Cześć.
Ssangyong Tivoli 1.6 benzyna 65000 km.
Czy w Waszych też występuje klekotanie zaworów na zimnym silniku po odpaleniu. Trwa to chwilę. Czy to jest normalny objaw? Świeżo zmieniony olej i filtr.
Klekotanie zaworów na zimnym silniku
SsangYong Tivoli koreański Crossover segmentu B. Pierwszy opracowany model od czasu przejęcia przez koncern Mahindra.
- Piasek1980
- Stały bywalec
- Posty: 511
- Rejestracja: 21 wrz 2020, 11:20
- Model: XLV
- Rok produkcji: 2018
- Pojemność silnika: 1600
- Skrzynia biegów: Automat 6biegowy
- Gadu-Gadu: 0
Re: Klekotanie zaworów na zimnym silniku
Postautor: Piasek1980 » 17 cze 2025, 7:02
To nie klekotanie zaworów a pewnie łańcucha rozrządu puki hydrauliczny napinacz nie zadziała. Temat powszechnie znany. Jest tu chyba nawet wiecej niż jeden temat dot. wspomnianych objawów i metod ich eliminiacji.
Auto Twoje od nowości czy świeży zakup ?
Auto Twoje od nowości czy świeży zakup ?
Zamienniki części Tivoli/XLV
https://ssangyongklub.pl/forum/xlv-1-6e-xgi-zamienniki-czesci-zamienne-zbiorczy-t5872.html
https://ssangyongklub.pl/forum/xlv-1-6e-xgi-zamienniki-czesci-zamienne-zbiorczy-t5872.html
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 3
- Rejestracja: 05 cze 2025, 23:43
- Model: Tivoli
- Rok produkcji: 2028
- Pojemność silnika: 1600
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Klekotanie zaworów na zimnym silniku
Postautor: Xray » 24 cze 2025, 22:16
Świeży zakup. Muszę to ogarnąć. Trochę irytuje choć podejrzewałem też popychacze hydrauliczne.
- Piasek1980
- Stały bywalec
- Posty: 511
- Rejestracja: 21 wrz 2020, 11:20
- Model: XLV
- Rok produkcji: 2018
- Pojemność silnika: 1600
- Skrzynia biegów: Automat 6biegowy
- Gadu-Gadu: 0
Re: Klekotanie zaworów na zimnym silniku
Postautor: Piasek1980 » 26 cze 2025, 11:13
Spróbuj zalać pół litra nafty w silnik - do oleju - zrób z 10-15km na tym i spuść, zmień olej silnikowy wraz z filtrem. Nafta ma bardzo dobre własności myjące - moze wystarczy udrożnić tam te mikrokanaliki odpowiedzialne za napełnianie i opróżnianie tych hydroregulatorów. Może pomoże - na pewno nie zaszkodzi. A koszt żaden.
Zamienniki części Tivoli/XLV
https://ssangyongklub.pl/forum/xlv-1-6e-xgi-zamienniki-czesci-zamienne-zbiorczy-t5872.html
https://ssangyongklub.pl/forum/xlv-1-6e-xgi-zamienniki-czesci-zamienne-zbiorczy-t5872.html
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 28
- Rejestracja: 25 lut 2024, 11:34
- Model: Tivoli
- Rok produkcji: 23
- Pojemność silnika: 1500
- Gadu-Gadu: 0
Re: Klekotanie zaworów na zimnym silniku
Postautor: Sszymon » 29 cze 2025, 18:48
Nie nafta a podwójna płukanka taka na której można parę setek km pojeździć..one mają w sobie olej syntetyczny i gwarantują umycie wszystkich magistrali olejowych i zarazem trzymają smarowanie , opieka ew. pierscienie ol.
Płukanki K2 można stosować tak do godz max na wolnych obrotach działają dobrze przy niskim poziomie znagarowania.
Być może przed zmianą oleju podwójna płukanka K2 i po pół godziny zlać. Nalać nowego oleju z tych tańszych polskich 0w30 dolać płukankę długodystansową, pojeździć 200-300 km, zlać i dodać nowy olej docelowy .
Sprawdzić poziom wyrobienia rozrzadu-lancucha i obowiązkowo ceramika do oleju silnikowego i skrzyni b.
Pozdrawiam
Płukanki K2 można stosować tak do godz max na wolnych obrotach działają dobrze przy niskim poziomie znagarowania.
Być może przed zmianą oleju podwójna płukanka K2 i po pół godziny zlać. Nalać nowego oleju z tych tańszych polskich 0w30 dolać płukankę długodystansową, pojeździć 200-300 km, zlać i dodać nowy olej docelowy .
Sprawdzić poziom wyrobienia rozrzadu-lancucha i obowiązkowo ceramika do oleju silnikowego i skrzyni b.
Pozdrawiam
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 28
- Rejestracja: 25 lut 2024, 11:34
- Model: Tivoli
- Rok produkcji: 23
- Pojemność silnika: 1500
- Gadu-Gadu: 0
Re: Klekotanie zaworów na zimnym silniku
Postautor: Sszymon » 29 cze 2025, 18:50
Nie nafta a podwójna płukanka taka na której można parę setek km pojeździć..one mają w sobie olej syntetyczny i gwarantują umycie wszystkich magistrali olejowych i zarazem trzymają smarowanie , opieka ew. pierscienie ol.
Płukanki K2 można stosować tak do godz max na wolnych obrotach działają dobrze przy niskim poziomie znagarowania.
Być może przed zmianą oleju podwójna płukanka K2 i po pół godziny zlać. Nalać nowego oleju z tych tańszych polskich 0w30 dolać płukankę długodystansową, pojeździć 200-300 km, zlać i dodać nowy olej docelowy .
Sprawdzić poziom wyrobienia rozrzadu-lancucha i obowiązkowo ceramika do oleju silnikowego i skrzyni b.
Na zawory są specjalne lubrykanty wyciszające je...stosowałem w dieslu z 2007 TDI...od razu ucichły.
Pozdrawiam
Płukanki K2 można stosować tak do godz max na wolnych obrotach działają dobrze przy niskim poziomie znagarowania.
Być może przed zmianą oleju podwójna płukanka K2 i po pół godziny zlać. Nalać nowego oleju z tych tańszych polskich 0w30 dolać płukankę długodystansową, pojeździć 200-300 km, zlać i dodać nowy olej docelowy .
Sprawdzić poziom wyrobienia rozrzadu-lancucha i obowiązkowo ceramika do oleju silnikowego i skrzyni b.
Na zawory są specjalne lubrykanty wyciszające je...stosowałem w dieslu z 2007 TDI...od razu ucichły.
Pozdrawiam
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość