Stale palący się stóp i błąd abs
SsangYong Rodius to VAN o gigantycznych rozmiarach wyposażony w napęd 4x4. Na pokład zabiera bez problemu 7 pasażerów wraz z ich bagażami. Doskonały wybór dla dużych rodzin.
-
- Forumowicz
- Posty: 81
- Rejestracja: 27 lip 2018, 13:24
- Model: Rodius
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Stale palący się stóp i błąd abs
Postautor: MarekM » 03 lut 2022, 8:12
Może ktoś miał coś podobnego lub coś poradzi.
Po włączeniu świateł drogowych, palą się wszystkie prawidłowo plus światła stopu. Podczas jazdy odcina silnik i nie można jechać, jak wyłączę światła drogowe jadę dalej.
Jeśli włączę postojowe, nie pali się lewy przód i tył, stop działa prawidłowo, samochód jedzie normalnie. Jak wcisnę pedał hamulca włącza się stóp oraz lewe przód i tył.
Po włączeniu świateł drogowych lub naciśnięcia pedału hamulca od razu wywala błąd ABS i ESP. Po sprawdzeniu pokazuje lewy czujnik ABS.
Jak skasuje błędy ABS, podczas jazdy czujniki pokazują prawidłowo. Ale jak nacisnę pedał hamulca albo włączę światła drogowe prawy tylny czujnik ABS pokazuje 0. Lewy i przednie pokazuje normalnie.
Mechanik sprawdził co umiał, znalazł przetarty kabel prawego tylnego czujnika ABS. Zamówiłem nowy, na razie zlitował go tymczasowo. Ale w trakcie jazdy pokazują prawidłowo, dopóki nie włączę świateł lub pedału hamulca.
Może ktoś z Was ma jakieś pomysły? Zanim go oddam do elektryka w weekend chcę pogrzebać.
Po włączeniu świateł drogowych, palą się wszystkie prawidłowo plus światła stopu. Podczas jazdy odcina silnik i nie można jechać, jak wyłączę światła drogowe jadę dalej.
Jeśli włączę postojowe, nie pali się lewy przód i tył, stop działa prawidłowo, samochód jedzie normalnie. Jak wcisnę pedał hamulca włącza się stóp oraz lewe przód i tył.
Po włączeniu świateł drogowych lub naciśnięcia pedału hamulca od razu wywala błąd ABS i ESP. Po sprawdzeniu pokazuje lewy czujnik ABS.
Jak skasuje błędy ABS, podczas jazdy czujniki pokazują prawidłowo. Ale jak nacisnę pedał hamulca albo włączę światła drogowe prawy tylny czujnik ABS pokazuje 0. Lewy i przednie pokazuje normalnie.
Mechanik sprawdził co umiał, znalazł przetarty kabel prawego tylnego czujnika ABS. Zamówiłem nowy, na razie zlitował go tymczasowo. Ale w trakcie jazdy pokazują prawidłowo, dopóki nie włączę świateł lub pedału hamulca.
Może ktoś z Was ma jakieś pomysły? Zanim go oddam do elektryka w weekend chcę pogrzebać.
-
- Forumowicz
- Posty: 81
- Rejestracja: 29 sie 2020, 9:33
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2014
- Pojemność silnika: 1998
- Gadu-Gadu: 0
- Skype: Miadm
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Stale palący się stóp i błąd abs
Postautor: Ace293 » 03 lut 2022, 14:47
Czujnik położenia pedału hamulca, czujnik stop czy jakoś tak?
-
- Forumowicz
- Posty: 81
- Rejestracja: 27 lip 2018, 13:24
- Model: Rodius
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Stale palący się stóp i błąd abs
Postautor: MarekM » 03 lut 2022, 15:33
Mam, wymienię w weekend, chociaż światła stopu zapalają się
no ale skąd błąd abs
Wyjąłem dziś bezpiecznik światła stop. Jak włączę drogowe zapalają się również stopy, jak światła na off stop nie działa. Gdzieś jest styk wiązki stop-swiatla drogowe-linia ABS tył.
no ale skąd błąd abs
Wyjąłem dziś bezpiecznik światła stop. Jak włączę drogowe zapalają się również stopy, jak światła na off stop nie działa. Gdzieś jest styk wiązki stop-swiatla drogowe-linia ABS tył.
-
- Stały bywalec
- Posty: 2255
- Rejestracja: 01 maja 2011, 1:00
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: SZCZECIN
Re: Stale palący się stóp i błąd abs
Postautor: krisw11 » 03 lut 2022, 21:15
Tak jak Kolega ACE napisał,czujnik pedału hamulca, do tego sprawdziłbym mase czyli minus ,może gdzieś nie ma połączenia dobrego, na linii auto-karoseria,lampy itd. Autko nie miało jakiejś przygody ? Czyt. wypadku ? Może jakieś zwierze np.kuna coś podgryzła sobie ....
? Dziwny przypadek..... tak jakby COŚ zabierało mase albo Plusa... sprawdź ten czujnik i przejrzyj te połączenia masowe. Na końcu pozostaje moduł komfortu... czasami też potrafi różne dziwne rzeczy robić.... Kiedyś w A8 np. jak zamontowałem wewnątrz oświetlenie led ,to mi centralny nie działał i światła wariowały..... po zmianie na zwykłe żarówki wszystko powróciło do normy..... A podłączałeś pod kompa ? Pokazał coś ?

Kris
-
- Forumowicz
- Posty: 81
- Rejestracja: 27 lip 2018, 13:24
- Model: Rodius
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Stale palący się stóp i błąd abs
Postautor: MarekM » 05 lut 2022, 7:24
Na kompie pokazuje błąd czujnika ABS tył lewy. Wywala jeszcze jakiś błąd pedału przyspieszenia ale nie wyświetla żadnego błędu włącznika stop.
Kris- nie znalazłem modułu komfortu w Rodiusie, niech mnie ktoś poprawi jeśli jest.
Kris- nie znalazłem modułu komfortu w Rodiusie, niech mnie ktoś poprawi jeśli jest.
Screenshot_20220202-161149.png
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Stały bywalec
- Posty: 2255
- Rejestracja: 01 maja 2011, 1:00
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: SZCZECIN
Re: Stale palący się stóp i błąd abs
Postautor: krisw11 » 05 lut 2022, 20:55
MarekM, powiem szczerze nie miałem akurat Rodiusa....,wiem ,że w Kyronie miałem moduł komfortu, w Rexie też,nawet w Korando był......Trzeba podpytać mądrzejszych
. Jeżeli chodzi o błąd pedału przyspieszenia, to w Kyronie miałem taki przypadek ,że co jakiś czas odcinało mi całkowicie moc, na kompie wyszedł pedał przyspieszenia.....wymieniłem.... i...? Dalej ,to samo okazało sie ,że winny był właśnie czujnik pedału hamulca ! Też sie zdziwiłem ,że komp tego nie pokazał..... nie wiem co Ci wiecej poradzić idziemy po omacku.......

Kris
-
- Forumowicz
- Posty: 81
- Rejestracja: 27 lip 2018, 13:24
- Model: Rodius
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Stale palący się stóp i błąd abs
Postautor: MarekM » 05 lut 2022, 22:06
Dzięki Kris
Odpiąłem włącznik stopu i palą się nadal razem ze światłami. Nie podmienilem włącznika bo ten co kupiłem nie pasuje choć miał.
Jutro wyjmę go i choć pomierzę.
Powyciągam też zabudowę kempingową to dostanę się do podłogi, może coś znajdę.
Odpiąłem włącznik stopu i palą się nadal razem ze światłami. Nie podmienilem włącznika bo ten co kupiłem nie pasuje choć miał.
Jutro wyjmę go i choć pomierzę.
Powyciągam też zabudowę kempingową to dostanę się do podłogi, może coś znajdę.
-
- Stały bywalec
- Posty: 2255
- Rejestracja: 01 maja 2011, 1:00
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: SZCZECIN
Re: Stale palący się stóp i błąd abs
Postautor: krisw11 » 05 lut 2022, 23:19
heh... nie dziękuj...
bo i za co skoro nie chce nic współpracować ..
(( ! Sam kminie ciągle CO TO może być ???


Ostatnio zmieniony 06 lut 2022, 18:51 przez krisw11, łącznie zmieniany 1 raz.
Kris
-
- Forumowicz
- Posty: 81
- Rejestracja: 27 lip 2018, 13:24
- Model: Rodius
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Stale palący się stóp i błąd abs
Postautor: MarekM » 06 lut 2022, 15:15
Włącznik stop działa prawidłowo. Podłączałem też ten nowy niepasujący na krótko i to samo.
Przełącznik świateł podłączałem drugi i to samo.
Lampy sprawdzone też ok.
Rozebrałem wykładzinę, z tyłu trochę mokro, ale tam tylko jedna wiązka dwuzyłowa leci, tak więc nie to.
Na razie brak pomysłu.
Może ktoś coś odczyta z tych schematów?
Przełącznik świateł podłączałem drugi i to samo.
Lampy sprawdzone też ok.
Rozebrałem wykładzinę, z tyłu trochę mokro, ale tam tylko jedna wiązka dwuzyłowa leci, tak więc nie to.
Na razie brak pomysłu.
Screenshot_20220202-160600.png
Screenshot_20220202-075101.png
Screenshot_20220202-160308.png
Screenshot_20220202-160308.png
Screenshot_20220202-160600.png
Może ktoś coś odczyta z tych schematów?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Forumowicz
- Posty: 81
- Rejestracja: 27 lip 2018, 13:24
- Model: Rodius
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Stale palący się stóp i błąd abs
Postautor: MarekM » 06 lut 2022, 16:19
Screenshot_20220206-160114.png
Znalazłem na schemacie konektor mostkujący splice pack s202.
Wydaje mi się że tam się mostkuja włącznik stop-abs/esp-lampa tył lea-lampa tył prawa
Ktoś tam kiedyś grzebał bo są ode sklejone z wiazką nie oryginalną taśma.
Oby to było to
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Forumowicz
- Posty: 81
- Rejestracja: 27 lip 2018, 13:24
- Model: Rodius
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Stale palący się stóp i błąd abs
Postautor: MarekM » 06 lut 2022, 20:56
Konektor w porządku. Ale znaleźliśmy z sąsiadem przyczynę. Jest zwarcie na lewej wiązce, swiatla-abs-stop się spinają. Odcieliśmy z konwektora mostkujacego przewód lewy stop i puściliśmy
bypassem z prawego stopa i światła działają.
Został jeszcze ABS, zapala się lewy po włączeniu świateł drogowych, ale już nie włącza się po wciśnięciu hamulca. Muszę znaleźć wyjście przewodu z przodu to będzie go można zastąpić nowym przewodem. Całej wiązki nie będę rozpinał i sprawdzał bo to za gruba robota. No chyba że będzie co innego się spinać lub nie znajdę wyjścia absu z przodu.
bypassem z prawego stopa i światła działają.
Został jeszcze ABS, zapala się lewy po włączeniu świateł drogowych, ale już nie włącza się po wciśnięciu hamulca. Muszę znaleźć wyjście przewodu z przodu to będzie go można zastąpić nowym przewodem. Całej wiązki nie będę rozpinał i sprawdzał bo to za gruba robota. No chyba że będzie co innego się spinać lub nie znajdę wyjścia absu z przodu.
-
- Stały bywalec
- Posty: 2255
- Rejestracja: 01 maja 2011, 1:00
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: SZCZECIN
Re: Stale palący się stóp i błąd abs
Postautor: krisw11 » 07 lut 2022, 1:16
No,to jakaś rzeźba.... Kolego z czegoś sie to musiało zrobić....... tak jak napisałem wcześniej albo wypadek .. albo ......? No cos musi być przyczyną ,,,,, nie takich CUdów..
Kombinujcie i dawać tu streszczenie....
)


Kris
-
- Forumowicz
- Posty: 81
- Rejestracja: 27 lip 2018, 13:24
- Model: Rodius
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Stale palący się stóp i błąd abs
Postautor: MarekM » 07 lut 2022, 22:01
Screenshot_20220207-215817.png
Znalazłem zgrzewkę. Kabel od swiateł się pospawał. Wiązka z komory silnika od bezpieczników do wtyczki obok ręcznego przy podłodze. Idzie ona przez półkę, dziadowski dostęp by całą odwinąć. Jak się nie uda to go odetne i puszczę nowy i zobaczymy czy inne się posklejały. Bo zostanie rozebranie półki, by się do niego dostać a to już hard core.
Pytanie co pospawalo ten przewód. Wymianialem tydzień wcześniej bezpiecznik od lewej linii postoju. Pewnie już wtedy coś się działo.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Stały bywalec
- Posty: 2255
- Rejestracja: 01 maja 2011, 1:00
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: SZCZECIN
Re: Stale palący się stóp i błąd abs
Postautor: krisw11 » 07 lut 2022, 23:52
Prawie sukces.....
Dla tego zasugerowałem w ,którymś poście,czy autko nie maiło wypadku ,bądź kolizji.......bo właśnie takie kwiatki wychodzą właśnie wtedy. Alee.... najważniejsze,że już jest jakiś punkt zaczepienia i być może rozwiązania tego problemu. Sama z siebie wiązka raczej sie nie pali, nie topi i nie zwiera....jakaś przyczyna musi zawsze być.... warto sie temu przyjrzeć.....

Kris
-
- Forumowicz
- Posty: 81
- Rejestracja: 27 lip 2018, 13:24
- Model: Rodius
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Stale palący się stóp i błąd abs
Postautor: MarekM » 15 lut 2022, 15:02
Połowiczny sukces.
Rozpiąłem całą wiązkę, wymieniłem spalony kabel i co mogłem to poizolowalem. Światła już są ok, stop się zapala prawidłowo, silnika nie gasi. Ale błąd abs lewy tył pozostał i nie można go nawet skasować.
Jak dostanę czujnik ABS to będę walczył dalej.
Podpowiedź cię jak sprawdzić czy dochodzi prąd do czujnika i jaki ten prąd powinien być
Rozpiąłem całą wiązkę, wymieniłem spalony kabel i co mogłem to poizolowalem. Światła już są ok, stop się zapala prawidłowo, silnika nie gasi. Ale błąd abs lewy tył pozostał i nie można go nawet skasować.
Jak dostanę czujnik ABS to będę walczył dalej.
Podpowiedź cię jak sprawdzić czy dochodzi prąd do czujnika i jaki ten prąd powinien być
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości