FILTR KABINOWY XLV/TIVOLI
SsangYong Tivoli koreański Crossover segmentu B. Pierwszy opracowany model od czasu przejęcia przez koncern Mahindra.
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 11
- Rejestracja: 14 kwie 2020, 22:10
- Model: XLV
- Gadu-Gadu: 0
FILTR KABINOWY XLV/TIVOLI
Postautor: SZYMONXLV » 14 kwie 2020, 22:53
Postanowiłem samodzielnie wymienić filtr kabinowy, ponieważ koszty serwisowe są wysokie (za ostatni przegląd okresowy proponowali w serwisie 1800 zł, a w specjalnej promocji dla stałych klientów - 1250 zł).
Zdemontowałem schowek po stronie pasażera, wyciągnąłem filtr i tu kilka rzeczy mnie zaskoczyło:
1. Klapka zakrywająca filtr posiada tylko z jednej strony zatrzask (nie ma żadnych metalowych spinek, zaczepów, itp.), a z drugiej strony aby klapka stabilnie się trzymała i nie otwierała się sama był wsadzony kawałek gąbki. Bardzo to dziwne. Do tej pory serwisowałem auto tylko w Serwisie SY.
2. Filtr po wyciągnięciu wygląda na czysty (mam porównanie z poprzednim samochodem w którym filtr po wyciągnięciu z auta był obrośnięty brudem) jak na 1,5 roku od ostatniego serwisu i przejechane ponad 20 tyś . km.
3. Strzałka na filtrze jest skierowana na dmuchawę, a nie zgodnie z kierunkiem nadmuchu, ale wyczytałem w instrukcji, że tak ma być.
Zmierzyłem wielkość i jest to 181 x 180 x 25 mm. Zacząłem poszukiwać nowego filtra na aukcjach. Ceny oryginalnych to od 80 do 190 zł, więc zacząłem szukać alternatywy, zamienniki to cena około 20 - 40 zł, ale tylko zwykłe, a ja chciałem z węglem aktywnym. Przeszukałem internet i nie znalazłem żadnego węglowego. Może ktoś ma jakieś doświadczenia lub pomysły?
Numery filtra kabinowego to:
6811235000 - oryginał,
AD602586 - Blue Print,
N1340407 - Nipparts
4278-060*
Zdemontowałem schowek po stronie pasażera, wyciągnąłem filtr i tu kilka rzeczy mnie zaskoczyło:
1. Klapka zakrywająca filtr posiada tylko z jednej strony zatrzask (nie ma żadnych metalowych spinek, zaczepów, itp.), a z drugiej strony aby klapka stabilnie się trzymała i nie otwierała się sama był wsadzony kawałek gąbki. Bardzo to dziwne. Do tej pory serwisowałem auto tylko w Serwisie SY.
2. Filtr po wyciągnięciu wygląda na czysty (mam porównanie z poprzednim samochodem w którym filtr po wyciągnięciu z auta był obrośnięty brudem) jak na 1,5 roku od ostatniego serwisu i przejechane ponad 20 tyś . km.
3. Strzałka na filtrze jest skierowana na dmuchawę, a nie zgodnie z kierunkiem nadmuchu, ale wyczytałem w instrukcji, że tak ma być.
Zmierzyłem wielkość i jest to 181 x 180 x 25 mm. Zacząłem poszukiwać nowego filtra na aukcjach. Ceny oryginalnych to od 80 do 190 zł, więc zacząłem szukać alternatywy, zamienniki to cena około 20 - 40 zł, ale tylko zwykłe, a ja chciałem z węglem aktywnym. Przeszukałem internet i nie znalazłem żadnego węglowego. Może ktoś ma jakieś doświadczenia lub pomysły?
Numery filtra kabinowego to:
6811235000 - oryginał,
AD602586 - Blue Print,
N1340407 - Nipparts
4278-060*
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 31
- Rejestracja: 02 lip 2017, 10:12
- Model: Tivoli
- Rok produkcji: 2016
- Pojemność silnika: 1600
- Gadu-Gadu: 0
Re: FILTR KABINOWY XLV/TIVOLI
Postautor: krzysiek66 » 17 kwie 2020, 13:12
Ad 1 od strony komory silnika jest coś w rodzaju śledzia widocznie złamany . Filtr zamiennik faktycznie tylko zwykły .
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 11
- Rejestracja: 14 kwie 2020, 22:10
- Model: XLV
- Gadu-Gadu: 0
Re: FILTR KABINOWY XLV/TIVOLI
Postautor: SZYMONXLV » 24 kwie 2020, 3:12
Przeszukałem internet i pasują filtry węglowe do samochodów:
- Dacia DusterII, Logan, Sandero,
- Nissan Micra III, Note,
- Renault Clio II, Clio III, Modus, Twingo, Wind.
Kupiłem Filtron K1152A (nowa wersja) za 27 zł, wymiary to 25mm x 181mm x 183 mm i pasuje idealnie. Dla porównania kupiłem jeszcze dwa filtry: Starline KF9455C za 18,50 zł (tu mała niespodzianka, bo wkład filtra jest wizualnie identyczny jak Filtrona) oraz Denckermann M 110607K za 18 zł (tu bardzo duża niespodzianka, bo filtr jest stary i spleśniały). Tego ostatniego zdecydowanie nie polecam.
Już chyba wiem, dlaczego stary filtr był taki czysty po wyjęciu, ponieważ po zainstalowaniu filtra jedna jego strona od nawiewu pozostaje odkryta (trochę to dziwne) i jak dmuchawa przestaje pracować pod wpływem grawitacji większe i cięższe śmieci po prostu wypadają na wycieraczkę od strony pasażera.
- Dacia DusterII, Logan, Sandero,
- Nissan Micra III, Note,
- Renault Clio II, Clio III, Modus, Twingo, Wind.
Kupiłem Filtron K1152A (nowa wersja) za 27 zł, wymiary to 25mm x 181mm x 183 mm i pasuje idealnie. Dla porównania kupiłem jeszcze dwa filtry: Starline KF9455C za 18,50 zł (tu mała niespodzianka, bo wkład filtra jest wizualnie identyczny jak Filtrona) oraz Denckermann M 110607K za 18 zł (tu bardzo duża niespodzianka, bo filtr jest stary i spleśniały). Tego ostatniego zdecydowanie nie polecam.
Już chyba wiem, dlaczego stary filtr był taki czysty po wyjęciu, ponieważ po zainstalowaniu filtra jedna jego strona od nawiewu pozostaje odkryta (trochę to dziwne) i jak dmuchawa przestaje pracować pod wpływem grawitacji większe i cięższe śmieci po prostu wypadają na wycieraczkę od strony pasażera.
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 40
- Rejestracja: 09 wrz 2016, 22:08
- Model: XLV
- Rok produkcji: 2016
- Pojemność silnika: 1600
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Białystok
Re: FILTR KABINOWY XLV/TIVOLI
Postautor: cazmirz » 24 kwie 2020, 14:14
SZYMONXLV. Już dawno tak przydatnego postu nie czytałem! Dzięki! 

-
- Forumowicz
- Posty: 87
- Rejestracja: 20 paź 2017, 21:50
- Model: Tivoli
- Rok produkcji: 2016
- Pojemność silnika: 1600
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: FILTR KABINOWY XLV/TIVOLI
Postautor: Xmareckix » 05 cze 2020, 20:00
No super temat jak będę w domu to sam tam zajrzę z ciekawości bo też serwisuje auto w aso ssy ale już ostani rok więcej nie dam tym zdziercom zarobić ceny z kosmosu ale jak to w każdym aso
- Piasek1980
- Stały bywalec
- Posty: 502
- Rejestracja: 21 wrz 2020, 11:20
- Model: XLV
- Rok produkcji: 2018
- Pojemność silnika: 1600
- Skrzynia biegów: Automat 6biegowy
- Gadu-Gadu: 0
Re: FILTR KABINOWY XLV/TIVOLI
Postautor: Piasek1980 » 08 kwie 2021, 21:01
Odgrzeję kotleta 
Dzisiaj właśnie pierwszy raz (raczej od wyjazdu z fabryki) wymieniłem filtr kabinowy.
3 lata i 20610km . Jak widać po fotkach... powinien zostać wymieniony już jesienią
Sama wymiana: na prawdę niewiele potrzeba było aby była możliwa bez demontażu schowka ale niestety. Konieczny demontaż. Ten zaś na "milion" śrubek zamocowany, kręcenia, łapania ich a potem znowu wkręcania. Mogli to trochę prościej rozwiązać.

Dzisiaj właśnie pierwszy raz (raczej od wyjazdu z fabryki) wymieniłem filtr kabinowy.
3 lata i 20610km . Jak widać po fotkach... powinien zostać wymieniony już jesienią

Sama wymiana: na prawdę niewiele potrzeba było aby była możliwa bez demontażu schowka ale niestety. Konieczny demontaż. Ten zaś na "milion" śrubek zamocowany, kręcenia, łapania ich a potem znowu wkręcania. Mogli to trochę prościej rozwiązać.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Zamienniki części Tivoli/XLV
https://ssangyongklub.pl/forum/xlv-1-6e-xgi-zamienniki-czesci-zamienne-zbiorczy-t5872.html
https://ssangyongklub.pl/forum/xlv-1-6e-xgi-zamienniki-czesci-zamienne-zbiorczy-t5872.html
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 2
- Rejestracja: 03 cze 2022, 10:55
- Model: XLV
- Rok produkcji: 2018
- Pojemność silnika: 1600
- Gadu-Gadu: 0
Re: FILTR KABINOWY XLV/TIVOLI
Postautor: TomekXLV » 26 lip 2022, 14:24
Potwierdzam. Osobiście wymieniłem filtr kabinowy bez rozkręcania schowka. To bardzo proste. Kto raz rozkręcił schowek i przyjrzał się jak jest zamontowany filtr zrobi to następny raz bez problemu. Rozmawiałem z chłopakami z serwisu - też nie demontują schowka.
- Szokos
- Rusza z kopyta
- Posty: 27
- Rejestracja: 23 sie 2021, 22:48
- Model: XLV
- Rok produkcji: 2018
- Pojemność silnika: 1600
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Wlkp
Re: FILTR KABINOWY XLV/TIVOLI
Postautor: Szokos » 31 lip 2022, 22:02
Też potwierdzam dziś pierwszy raz wymieniłem filtr bez zdejmowania schowka. Dużej kombinacji niema.
XLV 1.6 PB/LPG 128KM 6MT 2018r (Audio X115)
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 11
- Rejestracja: 14 kwie 2020, 22:10
- Model: XLV
- Gadu-Gadu: 0
Re: FILTR KABINOWY XLV/TIVOLI
Postautor: SZYMONXLV » 04 maja 2023, 2:02
Można wymienić filtr kabinowy bez ściągania schowka. Przyda się dobre źródło światła, ja używam czołówki i wszystko widać.
Najtańszy filtr kabinowy węglowy to Starline KF9455C na Allegro wypatrzyłem po 14 zł, a standardowa cena to 18 zł. Nic tańszego węglowego nie znajdziemy, a nie ma co przepłacać, wystarczy regularnie wymieniać. Filtr Starline jest taki sam jak Filtron K1152A, który kosztuje conajmiej 30 zł. Dla porównania kupiłem też Maxgear 26-1902 za 46 zł to drogo, ale wygląda profesjonalnie. Jak będę w posiadaniu testera/czujnika pyłów/zanieczyszczeń powietrza to sprawdzę który lepszy, bo inaczej ciężko ocenić jakość filtrów kabinowych.
Filtr wymieniam maksymalnie co 10 tysięcy kilometrów lub co rok. Przy wymianie ozonuje wnętrze auta ozonatorem podłączonym do zapalniczki i myślę, że to wystarczy. Nie uzupełniałem jeszcze czynnika chłodzącego, ale myślę, że trzeba się nad tym zastanowić. Samochód mam 6 lat i przejechane ponad 71 tyś. km. Kiedy uzupełnić czynnik chłodzący (gaz-1234yf 500 g)? Czy uzupełnić, czy wymienić na nowy? W serwisie zalecają uzupełnianie co roku, ale jak klimatyzacja chłodzi to, czy trzeba uzupełnić/ wymieniać? Czy po prostu taka usługa, co roku, to zwykłe naciąganie klienta?
Odnośnie strzałki na filtrze. Jak mamy napis "Air Flow" ze strzałką to strzałkę kierujemy zgodnie z wpadaniem powietrza, w przypadku Tivoli/XLV kierunek wpadania powietrza przez filtr od pasażera do kierowcy, czyli strzałka wskazuje na stronę kierowcy. I ja tak montuję filtr kabinowy - grot strzałki wskazuje stronę kierowcy. Natomiast cały problem polega na tym, że w instrukcji auta jest napisane "Przy montażu filtra klimatyzacji zwróć uwagę, aby strzałka wskazywała na silnik dmuchawy", czyli odwrotnie niż przepływ powietrza i tak też montowali filtr w serwisie, czyli strzałka skierowana na drzwi pasażera. Albo instrukcja jest błędna, albo dmuchawa jest za filtrem. Gdzie dokładnie jest ta dmuchawa? W która stronę ta strzałka? Kto wie?
Najtańszy filtr kabinowy węglowy to Starline KF9455C na Allegro wypatrzyłem po 14 zł, a standardowa cena to 18 zł. Nic tańszego węglowego nie znajdziemy, a nie ma co przepłacać, wystarczy regularnie wymieniać. Filtr Starline jest taki sam jak Filtron K1152A, który kosztuje conajmiej 30 zł. Dla porównania kupiłem też Maxgear 26-1902 za 46 zł to drogo, ale wygląda profesjonalnie. Jak będę w posiadaniu testera/czujnika pyłów/zanieczyszczeń powietrza to sprawdzę który lepszy, bo inaczej ciężko ocenić jakość filtrów kabinowych.
Filtr wymieniam maksymalnie co 10 tysięcy kilometrów lub co rok. Przy wymianie ozonuje wnętrze auta ozonatorem podłączonym do zapalniczki i myślę, że to wystarczy. Nie uzupełniałem jeszcze czynnika chłodzącego, ale myślę, że trzeba się nad tym zastanowić. Samochód mam 6 lat i przejechane ponad 71 tyś. km. Kiedy uzupełnić czynnik chłodzący (gaz-1234yf 500 g)? Czy uzupełnić, czy wymienić na nowy? W serwisie zalecają uzupełnianie co roku, ale jak klimatyzacja chłodzi to, czy trzeba uzupełnić/ wymieniać? Czy po prostu taka usługa, co roku, to zwykłe naciąganie klienta?
Odnośnie strzałki na filtrze. Jak mamy napis "Air Flow" ze strzałką to strzałkę kierujemy zgodnie z wpadaniem powietrza, w przypadku Tivoli/XLV kierunek wpadania powietrza przez filtr od pasażera do kierowcy, czyli strzałka wskazuje na stronę kierowcy. I ja tak montuję filtr kabinowy - grot strzałki wskazuje stronę kierowcy. Natomiast cały problem polega na tym, że w instrukcji auta jest napisane "Przy montażu filtra klimatyzacji zwróć uwagę, aby strzałka wskazywała na silnik dmuchawy", czyli odwrotnie niż przepływ powietrza i tak też montowali filtr w serwisie, czyli strzałka skierowana na drzwi pasażera. Albo instrukcja jest błędna, albo dmuchawa jest za filtrem. Gdzie dokładnie jest ta dmuchawa? W która stronę ta strzałka? Kto wie?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 26
- Rejestracja: 28 paź 2019, 11:31
- Model: XLV
- Rok produkcji: 2018
- Pojemność silnika: 1600
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: FILTR KABINOWY XLV/TIVOLI
Postautor: ar2RECPL » 09 maja 2023, 18:19
Do przeglądu ac, od lat auta odstawiam do sprawdzonego typa od klimy. O moim xlv wyraził się, że ma tzw "nowy gaz" i nie można w nim uzupełnić środka chłodniczego, gdy już będzie taka potrzeba, najzwyczajniej przerobi go na "stary" i będzie jak w autach poprzednich - z możliwością uzupełniania. Ostatni raz przeglądał chłodzenie rok temu (auto rocznik 18) i stwierdził iż ciśnienie w instalacji bardzo dobre, oczyścił ją i dmucha aż furczy. Filtr kabinowy (Ashika 21-SS-S06) wymieniam na każdym interwałowym serwisowaniu - co 15k km
-
- Forumowicz
- Posty: 78
- Rejestracja: 06 lis 2021, 13:08
- Model: Tivoli
- Rok produkcji: 2015
- Pojemność silnika: 1600
- Gadu-Gadu: 0
Re: FILTR KABINOWY XLV/TIVOLI
Postautor: terenn » 16 maja 2023, 21:29
Ja już od dawna jeżdżę na "starym gazie" za napełnienie 150zl i z głowy nic nie trzeba jak kolega wyżej pisze "przerabiać" tylko trzeba mieć adaptery bo węże w "nowym" a "starym " gazem mają inne zapinki. Adaptery ogólnie dostępne na allegro za chyba 69zl.
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości