Zbieżność , kąty pochylenia i wyprzedzenia koła - Darcie opon - REXTON I
SsangYong Rexton flagowy SUV marki, produkowany od 2003 do 2016 roku - znany i lubiany przez wszystkich. Tutaj znajdziecie wszelkie informacje na jego temat
-
- Stały bywalec
- Posty: 361
- Rejestracja: 26 paź 2015, 14:09
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Zbieżność , kąty pochylenia i wyprzedzenia koła - Darcie opon - REXTON I
Postautor: charlie » 31 sty 2017, 19:41
Właśnie jestem po zakupie kompletu wahaczy przód i łączników drążka stabilizatora. Po przygodzie z wypięciem sworznia prawego górnego wahacza- wymieniam wszystkie- 12 lat, to chyba dość.
-
- Stały bywalec
- Posty: 103
- Rejestracja: 21 sty 2017, 20:08
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
Re: Zbieżność , kąty pochylenia i wyprzedzenia koła - Darcie opon - REXTON I
Postautor: bettar » 02 lut 2017, 12:29
Pytanie: wyszło że mam luzy na tylnym wahaczu wzdłużnym (tych długich). W zawieszeniu są 2 długie i 2 krótkie - czy u wszystkich siedzą te same tuleje? Tak jak tu:
http://allegro.pl/show_item.php?item=62 ... d00be2ff62
o wymiarach 64,2 / 50,4
http://allegro.pl/show_item.php?item=62 ... d00be2ff62
o wymiarach 64,2 / 50,4
-
- Stały bywalec
- Posty: 103
- Rejestracja: 21 sty 2017, 20:08
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
Re: Zbieżność , kąty pochylenia i wyprzedzenia koła - Darcie opon - REXTON I
Postautor: bettar » 08 lut 2017, 19:16
charlie pisze:Właśnie jestem po zakupie kompletu wahaczy przód i łączników drążka stabilizatora. Po przygodzie z wypięciem sworznia prawego górnego wahacza- wymieniam wszystkie- 12 lat, to chyba dość.
Po kolejnym przeglądzie wyszedł sworzeń z jednej i tuleja z drugiej do wymiany. Zamierzam też komplet wymienić. Proszę powiedz, czy taki komplet jak na Alle... będzie pasował?
http://allegro.pl/4x-wahacz-wahacze-ssa ... 48517.html
Sprzedawca w opisie zapewnia że tak, ale górny wygląda inaczej...
Trzeba by jeszcze te śruby mimośrodowe dokupić - są jakieś zamienniki? 24pln za śrubę to trochę za dużo
z góry dziękuje!
- Trawas
- Stały bywalec
- Posty: 994
- Rejestracja: 09 kwie 2016, 1:44
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Zbieżność , kąty pochylenia i wyprzedzenia koła - Darcie opon - REXTON I
Postautor: Trawas » 08 lut 2017, 20:47
Uważajcie na to, że Rex i i Rex II mają wahacze różnej konstrukcji a sprzedawcy nie zawsze wiedzą czym dysponują,
-
- Stały bywalec
- Posty: 394
- Rejestracja: 26 cze 2012, 12:02
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2004
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Automat 4biegowy (BTRA)
- Lokalizacja: waaawaaa-juropa
Re: Zbieżność , kąty pochylenia i wyprzedzenia koła - Darcie opon - REXTON I
Postautor: automatic » 08 lut 2017, 21:29
Ten zestaw z allegro to do modelu II
gdzie sworzeń dolny jest elementem wymiennym i jest wkręcany ,,tyłem" w zwrotnicę .
a do jedynki jest taki
-
- Stały bywalec
- Posty: 103
- Rejestracja: 21 sty 2017, 20:08
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
Re: Zbieżność , kąty pochylenia i wyprzedzenia koła - Darcie opon - REXTON I
Postautor: bettar » 08 lut 2017, 22:09
Dzięki wielkie. Na to nie zwróciłem uwagi! Ale, wydaje mi sie że to zdjęcie pomylone bo w ofercie ma też takie jak załączyłeś. A co z górnym? Oryginał jest kuty / gięty a tu są blaszane ... miał ktoś styczność z takimi
-
- Stały bywalec
- Posty: 394
- Rejestracja: 26 cze 2012, 12:02
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2004
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Automat 4biegowy (BTRA)
- Lokalizacja: waaawaaa-juropa
Re: Zbieżność , kąty pochylenia i wyprzedzenia koła - Darcie opon - REXTON I
Postautor: automatic » 09 lut 2017, 8:24
Akurat górne pracują swobodnie w pionie , nie przenoszą sił poza prowadzeniem w płaszczyźnie poziomej zwrotnicy .
Należało by sprawdzić geometrię trójkąta - czy jest taka sama w obu.
zaletą tych blaszanych jest wymienny sworzeń zwrotnicy - jest wciskany i zabezpieczany pierścieniem sprężystym.
Należało by sprawdzić geometrię trójkąta - czy jest taka sama w obu.
zaletą tych blaszanych jest wymienny sworzeń zwrotnicy - jest wciskany i zabezpieczany pierścieniem sprężystym.
-
- Stały bywalec
- Posty: 103
- Rejestracja: 21 sty 2017, 20:08
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
Re: Zbieżność , kąty pochylenia i wyprzedzenia koła - Darcie opon - REXTON I
Postautor: bettar » 17 lut 2017, 16:53
Dzisiaj wymieniłem komplet jak na zdjęciu, górne mimo że innej konstrukcji - pasowały. Dolne trzeba było wycinać ...zapłaciłem jak za zboże ... No i jeszcze coś wyszło - sprężyny przód . CHOLERA!
Pomocy - jakie będą pasować? Bo za oryginały nie będę płacił . Na rosyjskich forach jest mowa że pasują od land cruizer 90, jest też mowa o sorento. Macie Panowie jakieś doświadczenia? Fajnie jakby wysokość przodu pozostała OEM. Z góry dzieki
Pomocy - jakie będą pasować? Bo za oryginały nie będę płacił . Na rosyjskich forach jest mowa że pasują od land cruizer 90, jest też mowa o sorento. Macie Panowie jakieś doświadczenia? Fajnie jakby wysokość przodu pozostała OEM. Z góry dzieki
- Trawas
- Stały bywalec
- Posty: 994
- Rejestracja: 09 kwie 2016, 1:44
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Zbieżność , kąty pochylenia i wyprzedzenia koła - Darcie opon - REXTON I
Postautor: Trawas » 18 lut 2017, 0:25
Zadzwoń do Jacka z firmy Unimart. Niegdyś był bardzo aktywny na forum ale teraz ma więcej pracy. Oni prowadzą części do Ssangów w lepszych cenach niż serwisowe a mają też zamienniki. Jak powiesz, że jesteś z forum to Jacek ci dokładnie doradzi co i jak. Tel. firmowy do Jacka to 501323333. Bardzo fajny chłopak rzeczowy i zna budowę Rexa, jak mechanik serwisowy. Na pewno będzie sporo taniej bo ceny mają jak na allegro. Te od Rexa II , nie jestem pewien na 100% ale do Rexa I się nie nadają. Ja bym ratował te stalowe wkładami z elstomeru zamiast tulei gumowych.
- XSzafaX
- Stały bywalec
- Posty: 442
- Rejestracja: 14 lut 2016, 21:08
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Zbieżność , kąty pochylenia i wyprzedzenia koła - Darcie opon - REXTON I
Postautor: XSzafaX » 18 lut 2017, 16:47
A ja jak robiłem wachacze w Ss polecono mi firmę w piekarach śląskich nie powiem cana za jeden sworzeń 60 zł czyli kpl.240 Ee to Loozik mówię tuleje kupie mam prasę to powciskane i będzie git alee..... cos mnie ckneło i jak zawiozłem wachacze na wymianę samych sworzni to zadzwoniłem sie zapytać ile by kosztowała wymiana też owych tulei pani odpowiedziała ze nie wie i oddzwoni ...... oddzwoniła i mówi :
Wachacze gotowe do odbioru .
!???? Hmmmm a ile wyszło .... i tu ZONG 1400zł : O
Szczena mi opadła jak opierpapier babeczkę to aż jej w buty weszło przeprosiła mnie i spuściła 100 zł na 1300 i tak mnie cos chciało trafić ale cóż zacisłem zęby i zapłaciłem ;D pisze to jako przestrogę
Ps. Jeżdżę juz drugi rok około 40k km i nic odpukać ;P
Wachacze gotowe do odbioru .
!???? Hmmmm a ile wyszło .... i tu ZONG 1400zł : O
Szczena mi opadła jak opierpapier babeczkę to aż jej w buty weszło przeprosiła mnie i spuściła 100 zł na 1300 i tak mnie cos chciało trafić ale cóż zacisłem zęby i zapłaciłem ;D pisze to jako przestrogę
Ps. Jeżdżę juz drugi rok około 40k km i nic odpukać ;P
-
- Stały bywalec
- Posty: 132
- Rejestracja: 12 cze 2016, 23:30
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 27
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Malbork
Re: Zbieżność , kąty pochylenia i wyprzedzenia koła - Darcie opon - REXTON I
Postautor: majek » 19 sie 2017, 18:35
powiedźcie mi koledzy jak to wygląda z tyłem? Ustawia się jakoś zbieżność ? Która tuleja będzie odpowiedzialna za uczucie ze tył chce uciec na łuku? (na mokrym ucieka ale ESP interweniuje) . Byłem na 3 różnych stacjach i każdy powiedział ze tył jest ok, ale wskazania zużycia amorków były różne na 40%, 56% i 65% więc wymienie amorki bo niewiadomo która stacja miała racje odnośnie ich stanu(choć z przodu miałem świeżo założone amorki i spręzyny to wskazało 75%). Ale nie mam zbytnio zaufania to tych szarpaków, na oko wszystkie tuleje są stare i lekko popękane na widocznej części gumy. przykład łącznika na zdjęciu ale wszystkie gumy mniej więcej tak z tyłu wyglądają
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Stały bywalec
- Posty: 394
- Rejestracja: 26 cze 2012, 12:02
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2004
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Automat 4biegowy (BTRA)
- Lokalizacja: waaawaaa-juropa
Re: Zbieżność , kąty pochylenia i wyprzedzenia koła - Darcie opon - REXTON I
Postautor: automatic » 20 sie 2017, 21:27
Jeśli jest problem z tyłem - ja bym demontował CAŁOŚĆ i wymienił KAŻDY element metalowo-gumowy i gumowy .
Mówię to na podstawie fotki : guma jest spękana i pod spodem zapewne wytarta i rozwarstwiony . Inne pewnie nie lepsze.
Pamiętaj - luzy w zawieszeniu się SUMUJĄ !
Sprawdza się je dużym śrubokrętem z kanału - trzeba naciskać b.mocno tak jak by się chciało wydłubać dany element - uszkodzony niesprawny sporo ustąpi i przemieści się widocznie , ale nie wszystkie elementy dadzą się tak sprawdzić na 100% .
Można się tak bawić po kolei - ale lepiej załatwić sprawę komplexowo...
Za trzymanie na boki odpowiada drążek poprzeczny - zdemontuj i wymień tam 2 tuleje metalowo-gumowe lub daj nowy.
Mówię to na podstawie fotki : guma jest spękana i pod spodem zapewne wytarta i rozwarstwiony . Inne pewnie nie lepsze.
Pamiętaj - luzy w zawieszeniu się SUMUJĄ !
Sprawdza się je dużym śrubokrętem z kanału - trzeba naciskać b.mocno tak jak by się chciało wydłubać dany element - uszkodzony niesprawny sporo ustąpi i przemieści się widocznie , ale nie wszystkie elementy dadzą się tak sprawdzić na 100% .
Można się tak bawić po kolei - ale lepiej załatwić sprawę komplexowo...
Za trzymanie na boki odpowiada drążek poprzeczny - zdemontuj i wymień tam 2 tuleje metalowo-gumowe lub daj nowy.
-
- Stały bywalec
- Posty: 132
- Rejestracja: 12 cze 2016, 23:30
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 27
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Malbork
Re: Zbieżność , kąty pochylenia i wyprzedzenia koła - Darcie opon - REXTON I
Postautor: majek » 21 sie 2017, 7:31
sęk w tym że sprawdzane było i bez luzów, sam prętem posprawdzałem bo zbytnio nie chciało mi się wierzyć opiniom z SKP. wydaje mi się żę rozwulkanizowały się, czego bez rozbiórki ciężko sprawdzić. Koszt wymiany wszystkich pewnie byłby spory więc chciałbym robić to w miare możliwości i zacząć od tej która powoduje wyrzucanie tyłu na zakręcie. Próbowałem rozbujać tył (góra dół) ciężko szło może +-2cm i poprawnie wracał na poziomu. Gożej jak bujałem na boki samochodem, dość mocno się rozbujał i po odpuszczeniu jeszcze wykonał 3 "bujnięcia' (prawo-lewo) .
Wróć do „Rexton I/II/W (2003-2016)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości