Moi drodzy zbliża mi się interwał wymiany oleju w silniku więc planuje na wygodnej posadce w swym garażu wymienić go jak zawsze samodzielnie. Dodatkowo przychodzi mi do głowy wymiana oleju w dyfrach. W manualu wychodzi że powinienem wlać hmmm nie wiem. Oleje są podane dla typów non IOP oraz IOP a ja nie wiem co to do diaski jest. Na tył 99% shell GL 75W90 jednak jest ich kilka rodzai i też z zbladłem . Pomożecie.?
2014 d20dtr automat Rex
Olej dyferencjały
SsangYong Rexton flagowy SUV marki, produkowany od 2003 do 2016 roku - znany i lubiany przez wszystkich. Tutaj znajdziecie wszelkie informacje na jego temat
-
- Stały bywalec
- Posty: 2259
- Rejestracja: 01 maja 2011, 1:00
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: SZCZECIN
Re: Olej dyferencjały
Postautor: krisw11 » 27 lip 2021, 22:18
Penie nie pomoge za bardzo ale,,,,,, od paru lat zalewam wszędzie gdzie sie da VALVOLINE. Kolega zalewa Go nawet do auta wyczynowego jakim jest Subaru i do maszyn ciężko pracujących i chwali sobie na maxx. Tyle sie wypowiem na ten temat. A poza tematem ,to np. do aut Amerikan zalecają tylko i wyłącznie Petro Kanada Mopar i też Valvoline. tak ,że wybieraj......to jest forum..
Kris
-
- Forumowicz
- Posty: 81
- Rejestracja: 29 sie 2020, 9:33
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2014
- Pojemność silnika: 1998
- Gadu-Gadu: 0
- Skype: Miadm
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Olej dyferencjały
Postautor: Ace293 » 29 lip 2021, 13:29
Ostatecznie kupiłem oleje Totala. Zdecydowałem że do silnika zalecany jest Total to i dyfrach też będzie. Dobrałem ze strony producenta. Oleje, filtr powierza, kabinowy, olejowy, paliwa 508,15zł. Jak wrócę do domu to już będą. I ta posadzka w garażu. Już nie mogę się doczekać. I urlop...
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 26
- Rejestracja: 17 wrz 2020, 18:51
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2014
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Kraków
Re: Olej dyferencjały
Postautor: Sisiek » 29 lip 2021, 19:16
Temat olejów do mostów w Rextonie W zasiewa pewną niepewność podczas wymiany. Podręczniki użytkownika podają wszystkie możliwe zestawienia napędów, chyba też z wcześniejszych modeli. Chcąc odpowiednio dobrać olej trzeba zajrzeć pod spód co tam inżynierowie z Korei zamontowali
Jeśli chodzi o przód, to może to być rozwiązanie IOP - (Integrated Oil Pan) - wtedy korek spustowy i wlewowy są w jednej płaszczyźnie z boku mostu w pobliżu lewej półosi. Serwisówka zaleca tu napełnianie od góry z lejkiem korzystając z odmierzonej miarką ilości oleju. Rozwiązanie Non IOP wygląda z kolei tak, że korek spustowy jest od dołu - a wlewowy z przodu mostu. Jeśli chodzi o tył to może być oś sztywna (Rigid), albo niezależna (IRS - Independent Rear Suspension). W sztywnej z mostu wychodzą sztywne półosie, a w IRS mamy dodatkowo przeguby napędowe między mostem a półosiami.
W mnie w modelu z 2014 z silnikiem D20DTR z rynku włoskiego wyszło przód Non IOP czyli 80W90, a tył IRS czyli 75W90

W mnie w modelu z 2014 z silnikiem D20DTR z rynku włoskiego wyszło przód Non IOP czyli 80W90, a tył IRS czyli 75W90
-
- Stały bywalec
- Posty: 2259
- Rejestracja: 01 maja 2011, 1:00
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: SZCZECIN
Re: Olej dyferencjały
Postautor: krisw11 » 29 lip 2021, 22:25
No i masz prawo do wyboru
) Twoje autko , Twój wybór ,Twoje oleum
) zalewaj... i ciesz sie autkiem .


Kris
- Savermed
- Rusza z kopyta
- Posty: 25
- Rejestracja: 11 kwie 2017, 0:14
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Wielkopolska
Re: Olej dyferencjały
Postautor: Savermed » 08 sie 2021, 22:21
Moze sie przyda.
Kupiłem Rexia z buczącymi mostami. Zwłaszcza w zakrętach. Trochę czasu poświęciłem na forumowe konsultacje, oraz przeglądanie po necie testów różnych smarowideł. Suma summarum od 4 lat, odpukać, leję, jeżdżę 15 latkiem. Mosty kompletnie ucichły. Silnik pracuje bez zastrzeżeń. TOD działa.
Mosty - Castrol Axle EPX 80W90
Silnik - pełen syntetyk GULF Formula G 5W40
Reduktor TOD - Shell spirax S4 ATF HDX
Kupiłem Rexia z buczącymi mostami. Zwłaszcza w zakrętach. Trochę czasu poświęciłem na forumowe konsultacje, oraz przeglądanie po necie testów różnych smarowideł. Suma summarum od 4 lat, odpukać, leję, jeżdżę 15 latkiem. Mosty kompletnie ucichły. Silnik pracuje bez zastrzeżeń. TOD działa.
Mosty - Castrol Axle EPX 80W90
Silnik - pełen syntetyk GULF Formula G 5W40
Reduktor TOD - Shell spirax S4 ATF HDX
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 4
- Rejestracja: 12 sie 2024, 1:59
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2007
- Pojemność silnika: 3198
- Gadu-Gadu: 0
Re: Olej dyferencjały
Postautor: Reksiufrycu » 30 sie 2024, 0:50
Sisiek pisze:Temat olejów do mostów w Rextonie W zasiewa pewną niepewność podczas wymiany. Podręczniki użytkownika podają wszystkie możliwe zestawienia napędów, chyba też z wcześniejszych modeli. Chcąc odpowiednio dobrać olej trzeba zajrzeć pod spód co tam inżynierowie z Korei zamontowaliJeśli chodzi o przód, to może to być rozwiązanie IOP - (Integrated Oil Pan) - wtedy korek spustowy i wlewowy są w jednej płaszczyźnie z boku mostu w pobliżu lewej półosi. Serwisówka zaleca tu napełnianie od góry z lejkiem korzystając z odmierzonej miarką ilości oleju. Rozwiązanie Non IOP wygląda z kolei tak, że korek spustowy jest od dołu - a wlewowy z przodu mostu. Jeśli chodzi o tył to może być oś sztywna (Rigid), albo niezależna (IRS - Independent Rear Suspension). W sztywnej z mostu wychodzą sztywne półosie, a w IRS mamy dodatkowo przeguby napędowe między mostem a półosiami.
W mnie w modelu z 2014 z silnikiem D20DTR z rynku włoskiego wyszło przód Non IOP czyli 80W90, a tył IRS czyli 75W90
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Wróć do „Rexton I/II/W (2003-2016)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość