A potrzebny by sparwdzić jedną rzecz, która od zakupu nie daje mi trochę spokoju i być może dla wielu z Was moje rozważania to problem lapidarny ale...
Ale od początku. Podczas około 3 tygodniowego użytkowania zauważam pewien (w moim odbiorze) mankament. Być moze to uroda Nosorożca, ale nie bardzo wiem jak podejśc do tego tematu, a być może to tylko problem jednostkowy występujący u mnie. Mianowicie wcześniej przez kilka lat jeździłem automatem (1,8 benzyna), i odwykłem od manualnej skrzyni, w dodatku nie mam doświadczenia w jeździe dieslem z tak dużym motorem.
Zastanawiałem się więc jak jeździć moim Nosorożcem by jazda okazała się najbardziej ekonomiczna, nie zażynająca silnika a jednocześnie dająca przyjemność z płynnej jazdy. Mianowicie:
- gdy ruszam z jedynki i ciągnę obroty na jedynce do 2tyś i zmieniam bieg na drugi to obroty spadają do 1tyś i okazuje się że motor zaczyna mulić i powoli wchodzi wyżej
-gdy jadąc na dwójce dojdę do 2,5 tyś obrotów i wrzucam trójkę to też obroty spadają o tysiąc, czyli na 1,5 i znów okazuje się ze mu brakuje mocy i powoli wchodzi na obroty.
- i analogocznie jadąc na trójce dochodząc do 2,5tyś obrotów zmieniam bieg na czwórkę i znów obroty spadają o tysiąc, czyli na 1,5tyś i znów dziwna dziura... Długo muli aż dojdzie do ok 2tyś i zaczyna przyjemnie ciągnąć.
A ciągnąc go wyżej na obrotach przy każdym biegu, np do 3tyś? zauważyłem że wtedy obroty przy zmianie biegów spadają już ok 700 obrotów (a nie tysiąc) i kolejny bieg startuje w okolicy 2tyś i nie ma tej "dziury mocy", ale z kolei słychać jak silnik jednak troszkę wyje. Chyba że od 2tyś obrotów włącza się turbo sprężarka i stąd lepsza dynamika, a wczesniej jest ta "dziura".
I zastanawiam się czy zmieniac biegi jak w benzyniaku czyli:
1 bieg ruszanie, 2bieg do 40km/h, 3bieg do 60km/h, 4bieg do 80km/h i 5bieg powyżej 80km/h czy jednak wg obrotomierza?
A jeśli wg obrotów to jak bardzo ciągnąc w góre?
Przy jakich obrotach zmieniać biegi?
Od ilu obrotów włacza się sprężarka?