Musso...jak sobie radzi z WIELKĄ wodą.
Ssangyong Musso znany jest w Polsce także pod marką Daewoo. Pierwszy model koreańskiej marki, który był oferowany oficjalnie w kraju. Napęd 4x4, nadwozie zbudowane na ramie i doskonałe właściwości terenowe to główne cechy Musso
-
- Stały bywalec
- Posty: 236
- Rejestracja: 29 sty 2008, 11:50
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1996
- Pojemność silnika: 2900
- Gadu-Gadu: 1599827
Re: Musso...jak sobie radzi z WIELKĄ wodą.
Postautor: Roberttt » 01 cze 2010, 6:41
sasek1 zapodaj zdjęcia jak będziesz miał możliwość.
Miejmy nadzieję, że nie będzie konieczności rozbierania auta...
Wg mnie trzeba to po prostu dobrze wysuszyć
Przecież nawet jak sprzęt komputerowy Ci się zaleje jak go wysuszysz możesz niejednokrotnie dalej używać...
Miejmy nadzieję, że nie będzie konieczności rozbierania auta...
Wg mnie trzeba to po prostu dobrze wysuszyć
Przecież nawet jak sprzęt komputerowy Ci się zaleje jak go wysuszysz możesz niejednokrotnie dalej używać...
- jarudolf
- Forumowicz
- Posty: 87
- Rejestracja: 11 lut 2010, 12:44
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Będzin śląskie
Re: Musso...jak sobie radzi z WIELKĄ wodą.
Postautor: jarudolf » 01 cze 2010, 8:43
Witam. W jaki sposób wyciągnąć do góry odpowietrzniki ? Gumowym przewodem ? Do komory silnika ? I czy przełożenie wlotu powietrza np. w okolice pompy ABS pomorze ? Robił ktoś takie zabiegi ?
- mussolinimmz
- Stały bywalec
- Posty: 358
- Rejestracja: 23 mar 2010, 12:36
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Lokalizacja: minsk mazowiecki
Re: Musso...jak sobie radzi z WIELKĄ wodą.
Postautor: mussolinimmz » 01 cze 2010, 11:07
jarudolf pisze:Witam. W jaki sposób wyciągnąć do góry odpowietrzniki ? Gumowym przewodem ? Do komory silnika ? I czy przełożenie wlotu powietrza np. w okolice pompy ABS pomorze ? Robił ktoś takie zabiegi ?
jak nie chcesz zakładać snorkla to najlepiej wlot powietrza nad głowice w tylnej częsci komory silnikowej
BFG 33" BodyLift 3" + lift zawieszenia 2" wyciągarka 12000LBS:) zabudowa sypialna
Plan wyprawy Muszkieterem po Polsce i Europie
Plan wyprawy Muszkieterem po Polsce i Europie
- simon
- Forumowicz
- Posty: 94
- Rejestracja: 27 lip 2008, 17:54
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 1932491
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Musso...jak sobie radzi z WIELKĄ wodą.
Postautor: simon » 03 cze 2010, 21:23
Jak już tak wszyscy się rozpisują o swoich amfibiach, to nie zapomnijcie o odpowietrzeniu mostów, skrzyni biegów i reduktora powyżej poziomu brodzenia lub pływalności
auta, bo nawet snorkel nie pomoże.

simon - Ssang Yong Musso 2,9 TDI 140 KM 1998 manual
- sasek1
- Stały bywalec
- Posty: 594
- Rejestracja: 16 wrz 2008, 17:53
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 7602523
- Lokalizacja: Brunary koło Nowego Sącza woj. małopolskie
Re: Musso...jak sobie radzi z WIELKĄ wodą.
Postautor: sasek1 » 03 cze 2010, 22:08
no w tym roku chyba wam nie pokaze jak po wodzie jezdze bo u nie ayta ze 2 razy przykryje
- jarudolf
- Forumowicz
- Posty: 87
- Rejestracja: 11 lut 2010, 12:44
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Będzin śląskie
Re: Musso...jak sobie radzi z WIELKĄ wodą.
Postautor: jarudolf » 04 cze 2010, 8:36
jarudolf pisze:Witam. W jaki sposób wyciągnąć do góry odpowietrzniki ? Gumowym przewodem ? Do komory silnika ? I czy przełożenie wlotu powietrza np. w okolice pompy ABS pomorze ? Robił ktoś takie zabiegi ?
Koledzy prosząc o pomoc ponawiam pytanie.
- simon
- Forumowicz
- Posty: 94
- Rejestracja: 27 lip 2008, 17:54
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 1932491
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Musso...jak sobie radzi z WIELKĄ wodą.
Postautor: simon » 04 cze 2010, 12:36
Z tego co jest mi wiadomo, to odpowietrzenia dobrze by było połączyć w jeden przewód i doprowadzić do wnętrza kabiny umieszczając w słupku. Sam jeszcze tego nie zrobiłem, planuję dopiero po wakacjach, przed jesienną słotą. Jednak i to nie zwalnia od czujności i po każdym brodzeniu należy sprawdzać stan olejów w odpowietrzanych podzespołach czy przypadkiem nie przedostała się tam woda i inne nieczystości!!!
simon - Ssang Yong Musso 2,9 TDI 140 KM 1998 manual
- mussolinii
- Stały bywalec
- Posty: 1284
- Rejestracja: 24 cze 2008, 21:22
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 21490
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Musso...jak sobie radzi z WIELKĄ wodą.
Postautor: mussolinii » 04 cze 2010, 13:16
Gumowa rurka ponakładana na odpowietrzenia wyprowadzona jak najwyżej.
Simon ma rację, można zamontować wewnątrz pojazdu przy np. tylnym lewym słupku niedaleko zawiasów tylnej klapy. Można te odpowietrzenia poszczególnych elementów spiąć trójnikami w jeden przewód poprowadzony do kabiny. Przewód musi być elastyczny w każdych warunkach zarówno przy -20C jak i przy +50C. Najlepiej jakiś silikonowy? No w każdym razie najlepiej taki jak rurki gumowe do podciśnienia.
Simon ma rację, można zamontować wewnątrz pojazdu przy np. tylnym lewym słupku niedaleko zawiasów tylnej klapy. Można te odpowietrzenia poszczególnych elementów spiąć trójnikami w jeden przewód poprowadzony do kabiny. Przewód musi być elastyczny w każdych warunkach zarówno przy -20C jak i przy +50C. Najlepiej jakiś silikonowy? No w każdym razie najlepiej taki jak rurki gumowe do podciśnienia.
Daewoo Musso 2.9TD 1999r wersja HDLX
- traky
- Stały bywalec
- Posty: 228
- Rejestracja: 21 kwie 2009, 0:09
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Musso...jak sobie radzi z WIELKĄ wodą.
Postautor: traky » 04 cze 2010, 21:24
A tak przy okazji to Ci co nie szykują się na wielką wodę to powinni i tak posprawdzać odpowietrzniki, u mnie nie były sprane w 100%, na końcu rurki siedzi tak naprawdę zawrek jednostronny, jak jest sprawny to i można podtopić autko i woda nie powinna się dostać tam gdzie jej nie powinno być. I jak ktoś chce głęboko brodzić to musi pamiętać o naprawdę dobrym uszczelnieniu łapy od sprzęgła bo jak nie to będzie "wodne sprzęglo"
Jak tam woda wlezie to nie wylezie... (mówie tu o manualach oczywiście, nie wiem jak jest w automatach)

- polmussik
- Stały bywalec
- Posty: 263
- Rejestracja: 24 lis 2008, 19:44
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1996
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 16049074
- Lokalizacja: SZCZECIN
Re: Musso...jak sobie radzi z WIELKĄ wodą.
Postautor: polmussik » 04 cze 2010, 22:41
u mnie,w automacie odpowietrzenie skrzyni biegów i rozdzielczej wychodzi w okolicy filtra oleju silnika, a mostów podniesione na wysokość ramy
- jarudolf
- Forumowicz
- Posty: 87
- Rejestracja: 11 lut 2010, 12:44
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Będzin śląskie
Re: Musso...jak sobie radzi z WIELKĄ wodą.
Postautor: jarudolf » 15 cze 2010, 22:29
Jak widać na filmiku jazda po wodzie z seryjnym wlotem nie jest mocną stroną Musso
http://www.youtube.com/watch?v=lHeksaHEM

Ostatnio zmieniony 17 cze 2010, 9:24 przez jarudolf, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forumowicz
- Posty: 54
- Rejestracja: 09 maja 2010, 21:13
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Oświęcim
Re: Musso...jak sobie radzi z WIELKĄ wodą.
Postautor: marcinz1 » 16 cze 2010, 7:00
Wszyscy piszą o przygotowaniu auta, a zapominamy że technika też jest bardzo ważna. Jak się nie potrafi ( technicznie ) przejeżdżać przez brody to prawdziwą terenówkę utopi. http://www.youtube.com/user/TheSebianEU ... 7oIezsY-gU
"Ropnioka" lubię za to że NIBY ciężko pali
:):)

- polmussik
- Stały bywalec
- Posty: 263
- Rejestracja: 24 lis 2008, 19:44
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1996
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 16049074
- Lokalizacja: SZCZECIN
Re: Musso...jak sobie radzi z WIELKĄ wodą.
Postautor: polmussik » 16 cze 2010, 7:13
zauważyłem też odpowietrznik przekładni kierowniczej.Marcinz 1 świete słowa-jadąc w wodzie nalezy tak regulować prędkość by przed samochodem toczyć wał wody,wtedy pod samochodem tej wody jest mniej.Duży problem to rozbryzgiwanie wody przez wentylatory chłodnicy.
Aby zwiększyć wodoszczelność Musso można by zamontować sprężarkę powietrza i to powietrze doprowadzić do mechanizmów , by było tam lekkie nadciśnienie i to skutecznie zabezpieczyło by motor przed przenikaniem wody.W silniku w czasie pracy jest nadciśnienie (przedmuchy spalin do kadłuba) i jak silnik pracuje to nie ma problemu.
Aby zwiększyć wodoszczelność Musso można by zamontować sprężarkę powietrza i to powietrze doprowadzić do mechanizmów , by było tam lekkie nadciśnienie i to skutecznie zabezpieczyło by motor przed przenikaniem wody.W silniku w czasie pracy jest nadciśnienie (przedmuchy spalin do kadłuba) i jak silnik pracuje to nie ma problemu.
-
- Stały bywalec
- Posty: 576
- Rejestracja: 19 maja 2008, 15:34
- Model: Inny
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Musso...jak sobie radzi z WIELKĄ wodą.
Postautor: alfik » 16 cze 2010, 10:36
E tam, jak kto ma więcej szczęścia niż rozumu, to da radę i w głębszej wodzie. Mój ulubiony film z Kyronem:
http://www.youtube.com/watch?v=AzThd48kIis
Wlot powietrza był praktycznie pod wodą!!!
http://www.youtube.com/watch?v=AzThd48kIis
Wlot powietrza był praktycznie pod wodą!!!

- Gonzo
- Stały bywalec
- Posty: 346
- Rejestracja: 17 sie 2009, 23:20
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Musso...jak sobie radzi z WIELKĄ wodą.
Postautor: Gonzo » 16 cze 2010, 21:15
bo kayronem jechał z głową (choć niezły z niego ryzykant) a G-klasą wleciał bez wyobraźni a tam wody ledwo pół koła 

Musso 2000r. - 2,9TD +lift 4" +Bridgestone h/t 31" + zabudowa sypialno-turystyczna - DZIENNIK POKŁADOWY
Zamienię na T4 multivan lub vestfalie
Zamienię na T4 multivan lub vestfalie
Wróć do „Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 2 gości