Musso kilka wad po zakupie
Ssangyong Musso znany jest w Polsce także pod marką Daewoo. Pierwszy model koreańskiej marki, który był oferowany oficjalnie w kraju. Napęd 4x4, nadwozie zbudowane na ramie i doskonałe właściwości terenowe to główne cechy Musso
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 5
- Rejestracja: 17 sie 2019, 23:48
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Gadu-Gadu: 0
Musso kilka wad po zakupie
Postautor: Salvatores » 23 sie 2019, 0:09
Witam,
Kupilem Deawoo Musso 2,9 td 99 r produkcji ... chyba po lifcie
Mam zupełnie wszystkie standardowe przypadłości ale licze ze kilka problemow dzieki wam uda się tutaj rozwiązać
1. Świecące ikony napedow Oczywiście się nie włączają na spinacz próbowałem jeszcze odczytać kod błędu podobno 7 ( motor position sensor) i teraz pytanie bo wiem że moga być zaśniedziałe styki ale nie moge go namierzyć czy ma ktoś zdjęcie tego elementu ? Ale to optymistyczna wersja ew. pytanie czego szukać dalej ? Napęd 4x4 nie dziala
2. Szukam Blaszek na tluczace się hamulce w zasadzie jednej prawej tej plaskiej
3. Czy delikatnie pocaca się skrzynia rozdzielcza to problem i czy reagować czy po prostu dolewać oleju
4. Jedna z najważniejszych rzeczy sporo tu użytkowników ze Szczecina czy ktoś mi poleci jakiegoś mechanika człowieka który zna się na tych samochodach i nie będzie kazał od razu kupować wszystkich nowych malo dostępnych części
Chce o niego trochę zadbać ma mi służyć na drobne wycieczki do lasu na kemping na ryby
5. I dla mających czas bardzo chętnie przyjmę kilka informacji na co powinienem zwrócić uwagę po zakupie tego samochodu oczywiście czytam i staram się trochę informacji pozyskać ale nie zawsze wszystko jestem w stanie znaleźć czy przeczytać Manuala ktory ma 1300 stron
Z gory bardzo dziękuję za brak hejtu i frustracji za ponawianie pewnych watkow dużo czytam i powoli sie doktoryzuje ale mechanikiem nie bede a auto musi dzialac dużo grzebie w necie ale nic szczegolnie konkretnego znaleźć nie moge
Żadna ze mnie zlota raczka wiec nawet male naprawy będę zlecał niestety nie mam do tego umiejętności i cierpliwości ani miejsca a ze do Szczecina za kobieta to nawet nie wzialem narzędzi a na drugi koniec PL daleko heh dlatego kluczowe jest ktoś kto się na tym zna i dobry Mechanik i tani oczywiście ))
Więc proszę o wskazówki informacje wszystko będzie przydatne dziękuję
Kupilem Deawoo Musso 2,9 td 99 r produkcji ... chyba po lifcie
Mam zupełnie wszystkie standardowe przypadłości ale licze ze kilka problemow dzieki wam uda się tutaj rozwiązać
1. Świecące ikony napedow Oczywiście się nie włączają na spinacz próbowałem jeszcze odczytać kod błędu podobno 7 ( motor position sensor) i teraz pytanie bo wiem że moga być zaśniedziałe styki ale nie moge go namierzyć czy ma ktoś zdjęcie tego elementu ? Ale to optymistyczna wersja ew. pytanie czego szukać dalej ? Napęd 4x4 nie dziala
2. Szukam Blaszek na tluczace się hamulce w zasadzie jednej prawej tej plaskiej
3. Czy delikatnie pocaca się skrzynia rozdzielcza to problem i czy reagować czy po prostu dolewać oleju
4. Jedna z najważniejszych rzeczy sporo tu użytkowników ze Szczecina czy ktoś mi poleci jakiegoś mechanika człowieka który zna się na tych samochodach i nie będzie kazał od razu kupować wszystkich nowych malo dostępnych części
Chce o niego trochę zadbać ma mi służyć na drobne wycieczki do lasu na kemping na ryby
5. I dla mających czas bardzo chętnie przyjmę kilka informacji na co powinienem zwrócić uwagę po zakupie tego samochodu oczywiście czytam i staram się trochę informacji pozyskać ale nie zawsze wszystko jestem w stanie znaleźć czy przeczytać Manuala ktory ma 1300 stron
Z gory bardzo dziękuję za brak hejtu i frustracji za ponawianie pewnych watkow dużo czytam i powoli sie doktoryzuje ale mechanikiem nie bede a auto musi dzialac dużo grzebie w necie ale nic szczegolnie konkretnego znaleźć nie moge
Żadna ze mnie zlota raczka wiec nawet male naprawy będę zlecał niestety nie mam do tego umiejętności i cierpliwości ani miejsca a ze do Szczecina za kobieta to nawet nie wzialem narzędzi a na drugi koniec PL daleko heh dlatego kluczowe jest ktoś kto się na tym zna i dobry Mechanik i tani oczywiście ))
Więc proszę o wskazówki informacje wszystko będzie przydatne dziękuję
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 32
- Rejestracja: 15 wrz 2017, 11:15
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2874
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Kraków
Re: Musso kilka wad po zakupie
Postautor: Welpa01 » 23 sie 2019, 12:23
Ad. 3
Mam podobnie i nie zauważyłem ubytku oleju. Delikatnie spróbowałem odkręcić śruby łączące obie połówki i mam wrażenie, że pomogło tzn "nie wisi kropla" tylko jest wilgotno.
Powodzenia
Mam podobnie i nie zauważyłem ubytku oleju. Delikatnie spróbowałem odkręcić śruby łączące obie połówki i mam wrażenie, że pomogło tzn "nie wisi kropla" tylko jest wilgotno.
Powodzenia
-
- Stały bywalec
- Posty: 2227
- Rejestracja: 01 maja 2011, 1:00
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: SZCZECIN
Re: Musso kilka wad po zakupie
Postautor: krisw11 » 23 sie 2019, 13:51
Masz tu nr. do dobrego mechaniora ,naprawia same 4x4 dogaduj sie dalej 602-277-313
Kris
-
- Forumowicz
- Posty: 93
- Rejestracja: 16 lis 2017, 9:48
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2001
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Skype: helokki
- Kontaktowanie:
Re: Musso kilka wad po zakupie
Postautor: scibor1 » 24 sie 2019, 3:58
1. Wyczyść dobrze styki przy reduktorze. Jakiś kontakt spray czy coś. To najtańsze a może pomóc. Jak nie pomoże będziemy szukać dalej.
3/5. Sprawdź poziomy oleju w skrzyni (ja zaniedbałem i się zemściło), reduktorze i mostach. Najlepiej wymień. O silniku nie piszę, bo to oczywiste.
3/5. Sprawdź poziomy oleju w skrzyni (ja zaniedbałem i się zemściło), reduktorze i mostach. Najlepiej wymień. O silniku nie piszę, bo to oczywiste.
-
- Stały bywalec
- Posty: 139
- Rejestracja: 24 lip 2013, 13:13
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Musso kilka wad po zakupie
Postautor: MacGyver » 28 sie 2019, 11:18
Motor position sensor to jest taki czujnik pozycji silnika napędów. Znajduje się w obudowie przekładni "shift motoru" są to takie miedziane blaszki "ślizgacze" kontaktujące z poszczególnymi stykami, które odpowiadają za poszczególne pozycje wybieraka reduktora. Generalnie najczęściej całe to ustrojstwo śniedzieje i nie ma kontaktu elektrycznego lub tak jak ja miałem, ogranicznik obrotu się uszkodził i wyjechały blaszki poza zakres styków. Gdy nie działa ten sensor pozycji silnika sterownik od napędów "nie zna" pozycji wybieraka i zgłasza błąd. Jak nie pomoże psikanie w kostki od reduktora, bo tam tez możne być brak styku, trzeba zdjąć "shift motor" mocowany na trzy śruby M6, rozebrać obudowę, wyczyścić, nasmarować smarem do styków, lub choćby wazeliną techniczną, sprawdzić przewody i powinno hulać.
Było Musso 2.9TD, teraz Rexton 2.7 xdi
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 5
- Rejestracja: 17 sie 2019, 23:48
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Gadu-Gadu: 0
Re: Musso kilka wad po zakupie
Postautor: Salvatores » 28 sie 2019, 15:02
Dziękuję za dotychczasowe podpowiedzi jest jeszcze jedna rzecz mam automatyczną skrzynię biegów i zatrzymując się na światłach samochód strasznie się telepie nie wydaje mi się żeby to była skrzynia ale Auto się trzęsię jakby stado małp środku wariowało co może być tego powodem ?
-
- Forumowicz
- Posty: 93
- Rejestracja: 16 lis 2017, 9:48
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2001
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Skype: helokki
- Kontaktowanie:
Re: Musso kilka wad po zakupie
Postautor: scibor1 » 28 sie 2019, 16:51
Jak dasz N lub P też telepie? Bo takie telepanie niezależne od skrzyni to najczęściej niepracujące 1-2 cylindry.
-
- Stały bywalec
- Posty: 139
- Rejestracja: 24 lip 2013, 13:13
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Musso kilka wad po zakupie
Postautor: MacGyver » 28 sie 2019, 23:44
Telepanie na wolnych obrotach to częsta przypadłość 2.9 TD. Występuje gdy jest rozgrzany. Mój też tak miał. Podobno opracowano nawet jakąś blaszkę z magnesem do przykręcenia na pompie wtryskowej by wyeliminować te wadę. Nie widziałem tego na oczy i nie wiem czy to działa. Chodzi chyba o utrzymanie w "ryzach" listwy wtryskowej. U mnie nie było to zbyt uciążliwe więc wolałem nie ruszać niż walczyć z pompą.
Było Musso 2.9TD, teraz Rexton 2.7 xdi
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 5
- Rejestracja: 17 sie 2019, 23:48
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Gadu-Gadu: 0
Re: Musso kilka wad po zakupie
Postautor: Salvatores » 29 sie 2019, 23:27
jak daje na na N albo P to nie telepie
-
- Stały bywalec
- Posty: 139
- Rejestracja: 24 lip 2013, 13:13
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Musso kilka wad po zakupie
Postautor: MacGyver » 30 sie 2019, 14:07
Czyli telepie gdy pojawia się jakikolwiek opór. Jakie obroty ma na N i P a jakie na biegu np. D? Zmienia coś włączenie klimy?
Było Musso 2.9TD, teraz Rexton 2.7 xdi
-
- Stały bywalec
- Posty: 703
- Rejestracja: 05 gru 2013, 17:27
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 3200
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: warszawa/raszyn
Re: Musso kilka wad po zakupie
Postautor: trol48 » 30 sie 2019, 20:21
spróbuj zdjąć przewód podcisnienia z gaszaka , tylko dla tej próby, nie do jazdy
-
- Forumowicz
- Posty: 78
- Rejestracja: 08 gru 2016, 12:06
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 3000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Zamość Lubelskie
Re: Musso kilka wad po zakupie
Postautor: Mesio750 » 03 wrz 2019, 15:25
Ad 2. Co do hamulców radzę je wymienić na "normalne" bo te na blaszki to zawsze będziesz miał z nimi problem. Masz na forum opis z potrzebnymi częściami. Koszt ok 200-400zl na gotowo.
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 5
- Rejestracja: 17 sie 2019, 23:48
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Gadu-Gadu: 0
Re: Musso kilka wad po zakupie
Postautor: Salvatores » 05 wrz 2019, 22:35
wlasnie z hamulcami jest najgorzej lataja tak ze tra o felge masakra nie da sie jezdzic ale czytalem co pisza i nie wiem skad ta cena 200-400 trzeba zmienic tarcze klocki zaciski plus prace szlifierka i koszt mechanika jak liczylem to po mega kosztach 600 -1000 ((( jestem juz tak zdesperowany ze tretytka pojdzie w ruch
-
- Stały bywalec
- Posty: 703
- Rejestracja: 05 gru 2013, 17:27
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 3200
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: warszawa/raszyn
Wróć do „Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 9 gości