Witam Panowie,
Wygląda na to że muszę wymienić mechanizmy roznicowe w obu mostach.
Przod pod obciazeniem nie kręci kołami żadne błędy nie wyskakują jak jest w górze na podnosniku zapina kola ladnie. Wydaje mi sie że na wstecznym kreci ale nie jestem pewien natomiast nie zauważyłem problem ze szczelnoscia ukladu.
Tył natomiast huczy w momencie gdy zjezdzam z gory i zdejme noge z gazu.
Znalazłem oba w sklepie internetowym w nie krzywdzacych cenach ale zanim je zamowie zastanawiałem się czy ktoś może nie wykładał w te mosty czegos lepszego i może blokady?
Dzięki i Pozdrawiam
Mosty Rex 1 P/T 2,7 Manual
SsangYong Rexton flagowy SUV marki, produkowany od 2003 do 2016 roku - znany i lubiany przez wszystkich. Tutaj znajdziecie wszelkie informacje na jego temat
-
- Stały bywalec
- Posty: 822
- Rejestracja: 02 gru 2017, 20:10
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2695
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: IRL
-
- Stały bywalec
- Posty: 394
- Rejestracja: 26 cze 2012, 12:02
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2004
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Automat 4biegowy (BTRA)
- Lokalizacja: waaawaaa-juropa
Re: Mosty Rex 1 P/T 2,7 Manual
Postautor: automatic » 08 wrz 2018, 22:40
Zapinanie przedniego mostu a huczący tylny most to dwie różne sprawy!
1.prawdopodobnie nie zapina Ci sprzęgiełek podciśnieniowych (rex mk 1 rozumiem ? )-temat mocno omawiany.
2.huczenie tyłu podczas hamowania to zapewne problem z zazębieniem talerz/atak lub wałem (wyważenie -luzy)
1.prawdopodobnie nie zapina Ci sprzęgiełek podciśnieniowych (rex mk 1 rozumiem ? )-temat mocno omawiany.
2.huczenie tyłu podczas hamowania to zapewne problem z zazębieniem talerz/atak lub wałem (wyważenie -luzy)
-
- Stały bywalec
- Posty: 822
- Rejestracja: 02 gru 2017, 20:10
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2695
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: IRL
Re: Mosty Rex 1 P/T 2,7 Manual
Postautor: RudebwoyIrl » 08 wrz 2018, 23:37
Dzięki ale nie przeczytales mojego postu w którym jasno pisze ze nie mam klopotu ze szczelnoscia ukladu jeżeli chodzi o przod jest nowy wzmacniany wal nowe piasty i przewody od vacum, zostały polosie lub mechanizm więc chce włożyć nowy co by nie bylo.. Z tyłu też poprostu chcę włożyć nowy, nie szukam dniagnozy.. Chyba że moje założenie jest błędem i kupując cały układ dalej może mi któregoś elementu brakować?
Pytałem czy ktoś tam próbował wkładać coś innego niż seryjne i czy ktos ma jakieś doświadczenia na temat blokady tylnego mostu..
Dzięki
Pytałem czy ktoś tam próbował wkładać coś innego niż seryjne i czy ktos ma jakieś doświadczenia na temat blokady tylnego mostu..
Dzięki
-
- Stały bywalec
- Posty: 394
- Rejestracja: 26 cze 2012, 12:02
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2004
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Automat 4biegowy (BTRA)
- Lokalizacja: waaawaaa-juropa
Re: Mosty Rex 1 P/T 2,7 Manual
Postautor: automatic » 10 wrz 2018, 14:13
Teraz rozumiem!- że SAM zdiagnozowałeś defekt dyferencjału przedniego - czyli masz zmielone satelity w dyferencjale bo półosie raczej nie nawalają !- A zamienniki z LSD ? niby coś fabryka wsadzała czasem .
Musisz przekopać dokumentację serwisową tam zdaje się że w dziale (rear axle ) jak ty to ładnie ujmujesz,, mechanizmy roznicowe '' jest rysunek takiego mechanizmu i numery katalogowe .
Co do tyłu jak huczy przy hamowaniu na prostej , to ostatnią rzeczą jaka tam nawala jest mechanizm różnicowy (układ satelitów)... ale wiesz lepiej...
Zapewne wiesz że wymiana związana jest z regulacją nowej pary talerz/atak? jak źle to zrobisz będziesz miał orkiestrę pod samochodem
A coś innego niż fabryczne -pytaj się lepiej na forum off road , 4 x 4 , itd. itp - oni to robią na co dzień
a tu tylko w roku przestępnym 
Most jest koreański - szukaj w korei gotowych ,,kitów'' do montażu (może jeszcze w u$a),ale to tanie nie jest - jak zamierzasz czasem latem poturlać się po piasku autem - to daruj sobie ... wywalisz kasę i nie poprawisz nic na drodze czarnej.
Musisz przekopać dokumentację serwisową tam zdaje się że w dziale (rear axle ) jak ty to ładnie ujmujesz,, mechanizmy roznicowe '' jest rysunek takiego mechanizmu i numery katalogowe .
Co do tyłu jak huczy przy hamowaniu na prostej , to ostatnią rzeczą jaka tam nawala jest mechanizm różnicowy (układ satelitów)... ale wiesz lepiej...
Zapewne wiesz że wymiana związana jest z regulacją nowej pary talerz/atak? jak źle to zrobisz będziesz miał orkiestrę pod samochodem

A coś innego niż fabryczne -pytaj się lepiej na forum off road , 4 x 4 , itd. itp - oni to robią na co dzień


Most jest koreański - szukaj w korei gotowych ,,kitów'' do montażu (może jeszcze w u$a),ale to tanie nie jest - jak zamierzasz czasem latem poturlać się po piasku autem - to daruj sobie ... wywalisz kasę i nie poprawisz nic na drodze czarnej.
-
- Stały bywalec
- Posty: 822
- Rejestracja: 02 gru 2017, 20:10
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2695
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: IRL
Re: Mosty Rex 1 P/T 2,7 Manual
Postautor: RudebwoyIrl » 10 wrz 2018, 22:16
Sarkastycznie..ale cos tam podpowiedziales
Patrzac tez na masę innych postow wniosek jest nic tam innego nie wkładać
Co do,, mechanizmów roznicowych" znalazłem coś jak poniżej co było jak napisałem w nieszkodliwej cenie w porównaniu do jednej satelity wiec wyszedłem z założenia ze wynienie to cale
https://sklep.ssangyong.pl/mechanizm-ro ... p-450.html
https://sklep.ssangyong.pl/mechanizm-ro ... p-448.html
Czy moja logika jest błędna?
Dzięki

Patrzac tez na masę innych postow wniosek jest nic tam innego nie wkładać

Co do,, mechanizmów roznicowych" znalazłem coś jak poniżej co było jak napisałem w nieszkodliwej cenie w porównaniu do jednej satelity wiec wyszedłem z założenia ze wynienie to cale
https://sklep.ssangyong.pl/mechanizm-ro ... p-450.html
https://sklep.ssangyong.pl/mechanizm-ro ... p-448.html
Czy moja logika jest błędna?
Dzięki
-
- Stały bywalec
- Posty: 394
- Rejestracja: 26 cze 2012, 12:02
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2004
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Automat 4biegowy (BTRA)
- Lokalizacja: waaawaaa-juropa
Re: Mosty Rex 1 P/T 2,7 Manual
Postautor: automatic » 11 wrz 2018, 8:09
Ja bym dokonał ostatecznej weryfikacji przedniego mostu - trzymając na podnośniku za obie półosie zakręcił wałem -jeśli się da: masz wysypane rzeczywiście satelity
2 test potwierdzający - trzymaj wał i zakręć półosią - jak druga nie zakręci się w przeciwną stronę - masz 100% pewności.
Lecz jak wszystko zadziała - problem jest zapewne w reduktorze (były takie przypadki).
Co do tyłu : możesz mieć poluzowaną nakrętkę wałka ataku (zasłania ją zamontowany wał napędowy) i podczas hamowania wałek ,,ucieka'' do środka mostu zmieniając geometrię pary kół że pojawia się hałas - nie zależnie od tego zmień olej w mostach na 90W/140 syntetyk zalecany do ciężarówek .
2 test potwierdzający - trzymaj wał i zakręć półosią - jak druga nie zakręci się w przeciwną stronę - masz 100% pewności.
Lecz jak wszystko zadziała - problem jest zapewne w reduktorze (były takie przypadki).
Co do tyłu : możesz mieć poluzowaną nakrętkę wałka ataku (zasłania ją zamontowany wał napędowy) i podczas hamowania wałek ,,ucieka'' do środka mostu zmieniając geometrię pary kół że pojawia się hałas - nie zależnie od tego zmień olej w mostach na 90W/140 syntetyk zalecany do ciężarówek .
Wróć do „Rexton I/II/W (2003-2016)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości