Cześć,
Dziś mój Tivoli niemiło mnie zaskoczył... Wyjeżdżałem z ulicy podporządkowanej i na 2 biegu po mocniejszym wciśnięciu gazu wyskoczyła kontrolka Check Engine i odcięło silnik. Udało mi się stoczyć na pobocze gdzie zgasiłem auto. Odczekałem chwilkę, odpaliłem, kontrolka niestety świeciła się dalej, ale silnik działał normalnie. Zrezygnowałem z celu podróży, a że miałem jeszcze blisko do domu to postanowiłem wrócić. W garażu odpiąłem na chwilę akumulator i o dziwo pomogło. Kontrolka już się nie świeci (przetestowałem, robiąc około 50km). Nie wiem czy był to jednorazowy wybryk, czy jednak powinienem podjechać do mecha z kompem i sprawdzić potencjalne błędy. Dodam, że moje Tivoli jest z 2018 roku, ma LPG Europegaz i już prawie 124 tys. km nalotu.
Miał ktoś z Was podobną "przygodę" w Tivoli/XLV?
Check Engine - Tivoli 1.6 LPG
SsangYong Tivoli koreański Crossover segmentu B. Pierwszy opracowany model od czasu przejęcia przez koncern Mahindra.
-
- Forumowicz
- Posty: 52
- Rejestracja: 21 sie 2019, 18:16
- Model: Tivoli
- Rok produkcji: 2017
- Pojemność silnika: 1589
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Check Engine - Tivoli 1.6 LPG
Postautor: topik22 » 06 cze 2022, 20:56
Warto samemu kontrolować lpg. Kabel pod sterownik 70 zł. Oprogramowanie darmo na stronie europe gas. Interfejs bardzo przyjazny. Nie znam się na tym wystarczy kliknąć oblicz mnożnik i jest ok. Poza tym na parowniku powino być ok 1.3-1.4 bara. Imbusem można ustawić i sprawdzić na interfejsie. Zazwyczaj zbyt uboga mieszanka wywala check. Pozdrawiam
-
- Stały bywalec
- Posty: 708
- Rejestracja: 05 gru 2013, 17:27
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 3200
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: warszawa/raszyn
Re: Check Engine - Tivoli 1.6 LPG
Postautor: trol48 » 06 cze 2022, 21:40
WITAJCIE
czasy wtryskiwaczy benzynowych przy pracy na benzynie
są takie same jak
czasy wtryskiwaczy benzynowych przy pracy na gazie
mnożnik służy do wyrównywania czasów
pomoc na
https://lpg-forum.pl/
czasy wtryskiwaczy benzynowych przy pracy na benzynie
są takie same jak
czasy wtryskiwaczy benzynowych przy pracy na gazie
mnożnik służy do wyrównywania czasów
pomoc na
https://lpg-forum.pl/
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 25
- Rejestracja: 17 sty 2022, 8:41
- Model: Tivoli
- Rok produkcji: 2018
- Pojemność silnika: 1600
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Check Engine - Tivoli 1.6 LPG
Postautor: koko105 » 10 cze 2022, 16:14
Mam update po wizycie w warsztacie zajmującym się LPG. Okazuje się, że LPG działa jak należy, wszystko w normie, natomiast mechanik znalazł nieszczelność w dolocie. Najpewniej wystarczy wymiana uszczelek kolektora dolotowego. Uszczelki już zamówione w ASO, 22zł za sztukę. Jak tylko dotrą i je wymienię podzielę się czy zadziałało. Być może rozwiąże się inny problem, mianowicie przy odpaleniu np. po nocy, czyli kiedy silnik jest całkiem zimny, trzęsie nim przez kilka sekund i nierówno pracuje.
Ale jak pisałem wyżej, podzielę się nowościami po wymianie uszczelek.
Pozdrawiam i dzięki za wszystkie dotychczasowe podpowiedzi!
Ale jak pisałem wyżej, podzielę się nowościami po wymianie uszczelek.
Pozdrawiam i dzięki za wszystkie dotychczasowe podpowiedzi!
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 25
- Rejestracja: 17 sty 2022, 8:41
- Model: Tivoli
- Rok produkcji: 2018
- Pojemność silnika: 1600
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Check Engine - Tivoli 1.6 LPG
Postautor: koko105 » 21 lip 2022, 21:00
Długo to trwało, ale uszczelki dotarły i już są wymienione. Poprawiło się z odpalaniem na zimnym silniku. Niestety pojawiła się inna sprawa, mianowicie na ciepłym silniku, kiedy już auto powinno odpalać na LPG, obroty spadają do zera, słychać przełączenie na benzynę, silnik wstaje i zaraz przełącza na z powrotem na lpg, i wtedy już wszystko działa jak należy.
-
- Stały bywalec
- Posty: 708
- Rejestracja: 05 gru 2013, 17:27
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 3200
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: warszawa/raszyn
Re: Check Engine - Tivoli 1.6 LPG
Postautor: trol48 » 21 lip 2022, 21:37
WITAJ
z tego co opisujesz to masz odpalanie na benzynie - to prawidłowo
odpalanie na na LPG jest traktowane jako awaryjne i wymaga innej procedurki
z tego co opisujesz to masz odpalanie na benzynie - to prawidłowo
odpalanie na na LPG jest traktowane jako awaryjne i wymaga innej procedurki
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 25
- Rejestracja: 17 sty 2022, 8:41
- Model: Tivoli
- Rok produkcji: 2018
- Pojemność silnika: 1600
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Check Engine - Tivoli 1.6 LPG
Postautor: koko105 » 24 lip 2022, 21:33
trol48 - dzięki za odpowiedź
teraz na prawdę jestem spokojny 


-
- Rusza z kopyta
- Posty: 25
- Rejestracja: 17 sty 2022, 8:41
- Model: Tivoli
- Rok produkcji: 2018
- Pojemność silnika: 1600
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Check Engine - Tivoli 1.6 LPG
Postautor: koko105 » 07 sie 2022, 22:00
Moja radość była zbyt wczesna. Znów wywaliło check engine na LPG. Tym razem na dobrze rozgrzanym silniku przy 6 biegu i około 120 km/h (licznikowe). Tak ASO jak gaziarz nie wyczytali żadnych błędów. Ręce opadają co to może być.
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 5
- Rejestracja: 09 kwie 2018, 21:01
- Gadu-Gadu: 0
Re: Check Engine - Tivoli 1.6 LPG
Postautor: kaem70 » 23 sie 2022, 14:33
Miałem podobną historię. W marcu ASO zdiagnozowało to jako zabrudzone wtryski gazu. Przeczyścili we własnym zakresie. Pomogło na parę dni, więc ponowna wizyta w ASO skończyła się odesłaniem wtrysków do Białegostoku. Po tygodniu były z powrotem i miałem spokój na prawie pół roku.
Wracając w lipcu z Niemiec zatankowałem gaz na Total w Świecku. Po wjeździe na autostradę znów "check engine". Na pierwszym postoju zgasiłem auto, po 10 minutach odpaliłem, LPG załączyło się, choć kontrolka nadal się świeciła. Znów wizyta w ASO i znów wysyłka wtrysków do EuropeGAS. Czyszczenie znów na gwarancji, chociaż zastrzegli, że to ostatni raz i mam tankować na porządnych stacjach LPG
To jest moje trzecie auto z LPG, przejechałem nimi prawie 500 000 km, a tankowałem na róóóóżnych stacjach
i taka historia spotyka mnie pierwszy raz. Na moje pytanie skąd taka wrażliwość wtrysków po 75 000 km przebiegu nie uzyskałem odpowiedzi. Odmówili wymiany na nowe.
Wracając w lipcu z Niemiec zatankowałem gaz na Total w Świecku. Po wjeździe na autostradę znów "check engine". Na pierwszym postoju zgasiłem auto, po 10 minutach odpaliłem, LPG załączyło się, choć kontrolka nadal się świeciła. Znów wizyta w ASO i znów wysyłka wtrysków do EuropeGAS. Czyszczenie znów na gwarancji, chociaż zastrzegli, że to ostatni raz i mam tankować na porządnych stacjach LPG



To jest moje trzecie auto z LPG, przejechałem nimi prawie 500 000 km, a tankowałem na róóóóżnych stacjach

-
- Stały bywalec
- Posty: 708
- Rejestracja: 05 gru 2013, 17:27
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 3200
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: warszawa/raszyn
Re: Check Engine - Tivoli 1.6 LPG
Postautor: trol48 » 24 sie 2022, 13:38
witaj KOKO
brak wydajności przy rozgrzanym zestawie (małe korekty po temperaturze) może nie generować błędów
warto przeczytać instrukcję instalacji (do sciągnięcia za darmo) i sprawdzić warunki zew. przy regulacji
odczytać czasy wtryskiwaczy benzynowych przy pracy :
1- na benzynie ( wzorzec do którego się odnosimy)
2- na gazie (czasy korygowane poprzez wtryskiwacze gazowe - wtryskiwacze benzynowe pokazują wirtualne czasy dla pracy na lpg)
dążymy aby w całym zakresie pracy silnika te czasy wtryskiwaczy gazowych były takie same
sterownik , parownik, wtryskiwacze, dysze dają różne zestawienia
zaczynamy od dysz-średnicy , parownika- cisnienia,wydajności, wtryskiwaczy - szybkości i przepustowości, sterownik - zgranie tych parametrów w formie mnożnika i mapy
pozdrawiam
brak wydajności przy rozgrzanym zestawie (małe korekty po temperaturze) może nie generować błędów
warto przeczytać instrukcję instalacji (do sciągnięcia za darmo) i sprawdzić warunki zew. przy regulacji
odczytać czasy wtryskiwaczy benzynowych przy pracy :
1- na benzynie ( wzorzec do którego się odnosimy)
2- na gazie (czasy korygowane poprzez wtryskiwacze gazowe - wtryskiwacze benzynowe pokazują wirtualne czasy dla pracy na lpg)
dążymy aby w całym zakresie pracy silnika te czasy wtryskiwaczy gazowych były takie same
sterownik , parownik, wtryskiwacze, dysze dają różne zestawienia
zaczynamy od dysz-średnicy , parownika- cisnienia,wydajności, wtryskiwaczy - szybkości i przepustowości, sterownik - zgranie tych parametrów w formie mnożnika i mapy
pozdrawiam
-
- Stały bywalec
- Posty: 708
- Rejestracja: 05 gru 2013, 17:27
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 3200
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: warszawa/raszyn
Re: Check Engine - Tivoli 1.6 LPG
Postautor: trol48 » 24 sie 2022, 19:08
DOPRECYZOWANIE
" dążymy aby w całym zakresie pracy silnika te czasy wtryskiwaczy gazowych były takie same "
chodzi o wtryskiwacze benzynowe przy pracy na LPG
" dążymy aby w całym zakresie pracy silnika te czasy wtryskiwaczy gazowych były takie same "
chodzi o wtryskiwacze benzynowe przy pracy na LPG
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości