 do 2016 roku - znany i lubiany przez wszystkich. Tutaj znajdziecie wszelkie informacje na jego temat
- rasti86
- Forumowicz
- Posty: 82
- Rejestracja: 25 lip 2016, 13:07
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2004
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Keflavik - Islandia
Wymiana szpilek koła przedniego
Postautor: rasti86 » 07 sie 2017, 19:49
Witam Koledzy
Posiadam Rexta 2004 r 2,7xdi z napędem TOD - chyba Part-time (bo mam opcje 2h, 4h, 4L)
teraz moje pytanie - czy dużo roboty jest z wymianą szpilek? Dużo rozbierania, potrzebne są jakieś specjalistyczne klucze?
Posiadam Rexta 2004 r 2,7xdi z napędem TOD - chyba Part-time (bo mam opcje 2h, 4h, 4L)
teraz moje pytanie - czy dużo roboty jest z wymianą szpilek? Dużo rozbierania, potrzebne są jakieś specjalistyczne klucze?
Gdy znajdziemy się na zakręcie - redukcja, but i odcięcie!
- Consool
- Stały bywalec
- Posty: 669
- Rejestracja: 25 sie 2014, 21:33
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: Wymiana szpilek koła przedniego
Postautor: Consool » 07 sie 2017, 20:09
Tod na 100 proc nie masz
Widze juz na zdjeciu po felgach i jak sam piszesz w kokpicie masz 2h, 4h, 4l - tymczasem naped TOD ma 4h , 4l 


- rasti86
- Forumowicz
- Posty: 82
- Rejestracja: 25 lip 2016, 13:07
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2004
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Keflavik - Islandia
Re: Wymiana szpilek koła przedniego
Postautor: rasti86 » 07 sie 2017, 20:13
Czyli napęd Part-Time - tak właśnie myślałem 
Samochód jest zadbany, pod względem mechanicznym igła - a sam przebieg oryginalny dopiero 99 tyś, dbam o niego lepiej niż o siebie
Dobra ale jak z tą wymianą szpilek przy tym napędzie?

Samochód jest zadbany, pod względem mechanicznym igła - a sam przebieg oryginalny dopiero 99 tyś, dbam o niego lepiej niż o siebie

Dobra ale jak z tą wymianą szpilek przy tym napędzie?
Gdy znajdziemy się na zakręcie - redukcja, but i odcięcie!
-
- Stały bywalec
- Posty: 394
- Rejestracja: 26 cze 2012, 12:02
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2004
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Automat 4biegowy (BTRA)
- Lokalizacja: waaawaaa-juropa
Re: Wymiana szpilek koła przedniego
Postautor: automatic » 07 sie 2017, 20:43
Demontujesz całą piastę i wyciskasz na prasie starą szpilkę , a potem wciskasz w to miejsce nową ...
- rasti86
- Forumowicz
- Posty: 82
- Rejestracja: 25 lip 2016, 13:07
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2004
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Keflavik - Islandia
Re: Wymiana szpilek koła przedniego
Postautor: rasti86 » 07 sie 2017, 21:35
Rozumiem że muszę tylko odkręcić piastę - jak w załączniku?
A czy prasa jest niezbędna do wybicia i wstawienia nowych szpilek, czy można to zrobić inaczej?
I czy będą mnie czekały jakieś niespodzianki przy zdejmowaniu piasty?
Tam potrzebny jest jakiś specjalny klucz?
Dużo zabawy?
A czy prasa jest niezbędna do wybicia i wstawienia nowych szpilek, czy można to zrobić inaczej?
I czy będą mnie czekały jakieś niespodzianki przy zdejmowaniu piasty?
Tam potrzebny jest jakiś specjalny klucz?
Dużo zabawy?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Gdy znajdziemy się na zakręcie - redukcja, but i odcięcie!
-
- Stały bywalec
- Posty: 394
- Rejestracja: 26 cze 2012, 12:02
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2004
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Automat 4biegowy (BTRA)
- Lokalizacja: waaawaaa-juropa
Re: Wymiana szpilek koła przedniego
Postautor: automatic » 08 sie 2017, 8:15
zanim zaczniesz to trzymając pedał hamulca luzujesz 6 śrub trzymających tarczę -to te pomiędzy szpilkami.
1.Demontujesz dekiel sprzęgiełka 6 śrub ampułowychZ
2. Rozpinasz zeger na półosi i ściągasz z wieloklina zabierak (sprzęgiełko)
3. Odkręcasz 3 śruby gwiazdki na nakrętce piasty
4 Zdejmujesz podkładkę i odkręcasz nakrętkę piasty
5, odkręcasz jarzmo mocujące zacisk do zwrotnicy i ściągasz je z tarczy (jak masz rant na tarczy to trzeba zdemontować zacisk)
6 ściągasz piastę i do końca wykręcasz śruby mocujące tarczę
7. teraz masz dostęp do szpilek i przy braku prasy wybija się je młotkiem (jak urwana mocno szpilka to potrzebny jest pobijak)
ważne jest tu dobre podparcie piasty w okolicy ,,ciosu'' aby uderzenie było skuteczne .
Po wybiciu szpilki - mocujemy w otworze nową i przy pomocy pobijaka wbijamy na miejsce do końca.
1.Demontujesz dekiel sprzęgiełka 6 śrub ampułowychZ
2. Rozpinasz zeger na półosi i ściągasz z wieloklina zabierak (sprzęgiełko)
3. Odkręcasz 3 śruby gwiazdki na nakrętce piasty
4 Zdejmujesz podkładkę i odkręcasz nakrętkę piasty
5, odkręcasz jarzmo mocujące zacisk do zwrotnicy i ściągasz je z tarczy (jak masz rant na tarczy to trzeba zdemontować zacisk)
6 ściągasz piastę i do końca wykręcasz śruby mocujące tarczę
7. teraz masz dostęp do szpilek i przy braku prasy wybija się je młotkiem (jak urwana mocno szpilka to potrzebny jest pobijak)
ważne jest tu dobre podparcie piasty w okolicy ,,ciosu'' aby uderzenie było skuteczne .
Po wybiciu szpilki - mocujemy w otworze nową i przy pomocy pobijaka wbijamy na miejsce do końca.
- rasti86
- Forumowicz
- Posty: 82
- Rejestracja: 25 lip 2016, 13:07
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2004
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Keflavik - Islandia
Re: Wymiana szpilek koła przedniego
Postautor: rasti86 » 08 sie 2017, 11:40
Dzięki wielkie Kolego, zabiorę się za to bo mam dwie szpilki urwane i muszę wymienić.
Ps. Często zdarza się w rexie urwać szpilki, czy tylko ja jeżdze do dziadów wulkanizatorów którzy nie potrafią dobrze odkręcic/zakręcić koła?
Ps. Często zdarza się w rexie urwać szpilki, czy tylko ja jeżdze do dziadów wulkanizatorów którzy nie potrafią dobrze odkręcic/zakręcić koła?
Gdy znajdziemy się na zakręcie - redukcja, but i odcięcie!
-
- Stały bywalec
- Posty: 394
- Rejestracja: 26 cze 2012, 12:02
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2004
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Automat 4biegowy (BTRA)
- Lokalizacja: waaawaaa-juropa
Re: Wymiana szpilek koła przedniego
Postautor: automatic » 08 sie 2017, 12:18
Wiesz , przyczyny mogą być różne :
1 - to brak smaru (miedziany lub grafitowy ) i śruby się zapiekają i bezmyślni ludzie ciągną na siłę aż urwą ...
2- stosowanie nakrętek otwartych jak na zdjęciu bez smaru przyśpiesza proces zapiekania+korozja.
3- dokręcanie wcześniejsze felg ,,rurką'' powoduje przekroczenie dopuszczalnej siły i ,,płynięcie plastyczne'' -śruba się osłabia i następne mocne odkręcanie lub przykręcanie urwie szpilkę...
Osobiście dziwię się temu bo robię to sam i te szpilki są bardzo mocne ! Urwać je to sztuka !
Urwali Ci odkręcając czy dokręcając ?
1 - to brak smaru (miedziany lub grafitowy ) i śruby się zapiekają i bezmyślni ludzie ciągną na siłę aż urwą ...
2- stosowanie nakrętek otwartych jak na zdjęciu bez smaru przyśpiesza proces zapiekania+korozja.
3- dokręcanie wcześniejsze felg ,,rurką'' powoduje przekroczenie dopuszczalnej siły i ,,płynięcie plastyczne'' -śruba się osłabia i następne mocne odkręcanie lub przykręcanie urwie szpilkę...
Osobiście dziwię się temu bo robię to sam i te szpilki są bardzo mocne ! Urwać je to sztuka !
Urwali Ci odkręcając czy dokręcając ?
- rasti86
- Forumowicz
- Posty: 82
- Rejestracja: 25 lip 2016, 13:07
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2004
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Keflavik - Islandia
Re: Wymiana szpilek koła przedniego
Postautor: rasti86 » 08 sie 2017, 13:11
Urwali przy odkręcaniu.
Gdy znajdziemy się na zakręcie - redukcja, but i odcięcie!
-
- Stały bywalec
- Posty: 394
- Rejestracja: 26 cze 2012, 12:02
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2004
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Automat 4biegowy (BTRA)
- Lokalizacja: waaawaaa-juropa
Re: Wymiana szpilek koła przedniego
Postautor: automatic » 08 sie 2017, 15:27
Ale tak od razu - ciągną i pyk ? Czy też mocno się przyłożyli ?
- sergio1969
- Stały bywalec
- Posty: 1289
- Rejestracja: 03 cze 2013, 7:18
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2694
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Gdynia :-)
- Kontaktowanie:
Re: Wymiana szpilek koła przedniego
Postautor: sergio1969 » 08 sie 2017, 19:48
rasti86 pisze:Czyli napęd Part-Time - tak właśnie myślałem
Samochód jest zadbany, pod względem mechanicznym igła - a sam przebieg oryginalny dopiero 99 tyś, dbam o niego lepiej niż o siebie
Dobra ale jak z tą wymianą szpilek przy tym napędzie?
od nowosci jest u ciebie???
Sergio
- rasti86
- Forumowicz
- Posty: 82
- Rejestracja: 25 lip 2016, 13:07
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2004
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Keflavik - Islandia
Re: Wymiana szpilek koła przedniego
Postautor: rasti86 » 10 sie 2017, 14:40
Nie - odkupiłem go od brata. Samochód jest zadbany, a więcej stał w garażu niż jeździł (brat przebywa za granicą). W sumie u mnie podobnie, też większość czasu stoi w garażu, jak przyjeżdżam do PL to wtedy nim śmigam. Wszystkie płyny itp, wymieniane ze skrupulatnością itp itd...
Samochód ma 13 lat - a przebieg 99 tyś w tym momencie - wiem że dla niektórych do nie do pomyślenia - i powiedzą że przebieg kręcony itp.. ale tutaj akurat jest wszystko ok - zero kombinacji.
Samochód ma 13 lat - a przebieg 99 tyś w tym momencie - wiem że dla niektórych do nie do pomyślenia - i powiedzą że przebieg kręcony itp.. ale tutaj akurat jest wszystko ok - zero kombinacji.
Gdy znajdziemy się na zakręcie - redukcja, but i odcięcie!
-
- Stały bywalec
- Posty: 708
- Rejestracja: 05 gru 2013, 17:27
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 3200
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: warszawa/raszyn
Re: Wymiana szpilek koła przedniego
Postautor: trol48 » 11 sie 2017, 7:35
witam
wprasowac szpilki mozna nakretka od kola, stos podkładek i klucz do kół
wprasowac szpilki mozna nakretka od kola, stos podkładek i klucz do kół
Wróć do „Rexton I/II/W (2003-2016)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości