A jezeli to jednak nie paliwo a konkretnie zanieczyszczone spaliny tylko co innego. Pod samochodem nadal widze kilka kropek oleju. Jesli jest jakas nieszczelnosc to niewykluczone ze i cisnienie oleju nie jest takie jak byc powinno a tego mam wrazenie warsztat w ogole nie sprawdzil.
Ogolnie jakie moga byc przyczyny ewentualnego zbyt malego cisnienia oleju?
mój nosorożec
Ssangyong Musso znany jest w Polsce także pod marką Daewoo. Pierwszy model koreańskiej marki, który był oferowany oficjalnie w kraju. Napęd 4x4, nadwozie zbudowane na ramie i doskonałe właściwości terenowe to główne cechy Musso
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 8
- Rejestracja: 15 kwie 2007, 9:33
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Wyszków
Postautor: kaseta » 17 kwie 2007, 0:48
Jak nie masz gdzie sprawdzić swojego nosorożca to proponuje wypad do Wyszkowa, jest tu zaprzyjażniony warsztat samochodowy pana Edwarda Peły pasjonata samochodów 4x4: Trooper, Jeep Cherokee, Musso spawdzi, pomaca, doradzi. A w okolicy bardzo fajne tereny nad Bugiem i Liwcem. Jak chcesz to Ci podam telefon.
- czałczesku
- Stały bywalec
- Posty: 136
- Rejestracja: 19 kwie 2007, 8:19
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: świętokrzyskie
rodzaj oleju a trwałość turbiny
Postautor: czałczesku » 19 kwie 2007, 8:35
Troche sie zasmuciłem bo ja zgodnie z zaleceniami poprzedniego właściciela leję mineralny 15W40 , a podobno nie można teraz przejść na syntetyczny bo nagar w silniku bedzie gwałtownie odpadał czy coś takiego . mam przejechane 165 tyś wg licznika , z turbina wydaje sie być wszystko OK . Co robić? 

-
- Nowy użytkownik
- Posty: 8
- Rejestracja: 15 kwie 2007, 9:33
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Wyszków
Postautor: kaseta » 23 kwie 2007, 0:13
Przed wymianą użyj substancji do płukania silnika. Nie wiadomo ile na mineralnym jeździł poprzednik, być może krótko. należy się liczyć z rozszczelnieniem silnika ale nie koniecznie. Przejdź na semisyntetyk. Nie wchodź na obroty dopóki olej się trochę nie rozgrzeje i nie wyłączaj silnika natychmiast po zatrzymaniu. Oleje mineralne również są wysokiej jakości.
- czałczesku
- Stały bywalec
- Posty: 136
- Rejestracja: 19 kwie 2007, 8:19
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: świętokrzyskie
olej
Postautor: czałczesku » 23 kwie 2007, 7:33
Z tego co wiem i jest to potwierdzone w ksiażce wozu od początku lali mineralny 15W40 , czy w związku z tym jest sens przechodzić na syntetyk ? 

-
- Rusza z kopyta
- Posty: 15
- Rejestracja: 13 kwie 2007, 11:40
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
Postautor: M.A.R.O. » 27 kwie 2007, 21:46
Ritchie Ritch-u
wczoraj chyba poznalem Twojego kumpla w warsztacie u Mistrza. cos tam ze swiatlem przeciwmgielnym naprawiali. Mechanik zauwazyl, ze kumpel ma mega upackany jakims blockiem silnik od spodu i prawdopodobnie od przodu. Przez atrape ja tez widzialem sporo syfu. Uprzedz kumpla ze po szalenstwach blotnych trzeba ten silnik troche przemywac. Mechanik zapomnial go poinstruowac...
Tam jest tzw sprzeglo wiskotyczne (ponoc odpowiedzialne za proces chlodzenia) ktore jesli jest upackane, zaczyna nawalac. Wtedy przegrzewa sie silnik a z tym silnikiem jest tak ze jak raz sie tylko go przgrzeje to potem wiecznie beda z nim jakies problemy.

wczoraj chyba poznalem Twojego kumpla w warsztacie u Mistrza. cos tam ze swiatlem przeciwmgielnym naprawiali. Mechanik zauwazyl, ze kumpel ma mega upackany jakims blockiem silnik od spodu i prawdopodobnie od przodu. Przez atrape ja tez widzialem sporo syfu. Uprzedz kumpla ze po szalenstwach blotnych trzeba ten silnik troche przemywac. Mechanik zapomnial go poinstruowac...
Tam jest tzw sprzeglo wiskotyczne (ponoc odpowiedzialne za proces chlodzenia) ktore jesli jest upackane, zaczyna nawalac. Wtedy przegrzewa sie silnik a z tym silnikiem jest tak ze jak raz sie tylko go przgrzeje to potem wiecznie beda z nim jakies problemy.
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 14
- Rejestracja: 12 lut 2007, 20:23
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Halinów
Postautor: richie rich » 06 maja 2007, 22:49
nie omieszkam udzielic radowanowi srogiej reprymendy..
nie wiem co prawda gdzie sie zapuszczał, ale i tak jest świnia bo nie dał mi cyny
pozdro r.r.
nie wiem co prawda gdzie sie zapuszczał, ale i tak jest świnia bo nie dał mi cyny
pozdro r.r.
- jarudolf
- Forumowicz
- Posty: 87
- Rejestracja: 11 lut 2010, 12:44
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Będzin śląskie
Re:
Postautor: jarudolf » 09 sie 2010, 11:10
strasznie dlawil i nie mial mocy, po to by zachwile dostac olbrzymiej mocy i skutecznie zadymic na czarno cala okolice. Serwis podejrzewal wszystko: turbine, pompe paliwowa a okazalo sie ze zapchal sie tzw osadnik czyli dieslowski substytut katalizatora.[quote][/quote]
Miałem podobny problem. Wykręciłem katalizator otworzyłem go od góry i wywaliłem cały środek. Po czym zaspawałem i zamontowałem na swoim miejscu. Po odpaleniu dzwięk bez zmian ale za to różnica w jezdzie i spalaniu bardzo zadowalająca
polecam. pozdrawiam
Miałem podobny problem. Wykręciłem katalizator otworzyłem go od góry i wywaliłem cały środek. Po czym zaspawałem i zamontowałem na swoim miejscu. Po odpaleniu dzwięk bez zmian ale za to różnica w jezdzie i spalaniu bardzo zadowalająca



polecam. pozdrawiam
Wróć do „Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 2 gości