SONDA: MUSSO - OFFROAD, CZY "ASFALT ROAD" ??
Ssangyong Musso znany jest w Polsce także pod marką Daewoo. Pierwszy model koreańskiej marki, który był oferowany oficjalnie w kraju. Napęd 4x4, nadwozie zbudowane na ramie i doskonałe właściwości terenowe to główne cechy Musso
-
- Stały bywalec
- Posty: 236
- Rejestracja: 29 sty 2008, 11:50
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1996
- Pojemność silnika: 2900
- Gadu-Gadu: 1599827
SONDA: MUSSO - OFFROAD, CZY "ASFALT ROAD" ??
Postautor: Roberttt » 05 kwie 2008, 23:15
Jak w temacie - musso to auto bardziej do offroadu dorownujace Nissanowi Patrolowi na przyklad, czy typowe auto asfaltowe z dodatkowa opcja 4x4 w teren...
- DANIEL
- Stały bywalec
- Posty: 120
- Rejestracja: 17 lis 2007, 22:23
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1995
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 6176733
Re: SONDA: MUSSO - OFFROAD, CZY "ASFALT ROAD" ??
Postautor: DANIEL » 06 kwie 2008, 1:25
przede wszystkim auto typu suv ma centralny mechanizm różnicowy i bez blokady tego ustrojstwa nie wjezdzaj kolego w teren a musso 2,9td nie ma różnicówki i rozkład mocy jest stały 50/50 tak jak wiekszosc porządnych terenówek i w musso diesel na asfalcie nie mozna brukac na 4x4 !!!
kolega pyta o różnice i podaje przykład patrola:
patrol 5 dzwiowy ma 2,8td 112ps i 2 tony wagi
musso 5 dzwiowy ma 2,9td 120ps i tez 2 tony wagi
gdzie jest różnica?
Nawet patrol na szosowych oponach lub pół terenowych stanie jak wryty w srednim błocie lub zawiśnie na mostach przy standartowych laczkach i felgach , podnieś tak samo jak patrola i zobaczysz co sie dzieje w terenie....
sprawdz Robertt swoje musso w terenie: sprawne napędy i opony typu MUD - bedziesz zadowolony !
kolega pyta o różnice i podaje przykład patrola:
patrol 5 dzwiowy ma 2,8td 112ps i 2 tony wagi
musso 5 dzwiowy ma 2,9td 120ps i tez 2 tony wagi
gdzie jest różnica?
Nawet patrol na szosowych oponach lub pół terenowych stanie jak wryty w srednim błocie lub zawiśnie na mostach przy standartowych laczkach i felgach , podnieś tak samo jak patrola i zobaczysz co sie dzieje w terenie....
sprawdz Robertt swoje musso w terenie: sprawne napędy i opony typu MUD - bedziesz zadowolony !
DANIEL-Musso 2,9 TD Automat - lift: 6-8cm-245/75 R16
- MUSSOART
- Stały bywalec
- Posty: 110
- Rejestracja: 29 sty 2008, 19:36
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: SONDA: MUSSO - OFFROAD, CZY "ASFALT ROAD" ??
Postautor: MUSSOART » 06 kwie 2008, 22:40
Kolego nie dowiarku Musso doruwnuje wszystkim innym 4x4 pod warunkiem ze jest przygotowany tak jak konkurencja off roadowa czyli zawieszenie opony odpowiednie osłony od samochodem i na 100% sprawne napedy a wtedy to już nie ma ograniczenień każdy teren jest do zdobycia
Musso ma wszystko co trzeba w wyposażeniu 4x4 dołączany przód 4H 50/50 i blokade mostu 4L i przy odpowiednim dodatkom z pakietu OFF ROAD nie ma dla niego mocnych




Musso ma wszystko co trzeba w wyposażeniu 4x4 dołączany przód 4H 50/50 i blokade mostu 4L i przy odpowiednim dodatkom z pakietu OFF ROAD nie ma dla niego mocnych



- DANIEL
- Stały bywalec
- Posty: 120
- Rejestracja: 17 lis 2007, 22:23
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1995
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 6176733
Re: SONDA: MUSSO - OFFROAD, CZY "ASFALT ROAD" ??
Postautor: DANIEL » 07 kwie 2008, 8:42
niedowiarki przyjedzcie do mnie w okolice darlowa na miejsce zlotu wojskowego to zobaczycie co musso potrafi albo wyciagne was na okolice: POLANÓW -MIASTKO -BYTOWO
DANIEL-Musso 2,9 TD Automat - lift: 6-8cm-245/75 R16
- matee
- Stały bywalec
- Posty: 427
- Rejestracja: 02 wrz 2007, 13:01
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 8075048
- Lokalizacja: Gdańsk/Bytów
Re: SONDA: MUSSO - OFFROAD, CZY "ASFALT ROAD" ??
Postautor: matee » 08 kwie 2008, 23:07
ofrołd - po przygotowaniu (jak każdy)
onrołd - bez przygotowania (jak każdy)
różnica pomiędzy parchem, tojką, suzuką, a musso jest taka, że te pierwsze trzy jest łatwo zmotać.
z musso trzeba się trochę pogimnastykować. nie ma dostępnych ot tak po prostu akcesoriów tuningowych 4x4.
przyznać muszę, że przy oponkach 31" MT nie udało mi się jeszcze ugrzęznąć w błocie.
ps. musso nie ma blokady mostu żadnego, chyba, że ktoś se wstawi.
onrołd - bez przygotowania (jak każdy)
różnica pomiędzy parchem, tojką, suzuką, a musso jest taka, że te pierwsze trzy jest łatwo zmotać.
z musso trzeba się trochę pogimnastykować. nie ma dostępnych ot tak po prostu akcesoriów tuningowych 4x4.
przyznać muszę, że przy oponkach 31" MT nie udało mi się jeszcze ugrzęznąć w błocie.
ps. musso nie ma blokady mostu żadnego, chyba, że ktoś se wstawi.
OME +4cm, BL +4cm, BFG MT KM2 31", Snorkel, Rear Air Locker, uchwyty na kubki
żeby był jakiś porządek i sens tego wszystkiego nieznanego i tajemniczego, stworzył człowiek bogów, osadził ich w miejscach niedostępnych i ich mocom oddał swój los
żeby był jakiś porządek i sens tego wszystkiego nieznanego i tajemniczego, stworzył człowiek bogów, osadził ich w miejscach niedostępnych i ich mocom oddał swój los
- DANIEL
- Stały bywalec
- Posty: 120
- Rejestracja: 17 lis 2007, 22:23
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1995
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 6176733
Re: SONDA: MUSSO - OFFROAD, CZY "ASFALT ROAD" ??
Postautor: DANIEL » 09 kwie 2008, 12:04
koszt przykladowej blokady mostu zaczyna sie od 3,5tys zł w gore i nie wiadomo czy mozna to zaadoptowac do naszych musso , zobaczcie sobie blokady na: http://www.rajdy4x4.pl
DANIEL-Musso 2,9 TD Automat - lift: 6-8cm-245/75 R16
- MUSSOART
- Stały bywalec
- Posty: 110
- Rejestracja: 29 sty 2008, 19:36
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: SONDA: MUSSO - OFFROAD, CZY "ASFALT ROAD" ??
Postautor: MUSSOART » 09 kwie 2008, 21:50
Mój błąd w pisowni 4L czyli pełne obciażenie z reduktorem

W pozycji 4L oba koła ciągna razem z jednakowała siłą i nie zależnie od przyczepności z podłożem nie ma rozdziału sił na koła mające lepszą przyczepność i dlaczego zalecane jest nie przekraczać 30km/h na 4L???? Zaobserwowałem to w błotku kiedy 4H miało juz dość i musso chodził na boki a 4L wyrwało Musso jak z procy to nie jest blokada mostu ze oba koła ciagna z jednakową siłą???
Koledzy jak to jest???



W pozycji 4L oba koła ciągna razem z jednakowała siłą i nie zależnie od przyczepności z podłożem nie ma rozdziału sił na koła mające lepszą przyczepność i dlaczego zalecane jest nie przekraczać 30km/h na 4L???? Zaobserwowałem to w błotku kiedy 4H miało juz dość i musso chodził na boki a 4L wyrwało Musso jak z procy to nie jest blokada mostu ze oba koła ciagna z jednakową siłą???
Koledzy jak to jest???
- matee
- Stały bywalec
- Posty: 427
- Rejestracja: 02 wrz 2007, 13:01
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 8075048
- Lokalizacja: Gdańsk/Bytów
Re: SONDA: MUSSO - OFFROAD, CZY "ASFALT ROAD" ??
Postautor: matee » 10 kwie 2008, 9:14
100% blokada mostu polega na spięciu osi na sztywno. mechanizm różnicowy wtedy nie działa.
blokada przydaje się w przypadku tzw. wykrzyżu, podczas jazdy po wielkich dziurach. dochodzi wtedy do sytuacji gdy tylko dwa koła (jedno z przodu, drugie, po przekątnej, z tyłu) mają kontakt z podłożem. najlepszym przykładem jest próba przejazdu ukosem przez rów. bez blokady, zgodnie z zasadą działania mechanizmu różnicowego, kręciłyby te dwa koła, które mają gorszą przyczepność, czyli wiszące w powietrzu no i utknęliśmy. włączając blokadę na danej osi oba koła ciągną na niej równo, no i przejeżdżamy.
robiąc takie doświadczenie możecie sprawdzić, czy macie blokadę mostu któregokolwiek, czy nie. w przypadku próby podejmowanej musso radzę mieć jednak ze sobą pomoc do wyciągania z rowu. on na prawdę nie ma blokady mostu.
Najlepsze 100% blokady na rynku robią ARB i Ox Trax Locker. Są też dostępne automatyczne blokady Detroit Locker, Lock-Right, PowerTrax, Detroit E-Z Locker, Detroit Truetrac ... itd.
blokada przydaje się w przypadku tzw. wykrzyżu, podczas jazdy po wielkich dziurach. dochodzi wtedy do sytuacji gdy tylko dwa koła (jedno z przodu, drugie, po przekątnej, z tyłu) mają kontakt z podłożem. najlepszym przykładem jest próba przejazdu ukosem przez rów. bez blokady, zgodnie z zasadą działania mechanizmu różnicowego, kręciłyby te dwa koła, które mają gorszą przyczepność, czyli wiszące w powietrzu no i utknęliśmy. włączając blokadę na danej osi oba koła ciągną na niej równo, no i przejeżdżamy.
robiąc takie doświadczenie możecie sprawdzić, czy macie blokadę mostu któregokolwiek, czy nie. w przypadku próby podejmowanej musso radzę mieć jednak ze sobą pomoc do wyciągania z rowu. on na prawdę nie ma blokady mostu.
Najlepsze 100% blokady na rynku robią ARB i Ox Trax Locker. Są też dostępne automatyczne blokady Detroit Locker, Lock-Right, PowerTrax, Detroit E-Z Locker, Detroit Truetrac ... itd.
OME +4cm, BL +4cm, BFG MT KM2 31", Snorkel, Rear Air Locker, uchwyty na kubki
żeby był jakiś porządek i sens tego wszystkiego nieznanego i tajemniczego, stworzył człowiek bogów, osadził ich w miejscach niedostępnych i ich mocom oddał swój los
żeby był jakiś porządek i sens tego wszystkiego nieznanego i tajemniczego, stworzył człowiek bogów, osadził ich w miejscach niedostępnych i ich mocom oddał swój los
- MUSSOART
- Stały bywalec
- Posty: 110
- Rejestracja: 29 sty 2008, 19:36
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: SONDA: MUSSO - OFFROAD, CZY "ASFALT ROAD" ??
Postautor: MUSSOART » 11 kwie 2008, 15:30
Witam koledzy Musso Maniacy dokopałem sie do info ze w wersji HI-DLX full wersja naszych potworów była montowana automatyczna blokada mechanizmu różnicowego wiec to by znaczyło ze blokada mostu była w musso????
jak równiez mechanizm różnicowy o ograniczonym pośliżgu????
Pozdrawiam

jak równiez mechanizm różnicowy o ograniczonym pośliżgu????
Pozdrawiam



- soup5
- Forumowicz
- Posty: 79
- Rejestracja: 10 mar 2008, 20:03
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1996
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 4255305
- Skype: gdmochowsky
- Lokalizacja: Reykjavik
Re: SONDA: MUSSO - OFFROAD, CZY "ASFALT ROAD" ??
Postautor: soup5 » 14 kwie 2008, 19:24
Pytania od dyletanta...
Skoro Musso nie ma blokady mostu to co oznacza 4L i na jakiej zasadzie dziala? (notabene, u mnie przestalo dzialac jakis miesiac temu; 4H dziala i jest ok, ale po przelaczeniu na 4L nadal sie swieci 4H, a 4L sobie miga).
Drugie pytanko. Do czego konkretnie jest bieg 2B? Islandor, ktory sprzedawal mi mojego nosorozca powiedzial, ze to specjalny bieg do przejezdzania przez glebsza wode...Prawda to?
Pozdrawiam.
Skoro Musso nie ma blokady mostu to co oznacza 4L i na jakiej zasadzie dziala? (notabene, u mnie przestalo dzialac jakis miesiac temu; 4H dziala i jest ok, ale po przelaczeniu na 4L nadal sie swieci 4H, a 4L sobie miga).
Drugie pytanko. Do czego konkretnie jest bieg 2B? Islandor, ktory sprzedawal mi mojego nosorozca powiedzial, ze to specjalny bieg do przejezdzania przez glebsza wode...Prawda to?
Pozdrawiam.
Jedziemy w góry...
- DANIEL
- Stały bywalec
- Posty: 120
- Rejestracja: 17 lis 2007, 22:23
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1995
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 6176733
Re: SONDA: MUSSO - OFFROAD, CZY "ASFALT ROAD" ??
Postautor: DANIEL » 14 kwie 2008, 21:06
Kolego u Mnie kontrolki sie swieca caly czas ale wszystko dziala , ustreke zlokalizowalem ale nie mam czasu usunać ,trzeba poprawic palaczenia kostek elektrycznych przy reduktorze i po problemie.
a co do 4l , to jest reduktor
a 2b to bieg terenowy do kazdego terenu , i zauwazyle ze na tym biegu automat pracuje inaczej nie slizga obrotami tak jak na innych ustawieniach , a to moze byc grozne dla niego w terenie
a co do 4l , to jest reduktor
a 2b to bieg terenowy do kazdego terenu , i zauwazyle ze na tym biegu automat pracuje inaczej nie slizga obrotami tak jak na innych ustawieniach , a to moze byc grozne dla niego w terenie
DANIEL-Musso 2,9 TD Automat - lift: 6-8cm-245/75 R16
- MUSSOART
- Stały bywalec
- Posty: 110
- Rejestracja: 29 sty 2008, 19:36
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: SONDA: MUSSO - OFFROAD, CZY "ASFALT ROAD" ??
Postautor: MUSSOART » 14 kwie 2008, 22:30
Witaj islandzki kolego jeśli 4H świeci i przełączysz na 4L a ono miga to jest ok ono się uzbraja wcisnij sprzęgło i wrzuć bieg powoli ruszaj i właczy skrzynia redukcyjna sie na samo 4L ja tez tak mam sprawdzone i działa po krótkim czasie się przełączy sprzegło rozłącza te pozycje bo w druga strone tez tak jest jeżeli przełączysz z 4L na 4H to też będzie przez chwilę migac i po sprzegle i lekkim ruszeniu przelączy sprawdzone.
A połączenia pod skrzynia redukcyjną poprawione wszystkie i obrobione na nowo a cała przyczyna świecenia napedów obu razem jest zawarta w czerwonym kabelku wtyczki silniczka zalączającego napedy i zamkniętym obiegu przez elektrozawór podcisnienia sprawdzone przez demontaż instalacji podcisnienia przy przeróbce na mechanicznego warna.
Pozdrawiam

A połączenia pod skrzynia redukcyjną poprawione wszystkie i obrobione na nowo a cała przyczyna świecenia napedów obu razem jest zawarta w czerwonym kabelku wtyczki silniczka zalączającego napedy i zamkniętym obiegu przez elektrozawór podcisnienia sprawdzone przez demontaż instalacji podcisnienia przy przeróbce na mechanicznego warna.
Pozdrawiam



- soup5
- Forumowicz
- Posty: 79
- Rejestracja: 10 mar 2008, 20:03
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1996
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 4255305
- Skype: gdmochowsky
- Lokalizacja: Reykjavik
Re: SONDA: MUSSO - OFFROAD, CZY "ASFALT ROAD" ??
Postautor: soup5 » 15 kwie 2008, 16:15
Witam.
Niestety, to nie jest tylko problem kontrolek czy polaczen elektrycznych. 4L u mnie po prostu nie dziala. WIdac to od razu po tym, ze wczesniej na 4L samochod mogl jechac max na 2 biegu (do 40km/h) a teraz zachowuje sie tak samo jak przy 4H).
Co daje reduktor i jaka jest zasada dzialania?
Niestety, to nie jest tylko problem kontrolek czy polaczen elektrycznych. 4L u mnie po prostu nie dziala. WIdac to od razu po tym, ze wczesniej na 4L samochod mogl jechac max na 2 biegu (do 40km/h) a teraz zachowuje sie tak samo jak przy 4H).
Co daje reduktor i jaka jest zasada dzialania?

Jedziemy w góry...
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 23
- Rejestracja: 14 mar 2008, 18:39
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 2000
- Gadu-Gadu: 2057637
Re: SONDA: MUSSO - OFFROAD, CZY "ASFALT ROAD" ??
Postautor: andrew135 » 20 kwie 2008, 23:27
reduktor da ci to co redukcja biegow przy wyprzedzaniu
zasada dzialania wiekrza moc i moment mniejsza predkosc
zasada dzialania wiekrza moc i moment mniejsza predkosc
Wróć do „Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości