Witajcie, jako świeżak w temacie mam kilka pytań dotyczących naprawy Musso:
1. Janusz - poprzedni właściciel wymontował wał przedni żeby auto mniej paliło. Na desce świecą się kontrolki napędów. Czy samo zamontowanie wału spowoduje przywrócenie napędów czy też trzeba coś jeszcze zrobić (jakaś elektryka)?
2. pod maską obok silnika (z prawej strony patrząc od przodu przed zbiorniczkiem płynu hamulcowego) znajduje się taka czarna skrzyneczka z kablami wysokiego napięcia . W środku są jakieś miedziane styki. Jak auto stoli kilka dni to nie można go odpalić ( zero reakcji, lampka grzania świec nie świeci) trzeba otworzyć tą skrzyneczkę zewrzeć styki na chwilę i dopiero odpala. Odpala jak Norris z półobrotu.
3. lewarek w każdej pozycji lata we wszystkie strony czasami ciężko trafić w bieg. Wybierak?
4. Po dłuższej jeździe silnik na wolnych obrotach (po wrzuceniu luzu) dostaje dygotek jakby miał zgasnąć (tak 20 sec) potem się wyrównuje praca i chodzi jak zegarek. i potem znowu np. w korku wystarczy wrzucić bieg przejechać kilka metrów, wrzucić luz i znowu rzuca i tak w koło.
Z góry dziękuję za porady
nowy zakup-kilka napraw
Ssangyong Musso znany jest w Polsce także pod marką Daewoo. Pierwszy model koreańskiej marki, który był oferowany oficjalnie w kraju. Napęd 4x4, nadwozie zbudowane na ramie i doskonałe właściwości terenowe to główne cechy Musso
-
- Stały bywalec
- Posty: 139
- Rejestracja: 24 lip 2013, 13:13
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: nowy zakup-kilka napraw
Postautor: MacGyver » 04 gru 2018, 15:22
Witaj.
Ad 1. Masz stały napęd TOD czy dołączany Part Time? Jakie oznaczenia na rzelaczniku od napędów 2H, 4H i 4L czy tylko 4H i 4L?
Ad 2. To jest sterownik grzania świec. Sprawdź połączenia ze stacyjka i czujnikiem temperatury, bo nie włącza grzania.
Ad 3. W Musso są linki pomiędzy lewarkiem a skrzynia. Jeśli dobrze pamiętam to za położenie lewarka odpowiada mechanizmem w kabinie pod osłoną lewarka. Może jakaś sprężyna spadła albo coś się rozkręciło. To raczej zawsze ciężko chodzilo i ludziska narzekali, że ciężko się lewarek porusza.
Ad 4. Dygotki na wolnych obrotach to przypadłość znana. Opisywana była na forum płytka z magnesem co stabilizuje listwe pompy.
Ad 1. Masz stały napęd TOD czy dołączany Part Time? Jakie oznaczenia na rzelaczniku od napędów 2H, 4H i 4L czy tylko 4H i 4L?
Ad 2. To jest sterownik grzania świec. Sprawdź połączenia ze stacyjka i czujnikiem temperatury, bo nie włącza grzania.
Ad 3. W Musso są linki pomiędzy lewarkiem a skrzynia. Jeśli dobrze pamiętam to za położenie lewarka odpowiada mechanizmem w kabinie pod osłoną lewarka. Może jakaś sprężyna spadła albo coś się rozkręciło. To raczej zawsze ciężko chodzilo i ludziska narzekali, że ciężko się lewarek porusza.
Ad 4. Dygotki na wolnych obrotach to przypadłość znana. Opisywana była na forum płytka z magnesem co stabilizuje listwe pompy.
Było Musso 2.9TD, teraz Rexton 2.7 xdi
-
- Stały bywalec
- Posty: 373
- Rejestracja: 31 sie 2008, 13:29
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: nowy zakup-kilka napraw
Postautor: Ramzes » 04 gru 2018, 21:17
U mnie w benzynie 3,2 w manualu, też wybierak lata, ma bardzo duże luzy. Z czasem nauczysz się wrzucać biegi.
Wybierak miał luzy jak tylko auto kupiłem 9 lat temu, auto wtedy miało 8 lat. Obca osoba nie umie wrzucić w Musso biegów.
Wybierak miał luzy jak tylko auto kupiłem 9 lat temu, auto wtedy miało 8 lat. Obca osoba nie umie wrzucić w Musso biegów.
KOCHAM NOSOROŻCE, quady, narty, karawaning
-
- Stały bywalec
- Posty: 2230
- Rejestracja: 01 maja 2011, 1:00
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: SZCZECIN
Re: nowy zakup-kilka napraw
Postautor: krisw11 » 04 gru 2018, 22:25
Teraz ja ) : AD.1 wał zdemontował Idiota ! Takich rzeczy sie nie robi,żeby np.minej palił ! Kup see tico-mało pali . Zamontuj wał zobaczymy co sie będzie działo.., AD.2 To skrzyneczka-bezpiecznik i moduł grzania świec żarowych,albo nie działa przekaźnik albo przepalony bezpiecznik skoro na tzw.krótko odpalasz. Można zrobić na szybko dodatkowy przycisk grzania od tych dwóch kabli do kabiny i za 5.50 masz problem z głowy . Ad.3 lewarek ,to stary problem Musso , Rexton w manualu One tak już mają ....aczkolwiek można pobawić sie regulacją przy lewarku ale na nie wiele ,to sie zda.trza sie przyzwyczaić AD. 4 Nie spotkałem sie....diesel,to diesel dygocze a jak za bardzo ,to albo wtryski albo poduchy nic innego raczej....
Kris
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 12
- Rejestracja: 09 gru 2016, 20:27
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 2900
- Gadu-Gadu: 0
Re: nowy zakup-kilka napraw
Postautor: delaRobal » 05 gru 2018, 17:30
Janusz wymontował wał, bo myślał że mu kontrolki zgasną:) Samo dokręcenie wału nic nie da, te kontrolki świecą przy awarii napędów. Problem może być z podciśnieniem, jeżeli masz napędy przełączane tylko z kabiny znaczy że masz fabryczne rozwiązanie, a tu częstą przyczyną są plastikowe wężyki dochodzące do piast, po prostu lubią pękać, poszukaj na forum, było wiele informacji na ten temat. A drugą z przyczyn może być sam silniczek albo kostki które do niego wchodzą, silniczek jest przyczepiony do reduktora, za skrzynią biegów. Jednak Janusz zamiast pogrzebać w temacie rozwiązał sprawę po swojemu:)
Wróć do „Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości