Zauważyłam w aucie niski poziom płynu chłodniczego (prawie minimum). Płyn jest koloru niebieskiego (lub zielonego). Instrukcja użytkowania auta podaje: "kwas organiczny, kolor niebieski, 6,5lita". Jest to najprawdopodobniej płyn G11 niebieski/zielony, kwas organiczny w technologii IAT (najstarsza technologia, słaba trwałość). Pomyślałem, że sprawdzę na Forum SS Klubu, a tu niespodzianka, bo użytkownik Piasek1980 podaje: "płyn chłodniczy klasy G12"(czerwony) "lub G12+" (różowy). Klasy płynów G11 i G12 nie można mieszać. W związku z tym, że samochód ma już 8 lat (90tyś.) postanowiłem wymieniać płyn na nowy. W związku z powyższym mam kilka pytań do osób, które wymieniał płyn w swoim Tivoli/XLV:
1. Jaki płyn chłodniczy mieliście przy zakupie i na jaki wymieniliście?
2. Czy wmienialiście płyn na nowy - w wyższej technologii? Czy można wymienić niebieski G11 na G12/G12+/G12++/G13?
3. Czy chłodnica ma korek spustowy (w którym dokładnie miejscu)?
4. Czy po odkręceniu korka spustowego schodzi cały płyn 6,5l, czy tylko połowa? Czy trzeba odkręcić osłonę silnika?
Wymiana płynu chłodniczego
SsangYong Tivoli koreański Crossover segmentu B. Pierwszy opracowany model od czasu przejęcia przez koncern Mahindra.
- Piasek1980
- Stały bywalec
- Posty: 505
- Rejestracja: 21 wrz 2020, 11:20
- Model: XLV
- Rok produkcji: 2018
- Pojemność silnika: 1600
- Skrzynia biegów: Automat 6biegowy
- Gadu-Gadu: 0
Re: Wymiana płynu chłodniczego
Postautor: Piasek1980 » 25 paź 2024, 18:12
Czuję się wywołany do tablicy.
Sugerowanie się barwą (kolor płynu chłodniczego) jest błędne. W praktyce kolor nie ma znaczenia i nie jest związany ze specyfikacją produktu. Kolory są nadawane więc płynom po to, aby uniknąć m.in. przypadkowego spożycia czy łatwiejszego zlokalizowania nieszczelności układu.
Ja jeszcze u siebie nie wymieniałem (choć powinienem bo i lata i przebieg). Fabrycznie zalany jest kolor niebieski.
https://www.czesci-sojka.pl/pl/blog/czy ... 80459.html
Sugerowanie się barwą (kolor płynu chłodniczego) jest błędne. W praktyce kolor nie ma znaczenia i nie jest związany ze specyfikacją produktu. Kolory są nadawane więc płynom po to, aby uniknąć m.in. przypadkowego spożycia czy łatwiejszego zlokalizowania nieszczelności układu.
Ja jeszcze u siebie nie wymieniałem (choć powinienem bo i lata i przebieg). Fabrycznie zalany jest kolor niebieski.
https://www.czesci-sojka.pl/pl/blog/czy ... 80459.html
Zamienniki części Tivoli/XLV
https://ssangyongklub.pl/forum/xlv-1-6e-xgi-zamienniki-czesci-zamienne-zbiorczy-t5872.html
https://ssangyongklub.pl/forum/xlv-1-6e-xgi-zamienniki-czesci-zamienne-zbiorczy-t5872.html
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość