jak w temacie nie wiem dlaczego zmienia mi się kąt wtrysku i na wolnych obrotach przy rozgżanym silniku zaczyna nim bujać
może ktoś już przerabiał ten temat ??
zmiana kąta wtrysku
Ssangyong Musso znany jest w Polsce także pod marką Daewoo. Pierwszy model koreańskiej marki, który był oferowany oficjalnie w kraju. Napęd 4x4, nadwozie zbudowane na ramie i doskonałe właściwości terenowe to główne cechy Musso
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 16
- Rejestracja: 25 kwie 2009, 17:59
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2002
- Pojemność silnika: 29
- Gadu-Gadu: 0
Re: zmiana kąta wtrysku
Postautor: grabik3 » 28 kwie 2009, 12:32
Mialem podobnie z tym kolysaniem silnika i mechanik wymienil czujnik cisnienia w głowicy,ten do kturego wchodzą dwa weżyki.Mój mechanik mówi że ten czujnik często się w tych modelach psuje.Koszt to 110zł za czujnik od merca bo orginalu nie dostalem,plus przeróbka na tokarce[chodzi o gwint]plus mechanik.No i kołysanie ustalo.
- sasek1
- Stały bywalec
- Posty: 594
- Rejestracja: 16 wrz 2008, 17:53
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 7602523
- Lokalizacja: Brunary koło Nowego Sącza woj. małopolskie
Re: zmiana kąta wtrysku
Postautor: sasek1 » 28 kwie 2009, 15:07
najpierw bym przeszedł po weżykach o podcisnienia czy co sie nie wypieło
- polmussik
- Stały bywalec
- Posty: 263
- Rejestracja: 24 lis 2008, 19:44
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1996
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 16049074
- Lokalizacja: SZCZECIN
Re: zmiana kąta wtrysku
Postautor: polmussik » 01 maja 2009, 10:46
kol. grabik 3 a nie chodzi o zawór termiczny .W zimnym silniku jest otwarty i puszcza podciśnienie do PLA (regulator obrotów biegu jałowego) i podnosi obroty jałowe o ok 100/min.Po nagrzaniu zawór zamyka się i obroty jałowe spadają .Jestem w temacie ,walczę ze zbyt wysokimi obrotami (ok.900/min)-efekt automat mocno ciągnie na jałowych obrotach.Doszedłem do tego , że jest uszkodzony PLA,z powodu niewłasciwej regulacji-została uszkodzona sprężyna obrotów biegu jałowego w regulatorze.Moj opis dotyczy silnika 2,9TD auto z 1996.
Pytanie do kol. czy ktoś dobierał się do wnętrza regulatora i co z tego wyszło,serwisówka zaleca naprawę w Centrum Serwisowym Boscha
Pytanie do kol. czy ktoś dobierał się do wnętrza regulatora i co z tego wyszło,serwisówka zaleca naprawę w Centrum Serwisowym Boscha
-
- Forumowicz
- Posty: 95
- Rejestracja: 13 lut 2008, 21:09
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Wrocław
Re: zmiana kąta wtrysku
Postautor: mozdyn » 07 maja 2009, 12:52
Możecie napisać coś więcej o objawach? Mam problemy na zimnym silniku na jałowych obrotach, czasem szarpie silnikiem, czasem aż tak jakby jeden gar nie palił, a czasem jest dobrze. Po nagrzaniu jest ok. Myślałem że któryś wtrysk się przycina, ale może to nie to...
- polmussik
- Stały bywalec
- Posty: 263
- Rejestracja: 24 lis 2008, 19:44
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1996
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 16049074
- Lokalizacja: SZCZECIN
Re: zmiana kąta wtrysku
Postautor: polmussik » 07 maja 2009, 19:51
Szarpanie(nierówna )praca po uruchomieniu świadczy najczęściej o niesprawności świec żarowych,sprawdz to nie jest trudne i najlepiej wymień wszystkie.Jeśli chodzi o ustawienie obrotów jałowych to ustawiłem.Z dusza na ramieniu wkręciłem zespół PLA prawie 2 obroty i ustawiłem jak w książce 700/min
- DARO
- Forumowicz
- Posty: 81
- Rejestracja: 10 sty 2009, 19:45
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2900
- Gadu-Gadu: 0
Re: zmiana kąta wtrysku
Postautor: DARO » 08 maja 2009, 19:51
mozdyn pisze:Możecie napisać coś więcej o objawach? Mam problemy na zimnym silniku na jałowych obrotach, czasem szarpie silnikiem, czasem aż tak jakby jeden gar nie palił, a czasem jest dobrze. Po nagrzaniu jest ok. Myślałem że któryś wtrysk się przycina, ale może to nie to...
Mam podobny problem .Po odpaleniu i przejechaniu 500m zaszarpie tak jakby jeden gar przestał pracowac .Jak zaczyna szarpac wciskam sprzegło i jest ok ? co to moze sie walic ?
MUSS 2`9 TD Lift +4
- polmussik
- Stały bywalec
- Posty: 263
- Rejestracja: 24 lis 2008, 19:44
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1996
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 16049074
- Lokalizacja: SZCZECIN
Re: zmiana kąta wtrysku
Postautor: polmussik » 08 maja 2009, 21:22
różne dziwne objawy-nierówna praca,trudny rozruch daje nieszczelny układ zasilania.Przy takich podejrzeniach najprościej jest zasilić silnik paliwem z kanisterka (butelki) mocowanej obok silnika.Jeśli objawy ustąpią to sprawdzamy układ zasilania od zbiornika do silnika.Jest to klasyka w dieslach.a w musso to się dosyć często zdaża ,że elementy układu zasilania korodują
-
- Forumowicz
- Posty: 95
- Rejestracja: 13 lut 2008, 21:09
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Wrocław
Re: zmiana kąta wtrysku
Postautor: mozdyn » 11 maja 2009, 10:10
Świece wymieniłem ostatnio. Rozruch mam dobry, dopiero po kilku sekundach pracy czasem szarpie (a czasem nie), przestaje po rozgrzaniu (ok. 5-10 min.).
To tak jakby było to zależne od temp zew. bo jak jest zimno to częściej objaw występuje, choć nie zawsze...
To tak jakby było to zależne od temp zew. bo jak jest zimno to częściej objaw występuje, choć nie zawsze...
- DARO
- Forumowicz
- Posty: 81
- Rejestracja: 10 sty 2009, 19:45
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2900
- Gadu-Gadu: 0
Re: zmiana kąta wtrysku
Postautor: DARO » 29 sty 2010, 17:10
mozdyn pisze:Świece wymieniłem ostatnio. Rozruch mam dobry, dopiero po kilku sekundach pracy czasem szarpie (a czasem nie), przestaje po rozgrzaniu (ok. 5-10 min.).
To tak jakby było to zależne od temp zew. bo jak jest zimno to częściej objaw występuje, choć nie zawsze...
Mozdyn naprawiłes to szarpanie ?
MUSS 2`9 TD Lift +4
- piotresz323
- Rusza z kopyta
- Posty: 36
- Rejestracja: 19 lip 2010, 23:43
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 29
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Skype: piotresz323
Re: zmiana kąta wtrysku
Postautor: piotresz323 » 30 gru 2011, 13:39
Też jestem ciekaw z tym szarpaniem?!
Wróć do „Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości