Dyferencjał
-
- Forumowicz
- Posty: 93
- Rejestracja: 16 lis 2017, 9:48
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2001
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Skype: helokki
- Kontaktowanie:
Re: Dyferencjał
Postautor: scibor1 » 17 sty 2019, 9:44
-
- Forumowicz
- Posty: 91
- Rejestracja: 17 lut 2018, 21:34
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2002
- Pojemność silnika: 29
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Lublin/Kraśnik
Re: Dyferencjał
Postautor: fidodido » 17 sty 2019, 15:33
scibor1 pisze: Generalnie pomysł blokady przodu pojawił się z dwa tygodnie temu, jak uwięzłem na polnej drodze w oblodzonych koleinach przy zawracaniu. Prawe koła przód i tył bezsilnie sobie mieliły na lodzie, a lewy przód stał na twardym szorstkim i wystarczyłoby pół obrotu koła, żeby się wydostać.
Czyli przy opcji 4x4 z reduktorem nie ma pełniej blokady bo działają mechanizmy różnicowe w mostach?
-
- Forumowicz
- Posty: 93
- Rejestracja: 16 lis 2017, 9:48
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2001
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Skype: helokki
- Kontaktowanie:
Re: Dyferencjał
Postautor: scibor1 » 17 sty 2019, 17:10
-
- Forumowicz
- Posty: 91
- Rejestracja: 17 lut 2018, 21:34
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2002
- Pojemność silnika: 29
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Lublin/Kraśnik
Re: Dyferencjał
Postautor: fidodido » 17 sty 2019, 18:01
-
- Forumowicz
- Posty: 93
- Rejestracja: 16 lis 2017, 9:48
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2001
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Skype: helokki
- Kontaktowanie:
Re: Dyferencjał
Postautor: scibor1 » 17 sty 2019, 18:45
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 22
- Rejestracja: 29 gru 2018, 1:15
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2002
- Pojemność silnika: 3199
- Skrzynia biegów: Automat 4biegowy (BTRA)
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Dyferencjał
Postautor: Zonk » 17 sty 2019, 19:19
Od 2 minuty dyferencjał łopatologicznie wyjaśnione działanie.
-
- Stały bywalec
- Posty: 144
- Rejestracja: 24 lip 2013, 13:13
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Dyferencjał
Postautor: MacGyver » 18 sty 2019, 3:08
-
- Forumowicz
- Posty: 93
- Rejestracja: 16 lis 2017, 9:48
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2001
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Skype: helokki
- Kontaktowanie:
Re: Dyferencjał
Postautor: scibor1 » 18 sty 2019, 5:50
Dlaczego więc fabryczna instrukcja nic o tym nie mówi? Czy producent przeoczył tę kwestię? A może mechanizmy różnicowe w mostach są w stanie zniwelować te naprężenia? Choć wtedy niemożliwe byłoby hamowanie silnikiem...
-
- Stały bywalec
- Posty: 144
- Rejestracja: 24 lip 2013, 13:13
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Dyferencjał
Postautor: MacGyver » 18 sty 2019, 9:42
rozlaczenia stosuje się dodatkowo międzyosiowy mechanizm różnicowy. Powoduje on warunkach dobrej przyczepnosci (np suchy asfalt) równomierne i w zależności od potrzeb rozprowadzenie momentu obrotowego pomiędzy osiami. W pojazdach terenowych mechanizm międzyosiowy występuje z funkcja blokady (ręcznej lub automatycznej) gdyż np na lodzie lub w blocie w takim rozwiazaniu bez blokowania, będzie się kręcić tylko jedno koło to o najsłabszej przyczepności. Czasem zamiast miedzyosiowego mechanizmu w klasycznym rozumieniu stosuje się wiskozę - sprzęgło lepkościowe. A zawsze wiskoza występuje we wszystkich tych badziewiastych suv-ach z pseudo napędem na 4 koła.
W instrukcji Rextona z 2005 r z reduktorem "part time", rozwiązanie napędu identyko jak w Musso piszą tak: "4H (napęd na 4 koła, przełożenie szosowe) Stosuj to położenie do jazdy po mokrych lub śliskich nawierzchniach, również po drogach pokrytych śniegiem, błotem lub piaskiem. W tym położeniu jest znacznie lepsza trakcja niż przy napędzie na 2 koła. Sprzęgła w piastach przednich kół zostaną włączone automatycznie. 4L (napęd na 4 koła, przełożenie terenowe) Stosuj to położenie do uzyskania maksymalnej mocy i przyczepności. Stosuj 4L do podjazdów i zjazdów z pochyłości, jazdy z dużymi oporami w piasku, błocie lub głębokim śniegu."
I wszystko jakby jasne bo na śliskich nawierzchniach naprężenia na bieżąco się rozpraszają poprzez uślizg kół.
-
- Forumowicz
- Posty: 93
- Rejestracja: 16 lis 2017, 9:48
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2001
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Skype: helokki
- Kontaktowanie:
Re: Dyferencjał
Postautor: scibor1 » 18 sty 2019, 15:00
-
- Stały bywalec
- Posty: 144
- Rejestracja: 24 lip 2013, 13:13
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Dyferencjał
Postautor: MacGyver » 18 sty 2019, 15:38
Zarówno Musso jak i Rexton z omawianym reduktorem "part time" przy zapiętym 4x4 mocno się spinają przy manewrach i zmianie kierunku na twardym co może powodować przyspieszone i niestety powoduje przyśpieszone zużycie elementów układu napędowego typu krzyżaki, przeguby itd. Pozdrowienia
-
- Forumowicz
- Posty: 91
- Rejestracja: 17 lut 2018, 21:34
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2002
- Pojemność silnika: 29
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Lublin/Kraśnik
Re: Dyferencjał
Postautor: fidodido » 18 sty 2019, 16:23
-
- Stały bywalec
- Posty: 144
- Rejestracja: 24 lip 2013, 13:13
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Dyferencjał
Postautor: MacGyver » 18 sty 2019, 17:00
Za Wikipedią podaje cyt: "Mechanizm różnicowy w pojazdach ma za zadanie kompensację różnicy prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej podczas pokonywania przez nie torów o różnych długościach, w przypadku pojazdów z napędem na więcej niż jedną oś może występować także dodatkowy centralny (międzyosiowy) mechanizm różnicowy w skrzyni rozdzielczej kompensujący różnicę prędkości obrotowej pomiędzy osiami napędowymi. Zapobiega to wytwarzaniu się niepożądanych naprężeń w układzie przeniesienia napędu, które przyczyniają się do szybszego zużycia opon, przekładni, zwiększenia spalania paliwa, oraz mogą prowadzić do ukręcenia półosi.
Zjawisko to występuje głównie podczas pokonywania zakrętów, jazdy po nierównym terenie itp.
całość tu: https://pl.wikipedia.org/wiki/Mechanizm ... 5%BCnicowy
-
- Forumowicz
- Posty: 91
- Rejestracja: 17 lut 2018, 21:34
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2002
- Pojemność silnika: 29
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Lublin/Kraśnik
Re: Dyferencjał
Postautor: fidodido » 19 sty 2019, 22:27
-
- Stały bywalec
- Posty: 2261
- Rejestracja: 01 maja 2011, 1:00
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: SZCZECIN
Re: Dyferencjał
Postautor: krisw11 » 19 sty 2019, 22:39

Wróć do „Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)”
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości