Mój silnik poci się w okolicach turbiny. Znalazłem załączoną modyfikację na angielskim forum. Polega w skrócie na odpowiednim ukształtowaniu wlotu odpowietrzenia silnika tak, by pęd powietrza dmuchał do silnika zamiast zasysać z niego olej do turbiny. Modyfikacja jest prosta i logiczna więc zamierzam ją wykonać (nie powinna zaszkodzić). Niestety w mojej wersji brakuje otuliny odpowietrznika - jest tylko rdzeń, więc szukam kawałka węża gumowego ( chyba powinien być odporny na olej, podobnie jak pozostałe węże powietrza przy turbinie) o średnicy wewnętrznej ok. 14mm i długości ok 100mm. Ktoś podpowie gdzie kupić, od czego taki wąż zaadoptować? Zastanawiam się też gdzie kupić 2 przewody gumowe prowadzące z turbiny do intercoolera (jakiej części szukać)? Moje wyglądają już na skruszałe.
Z góry przepraszam za niefachowy język, ale nie jestem mechanikiem.
Modyfikacja: Wlot powietrza do silnika 2.9TD
Ssangyong Musso znany jest w Polsce także pod marką Daewoo. Pierwszy model koreańskiej marki, który był oferowany oficjalnie w kraju. Napęd 4x4, nadwozie zbudowane na ramie i doskonałe właściwości terenowe to główne cechy Musso
-
- Forumowicz
- Posty: 95
- Rejestracja: 13 lut 2008, 21:09
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Wrocław
Modyfikacja: Wlot powietrza do silnika 2.9TD
Postautor: mozdyn » 09 mar 2008, 20:06
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- misiek
- Stały bywalec
- Posty: 272
- Rejestracja: 30 lis 2007, 11:36
- Model: Korando
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Lokalizacja: gliwice/scyzoryk
Re: Modyfikacja: Wlot powietrza do silnika 2.9TD
Postautor: misiek » 09 mar 2008, 22:56
wiekszość dieseli poci turbine i to nie powód do strachu wcale nie znaczy ze silnik złuzyty.U mnie tez poci delikatnie turbina ale w tych silnikach to norma a mam przejechane 135 tys km. sprinter tez to ma .Powiedz dokładnie co i jak chcesz przerobić i po co ciekawy temat 

korando2.9
-
- Forumowicz
- Posty: 95
- Rejestracja: 13 lut 2008, 21:09
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Modyfikacja: Wlot powietrza do silnika 2.9TD
Postautor: mozdyn » 10 mar 2008, 11:37
Modyfikacja jest opisana dokładnie w załączniku, polega na wprowadzeniu rurki do przewodu łączącego turbinę z filtrem, ściętej pod kątem 45st. ustawionej ścięciem w kierunku filtra powietrza tak, by pęd powietrza zasysanego do silnika powodował dmuchanie do silnika, a nie wysysanie z niego (wraz z olejem). Obecna konstrukcja tej części sprzyja wysysaniu powietrza wraz z olejem.
Jakieś pomysły co do rur od intercoolera - gdzie to kupić? Albo rurka 14 mm średnicy wew.?
Jakieś pomysły co do rur od intercoolera - gdzie to kupić? Albo rurka 14 mm średnicy wew.?
- misiek
- Stały bywalec
- Posty: 272
- Rejestracja: 30 lis 2007, 11:36
- Model: Korando
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Lokalizacja: gliwice/scyzoryk
Re: Modyfikacja: Wlot powietrza do silnika 2.9TD
Postautor: misiek » 10 mar 2008, 13:55
myśle że takie przewody dostaniesz w najblizszym sklepie motoryzacyjnym bez problemu ciekawe czy spełni to swoje zadanie ale warto próbować sama teoria nie jest głupia powodzonka
opisz wyniki na forum 


korando2.9
-
- Forumowicz
- Posty: 72
- Rejestracja: 23 lut 2008, 19:15
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 2900
- Gadu-Gadu: 3107218
Re: Modyfikacja: Wlot powietrza do silnika 2.9TD
Postautor: maciej1985musso » 10 mar 2008, 14:49
podaj adres www tego forum jesli mozesz? i w ogole jakies adresy jak macie to wrzucajcie
-
- Forumowicz
- Posty: 95
- Rejestracja: 13 lut 2008, 21:09
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Modyfikacja: Wlot powietrza do silnika 2.9TD
Postautor: mozdyn » 10 mar 2008, 21:52
Forum jest tu: http://www.ssangyongclub.co.uk/forum/index.php , trzeba się zarejestrować. Forum jest bardzo dobre, chciałbym aby nasze choć w połowie mu dorównywało (oczywiście bez urazy). Gdyby nie ten samochodowy angielski "to bym się na ten miodek całkiem przerzucił"
Polecam sprawdzić zwłaszcza dział download...

Polecam sprawdzić zwłaszcza dział download...
- MUSSOART
- Stały bywalec
- Posty: 110
- Rejestracja: 29 sty 2008, 19:36
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Modyfikacja: Wlot powietrza do silnika 2.9TD
Postautor: MUSSOART » 10 mar 2008, 22:29
Witam co do przewodów łaczących inter z turbo to są to fi 50 odporne na olej ale nie zbrojone także dostaniesz je w intercarsie lub w sklepach z hydraulika siłowa byle były nie zbrojone drutem bo ich nie zagniesz przy turbinie.
Pozdrawiam

Pozdrawiam



-
- Forumowicz
- Posty: 95
- Rejestracja: 13 lut 2008, 21:09
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Modyfikacja: Wlot powietrza do silnika 2.9TD
Postautor: mozdyn » 16 mar 2008, 21:50
Wykonałem modyfikację. Dam znać za jakiś czas jak rezultaty. Przy okazji wymyłem intercooler i rury w benzynie.
- czałczesku
- Stały bywalec
- Posty: 136
- Rejestracja: 19 kwie 2007, 8:19
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: świętokrzyskie
Re: Modyfikacja: Wlot powietrza do silnika 2.9TD
Postautor: czałczesku » 23 kwie 2008, 7:33
Mam pytanie odnośnie tego oleju czy przypadkiem zasysanie go przez turbinę nie jest potrzebne? Przecierz ona też powinna być smarowana , chyba że sie mylę 

- DANIEL
- Stały bywalec
- Posty: 120
- Rejestracja: 17 lis 2007, 22:23
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1995
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 6176733
Re: Modyfikacja: Wlot powietrza do silnika 2.9TD
Postautor: DANIEL » 25 kwie 2008, 0:43
turbo smarowane jest pod wysokim cisnieniem prosto z pompy albo glownej magistrali olejowej i odprowadzenie jest do miski gdyby tak bylo jak ty mowisz to by sie zatarlo w pierwszych 10 sekundach pracy
DANIEL-Musso 2,9 TD Automat - lift: 6-8cm-245/75 R16
-
- Forumowicz
- Posty: 95
- Rejestracja: 13 lut 2008, 21:09
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Modyfikacja: Wlot powietrza do silnika 2.9TD
Postautor: mozdyn » 01 sie 2008, 8:33
Modyfikacja się u mnie nie nie sprawdziła. Wydmuchuje ole spod korka, olej w intercoolerze jest ewidentnie z turbiny.
Wróć do „Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości