Witam
Ja ciągle w poszukiwaniu samochodu. Dziś widziałem jedem - po odpaleniu i popracowaniu przez kilka minut odkręiłem korek wlewu oleju. Sporo białego dymu, mgiełki się uniosło.Ale silnik nie zwolnił. Pomyślałem od razu o przedmuchu i planowaniu głowicy, ale:
- poczytałem trochę opinii i są często sprzeczne- ktoś co ślyszał, inny wie - a może ktoś to miał. Zdania na temat lekkiego białego dymu są podzielone - "bo to disel i ma większą kompresję, nie musi to byc objaw walniętej głowicy", jeśli nie ma białego osadu na korku i nie ma bąbelków ani oleju w zbiorrniczku, płynu nie ubywa. (nie ma osadów).
Czy ktoś ćwiczył biały dym - nieiwielki - przy zimny i cieplejszym silniku.
Pomoc speca mi potrzebna.
P.
Biały dymek z korka wlewu oleju
Ssangyong Musso znany jest w Polsce także pod marką Daewoo. Pierwszy model koreańskiej marki, który był oferowany oficjalnie w kraju. Napęd 4x4, nadwozie zbudowane na ramie i doskonałe właściwości terenowe to główne cechy Musso
- krzychu
- Stały bywalec
- Posty: 812
- Rejestracja: 12 sie 2009, 19:38
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2874
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: Biały dymek z korka wlewu oleju
Postautor: krzychu » 02 kwie 2010, 18:15
Nie tyle walnięta głowica co uszczelniacze zaworów.
Olej spływa po trzonku zaworowym do komory spalania a spaliny są przedmuchiwane pod dekiel głowicy.
Prawdopodobnie u mnie jest taka przypadłość.
Koszt kompletu uszczelniaczy do 2.9 to ok. 40 PLN
Niektórzy fachowcy wymieniają je bez ściągania głowicy z silnika.
Olej spływa po trzonku zaworowym do komory spalania a spaliny są przedmuchiwane pod dekiel głowicy.
Prawdopodobnie u mnie jest taka przypadłość.
Koszt kompletu uszczelniaczy do 2.9 to ok. 40 PLN
Niektórzy fachowcy wymieniają je bez ściągania głowicy z silnika.

Teoria jest wtedy, kiedy wszystko wiemy, a nic nie działa.
Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa i nikt nie wie dlaczego.
My łączymy teorię z praktyką.
Nic nie działa i nikt nie wie dlaczego.
Zapraszam na mojego chomika

hasło: musso
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 14
- Rejestracja: 19 lut 2010, 10:57
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Biały dymek z korka wlewu oleju
Postautor: Piter » 02 kwie 2010, 22:37
Dzięki za pomoc. A możesz coś więcej napisać o wariantach naprawy. I jakie to szacunkowe koszty. Bo jeśli da się wymienić bez ściągania głowicy to OK - ale czy na pewno?
Oglądam ten samochód - i zamierzam kupić - rozumiem, że ta przypadłość nie dyskwalifikuje jeszcze auta. Ma na liczniku mniej niż 150 tys., ponoć autentyczne.
Będę wdzięczny za wszystkie rady.
Oglądam ten samochód - i zamierzam kupić - rozumiem, że ta przypadłość nie dyskwalifikuje jeszcze auta. Ma na liczniku mniej niż 150 tys., ponoć autentyczne.
Będę wdzięczny za wszystkie rady.
- krzychu
- Stały bywalec
- Posty: 812
- Rejestracja: 12 sie 2009, 19:38
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2874
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: Biały dymek z korka wlewu oleju
Postautor: krzychu » 03 kwie 2010, 15:44
Koszt naprawy u fachowca który nie ściągnie głowicy to ok. 500 PLN.
Koszt wysoki bo robota żmudna.
Ściąga się dekiel głowicy i wykręca świece.
W miejsce świec wkręcamy przewód od kompresora i pompujemy powietrze.
Teraz można rozkręcać zawory.
Powietrze jest pompowane po to żeby nam zawór do środka nie wpadł
I tak po kolei na 5 cylindrach.
Ot tyle teorii.
Koszt wysoki bo robota żmudna.
Ściąga się dekiel głowicy i wykręca świece.
W miejsce świec wkręcamy przewód od kompresora i pompujemy powietrze.
Teraz można rozkręcać zawory.
Powietrze jest pompowane po to żeby nam zawór do środka nie wpadł

I tak po kolei na 5 cylindrach.
Ot tyle teorii.

Teoria jest wtedy, kiedy wszystko wiemy, a nic nie działa.
Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa i nikt nie wie dlaczego.
My łączymy teorię z praktyką.
Nic nie działa i nikt nie wie dlaczego.
Zapraszam na mojego chomika

hasło: musso
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 14
- Rejestracja: 19 lut 2010, 10:57
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Biały dymek z korka wlewu oleju
Postautor: Piter » 03 kwie 2010, 16:34
Dzięki za pomoc. Przy okazji - jak to jest z poceniem. wyciekami silnika 2,9 TD - w oglądanym przeze mnie aucie silnik od strony turbiny mokry mocno - dużo wyrzuconego oleju. Przebieg 140 kkm.
- sasek1
- Stały bywalec
- Posty: 594
- Rejestracja: 16 wrz 2008, 17:53
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 7602523
- Lokalizacja: Brunary koło Nowego Sącza woj. małopolskie
Re: Biały dymek z korka wlewu oleju
Postautor: sasek1 » 03 kwie 2010, 18:14
Piter pisze:Dzięki za pomoc. Przy okazji - jak to jest z poceniem. wyciekami silnika 2,9 TD - w oglądanym przeze mnie aucie silnik od strony turbiny mokry mocno - dużo wyrzuconego oleju. Przebieg 140 kkm.
jak co to 240 kkm u mnie w jednym jest niepewne 147 kkm i suchy(turbo) a w drugim zwykłym(bez turbo) 250 kkm i tez suchy

Wróć do „Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości