Witam, zastanawiam się nad montażem relingów na dachu, o o tym sądzicie?
czy są Nosorożce z oryginalnymi relingami?
Czy można je samodzielnie zamontować ?
Może ktoś ma na sprzedaż tak owe lub wie gdzie można zakupić?
Relingi dachowe.
Ssangyong Musso znany jest w Polsce także pod marką Daewoo. Pierwszy model koreańskiej marki, który był oferowany oficjalnie w kraju. Napęd 4x4, nadwozie zbudowane na ramie i doskonałe właściwości terenowe to główne cechy Musso
- ponton26
- Stały bywalec
- Posty: 192
- Rejestracja: 26 sie 2008, 9:49
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 4013960
- Skype: uwo.net.pl
- Lokalizacja: Wałbrzych
- Kontaktowanie:
Relingi dachowe.
Postautor: ponton26 » 18 sty 2010, 23:29
Powodzenia w nierównej walce z Koreańską myślą techniczną.
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 32
- Rejestracja: 15 paź 2007, 13:44
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Poland
Re: Relingi dachowe.
Postautor: ZibiP » 19 sty 2010, 8:46
Musiolki byly z oryginalnymi relingami.
Widzialem na brytyjskim forum, ze montowali sobie koledzy z UK-eja relingi od Escorta jak rownież od Jeepa "Szerokiego"
Widzialem na brytyjskim forum, ze montowali sobie koledzy z UK-eja relingi od Escorta jak rownież od Jeepa "Szerokiego"
ZibiP
- ponton26
- Stały bywalec
- Posty: 192
- Rejestracja: 26 sie 2008, 9:49
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 4013960
- Skype: uwo.net.pl
- Lokalizacja: Wałbrzych
- Kontaktowanie:
Re: Relingi dachowe.
Postautor: ponton26 » 19 sty 2010, 9:48
Dzisiaj dzwoniłem do firmy od montażu relingów, koszt 699 zł reling + 150 zł montaż.
Masz może namiary na te angielskie forum, chodzi mi o zdjęcia z tego escorta.
Może kupiłbym używane, było by taniej.
Masz może namiary na te angielskie forum, chodzi mi o zdjęcia z tego escorta.
Może kupiłbym używane, było by taniej.
Powodzenia w nierównej walce z Koreańską myślą techniczną.
- polmussik
- Stały bywalec
- Posty: 263
- Rejestracja: 24 lis 2008, 19:44
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1996
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 16049074
- Lokalizacja: SZCZECIN
Re: Relingi dachowe.
Postautor: polmussik » 19 sty 2010, 10:53
tez myślę o relingach,na aledrogo bywają używki około 250 zeta
- mussolinii
- Stały bywalec
- Posty: 1284
- Rejestracja: 24 cze 2008, 21:22
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 21490
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Relingi dachowe.
Postautor: mussolinii » 19 sty 2010, 14:04
Jakby co to ja mam do escorta relingi razem z tymi gumami do sprzedania.
Pasuja do musso chociaz sa troszke nizsze od oryginalnych.
Podpowiem Wam ze auto nie majace relingow w standardzie nie ma pod podsufitka miejsca na srodkowe mocowanie (podporka relingu) trzeba we wzmocnieniu wyciac okienko fleksem albo kombinowac cos z jakimis dorobionymi narzedziami zeby to przykrecic bez nacinania wzmocnienia. Na forum ktos tam mocowal relingi i robil wygibasy z pozytywnym skutkiem. Byly nawet fotki.. trzeba przerzucic tematy.
Pasuja do musso chociaz sa troszke nizsze od oryginalnych.
Podpowiem Wam ze auto nie majace relingow w standardzie nie ma pod podsufitka miejsca na srodkowe mocowanie (podporka relingu) trzeba we wzmocnieniu wyciac okienko fleksem albo kombinowac cos z jakimis dorobionymi narzedziami zeby to przykrecic bez nacinania wzmocnienia. Na forum ktos tam mocowal relingi i robil wygibasy z pozytywnym skutkiem. Byly nawet fotki.. trzeba przerzucic tematy.
Daewoo Musso 2.9TD 1999r wersja HDLX
- ponton26
- Stały bywalec
- Posty: 192
- Rejestracja: 26 sie 2008, 9:49
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 4013960
- Skype: uwo.net.pl
- Lokalizacja: Wałbrzych
- Kontaktowanie:
Re: Relingi dachowe.
Postautor: ponton26 » 19 sty 2010, 15:57
Oki dzięki za podpowiedź.
Powodzenia w nierównej walce z Koreańską myślą techniczną.
- krzychu
- Stały bywalec
- Posty: 812
- Rejestracja: 12 sie 2009, 19:38
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2874
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: Relingi dachowe.
Postautor: krzychu » 19 sty 2010, 16:57
mussolinii pisze:Podpowiem Wam ze auto nie majace relingow w standardzie nie ma pod podsufitka miejsca na srodkowe mocowanie (podporka relingu) trzeba we wzmocnieniu wyciac okienko fleksem
Ej no bez jajec

Nie wierzę że technologia produkcji dachu jest inna dla auta z relingami a inna bez relingów.
Może to te relingi były od innego woza?
Przeglądałem allegro i natknąłem się kilka razy na relingi do sprzedania (200-250PLN) zamontowane jeszcze na samochodzie.
I jedne były mocowane w dwóch miejscach a inne w trzech.

Teoria jest wtedy, kiedy wszystko wiemy, a nic nie działa.
Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa i nikt nie wie dlaczego.
My łączymy teorię z praktyką.
Nic nie działa i nikt nie wie dlaczego.
Zapraszam na mojego chomika

hasło: musso
- mussolinii
- Stały bywalec
- Posty: 1284
- Rejestracja: 24 cze 2008, 21:22
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 21490
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Relingi dachowe.
Postautor: mussolinii » 19 sty 2010, 18:05
Oryginalne maja 3-miejsca mocowania. Te mocowane w 2-ch miejscach nie byly od musso chociaz sprzedajacy zaklinal sie ze z niego pochodza. Byly prawdopododbnie od FRontiery.
Zdejmiesz podsufitke i sam sie przekonasz. U mnie nie ma miejsca na mocowanie srodkowej podporki. Trzeba wyciac otwor we wzmocnieniu by dostac sie do dachu. Pozostale okienka sa we wlasciwych miejscach.
Zdejmiesz podsufitke i sam sie przekonasz. U mnie nie ma miejsca na mocowanie srodkowej podporki. Trzeba wyciac otwor we wzmocnieniu by dostac sie do dachu. Pozostale okienka sa we wlasciwych miejscach.
Daewoo Musso 2.9TD 1999r wersja HDLX
- traky
- Stały bywalec
- Posty: 228
- Rejestracja: 21 kwie 2009, 0:09
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Relingi dachowe.
Postautor: traky » 20 sty 2010, 15:41
Drodzy koledzy, przerabiałem temat dość dogłębnie, nasze SY (przynajmniej w moim roczniku/egzemplarzu) nie były przystosowane do relingów. Ja zamontowałem ale troszke się namęczyłem. Nie ma żadnych wzmocnień pod relingi, trzeba troszkę poglówkować żeby śruby założyć w profilach zamkniętych, no prawie zamkniętych. Relingi tak zwane orginalne były montowane przez serwisy ale to nie orginał w pełnym słowa znaczeniu, nie fabryczny
Umnie relingi trzymają się na samym dachu i nie są podparte na szkielecie auta, przez co nie mogę mocno go obciążać bagażnika bo się blacha podaje. Z tego powodu polecam trzy punktowe relingi. Ja zakupiłem relingi z "demobilu" które były zamontowane w serwisie ( od gościa który był pierwszym i ostatnim właścicielem auta he he) Ale muszę stwierdzić że i tak się opłacało, praktyczniej i troszkę jak by ładniejszy, ja jestem zadowolony
P.S. Montaż to jeden dzionek z wyjęciem całej podsufitki.


P.S. Montaż to jeden dzionek z wyjęciem całej podsufitki.
Wróć do „Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość