Witam kolegów.
Niestety przy wymianie świec jedna wykręciła się z gwintem i jest lipa.
Jestem już prawie przy końcu demontażu głowicy, ale zatrzymała mnie jedna prowadnica, za którą jest śruba od głowicy. Znajduje się ona po prawej stronie, tam gdzie jest termostat. Niestety, ale trzyma ją śruba wkręcana z zewnątrz. Nie ma tam łba, żeby odkręcić tylko gwint wewnętrzny, jak to ugryźć.
Czy to est normalna śruba bez łba? I czy ma gwint lewoskrętny czy normalny prawoskrętny?
Dzięki za każdą sensowną odpowiedź.
Zdjęcie głowicy Musso 2,3 benzyna
Ssangyong Musso znany jest w Polsce także pod marką Daewoo. Pierwszy model koreańskiej marki, który był oferowany oficjalnie w kraju. Napęd 4x4, nadwozie zbudowane na ramie i doskonałe właściwości terenowe to główne cechy Musso
- SLAVCO1983
- Stały bywalec
- Posty: 310
- Rejestracja: 21 mar 2010, 21:34
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 2300
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 8705819
- Lokalizacja: Łódź-Łagiewniki
- Kontaktowanie:
Zdjęcie głowicy Musso 2,3 benzyna
Postautor: SLAVCO1983 » 22 cze 2010, 10:22
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

- Mariusz
- Forumowicz
- Posty: 92
- Rejestracja: 01 sty 2008, 18:26
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Tomaszów Lub.
Re: Zdjęcie głowicy Musso 2,3 benzyna
Postautor: Mariusz » 22 cze 2010, 12:57
To jest kołek ślizgu łańcucha, wkręć śrubę m6 dobierając odp tulejkę to wyjdzie 

- SLAVCO1983
- Stały bywalec
- Posty: 310
- Rejestracja: 21 mar 2010, 21:34
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 2300
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 8705819
- Lokalizacja: Łódź-Łagiewniki
- Kontaktowanie:
Re: Zdjęcie głowicy Musso 2,3 benzyna
Postautor: SLAVCO1983 » 22 cze 2010, 14:35
Czyli to jest na wcisk?

- Mariusz
- Forumowicz
- Posty: 92
- Rejestracja: 01 sty 2008, 18:26
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Tomaszów Lub.
Re: Zdjęcie głowicy Musso 2,3 benzyna
Postautor: Mariusz » 22 cze 2010, 20:12
Tak dokładnie, ale czasami siedzi dość mocno więc użyj dobrej śruby
- SLAVCO1983
- Stały bywalec
- Posty: 310
- Rejestracja: 21 mar 2010, 21:34
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 2300
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 8705819
- Lokalizacja: Łódź-Łagiewniki
- Kontaktowanie:
Re: Zdjęcie głowicy Musso 2,3 benzyna
Postautor: SLAVCO1983 » 22 cze 2010, 21:14
Zerwałem 3 śruby ale poszło
No Kolego masz u mnie browara i to dużego
. Jak będziesz w Łodzi daj znać
koniecznie
Dzięki w ogóle za zainteresowanie tematem. Jutro jadę kupić większe torksy bo mam za małe do odkręcenia głowicy.
Na pewno się jeszcze zgłoszę, bo będę potrzebował pomocy jak ustawić rozrząd. Z tego co patrzyłem, to nie ma właśnie żadnych znaków na kołach od wałków. W Vitarce jak wymieniałem uszczelkę to normalnie były wycięcia a tu nic. Ale to dalszy temat, jutro mam zamiar zdjąć głowicę i do naprawy oddać a co będzie to się okaże
oby wszystko poszło dobrze.



No Kolego masz u mnie browara i to dużego









Na pewno się jeszcze zgłoszę, bo będę potrzebował pomocy jak ustawić rozrząd. Z tego co patrzyłem, to nie ma właśnie żadnych znaków na kołach od wałków. W Vitarce jak wymieniałem uszczelkę to normalnie były wycięcia a tu nic. Ale to dalszy temat, jutro mam zamiar zdjąć głowicę i do naprawy oddać a co będzie to się okaże


- SLAVCO1983
- Stały bywalec
- Posty: 310
- Rejestracja: 21 mar 2010, 21:34
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 2300
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 8705819
- Lokalizacja: Łódź-Łagiewniki
- Kontaktowanie:
Re: Zdjęcie głowicy Musso 2,3 benzyna
Postautor: SLAVCO1983 » 08 wrz 2010, 17:50
Witam kolegów.
Wymienione naprawiane, no ale jak by to było, żeby nie mieć problemów...
Tym razem mój mussiak nie pali na 2 gary, ale to poruszam w innym poście.
Serdeczne dzięki za pomoc!!! I czekam na rozwiązanie problemu z iskrą...
Wymienione naprawiane, no ale jak by to było, żeby nie mieć problemów...
Tym razem mój mussiak nie pali na 2 gary, ale to poruszam w innym poście.
Serdeczne dzięki za pomoc!!! I czekam na rozwiązanie problemu z iskrą...


- SLAVCO1983
- Stały bywalec
- Posty: 310
- Rejestracja: 21 mar 2010, 21:34
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 2300
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 8705819
- Lokalizacja: Łódź-Łagiewniki
- Kontaktowanie:
Re: Zdjęcie głowicy Musso 2,3 benzyna
Postautor: SLAVCO1983 » 29 gru 2012, 12:32
Witam kolegów.
Niestety mój mussiak po regeneracji parownika zaczął ostro pluć olejem.
Rozebrałem głowica pojechała do planowania no i w sumie wszystko jest ok ale....
Jak ustawić ten cholerny rozrząd
Wałki rozrządu zblokowane od tyłu i teraz pytanie jak ustawić koło wału głównego? na T0 czy na 20 za T0 patrz zdjęcie. No i podstawa jak ustawić ten cholerny przyśpieszacz wałka ssącego? czy na luźno czy go napiąć na max w lewo i zapiąć łańcuch

Niestety mój mussiak po regeneracji parownika zaczął ostro pluć olejem.
Rozebrałem głowica pojechała do planowania no i w sumie wszystko jest ok ale....

Jak ustawić ten cholerny rozrząd

Wałki rozrządu zblokowane od tyłu i teraz pytanie jak ustawić koło wału głównego? na T0 czy na 20 za T0 patrz zdjęcie. No i podstawa jak ustawić ten cholerny przyśpieszacz wałka ssącego? czy na luźno czy go napiąć na max w lewo i zapiąć łańcuch





Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

- SLAVCO1983
- Stały bywalec
- Posty: 310
- Rejestracja: 21 mar 2010, 21:34
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 2300
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 8705819
- Lokalizacja: Łódź-Łagiewniki
- Kontaktowanie:
Re: Zdjęcie głowicy Musso 2,3 benzyna
Postautor: SLAVCO1983 » 02 sty 2013, 20:00
A więc koło wału głównego ustawiamy na 20 po TO czyli po górnym maksymalnym wychyleniem tłoka na 1 garze od rozrządu(tzn od czoła silnika). Zakładamy łańcuch na koło wałka ssącego tak aby był lekko napięty od samego dołu i zakładamy koło wałka wydechowego tak by miał mały mały luz. Następnie idzie napinacz łańcucha ten między wałkowy i napinacz główny ten przy kolektorze wylotowym(ten śmiesznie składany z śrubą imbusową i kluczem 27).
No teraz będę wiedział za te 2-3 lata jak to ustrojstwo złożyć do kupy po to jest właśnie forum
No teraz będę wiedział za te 2-3 lata jak to ustrojstwo złożyć do kupy po to jest właśnie forum

Ostatnio zmieniony 06 lut 2013, 20:52 przez SLAVCO1983, łącznie zmieniany 1 raz.

- SLAVCO1983
- Stały bywalec
- Posty: 310
- Rejestracja: 21 mar 2010, 21:34
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 2300
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 8705819
- Lokalizacja: Łódź-Łagiewniki
- Kontaktowanie:
Re: Zdjęcie głowicy Musso 2,3 benzyna
Postautor: SLAVCO1983 » 06 sty 2013, 15:48
Głowica ponownie dokręcona i wszystko ja jak talala 

Ostatnio zmieniony 06 lut 2013, 20:54 przez SLAVCO1983, łącznie zmieniany 1 raz.

Wróć do „Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość