Wyjący tylny most w Rextonie
SsangYong Rexton flagowy SUV marki, produkowany od 2003 do 2016 roku - znany i lubiany przez wszystkich. Tutaj znajdziecie wszelkie informacje na jego temat
- XSzafaX
- Stały bywalec
- Posty: 442
- Rejestracja: 14 lut 2016, 21:08
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Wyjący tylny most w Rextonie
Postautor: XSzafaX » 28 lis 2017, 21:09
NIe moze być różnicy miedzy przyłożeniami mostów przód a tył ponieważ cos pozeywasz albo przedni most albo reduktor cos musi puścić .... tylko most taki jaki był ori
-
- Stały bywalec
- Posty: 394
- Rejestracja: 26 cze 2012, 12:02
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2004
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Automat 4biegowy (BTRA)
- Lokalizacja: waaawaaa-juropa
Re: Wyjący tylny most w Rextonie
Postautor: automatic » 28 lis 2017, 21:30
Pisałem Ci :
TYKO OBA mogą być 3,31 - różnica przełożeń spowoduje zniszczenie elementów napędu gdy samochód z napędem 4x4 i BEZ mechanizmu różnicowego miedzy mostami wjedzie na asfalt - na miękkim nic nie zerwie od razu ale będzie się fatalnie prowadził ze względu na ciągły poślizg jednej z osi (szybszej czyli 3,31)
Rexton ma na tyle mocny silnik że ta zamiana nie powinna wprowadzić żadnych problemów ,
poza zaniżaniem prędkości i przebiegu na liczniku o 15% - skalibrujesz sobie zegar wg. GPS.

TYKO OBA mogą być 3,31 - różnica przełożeń spowoduje zniszczenie elementów napędu gdy samochód z napędem 4x4 i BEZ mechanizmu różnicowego miedzy mostami wjedzie na asfalt - na miękkim nic nie zerwie od razu ale będzie się fatalnie prowadził ze względu na ciągły poślizg jednej z osi (szybszej czyli 3,31)
Rexton ma na tyle mocny silnik że ta zamiana nie powinna wprowadzić żadnych problemów ,
poza zaniżaniem prędkości i przebiegu na liczniku o 15% - skalibrujesz sobie zegar wg. GPS.
Ciiiicho... nie mów tego Trolowi 48 - on wierzy w cuda wianki... i perpetum mobile.Piotr11 pisze:Więc tak, ten badziew wlany do mostu nie działa.

-
- Forumowicz
- Posty: 84
- Rejestracja: 01 lis 2017, 10:14
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Gadu-Gadu: 0
Re: Wyjący tylny most w Rextonie
Postautor: Piotr11 » 28 lis 2017, 21:54
Mogę kupić przedni i tylny most 3.31, w ładnym stanie, spooooro taniej niż jeden 3.73.
Zrozumiałem że licznik muszę skalibrować ? jest taka możliwość ?
Swoją drogą to ciekawe, skąd się wzięły te różnice przełożeń, w tym samym modelu ?
Czy może skrzynie biegów również mają inne przełożenia ?
Jeśli dobrze myślę, to będę miał szybszy samochód ? ( oszczędniejszy ? )
Zrozumiałem że licznik muszę skalibrować ? jest taka możliwość ?
Swoją drogą to ciekawe, skąd się wzięły te różnice przełożeń, w tym samym modelu ?
Czy może skrzynie biegów również mają inne przełożenia ?
Jeśli dobrze myślę, to będę miał szybszy samochód ? ( oszczędniejszy ? )
-
- Stały bywalec
- Posty: 394
- Rejestracja: 26 cze 2012, 12:02
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2004
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Automat 4biegowy (BTRA)
- Lokalizacja: waaawaaa-juropa
Re: Wyjący tylny most w Rextonie
Postautor: automatic » 28 lis 2017, 22:17
,,Kalibracja'' czyli sprawdzenie ile masz gdy np 50km/h na liczniku - oczywiście jest to możliwe gdy ktoś ma sprzęt do programowania licznika ( dzielnika impulsów).
Różnice są pomiędzy automatem/ manualem i pomiędzy pojemnościami (mocami) jeśli tylko policzysz x2 wersje silnikowe : 2,3ie 2,9TD 2,7DI 3,2ie masz 8 przełożeń !
Różnice są pomiędzy automatem/ manualem i pomiędzy pojemnościami (mocami) jeśli tylko policzysz x2 wersje silnikowe : 2,3ie 2,9TD 2,7DI 3,2ie masz 8 przełożeń !
- uki
- Stały bywalec
- Posty: 626
- Rejestracja: 01 sty 2010, 16:07
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2002
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Lokalizacja: Podlasie :)
Re: Wyjący tylny most w Rextonie
Postautor: uki » 28 lis 2017, 22:40
Dlaczego już na wstępie wymiana? Wszystkie potrzebne elementy do skutecznej naprawy znajdziesz w Unimarcie od ręki.Wystarczy zrzucić dekiel i będzie wiadomo OCB. Naprawy nie unikniesz nawet w "nowym używanym" to tylko kwestia czasu a więcej szczegółów można określić po skończonym kursie jasnowidzenia pierwszego stopnia
.
Rozumiem że teraz takie czasy i że drzwiami oknami i wucetem uczy się wszystkich że trzeba wymieniać, zmieniać i wyrzucać a nie naprawić mimo iż są możliwości !!! Chciałoby się dodać jeszcze na koniec jak w "Dniu świra".... K@#wa ze trzy razy . Z nadzieją, że ktoś jednak zrozumie prawdy oczywiste.

Rozumiem że teraz takie czasy i że drzwiami oknami i wucetem uczy się wszystkich że trzeba wymieniać, zmieniać i wyrzucać a nie naprawić mimo iż są możliwości !!! Chciałoby się dodać jeszcze na koniec jak w "Dniu świra".... K@#wa ze trzy razy . Z nadzieją, że ktoś jednak zrozumie prawdy oczywiste.
Twardziele nie jedzą miodu, twardziele wysysają pszczoły i jeżdżą Rextonem
- XSzafaX
- Stały bywalec
- Posty: 442
- Rejestracja: 14 lut 2016, 21:08
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Wyjący tylny most w Rextonie
Postautor: XSzafaX » 28 lis 2017, 23:50
Szkoda mojego strzępienia sie na takie szkuciarstwo jak chcesz zakładaj mosty o innych przełożeniach ale z pewnością będziesz szukał reduktora po krótkim czasie użytkowania takiego ulega gruzu .....
-
- Stały bywalec
- Posty: 394
- Rejestracja: 26 cze 2012, 12:02
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2004
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Automat 4biegowy (BTRA)
- Lokalizacja: waaawaaa-juropa
Re: Wyjący tylny most w Rextonie
Postautor: automatic » 28 lis 2017, 23:54
W przypadku kolegi Piotra 11 - wymiana P+T wydaje się najbardziej ekonomicznie uzasadniona :
oryginalne części są raczej b.drogie - tu koszt 4 łożysk + talerza i ataku
Ale to dopiero początek Q-fa !
Dalej to trzeba ustawić ślad zębów- mało kto to teraz robi Q-va ! A jak robi to mało kto umie dobrze !
Q-fa ! Trzeba ustawić wysokość trybu ataku na zadaną fabrycznie parę kół z doładnościa +/- 0,05mm Q-va jaa piiii ! Oraz luz międzyzębny na 0,1mm +/- 0,05mm .
Jeśli tego się nie zrobi dobrze - to cała robota na Hur chciało by się powiedzieć .
Koszty ? nie pytaj : grubo ponad 1000+ ... za same części , za fachowców co potrafią pewnie tyle samo...
Wiem o czym piszę bo sam robiłem parę mostów i żmudnie je regulowałem na ,,ślad'' pracy zębów
Nie wiem jak w Rextonie ale w innych markach potrzebny jest zestaw podkładek regulacyjnych o stopniowanej grubości i pod atak i pod łożyska kosza to razem ok. 40szt - wtedy można robić , a nie wymieniać - to nie przednionapędówka porzecznosilnikowa gdzie tylko przekładasz tryby i wioooo...
oryginalne części są raczej b.drogie - tu koszt 4 łożysk + talerza i ataku
Ale to dopiero początek Q-fa !
Dalej to trzeba ustawić ślad zębów- mało kto to teraz robi Q-va ! A jak robi to mało kto umie dobrze !
Q-fa ! Trzeba ustawić wysokość trybu ataku na zadaną fabrycznie parę kół z doładnościa +/- 0,05mm Q-va jaa piiii ! Oraz luz międzyzębny na 0,1mm +/- 0,05mm .
Jeśli tego się nie zrobi dobrze - to cała robota na Hur chciało by się powiedzieć .
Koszty ? nie pytaj : grubo ponad 1000+ ... za same części , za fachowców co potrafią pewnie tyle samo...
Wiem o czym piszę bo sam robiłem parę mostów i żmudnie je regulowałem na ,,ślad'' pracy zębów
Nie wiem jak w Rextonie ale w innych markach potrzebny jest zestaw podkładek regulacyjnych o stopniowanej grubości i pod atak i pod łożyska kosza to razem ok. 40szt - wtedy można robić , a nie wymieniać - to nie przednionapędówka porzecznosilnikowa gdzie tylko przekładasz tryby i wioooo...
- uki
- Stały bywalec
- Posty: 626
- Rejestracja: 01 sty 2010, 16:07
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2002
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Lokalizacja: Podlasie :)
Re: Wyjący tylny most w Rextonie
Postautor: uki » 29 lis 2017, 0:15
Z uwagi na porę nie chce mi się już poematów zbyt długich pisać.
Po primo - dekiel do zdjęcia - diagnostycznie aby określić opłacalność naprawy, bo i owszem są granice opłacalności procederu zwanego naprawą !
Primo ultimo - nie wróżmy koledze drogiej naprawy oraz zniszczeń jak po pierd#$@*&ciu bomby
Po primo - dekiel do zdjęcia - diagnostycznie aby określić opłacalność naprawy, bo i owszem są granice opłacalności procederu zwanego naprawą !
Primo ultimo - nie wróżmy koledze drogiej naprawy oraz zniszczeń jak po pierd#$@*&ciu bomby

Twardziele nie jedzą miodu, twardziele wysysają pszczoły i jeżdżą Rextonem
-
- Stały bywalec
- Posty: 394
- Rejestracja: 26 cze 2012, 12:02
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2004
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Automat 4biegowy (BTRA)
- Lokalizacja: waaawaaa-juropa
Re: Wyjący tylny most w Rextonie
Postautor: automatic » 29 lis 2017, 9:55
Tu trochę o mostach ssang'a (Musso ,Korando II ,Rexton)
https://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=7&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwj1jpLlsePXAhWBvRoKHX9LD2oQFghGMAY&url=http%3A%2F%2Fneon.lofis.net%2FSsangYong%2FService_Manuals%2FKorando%2FKorandoB3D0.pdf&usg=AOvVaw0nj0tezLgZCbEKs980K2EN
https://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=7&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwj1jpLlsePXAhWBvRoKHX9LD2oQFghGMAY&url=http%3A%2F%2Fneon.lofis.net%2FSsangYong%2FService_Manuals%2FKorando%2FKorandoB3D0.pdf&usg=AOvVaw0nj0tezLgZCbEKs980K2EN
-
- Stały bywalec
- Posty: 478
- Rejestracja: 03 mar 2017, 13:12
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Wyjący tylny most w Rextonie
Postautor: DeMaDeS » 29 lis 2017, 10:05
Ciekawostka ode mnie - w serwisie SS po podłączeniu do kompa była opcja wpisania jakie przełożenie mają aktualnie zamontowane dyferencjały. Myślę że to załatwi sprawe licznika w niektórych egzemplarzach.
-
- Stały bywalec
- Posty: 394
- Rejestracja: 26 cze 2012, 12:02
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2004
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Automat 4biegowy (BTRA)
- Lokalizacja: waaawaaa-juropa
Re: Wyjący tylny most w Rextonie
Postautor: automatic » 29 lis 2017, 10:42
Teraz wiadomo:
Sprawa ,,kalibracji" wydaje się być dostępna z poziomu serwisowego.
Sprawa ,,kalibracji" wydaje się być dostępna z poziomu serwisowego.
-
- Forumowicz
- Posty: 84
- Rejestracja: 01 lis 2017, 10:14
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Gadu-Gadu: 0
Re: Wyjący tylny most w Rextonie
Postautor: Piotr11 » 29 lis 2017, 11:57
Kolego XSzafaX, ja chcę wymienić OBA mosty przód i tył, o przełożeniu 3.31 w miejsce 3.73,
i też mi się reduktor rozleci ??? , to znaczy że reduktor też jest inny do innych przełożeń ?
Myślałem że reduktor jest taki sam, czy to dla 3.31 czy 3.73.
Co do różnych wersji przełożeń, to chodzi mi oto, że różnice występują w tych samych silnikach , np: do
2.7 XDI w manualu montowali mosty 3.31 i 3.73
i też mi się reduktor rozleci ??? , to znaczy że reduktor też jest inny do innych przełożeń ?
Myślałem że reduktor jest taki sam, czy to dla 3.31 czy 3.73.
Co do różnych wersji przełożeń, to chodzi mi oto, że różnice występują w tych samych silnikach , np: do
2.7 XDI w manualu montowali mosty 3.31 i 3.73
-
- Stały bywalec
- Posty: 394
- Rejestracja: 26 cze 2012, 12:02
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2004
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Automat 4biegowy (BTRA)
- Lokalizacja: waaawaaa-juropa
Re: Wyjący tylny most w Rextonie
Postautor: automatic » 29 lis 2017, 12:54
Chyba myślał że wymieniasz tylko tylny most - to wtedy reduktor musi przejmować pojawiające się naprężenia z różnicy przełożeń .
jeśli zmienisz oba na 3,31 będzie ok!
(no oczywiście jeśli one są sprawne)
3,73 - manual
3,31- automat
Mała uwaga w ssangach luz międzyzębny ma wartość :
0.13 - 0.20 mm

jeśli zmienisz oba na 3,31 będzie ok!
(no oczywiście jeśli one są sprawne)
3,73 - manual
3,31- automat
Mała uwaga w ssangach luz międzyzębny ma wartość :
0.13 - 0.20 mm

-
- Forumowicz
- Posty: 84
- Rejestracja: 01 lis 2017, 10:14
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Gadu-Gadu: 0
Re: Wyjący tylny most w Rextonie
Postautor: Piotr11 » 29 lis 2017, 19:43
Racja, przełożenie 3,31 to automat, teraz doczytałem.
W sobotę odkręcę kapę i pomierzę luzy.
W sobotę odkręcę kapę i pomierzę luzy.
Wróć do „Rexton I/II/W (2003-2016)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości