Rexton III czy G4
Tutaj pomagamy przyszłym posiadaczom Ssangyongów wybrać model, wersję silnikową lub konkretny egzemplarz.
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 5
- Rejestracja: 15 gru 2020, 14:06
- Gadu-Gadu: 0
Rexton III czy G4
Postautor: canoe22137 » 15 gru 2020, 14:14
Przede wszystkim chciałem się przywitać:-), a więc cześć i czołem wszystkim.
Chciałbym zakupić Rextona, koniecznie 7 osobowego. Upatrzyłem sobie niedawno to auto, po obejrzeniu testu Kodiaq vs Rexton, Kodiaq wyparował mi całkowicie z zasięgu, przy Rextonie wyglądał jak zabawka.
A więc auto ma służyć jako dojazd do pracy plus czasem przewóz rodziny - żona plus 4 dzieci, okazjonalnie ktoś jeszcze.
Na razie obgadałem telefonicznie 2 auta i waham się, które wybrać.
https://www.otomoto.pl/oferta/ssangyong ... da6cc19f31
https://www.otomoto.pl/oferta/ssangyong ... da6cc19f31
G4 2 lata młodszy, ale 150 tysięcy, a ten 2016 rok i 75 tysięcy.
Czy G4 bardzo mocno się różni od III?
Jeden i drugi mają bardzo dużo bajerów, zauważyłem, że kanapa 3 rzędu jest w tym starszym jednoczęściowa, a kanapa tego nowszego dwudzie;na, każdy fotel jest niezależnie składany. W tym starszym jest też jakby bardziej płaska ta kanapa i mniej wygodna.
Jak jest z serwisem tych aut? Jestem spod Starogardu Gdańskiego, najbliższe ASO mam w Redzie.
Pozdrawiam, Canoe
Chciałbym zakupić Rextona, koniecznie 7 osobowego. Upatrzyłem sobie niedawno to auto, po obejrzeniu testu Kodiaq vs Rexton, Kodiaq wyparował mi całkowicie z zasięgu, przy Rextonie wyglądał jak zabawka.
A więc auto ma służyć jako dojazd do pracy plus czasem przewóz rodziny - żona plus 4 dzieci, okazjonalnie ktoś jeszcze.
Na razie obgadałem telefonicznie 2 auta i waham się, które wybrać.
https://www.otomoto.pl/oferta/ssangyong ... da6cc19f31
https://www.otomoto.pl/oferta/ssangyong ... da6cc19f31
G4 2 lata młodszy, ale 150 tysięcy, a ten 2016 rok i 75 tysięcy.
Czy G4 bardzo mocno się różni od III?
Jeden i drugi mają bardzo dużo bajerów, zauważyłem, że kanapa 3 rzędu jest w tym starszym jednoczęściowa, a kanapa tego nowszego dwudzie;na, każdy fotel jest niezależnie składany. W tym starszym jest też jakby bardziej płaska ta kanapa i mniej wygodna.
Jak jest z serwisem tych aut? Jestem spod Starogardu Gdańskiego, najbliższe ASO mam w Redzie.
Pozdrawiam, Canoe
-
- Stały bywalec
- Posty: 2255
- Rejestracja: 01 maja 2011, 1:00
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: SZCZECIN
Re: Rexton III czy G4
Postautor: krisw11 » 15 gru 2020, 19:35
Cześć....
moim zdaniem zdecydowanie opcja nr.1 ! Ale ,to też opcja praktycznie 2x droższa....... ale nie ma sie tu co dziwić....., ja bym zapytał jeszcze co z częściami na dalsze lata ..bo z tego co słyszałem ,to ważą sie losy fabryki i produkcji SS... Ale ogólnie jeżeli opcja jest w tej klasie ,to ja wybieram tego za 149
a jeżeli chodzi o kase ,to wybrałbym Reksa 1 . Ale.., stan konta też ma TU znaczenie,niestety........Pozdrawiam Kris.


Kris
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 5
- Rejestracja: 15 gru 2020, 14:06
- Gadu-Gadu: 0
Re: Rexton III czy G4
Postautor: canoe22137 » 15 gru 2020, 19:41
Też się skłaniam ku temu droższemu. Ale nie chcę kupić auta, którego później nie wyserwisuję. Cena 149 za takie auto bardzo atrakcyjna. Toyota LC ceny ostatnio jak z kosmosu, takich świeżych używanych nie ma, a miejsca na tylnej kanapie, tej trzeciej, jak dla karłów, plus zero bagażnika.
Auto naprawdę bardzo fajne, ale właśnie, co dalej z serwisem:-(.
Auto naprawdę bardzo fajne, ale właśnie, co dalej z serwisem:-(.
- pjoter
- Stały bywalec
- Posty: 248
- Rejestracja: 30 lip 2018, 21:46
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Sieradz
Re: Rexton III czy G4
Postautor: pjoter » 16 gru 2020, 11:17
Rexton 3 trochę zacofane technologicznie auto jeśli chodzi o systemy wspierające kierowcę.
30-40tys można dać.
Natomiast 150tys za G4 hmmm
Ja bym nie dał.
Poszedł bym po Durango
30-40tys można dać.
Natomiast 150tys za G4 hmmm
Ja bym nie dał.
Poszedł bym po Durango
Pjoter
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 5
- Rejestracja: 15 gru 2020, 14:06
- Gadu-Gadu: 0
Re: Rexton III czy G4
Postautor: canoe22137 » 16 gru 2020, 12:38
Ale Durango też mi mało kto naprawi w okolicy. I musiałbym chyba mieć LPG, a już nie chcę.
A ile wg Was taki Rexton powinien kosztować? Mi chodzi głównie o serwis pogwarancyjny.
Nowy importer to Polmozbyt Toruń ponoć, nie wszyscy dystrybutorzy o tym niby wiedzą.
Podobno ma być też zwiększona ilość ASO. A nowy Rexton dużo droższy - ciekawe kto go kupi.
Dla mnie auto kuszące - nie widzę zbytnio konkurenta.
Natomiast nie chce wydać takiej kasy a potem bujać się z naprawami i częściami nie wiadomo gdzie.
A ile wg Was taki Rexton powinien kosztować? Mi chodzi głównie o serwis pogwarancyjny.
Nowy importer to Polmozbyt Toruń ponoć, nie wszyscy dystrybutorzy o tym niby wiedzą.
Podobno ma być też zwiększona ilość ASO. A nowy Rexton dużo droższy - ciekawe kto go kupi.
Dla mnie auto kuszące - nie widzę zbytnio konkurenta.
Natomiast nie chce wydać takiej kasy a potem bujać się z naprawami i częściami nie wiadomo gdzie.
-
- Forumowicz
- Posty: 95
- Rejestracja: 31 sie 2017, 12:18
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2002
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automat 4biegowy (BTRA)
- Gadu-Gadu: 0
Re: Rexton III czy G4
Postautor: messiah22 » 16 gru 2020, 13:07
Rexton 3 (inaczej Rexton W) to chyba najgorsza generacja. Indyjska stal, silnik 2.2 czyli stary 2.7 z odjętym 1 cylindrem i podkręcony. W dodatku nie wiadomo jaki napęd - nie wykluczone, że najtańszy czyli part time i o 4x4 na asfalcie zapomnij. Rextony 1-2-3 to w dużej mierze to samo auto, każda kolejna generacja była w zasdzie trochę bardziej potaniona.
Rex G4 to zupełnie inna bajka i inny konstrukcyjnie samochód, który konkuruje (i wygrywa) z większością SUVów na rynku. Były wersje 2.0 turbo benzyna, jeśli taką byś znalazł to imho warto. Rex G4 ma napęd tylko part time niestety, ale w środku to kosmos i masz wszystkie w zasadzie bajery.
Rex G4 to zupełnie inna bajka i inny konstrukcyjnie samochód, który konkuruje (i wygrywa) z większością SUVów na rynku. Były wersje 2.0 turbo benzyna, jeśli taką byś znalazł to imho warto. Rex G4 ma napęd tylko part time niestety, ale w środku to kosmos i masz wszystkie w zasadzie bajery.
- pjoter
- Stały bywalec
- Posty: 248
- Rejestracja: 30 lip 2018, 21:46
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Sieradz
Re: Rexton III czy G4
Postautor: pjoter » 16 gru 2020, 13:21
G4 to bardzo ładne auto.
Póki co to w miarę świeży model więc tak naprawdę o awaryjnosci nic nie wiemy.
Co będzie jak to się zacznie psuć a za częściami będzie czekało się tygodnia ?
Póki co to w miarę świeży model więc tak naprawdę o awaryjnosci nic nie wiemy.
Co będzie jak to się zacznie psuć a za częściami będzie czekało się tygodnia ?
Pjoter
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 5
- Rejestracja: 15 gru 2020, 14:06
- Gadu-Gadu: 0
Re: Rexton III czy G4
Postautor: canoe22137 » 16 gru 2020, 13:54
Zastanawiam się jeszcze czy nie dołożyć do Land Cruisera, demo 2 droższe, ale lokalny mechanik dobrze ogarnia. I wartość tak nie spada.
W niezależnych ubezpieczalniach przy AC tego Rextona wyceniali od 110 do 133 tysięcy.
W niezależnych ubezpieczalniach przy AC tego Rextona wyceniali od 110 do 133 tysięcy.
- Jurgen
- Stały bywalec
- Posty: 348
- Rejestracja: 29 cze 2014, 19:54
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2015
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Bydgoszcz\Stilo :)
Re: Rexton III czy G4
Postautor: Jurgen » 16 gru 2020, 16:13
Wiadomo, że G4 jest już na powiedzmy poziomie "bieżącym" jest to na pewno duży plus bo w autku wszystko świeci , błyszczy i takie tam...na pewno musi się podobać zwłaszcza , że mamy 21 wiek 
Ale by najmniej ja uważam , że każdy kupuje to co spełnia jego oczekiwania wszelakiej maści....Rexy od 1 do 3 to "mniej więcej " to samo tak zgadza się, ale jak Ktoś nie potrzebuje "choinki" to zadowoli się przyzwoitym przebiegiem i nie za bardzo starym jak na warunki w PL :} Oczywiście czy wydać na auto 70 czy 150 tysi to już zostawię do rozpatrzenia osobistego.
A tak przy okazji jak Ktoś pisze ,że 3 najgorsza bo z Indyjskiej stali to tak pomyślałem ,że Volvo jest pewnie z Chińskiej
Chociaż tak naprawdę skoro Indie są potentatem w produkcji stali to i Volvo też jest z Indyjskiej..
Tak naprawdę co jest w tych czasach skąd życzę powodzenia w tropieniu
Silnik 2.2 w G4 to też ten z "obciętym jednym cylindrem" taki sam jak w trójkach
Chociaż osobiście nie sądzę ,aby to był ten sam silnik...
pozdrawiam

Ale by najmniej ja uważam , że każdy kupuje to co spełnia jego oczekiwania wszelakiej maści....Rexy od 1 do 3 to "mniej więcej " to samo tak zgadza się, ale jak Ktoś nie potrzebuje "choinki" to zadowoli się przyzwoitym przebiegiem i nie za bardzo starym jak na warunki w PL :} Oczywiście czy wydać na auto 70 czy 150 tysi to już zostawię do rozpatrzenia osobistego.
A tak przy okazji jak Ktoś pisze ,że 3 najgorsza bo z Indyjskiej stali to tak pomyślałem ,że Volvo jest pewnie z Chińskiej

Tak naprawdę co jest w tych czasach skąd życzę powodzenia w tropieniu

Silnik 2.2 w G4 to też ten z "obciętym jednym cylindrem" taki sam jak w trójkach

pozdrawiam
Jurgen
- Piasek1980
- Stały bywalec
- Posty: 502
- Rejestracja: 21 wrz 2020, 11:20
- Model: XLV
- Rok produkcji: 2018
- Pojemność silnika: 1600
- Skrzynia biegów: Automat 6biegowy
- Gadu-Gadu: 0
Re: Rexton III czy G4
Postautor: Piasek1980 » 17 gru 2020, 13:31
Jak już operujesz takim budżetem to kompromisy bym sobie darował
https://www.otomoto.pl/oferta/ssangyong ... DlByZ.html
i funkiel-nóweczka
https://www.otomoto.pl/oferta/ssangyong ... DlByZ.html
i funkiel-nóweczka
Zamienniki części Tivoli/XLV
https://ssangyongklub.pl/forum/xlv-1-6e-xgi-zamienniki-czesci-zamienne-zbiorczy-t5872.html
https://ssangyongklub.pl/forum/xlv-1-6e-xgi-zamienniki-czesci-zamienne-zbiorczy-t5872.html
-
- Stały bywalec
- Posty: 2255
- Rejestracja: 01 maja 2011, 1:00
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: SZCZECIN
Re: Rexton III czy G4
Postautor: krisw11 » 17 gru 2020, 20:17
Ja byłbym sceptyczny co do kupowania nowych aut w dzisiejszych czasach....ale.... Kto ma kase ten sie bawi
) Nie zrozumcie mnie źle Koledzy ale Takie czasy...!

Kris
- Piasek1980
- Stały bywalec
- Posty: 502
- Rejestracja: 21 wrz 2020, 11:20
- Model: XLV
- Rok produkcji: 2018
- Pojemność silnika: 1600
- Skrzynia biegów: Automat 6biegowy
- Gadu-Gadu: 0
Re: Rexton III czy G4
Postautor: Piasek1980 » 17 gru 2020, 20:23
No tutaj chyba nie ma problemu z kasą także ... może tylko wygrać.
Takich wyprzedaży jakie już są i jakie będą po nowym roku byleby się tylko czegokolwiek pozbyć z placu i przeżyć kolejny miesiąc - nie pamiętam jak żyję.
Takich wyprzedaży jakie już są i jakie będą po nowym roku byleby się tylko czegokolwiek pozbyć z placu i przeżyć kolejny miesiąc - nie pamiętam jak żyję.
Zamienniki części Tivoli/XLV
https://ssangyongklub.pl/forum/xlv-1-6e-xgi-zamienniki-czesci-zamienne-zbiorczy-t5872.html
https://ssangyongklub.pl/forum/xlv-1-6e-xgi-zamienniki-czesci-zamienne-zbiorczy-t5872.html
-
- Stały bywalec
- Posty: 2255
- Rejestracja: 01 maja 2011, 1:00
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: SZCZECIN
Re: Rexton III czy G4
Postautor: krisw11 » 17 gru 2020, 21:21
Zgadza sie,, tylko faktycznie może być problem z serwisem,,może nie od razu ale np. za rok dwa.......i co wtedy ?? Nie licząc tego ze wyjeżdżasz z salonu i na dzień dobry jest tzw.plecak...... Ale kto nie ryzykuje ten sie nie bawi
) Ja puki co śmigam tzw. Old timerami i nie narzekam......, sam naprawiam, części pod dostatkiem te używane i te nowe, motory robią niemal po milion km ,tak,że każdy sam sobie wybiera i sie bawi w swojej piaskownicy
))


Kris
- Piasek1980
- Stały bywalec
- Posty: 502
- Rejestracja: 21 wrz 2020, 11:20
- Model: XLV
- Rok produkcji: 2018
- Pojemność silnika: 1600
- Skrzynia biegów: Automat 6biegowy
- Gadu-Gadu: 0
Re: Rexton III czy G4
Postautor: Piasek1980 » 18 gru 2020, 8:25
W przyp. SY trzymanie się z dala od ASO jest wręcz wskazane
.
Tutaj bym się tym nie przejmował bo autoryzacja to jedno ale obecne salony to przede wszystkim firmy, przedsiębiorstwa które muszą zarabiać na właśnie utrzymanie i ZWŁASZCZA po tym jakby doszło do wycofania się chwilowego marki SY z Polski czy Europy tym bardziej będą chciały przyciągnąć posiadanych klientów do siebie bo z czegoś (i kogoś) żyć trzeba.
W tym temacie
ssangyong-wypowiada-umowe-dystrybucyjna-bah-t5808-15.html
pisałem co myślę na temat ew. wyprowadzki SY z Polski czy Europy. Obecnie są to decyzje czysto polityczne, bo jeżeli byłyby to kwestie biznesowe/finansowe zawsze znajdzie się szybciutko ktoś dla kogo to będzie interes i podejmie rękawicę.
Wracając do tematu zakupu auta i budżetu: 150 tyś zł no to nie ma lepszej opcji na rynku obecnie za auto takich gabarytów i możliwości a do tego fabrycznie nowe. Nawet KIA czy Hyundai za swoje flagowce chcą grubo pow. 200 tyś zł. Europa okolice 300+

Tutaj bym się tym nie przejmował bo autoryzacja to jedno ale obecne salony to przede wszystkim firmy, przedsiębiorstwa które muszą zarabiać na właśnie utrzymanie i ZWŁASZCZA po tym jakby doszło do wycofania się chwilowego marki SY z Polski czy Europy tym bardziej będą chciały przyciągnąć posiadanych klientów do siebie bo z czegoś (i kogoś) żyć trzeba.
W tym temacie
ssangyong-wypowiada-umowe-dystrybucyjna-bah-t5808-15.html
pisałem co myślę na temat ew. wyprowadzki SY z Polski czy Europy. Obecnie są to decyzje czysto polityczne, bo jeżeli byłyby to kwestie biznesowe/finansowe zawsze znajdzie się szybciutko ktoś dla kogo to będzie interes i podejmie rękawicę.
Wracając do tematu zakupu auta i budżetu: 150 tyś zł no to nie ma lepszej opcji na rynku obecnie za auto takich gabarytów i możliwości a do tego fabrycznie nowe. Nawet KIA czy Hyundai za swoje flagowce chcą grubo pow. 200 tyś zł. Europa okolice 300+
Zamienniki części Tivoli/XLV
https://ssangyongklub.pl/forum/xlv-1-6e-xgi-zamienniki-czesci-zamienne-zbiorczy-t5872.html
https://ssangyongklub.pl/forum/xlv-1-6e-xgi-zamienniki-czesci-zamienne-zbiorczy-t5872.html
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 5
- Rejestracja: 15 gru 2020, 14:06
- Gadu-Gadu: 0
Re: Rexton III czy G4
Postautor: canoe22137 » 19 gru 2020, 0:42
Dzięki za wpisy. Póki co chyba się wstrzymam do czasu oficjalnego ogłoszenia nowego dystrybutora. Jednak auta czasem się psują, a chciałbym serwis mieć w miarę pod ręką i części w razie co. Jak auto nie pójdzie do połowy stycznia, to może je wezmę.
Rozważam jeszcze XC 90 i Q7 i Land Cruisera - ale tu już używki, bo nie zamierzam wywalać 300 tysi i więcej na nowe auto. I Kodiaq - mógłby być nowy.
Z tym, że nowe XC 90 - panel dotykowy - ja lubię jednak gałki, a nowe Q7 - takie podwyższone kombi. No i jak w XC 90 nie poprawili tempomatu, to lipa (fatalna ergonomia)
Obecnie mam też XC 90, ale już w zasadzie 13 letnie, stara buda - jest wysoki prześwit i to naprawdę wysokie i pakowne auto i passata 12 lat. I tego passata chce zmienić. I też się zastanawiam, czy wziąć któryś z w/w, ewentualnie Rexton, bo 7 osób, czy pozostać przy pięciosobowym (a6 allroad, passat, touareg - używki). Bo jak mam wyłożyć za auto koło 150 tysi, to chyba chcę drugie auto 7 osób. A jak <100, to może być 5.
Rexton G4 naprawdę zrobił na mnie dobre wrażenie w tych testach na youtube, zwłaszcza postawiony obok Kodiaqa. Ale nie wiem, poczekam jeszcze trochę. Pójdzie to pójdzie, a jak nie to może go wezmę.
Rozważam jeszcze XC 90 i Q7 i Land Cruisera - ale tu już używki, bo nie zamierzam wywalać 300 tysi i więcej na nowe auto. I Kodiaq - mógłby być nowy.
Z tym, że nowe XC 90 - panel dotykowy - ja lubię jednak gałki, a nowe Q7 - takie podwyższone kombi. No i jak w XC 90 nie poprawili tempomatu, to lipa (fatalna ergonomia)
Obecnie mam też XC 90, ale już w zasadzie 13 letnie, stara buda - jest wysoki prześwit i to naprawdę wysokie i pakowne auto i passata 12 lat. I tego passata chce zmienić. I też się zastanawiam, czy wziąć któryś z w/w, ewentualnie Rexton, bo 7 osób, czy pozostać przy pięciosobowym (a6 allroad, passat, touareg - używki). Bo jak mam wyłożyć za auto koło 150 tysi, to chyba chcę drugie auto 7 osób. A jak <100, to może być 5.
Rexton G4 naprawdę zrobił na mnie dobre wrażenie w tych testach na youtube, zwłaszcza postawiony obok Kodiaqa. Ale nie wiem, poczekam jeszcze trochę. Pójdzie to pójdzie, a jak nie to może go wezmę.
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość