WITAM
przymierzam się do kupna mercedesa ML W 163 z silnikiem 3.2 i automacie
benzyna dlatego , że pozbawiona wad starego diesla w nowszej technologi , łatwy serwis i dostępny, dużo częsci, proste samochody
może się mylę proszę o sprostowanie i argumenty za SS...
VS MERCEDES ML
W tym dziale każdy może pochwalić się Nam swoim Ssangyongiem: dokonanymi przeróbkami, naprawami czy po prostu codzienną eksploatacją. UWAGA! 1 samochód = 1 temat!
-
- Stały bywalec
- Posty: 2255
- Rejestracja: 01 maja 2011, 1:00
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: SZCZECIN
Re: VS MERCEDES ML
Postautor: krisw11 » 23 kwie 2023, 15:47
Cześć Kol. Troll
ja od ok.3 lat już śmigam ML w163 3.2 z lpg. Powiem Ci tak: ja widze same plusy, stały napęd, bez żadnej elektroniki, żadnych wtrysków,pomp wtryskowych, turbin itp. Czśći tanie jak na takie auto wystarczy wejść sobie w znany portal i samemu sie przekonać ile co kosztuje. Przez 3 lata wymieniłem opony,klocki ham., końcówki drążka ,gumy stabilizatora i wiadomo oleje filtry,nic poza tym sie nie dzieje a jeżdże tym dużo i w terenie oczywiście też. SS, są fajne,ciekawe i proste ale, większość to diesle a ja już odzwyczaiłem sie od klekotu
Jedyny minus Ml-a to rdza trzeba uważać przy zakupie ale ,to jak z każdym autem oprócz aluminiowych typu np A8. Jak masz jakieś pytanka ,to wal śmiało. To mój drugi już ML więc coś już tam wiem na ich temat...


Kris
-
- Forumowicz
- Posty: 75
- Rejestracja: 29 sty 2022, 16:30
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Gadu-Gadu: 0
Re: VS MERCEDES ML
Postautor: Misiek87 » 23 kwie 2023, 22:16
Jeżeli myślisz bardziej o offroadzie to ss ze względu na blokadę miedzyosiowa. Z perspektywy czasu polował bym na 2,9, nie dlatego że 2,7 bardziej awaryjne bo ja jeżdżę i odpukać nic się nie dzieje, a ze względu na tylny most dana 44 do którego można dokupić blokadę. Do tego 2,9 łatwo można zeswapowac na om606 i mamy szybkiego pancerniaka. Korozja i w jednym i drugim jest problemem więc trzeba uważać. Na codzień myślę że ml lepszy i przede wszystkim ładniejszy w środku.
-
- Stały bywalec
- Posty: 2255
- Rejestracja: 01 maja 2011, 1:00
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: SZCZECIN
Re: VS MERCEDES ML
Postautor: krisw11 » 23 kwie 2023, 23:48
Hmm... miałem prawie wszystkie modele SS oczywiście do max 2007r i żaden nie miał blokady między osiowej jak piszesz...... gdzie takowa jest i czym ją załączasz Kolego ??? Blokade maiłem w RAV 4, PAJERO, LSD w JEEPIE ale miedzyosiówke w SS ?? Chyba,że Ktoś sobie sam dołożył....
Kris
-
- Forumowicz
- Posty: 75
- Rejestracja: 29 sty 2022, 16:30
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Gadu-Gadu: 0
Re: VS MERCEDES ML
Postautor: Misiek87 » 23 kwie 2023, 23:55
W napędzie part time włączając reduktor załączasz blokadę miedzyosiowa (nie mylić oczywiście z blokadą mostu) dlatego m. in. nie można jeździć na reduktorze po asfalcie.
-
- Forumowicz
- Posty: 75
- Rejestracja: 29 sty 2022, 16:30
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Gadu-Gadu: 0
Re: VS MERCEDES ML
Postautor: Misiek87 » 24 kwie 2023, 8:07
Ok, może trochę nieprecyzyjnie napisałem, w ss w part time napęd przedni jet załączany na sztywno co oznacza że nie ma centralnego dyferencjału czyli napęd na obie osie jest zblokowany.
W przypadku tod żeby mieć pełną blokadę miedzyosiowa potrzebny jest moduł usel/supertod.
W przypadku tod żeby mieć pełną blokadę miedzyosiowa potrzebny jest moduł usel/supertod.
- Jurgen
- Stały bywalec
- Posty: 348
- Rejestracja: 29 cze 2014, 19:54
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2015
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Bydgoszcz\Stilo :)
Re: VS MERCEDES ML
Postautor: Jurgen » 24 kwie 2023, 17:53
Hmm, poprzedniego Rexa miałem z napędem TOD i po włączeniu reduktora[4L] też napęd był spięty jak w obecnym PT więc szczerze pisząc bynajmniej ja w tym momencie różnicy nie widzę...Różnica jest tylko w tym ,że w TOD nie było opcji 2H jak w PT więc w przypadku TOD żaden moduł potrzebny nie jest gdyż na reduktorze zachowuje się identycznie jak PT[4L] , a na 4H w TOD zachowuje się bardziej jak AWD czyli zasadniczy napęd na tył ,a przód dołącza w razie "potrzeby".....
Podejrzewam ,że trochę pomieszałeś się między TOD,PT a typowym AWD jaki jest w Rexach II
pozdrawiam
Podejrzewam ,że trochę pomieszałeś się między TOD,PT a typowym AWD jaki jest w Rexach II
pozdrawiam
Jurgen
-
- Stały bywalec
- Posty: 2255
- Rejestracja: 01 maja 2011, 1:00
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: SZCZECIN
Re: VS MERCEDES ML
Postautor: krisw11 » 25 kwie 2023, 0:42
ja nadal polecam ML-a
)) oczywiście bez topienia aut w błotku......!!!
) 3 lata i jakoś sie zaaktylizowałem z nim....


Kris
-
- Stały bywalec
- Posty: 478
- Rejestracja: 03 mar 2017, 13:12
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: VS MERCEDES ML
Postautor: DeMaDeS » 25 kwie 2023, 8:24
Misiek87 pisze:No właśnie tod na 4l nie spina w 100%, jest o tym wiele tematów.
spina na 100% powyżej 7km/h ale jest ograniczony maksymalnym momentem jaki jest w stanie przenieść mokre sprzęgło, dla sprawnego układu 700NM pomnożone przez przełożenie główne. Mam niezweryfikowane informacje że poprzez wymianę tarczek w sprzęgle uzyskują wyższy moment maksymalny. Ci co mają zużyte tarczki/niewłaściwy olej oczywiście ten moment mają niższy.
-
- Stały bywalec
- Posty: 822
- Rejestracja: 02 gru 2017, 20:10
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2695
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: IRL
Re: VS MERCEDES ML
Postautor: RudebwoyIrl » 24 maja 2023, 22:55
Nie no ja się zgodzę z Krisem! Jak nie masz zamiaru latać w nie wiadomo jak ciężkim terenie kup benzynę ML-a tylko nie zajechana żeby była ..
Jak ma to być starszy samochód to jakoś są vs Merc po pierwsze
Po drugie dostępność części i ludzi którzy Ci ogarną auto
Po 3 cię są bym tylko brał teraz w benzynie co bardzo Ci ograniczy dostępność aut w stanie wartym kupna
Jak ma to być starszy samochód to jakoś są vs Merc po pierwsze
Po drugie dostępność części i ludzi którzy Ci ogarną auto
Po 3 cię są bym tylko brał teraz w benzynie co bardzo Ci ograniczy dostępność aut w stanie wartym kupna
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości