układ chłodzenia Musso 2,9TD
Ssangyong Musso znany jest w Polsce także pod marką Daewoo. Pierwszy model koreańskiej marki, który był oferowany oficjalnie w kraju. Napęd 4x4, nadwozie zbudowane na ramie i doskonałe właściwości terenowe to główne cechy Musso
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 12
- Rejestracja: 04 wrz 2009, 11:41
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 2900
- Skype: steklinko
układ chłodzenia Musso 2,9TD
Postautor: steklinko » 04 wrz 2009, 12:19
Proszę o pomoc. Nie działa mi wskaznik temperatury cieczy chłodzącej.Nie wiem gdzie jest czujnik.Sprawdziłem sam wskaznik jest ok.Znalazłem 3 czujniki,jeden k. pompy wodnej, drugi przy świecach żarowych,trzeci przy chłodnicy. i to wszystko co wiem.Nie wiem również czy czujnik jest bezpośrednio podpięty pod wskaznik czy jest jeszcze jakiś układ elektroniczny.
- Mariusz
- Forumowicz
- Posty: 92
- Rejestracja: 01 sty 2008, 18:26
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Tomaszów Lub.
Re: układ chłodzenia Musso 2,9TD
Postautor: Mariusz » 04 wrz 2009, 13:15
Zewrzyj ten przy termostacie do masy jeśli wskaźnik pójdzie na max to masz odpowiedź
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 12
- Rejestracja: 04 wrz 2009, 11:41
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 2900
- Skype: steklinko
Re: układ chłodzenia Musso 2,9TD
Postautor: steklinko » 04 wrz 2009, 14:22
Dzięki za podpowiedz.Niestety wskaznik nawet nie wychylił się (przy włączonej stacyjce) natomiast jest na przewodzie do czujnika napięcie około 5v natomiast czujnik ma oporność 2,2 kilooma.niestety nie dysponuję schematem elektrycznym układu chłodzenia,i stoję z tym problemem.dziękuję bardzo i czekam na dalsze podpowiedzi .
- traky
- Stały bywalec
- Posty: 228
- Rejestracja: 21 kwie 2009, 0:09
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Wrocław
Re: układ chłodzenia Musso 2,9TD
Postautor: traky » 05 wrz 2009, 11:18
No to kolego nie zostaje chyba nic innego jak sprawdzić instalacje i "zegary". Ja bym zaczoł od zegarów, kostki podłączeniowe, powierzchnie drukowane i podłączenia wskaźnika, często (aczkolwiel nie wiem jak jest u nas) wskaźniki są podłączone do druku na śrubkach( elemęty mocowania wykożstane jako podłączedniowe), czasami mogą się luzować. Jak to nie to, to znajdź pin lub podłącz bezpośrednio do wskaźnika czujnik jakimś przewodem, bedziesz miał pewność czy gdzieś po drodze w instalacji coś nie jest, czujnik raczej jest bespośrednio podłączony do wskaźnika, z resztą możesz najpierw sprawdzić oporność no kostce przy zegarach. Możesz sprawdzić wskaźnik przy pomocy potencjometru, podłączając go zamiat czujnika przy silniku(masz pewność czy to nie czujnik) lub bezpośrednio do zegarów. Coś z tego powinno Ci powiedzieć gdzie jest problem
Powodzenia i do roboty





-
- Rusza z kopyta
- Posty: 12
- Rejestracja: 04 wrz 2009, 11:41
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 2900
- Skype: steklinko
Re: układ chłodzenia Musso 2,9TD
Postautor: steklinko » 05 wrz 2009, 11:48
Dzięki. zegary sprawdziłem,jest ok. natomiast sprawdzając kabel od czujnika do kostki przy zegarach niema przewodności,(wygląda jak by była przerwa) przewód od wtyczki przy zegarach wchodzi w grubą wiązkę i nie wiem czy po drodze do czujnika jeszcze coś jest,od czujnika też wchodzi w wiązkę. i koło się zamyka.Nie pozostaje mi nic innego jak kolega podpowiada połączyć czujnik z zegarem innym przewodem.pozdrawiam.
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 12
- Rejestracja: 04 wrz 2009, 11:41
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 2900
- Skype: steklinko
Re: układ chłodzenia Musso 2,9TD
Postautor: steklinko » 17 wrz 2009, 15:58
Miałem rację była przerwa między wskaznikiem temp. a czujnikiem. UWAGA!!!!!!!!! Czujnik temp. cieczy chłodzącej znajduje po stronie świec żarowych a nie jak błędnie mniemałem przy termostacie zresztą nie tylko ja tak myślałem(ach ci korańczycy) konkretnie przerwa była na wtyczce przewodu od czujnika do wskaznika
(wtyczka z lewej strony,przy błotniku,pod maską silnika) pozdrawiam wszystkich fanów Musso.i jeszcze raz dziękuję za rady..
(wtyczka z lewej strony,przy błotniku,pod maską silnika) pozdrawiam wszystkich fanów Musso.i jeszcze raz dziękuję za rady..
Wróć do „Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości