Połączenie maglownicy z krzyżakiem od kierownicy-co radzicie
Ssangyong Musso znany jest w Polsce także pod marką Daewoo. Pierwszy model koreańskiej marki, który był oferowany oficjalnie w kraju. Napęd 4x4, nadwozie zbudowane na ramie i doskonałe właściwości terenowe to główne cechy Musso
-
- Stały bywalec
- Posty: 373
- Rejestracja: 31 sie 2008, 13:29
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Połączenie maglownicy z krzyżakiem od kierownicy-co radzicie
Postautor: Ramzes » 07 lut 2010, 14:07
Dzisiaj zmobilizowany chciałem sprawdzić dlaczego moja ukochana chadza własnymi drogami (czyt. duży luz na kierownicy).
Zmierzyłem luz na kierownicy po obwodzie - 3,7 cm. Wg serwisówki powinno być max 3 cm.
Zacząłem sprawdzać krzyżaki na wale od kierownicy i odkryłem, że mam luz na połączeniu wielowypust(sworzeń) od przekładni kierowniczej a krzyżak dolny od wału kierowniczego. Wydaje się, że należy dokręcić śrubę (12) na krzyżaku i luz się zniweluje. Ale śruba wydaje się mocno dokręcona. Obawiam się, że mam już obrobione ząbki na wielowypuście(sworzniu) od przekładni lub na krzyżaku.
Same krzyżaki są dobre
CO ROBIĆ?
- zespawać na stałe - idiotyczny pomysł
- skleić - j.w.
- nadspawać ząbki na wielowypuście od przekładni kierowniczej- dużo roboty trzeba wyciągać przekładnię
Co robić - pomocy
PS. Wracam do starej wiernej żony od kochanki - ładuje akumulator w polonezie
Zmierzyłem luz na kierownicy po obwodzie - 3,7 cm. Wg serwisówki powinno być max 3 cm.
Zacząłem sprawdzać krzyżaki na wale od kierownicy i odkryłem, że mam luz na połączeniu wielowypust(sworzeń) od przekładni kierowniczej a krzyżak dolny od wału kierowniczego. Wydaje się, że należy dokręcić śrubę (12) na krzyżaku i luz się zniweluje. Ale śruba wydaje się mocno dokręcona. Obawiam się, że mam już obrobione ząbki na wielowypuście(sworzniu) od przekładni lub na krzyżaku.
Same krzyżaki są dobre
CO ROBIĆ?
- zespawać na stałe - idiotyczny pomysł
- skleić - j.w.
- nadspawać ząbki na wielowypuście od przekładni kierowniczej- dużo roboty trzeba wyciągać przekładnię
Co robić - pomocy
PS. Wracam do starej wiernej żony od kochanki - ładuje akumulator w polonezie
KOCHAM NOSOROŻCE, quady, narty, karawaning
- polmussik
- Stały bywalec
- Posty: 263
- Rejestracja: 24 lis 2008, 19:44
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1996
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 16049074
- Lokalizacja: SZCZECIN
Re: Połączenie maglownicy z krzyżakiem od kierownicy-co radzicie
Postautor: polmussik » 07 lut 2010, 14:44
kupić sprawna, dobra" używke" i wymienić,to by chyba najmniej bolało
- traky
- Stały bywalec
- Posty: 228
- Rejestracja: 21 kwie 2009, 0:09
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Połączenie maglownicy z krzyżakiem od kierownicy-co radzicie
Postautor: traky » 07 lut 2010, 23:27
Rozkręć i sprawdź dokłanie, może wystarczy dodać podkładkę, może "przejechać" przecięcie brzeszczotem wtedy krzyżak się bardziej zejdzie, może trochę bardziej rozgiąć uchwyt krzyżaka i podłożyć kawałek blaszki najlepiej miedzianej(łatwo się dopasuje do wieloklinu) ostatecznie spróbować wymienić krzyżak, może w nim się wyrobił wieloklin a nawet na pewno częściowo, po wymianie powinno się dać na tyle skrecić aby luz skasować.
Powodzenia
Powodzenia
-
- Stały bywalec
- Posty: 373
- Rejestracja: 31 sie 2008, 13:29
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Połączenie maglownicy z krzyżakiem od kierownicy-co radzicie
Postautor: Ramzes » 08 lut 2010, 7:14
Dzięki za rady, ale mam jeszcze pytanie:
Od góry jest dosyć utrudniony dostęp w szczególności w benzyniaku z LPG.
Od dołu (z kanału) jeszcze nie sprawdzałem, bo mam chwilowo nie czynny kanał.
Wydaje mi się, że od dołu tym bardziej nie mam dostępu.
Od góry jest dosyć utrudniony dostęp w szczególności w benzyniaku z LPG.
Od dołu (z kanału) jeszcze nie sprawdzałem, bo mam chwilowo nie czynny kanał.
Wydaje mi się, że od dołu tym bardziej nie mam dostępu.
KOCHAM NOSOROŻCE, quady, narty, karawaning
- krzychu
- Stały bywalec
- Posty: 812
- Rejestracja: 12 sie 2009, 19:38
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2874
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: Połączenie maglownicy z krzyżakiem od kierownicy-co radzicie
Postautor: krzychu » 08 lut 2010, 16:57
Ramzes pisze:Dzięki za rady, ale mam jeszcze pytanie:
Od dołu (z kanału) jeszcze nie sprawdzałem, bo mam chwilowo nie czynny kanał.
Ja pod swojego nosorożca kładę się na plecach i robię wszystko co kiedyś robiłem przy osobówkach z kanału.
A do niskich i szczupłych nie należę


Teoria jest wtedy, kiedy wszystko wiemy, a nic nie działa.
Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa i nikt nie wie dlaczego.
My łączymy teorię z praktyką.
Nic nie działa i nikt nie wie dlaczego.
Zapraszam na mojego chomika

hasło: musso
- traky
- Stały bywalec
- Posty: 228
- Rejestracja: 21 kwie 2009, 0:09
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Połączenie maglownicy z krzyżakiem od kierownicy-co radzicie
Postautor: traky » 08 lut 2010, 21:52
Ramzes pisze:Dzięki za rady, ale mam jeszcze pytanie:
Od góry jest dosyć utrudniony dostęp w szczególności w benzyniaku z LPG.
Od dołu (z kanału) jeszcze nie sprawdzałem, bo mam chwilowo nie czynny kanał.
Wydaje mi się, że od dołu tym bardziej nie mam dostępu.
Nie wiem jak jest u Ciebie ale u mnie od góry jest b.dobry dostęp, z kanału faktycznie może być trudno.
krzychu pisze:Ja pod swojego nosorożca kładę się na plecach i robię wszystko co kiedyś robiłem przy osobówkach z kanału.
A do niskich i szczupłych nie należę
Ale kanał mimo wszystko wygodniejszy

-
- Stały bywalec
- Posty: 373
- Rejestracja: 31 sie 2008, 13:29
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Połączenie maglownicy z krzyżakiem od kierownicy-co radzicie
Postautor: Ramzes » 09 lut 2010, 18:34
Byłem dzisiaj z ukochaną u doktora.
Wymieniłem skorodowane przewody hamulcowe na miedziane oraz wymieniłem krzyżak dolny na kolumnie kierownicy. Mechanicy wymienili i dokręcili na wieloklinie wał od kolumny kierowniczej. I cud. Moje Musso nie ma luzów na kierownicy. Prowadzi się jak sportowe Audi.
Super się jeździ. Można się ścigać z Cayennem.
W portfelu ubyło 360 zł (łącznie)
Wymieniłem skorodowane przewody hamulcowe na miedziane oraz wymieniłem krzyżak dolny na kolumnie kierownicy. Mechanicy wymienili i dokręcili na wieloklinie wał od kolumny kierowniczej. I cud. Moje Musso nie ma luzów na kierownicy. Prowadzi się jak sportowe Audi.
Super się jeździ. Można się ścigać z Cayennem.
W portfelu ubyło 360 zł (łącznie)
KOCHAM NOSOROŻCE, quady, narty, karawaning
- mussolinii
- Stały bywalec
- Posty: 1284
- Rejestracja: 24 cze 2008, 21:22
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 21490
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Połączenie maglownicy z krzyżakiem od kierownicy-co radzicie
Postautor: mussolinii » 09 lut 2010, 19:03
lepiej nie szalej za mocno... zwlaszcza na tych nowych (starych) alumach. 

Daewoo Musso 2.9TD 1999r wersja HDLX
-
- Stały bywalec
- Posty: 373
- Rejestracja: 31 sie 2008, 13:29
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Połączenie maglownicy z krzyżakiem od kierownicy-co radzicie
Postautor: Ramzes » 09 lut 2010, 19:19
Masz rację.
Ja generalnie wolno jeżdżę, znajomi mówią jak emeryt.
Ja generalnie wolno jeżdżę, znajomi mówią jak emeryt.
KOCHAM NOSOROŻCE, quady, narty, karawaning
- jarudolf
- Forumowicz
- Posty: 87
- Rejestracja: 11 lut 2010, 12:44
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Będzin śląskie
Re: Połączenie maglownicy z krzyżakiem od kierownicy-co radz
Postautor: jarudolf » 13 lut 2013, 8:34
Witam.
Mam do wymiany krzyżaki na połączeniu kolumny z maglownicą . Więc jeśli ktoś wymieniał,to może zna wymiary lub namiary gdzie można takie cuda nabyć. Czekając na pomoc pozdrawiam.
Mam do wymiany krzyżaki na połączeniu kolumny z maglownicą . Więc jeśli ktoś wymieniał,to może zna wymiary lub namiary gdzie można takie cuda nabyć. Czekając na pomoc pozdrawiam.
-
- Stały bywalec
- Posty: 373
- Rejestracja: 31 sie 2008, 13:29
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Połączenie maglownicy z krzyżakiem od kierownicy-co radz
Postautor: Ramzes » 13 lut 2013, 9:31
Mnie wymieniali mechanicy przy okazji wymiany przewodów hamulcowych (mój post czytaj na górze), krzyżak kosztował chyba coś około 60 - 80 zł z wymianą. Mieli go na stanie. (sklep z warsztatem).
Coś sobie przypominam, tak przez mgłę, że pasował od jakiegoś innego Daewoo osobowego, tak coś do siebie mówili po wymontowaniu starego, chyba od Matiza. Wymiarów krzyżaka nie pamiętam.
Po 3 latach jest nadal OK.
Coś sobie przypominam, tak przez mgłę, że pasował od jakiegoś innego Daewoo osobowego, tak coś do siebie mówili po wymontowaniu starego, chyba od Matiza. Wymiarów krzyżaka nie pamiętam.
Po 3 latach jest nadal OK.
KOCHAM NOSOROŻCE, quady, narty, karawaning
- jarudolf
- Forumowicz
- Posty: 87
- Rejestracja: 11 lut 2010, 12:44
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Będzin śląskie
Re: Połączenie maglownicy z krzyżakiem od kierownicy-co radz
Postautor: jarudolf » 05 mar 2013, 4:22
Krzyżaki wymienione. Wymiary to 16X40, koszt jednego 27 pln, czas wymiany obu ok. 30 minut, efekt 

- matee
- Stały bywalec
- Posty: 427
- Rejestracja: 02 wrz 2007, 13:01
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 8075048
- Lokalizacja: Gdańsk/Bytów
Re: Połączenie maglownicy z krzyżakiem od kierownicy-co radzicie
Postautor: matee » 09 gru 2015, 23:23
Odkopię wątek ... skąd braliście krzyżaki/całe łączniki pomiędzy kolumną i maglownicą?
O taki coś chodzi mi:
O taki coś chodzi mi:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
OME +4cm, BL +4cm, BFG MT KM2 31", Snorkel, Rear Air Locker, uchwyty na kubki
żeby był jakiś porządek i sens tego wszystkiego nieznanego i tajemniczego, stworzył człowiek bogów, osadził ich w miejscach niedostępnych i ich mocom oddał swój los
żeby był jakiś porządek i sens tego wszystkiego nieznanego i tajemniczego, stworzył człowiek bogów, osadził ich w miejscach niedostępnych i ich mocom oddał swój los
- uki
- Stały bywalec
- Posty: 626
- Rejestracja: 01 sty 2010, 16:07
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2002
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Lokalizacja: Podlasie :)
Re: Połączenie maglownicy z krzyżakiem od kierownicy-co radzicie
Postautor: uki » 10 gru 2015, 8:54
Koledzy regenerowali wymieniając krzyżaki i jak pisali pomagało też się muszę do tego zebrać bo luz na kierownicy co roku jakby narastał. Ciekawe tylko czy dolny i górny krzyżak ma ten sam wymiar i czy w każdym roczniku był jednakowy.
Twardziele nie jedzą miodu, twardziele wysysają pszczoły i jeżdżą Rextonem
- matee
- Stały bywalec
- Posty: 427
- Rejestracja: 02 wrz 2007, 13:01
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 8075048
- Lokalizacja: Gdańsk/Bytów
Re: Połączenie maglownicy z krzyżakiem od kierownicy-co radzicie
Postautor: matee » 10 gru 2015, 22:34
U mnie luz jest tak jakby w miejscu, gdzie wystaje taki pimpulek ...
OME +4cm, BL +4cm, BFG MT KM2 31", Snorkel, Rear Air Locker, uchwyty na kubki
żeby był jakiś porządek i sens tego wszystkiego nieznanego i tajemniczego, stworzył człowiek bogów, osadził ich w miejscach niedostępnych i ich mocom oddał swój los
żeby był jakiś porządek i sens tego wszystkiego nieznanego i tajemniczego, stworzył człowiek bogów, osadził ich w miejscach niedostępnych i ich mocom oddał swój los
Wróć do „Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości