Klepie pod obciążeniem 2.0xdi
SsangYong Kyron to SUV średniej wielkości, idealny dla typowej 4-osobowej rodziny. Obszerna kabina i przestrzeń bagażowa oraz sprawdzone rozwiązania techniczne i napęd 4x4. Obecnie bardzo popularny model na rynku wtórnym.
-
- Stały bywalec
- Posty: 708
- Rejestracja: 05 gru 2013, 17:27
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 3200
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: warszawa/raszyn
Re: Klepie pod obciążeniem 2.0xdi
Postautor: trol48 » 10 lut 2023, 18:59
WITAJ
zaworek zwrotny
https://www.youtube.com/watch?v=x5UBVBdDPj0
sa te tematy na forum
2-7-xdi-zaworki-przelewowe-t5027.html
ja się nie znam, pytaj dalej , wywołuj po "nazwisku do tablicy"
zaworek zwrotny
https://www.youtube.com/watch?v=x5UBVBdDPj0
sa te tematy na forum
2-7-xdi-zaworki-przelewowe-t5027.html
ja się nie znam, pytaj dalej , wywołuj po "nazwisku do tablicy"
-
- Stały bywalec
- Posty: 708
- Rejestracja: 05 gru 2013, 17:27
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 3200
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: warszawa/raszyn
Re: Klepie pod obciążeniem 2.0xdi
Postautor: trol48 » 10 lut 2023, 19:28
witaj ponownie
do interpretacji zachowania silnika , wyników próby przelewowej, skąd ECU silnika wie o uszkodzeniu wtryskiwacza dobrze jest zrozumieć algorytm sterownika silnika
np. przy uszkodzonych zaworkach przelewowych sterownik zwiększa dawkę wtrysku , aby osiągnąć zadane parametry silnika np. obroty. w konsekwencji może wzrosnąć zużycie paliwa, zadymienie, zapychający filtr sadzy.
wszystko opiera się na szybkości narastania ciśnienia do wartości zadanej i utrzymania jej na listwie i kontroli dawki paliwa wtryskiwacza w/g wzorca , a wszystko to w funkcji innych czujników (tem.zabrudzenia itp.)
i tak każdy błąd można zdiagnozować
do interpretacji zachowania silnika , wyników próby przelewowej, skąd ECU silnika wie o uszkodzeniu wtryskiwacza dobrze jest zrozumieć algorytm sterownika silnika
np. przy uszkodzonych zaworkach przelewowych sterownik zwiększa dawkę wtrysku , aby osiągnąć zadane parametry silnika np. obroty. w konsekwencji może wzrosnąć zużycie paliwa, zadymienie, zapychający filtr sadzy.
wszystko opiera się na szybkości narastania ciśnienia do wartości zadanej i utrzymania jej na listwie i kontroli dawki paliwa wtryskiwacza w/g wzorca , a wszystko to w funkcji innych czujników (tem.zabrudzenia itp.)
i tak każdy błąd można zdiagnozować
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 12
- Rejestracja: 30 sty 2023, 20:54
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2008
- Pojemność silnika: 2000
- Gadu-Gadu: 0
Re: Klepie pod obciążeniem 2.0xdi
Postautor: Klewan » 23 lut 2023, 15:36
Hey. trol48 dziękuję Ci bardzo za pomoc, zrobiłem tak jak mówiłeś. Kumpel zrobił stojak rozebraliśmy wtryska, wymieniliśmy zaworek ( Delphi oryginał, kolega załatwił za 270zl), wyczyszczony cały wtrysk zakręcony i jest wszystko super. Nic nie klepie nie stuka i wogole git. Na próbie przelewowego wyszło wszystko równo. Komputer zero błędów. Tak więc wina zaworka wtryska. Ps tu macie zdjęcie jak wyglądał wtrysk po wyjęciu. Pozdrawiam
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Stały bywalec
- Posty: 708
- Rejestracja: 05 gru 2013, 17:27
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 3200
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: warszawa/raszyn
Re: Klepie pod obciążeniem 2.0xdi
Postautor: trol48 » 09 mar 2023, 20:49
WITAJ
wydaje mi się , że masz olej silnikowy z dużą zawartością popiołów
te silniki ze względu na nagar powinny mieć oleje nisko popiołowe i max. roczny interwał wymiany
wydaje mi się , że masz olej silnikowy z dużą zawartością popiołów
te silniki ze względu na nagar powinny mieć oleje nisko popiołowe i max. roczny interwał wymiany
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 12
- Rejestracja: 30 sty 2023, 20:54
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2008
- Pojemność silnika: 2000
- Gadu-Gadu: 0
Re: Klepie pod obciążeniem 2.0xdi
Postautor: Klewan » 10 mar 2023, 21:08
Cześć. Olej zmieniam co roku bo przez sezon robię max 10 000km i wychodzi mi w maju. Stosuje total quartz 9000 5 w 40. Myślę że to dobry olej
-
- Stały bywalec
- Posty: 708
- Rejestracja: 05 gru 2013, 17:27
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 3200
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: warszawa/raszyn
Re: Klepie pod obciążeniem 2.0xdi
Postautor: trol48 » 11 mar 2023, 18:28
WITAJ
tu masz stronkę jak czytać oleje
https://www.moje-auto.pl/blog/porady/oz ... ilnikowego
Ty masz oznaczenie ACEA A3\B4
POWINNO BYĆ " ACEA C...." oleje niskopopiołowe
dlatego masz nagar na wtryskach
"ACEA – europejska klasyfikacja jakości olejów silnikowych
Własną klasyfikację jakości olejów silnikowych prowadzi także Europejskie Stowarzyszenie Producentów Pojazdów ACEA. Jak wygląda podział w tym przypadku?
Oleje silnikowe dla samochodów osobowych i dostawczych ACEA dzieli na kategorie:
A/B – typowe oleje, które można stosować do motorów benzynowych i wysokoprężnych,
C – oleje niskopopiołowe (Low SAPS), do diesli i benzyniaków mających spełniać nowe normy emisji spalin.
Im wyższy numer przy literze, tym wyższa klasa oleju (od A1/A1 do A5/B5 oraz od C1 do C5)."
tu masz stronkę jak czytać oleje
https://www.moje-auto.pl/blog/porady/oz ... ilnikowego
Ty masz oznaczenie ACEA A3\B4
POWINNO BYĆ " ACEA C...." oleje niskopopiołowe
dlatego masz nagar na wtryskach
"ACEA – europejska klasyfikacja jakości olejów silnikowych
Własną klasyfikację jakości olejów silnikowych prowadzi także Europejskie Stowarzyszenie Producentów Pojazdów ACEA. Jak wygląda podział w tym przypadku?
Oleje silnikowe dla samochodów osobowych i dostawczych ACEA dzieli na kategorie:
A/B – typowe oleje, które można stosować do motorów benzynowych i wysokoprężnych,
C – oleje niskopopiołowe (Low SAPS), do diesli i benzyniaków mających spełniać nowe normy emisji spalin.
Im wyższy numer przy literze, tym wyższa klasa oleju (od A1/A1 do A5/B5 oraz od C1 do C5)."
-
- Stały bywalec
- Posty: 708
- Rejestracja: 05 gru 2013, 17:27
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 3200
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: warszawa/raszyn
Re: Klepie pod obciążeniem 2.0xdi
Postautor: trol48 » 03 maja 2023, 21:39
WITAJ
kiedyś w starszych dieslach stosowałem bandaże termiczne i kołderkę na turbo
wyższa tem. spalin , mniej sadzy, lepsze napełnianie cylindrów - wyższa różnica tem. ciśnienie w kolektorze wydechowym , wyższa prędkość wylotowa spalin - efekt doładowania
kiedyś w starszych dieslach stosowałem bandaże termiczne i kołderkę na turbo
wyższa tem. spalin , mniej sadzy, lepsze napełnianie cylindrów - wyższa różnica tem. ciśnienie w kolektorze wydechowym , wyższa prędkość wylotowa spalin - efekt doładowania
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości