Witam bardzo serdecznie,
Kupiłem musso 2.9 td z 2000r. od pierwszego właściciela na początku roku za naprawdę niewielką kasę. Ma 180 tyś. i sprawuje się nie najgorzej. Nie jest zepsute ale raczej zaniedbane. I stąd moje pytania:
1. Nie działa mi wentylator klimy. Czytałem poprzednie posty ale nie znalazłem odpowiedzi jaka tego przyczyna, zważywszy, że sam wentylator
(elektryczny) działa bez zarzutu (na krótko). Wiskoza na szczęście trzyma. Podczas jazdy zaś można zamarznąć - gorzej w korkach. Dodam, że
wymieniłem wszystek płyn chłodzący i olej w sprężarce (koszt 150zł)
2. Brak terenowych biegów i oczywiści świecące się obie kontrolki. Przedni napęd co prawda się załącza (z rozłączaniem już nie tak łatwo) ale niebawem
zostanie wymieniony na manual. Zaś 4L nie ma w ogóle. Jak to naprawić tak, żeby już się nie psuło? Ewentualnie gdzie?
3. Dla informacji moę dodać, że defekt miał też tylny most (wysypały się koronki i satelity) ale już zrobiony na amen (koszt całkowity ~1300zł).
Za cenne uwagi z góry dziękuję.
KLIMA i REDUKTOR
Ssangyong Musso znany jest w Polsce także pod marką Daewoo. Pierwszy model koreańskiej marki, który był oferowany oficjalnie w kraju. Napęd 4x4, nadwozie zbudowane na ramie i doskonałe właściwości terenowe to główne cechy Musso
-
- Forumowicz
- Posty: 95
- Rejestracja: 13 lut 2008, 21:09
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Wrocław
Re: KLIMA i REDUKTOR
Postautor: mozdyn » 09 wrz 2009, 9:56
1. Napisz dokładnie co i jak nie działa, RTFM - serwisowy - jest dokładnie opisane w jakiej sytuacji co jest zepsute i módl się żeby to nie były kable.
2. O napędach poczytaj na forum - w skrócie odczytać kod błędu, a potem sprawdzić wskazany element. Procedurę i listę kodów znajdziesz na forum lub w Manualu serwisowym. Jak odczytasz kod, to napisz co i jak - może ktoś pomoże przy naprawie. BTW. 4L włącza się tylko na postoju ze sprzęgłem.
3. Jak znasz angielski poczytaj sobie http://www.ssangyongclub.co.uk/forum/ - bo warto.
2. O napędach poczytaj na forum - w skrócie odczytać kod błędu, a potem sprawdzić wskazany element. Procedurę i listę kodów znajdziesz na forum lub w Manualu serwisowym. Jak odczytasz kod, to napisz co i jak - może ktoś pomoże przy naprawie. BTW. 4L włącza się tylko na postoju ze sprzęgłem.
3. Jak znasz angielski poczytaj sobie http://www.ssangyongclub.co.uk/forum/ - bo warto.
- traky
- Stały bywalec
- Posty: 228
- Rejestracja: 21 kwie 2009, 0:09
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Wrocław
Re: KLIMA i REDUKTOR
Postautor: traky » 10 wrz 2009, 22:29
Jak kolega napisał, sprawdź jakie błędy będą, dwie kontrolki świecące to informacja że coś jest nie tak, najprawdopodobniej któryś z elementów zewnętrznych.
Jak sprzęgielka chodzą to ja bym zostawił ale są tu wyznawcy obu wersji więc sam decydujesz do którego "kościoła" przystąpisz
Jeżeli chodzi wentylator klimy to powinien załączać razem ze sprężarką przynajmniej jest tak u mnie, sprawdź bezpeczniki, wszystkie które mają coś w opisie z FAN, ale zdaje się (głowy nie dam) że bezpiecznik od wentylatora to 30A z napisem FAN na klemie aku, takie nietypowe troszku
Jak sprzęgielka chodzą to ja bym zostawił ale są tu wyznawcy obu wersji więc sam decydujesz do którego "kościoła" przystąpisz

Jeżeli chodzi wentylator klimy to powinien załączać razem ze sprężarką przynajmniej jest tak u mnie, sprawdź bezpeczniki, wszystkie które mają coś w opisie z FAN, ale zdaje się (głowy nie dam) że bezpiecznik od wentylatora to 30A z napisem FAN na klemie aku, takie nietypowe troszku
- mussolinimmz
- Stały bywalec
- Posty: 358
- Rejestracja: 23 mar 2010, 12:36
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Lokalizacja: minsk mazowiecki
Re: KLIMA i REDUKTOR
Postautor: mussolinimmz » 07 cze 2010, 22:10
Moja rurka którą potrzebuje
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
BFG 33" BodyLift 3" + lift zawieszenia 2" wyciągarka 12000LBS:) zabudowa sypialna
Plan wyprawy Muszkieterem po Polsce i Europie
Plan wyprawy Muszkieterem po Polsce i Europie
- traky
- Stały bywalec
- Posty: 228
- Rejestracja: 21 kwie 2009, 0:09
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Wrocław
Re: KLIMA i REDUKTOR
Postautor: traky » 08 cze 2010, 22:36
Skątakutuj się z kolegą "joogi" ja wziołem od niego sprężarkę to mu pewnie rurki zostały 

- mussolinimmz
- Stały bywalec
- Posty: 358
- Rejestracja: 23 mar 2010, 12:36
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Lokalizacja: minsk mazowiecki
Re: KLIMA i REDUKTOR
Postautor: mussolinimmz » 09 cze 2010, 11:58
traky pisze:Skątakutuj się z kolegą "joogi" ja wziołem od niego sprężarkę to mu pewnie rurki zostały
własnie dlaniego wkleiłem to zdjecie bo nie wiedziałem jak mu przesłać, ale dzieki za podpowieć

BFG 33" BodyLift 3" + lift zawieszenia 2" wyciągarka 12000LBS:) zabudowa sypialna
Plan wyprawy Muszkieterem po Polsce i Europie
Plan wyprawy Muszkieterem po Polsce i Europie
Wróć do „Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości