Zwiekszenie i zmniejszenie dawki paliwa.
Ssangyong Musso znany jest w Polsce także pod marką Daewoo. Pierwszy model koreańskiej marki, który był oferowany oficjalnie w kraju. Napęd 4x4, nadwozie zbudowane na ramie i doskonałe właściwości terenowe to główne cechy Musso
- musso
- Stały bywalec
- Posty: 300
- Rejestracja: 15 lip 2009, 19:33
- Model: Rodius
- Rok produkcji: 2010
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 12649283
- Skype: marekzrebinski1
- Lokalizacja: Norwegia/Sandefjord
Zwiekszenie i zmniejszenie dawki paliwa.
Postautor: musso » 01 sie 2010, 10:08
Witam grono Mussomaniakow,moze ktorys z kolegow wie w jaki sposob mozna bez(mechanika)zwiekszyc lub zmniejszyc dawke paliwa w dieslu?Podobno jest srubka z tylu pompy wtryskowej(po odkreceniu dekielka z tylu pompy),czy ktos to przerabial?Pozdrawiam Marek.
- polmussik
- Stały bywalec
- Posty: 263
- Rejestracja: 24 lis 2008, 19:44
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1996
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 16049074
- Lokalizacja: SZCZECIN
Re: Zwiekszenie i zmniejszenie dawki paliwa.
Postautor: polmussik » 01 sie 2010, 10:58
nie radzę pchać brudnych paluchów do pompy.Regulacje robi sie na specjalnych maszynach,jest to operacja skomplikowana i nie powinno się tego poprawiać na oko,bo bedzie gorzej
- mussolinimmz
- Stały bywalec
- Posty: 358
- Rejestracja: 23 mar 2010, 12:36
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Lokalizacja: minsk mazowiecki
Re: Zwiekszenie i zmniejszenie dawki paliwa.
Postautor: mussolinimmz » 01 sie 2010, 13:48
Mam kolege który jest kierownikiem w swerwisie Diesla i powiedział że bez wyjecia pompy mi tego nie ogarnie trzeba na stole probierczym taki typ pompy mamy w nosorożcach
BFG 33" BodyLift 3" + lift zawieszenia 2" wyciągarka 12000LBS:) zabudowa sypialna
Plan wyprawy Muszkieterem po Polsce i Europie
Plan wyprawy Muszkieterem po Polsce i Europie
- musso
- Stały bywalec
- Posty: 300
- Rejestracja: 15 lip 2009, 19:33
- Model: Rodius
- Rok produkcji: 2010
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 12649283
- Skype: marekzrebinski1
- Lokalizacja: Norwegia/Sandefjord
Re: Zwiekszenie i zmniejszenie dawki paliwa.
Postautor: musso » 21 wrz 2010, 20:15
Mozna Panowie bez wyjmowania pompy zwiekszyc dawke paliwa,jest taka opcja,wlasnie To zrobilem,i jest ok.
- mussolinimmz
- Stały bywalec
- Posty: 358
- Rejestracja: 23 mar 2010, 12:36
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Lokalizacja: minsk mazowiecki
Re: Zwiekszenie i zmniejszenie dawki paliwa.
Postautor: mussolinimmz » 22 wrz 2010, 9:00
musso pisze:Mozna Panowie bez wyjmowania pompy zwiekszyc dawke paliwa,jest taka opcja,wlasnie To zrobilem,i jest ok.
To sie kolega pochwali jak zwiększył dawkę samemu bez wyjmowania pompy


BFG 33" BodyLift 3" + lift zawieszenia 2" wyciągarka 12000LBS:) zabudowa sypialna
Plan wyprawy Muszkieterem po Polsce i Europie
Plan wyprawy Muszkieterem po Polsce i Europie
- krzychu
- Stały bywalec
- Posty: 812
- Rejestracja: 12 sie 2009, 19:38
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2874
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: Zwiekszenie i zmniejszenie dawki paliwa.
Postautor: krzychu » 22 wrz 2010, 11:24
musso pisze:Mozna Panowie bez wyjmowania pompy zwiekszyc dawke paliwa,jest taka opcja,wlasnie To zrobilem,i jest ok.
Nie wypada się tylko chwalić

Wypadałoby opisać procedurę w miarę dokładnie coby i inni mogli skorzystać


Teoria jest wtedy, kiedy wszystko wiemy, a nic nie działa.
Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa i nikt nie wie dlaczego.
My łączymy teorię z praktyką.
Nic nie działa i nikt nie wie dlaczego.
Zapraszam na mojego chomika

hasło: musso
- musso
- Stały bywalec
- Posty: 300
- Rejestracja: 15 lip 2009, 19:33
- Model: Rodius
- Rok produkcji: 2010
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 12649283
- Skype: marekzrebinski1
- Lokalizacja: Norwegia/Sandefjord
Re: Zwiekszenie i zmniejszenie dawki paliwa.
Postautor: musso » 22 wrz 2010, 18:12
Witam kolegow,a wiec na kazdej pompie w Musso z tylu jest taki zawor podcisnieniowy PLA,zeby zwiekszyc dawke nalezy go przekrecic odwrotnie do ruchu wskazowek zegara,max.o polowe,zwiekszaja sie obroty,a co za tym idzie i dawka paliwa.Ja to zrobilem i naprawde To dziala,i nie trzeba wyciagac pompy.Auto lepiej przyspiesza,a co do spalania to wszystko zalezy jak mocno przekrecicie zawor PLA.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- polmussik
- Stały bywalec
- Posty: 263
- Rejestracja: 24 lis 2008, 19:44
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1996
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 16049074
- Lokalizacja: SZCZECIN
Re: Zwiekszenie i zmniejszenie dawki paliwa.
Postautor: polmussik » 22 wrz 2010, 18:55
przecież to jest regulacja obrotów biegu jałowego-700+ - 50/min,
- mussolinii
- Stały bywalec
- Posty: 1284
- Rejestracja: 24 cze 2008, 21:22
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 21490
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Zwiekszenie i zmniejszenie dawki paliwa.
Postautor: mussolinii » 22 wrz 2010, 20:01
Dokladnie. Tym sie reguluje obroty biegu jalowego. Nic wiecej.
Daewoo Musso 2.9TD 1999r wersja HDLX
- musso
- Stały bywalec
- Posty: 300
- Rejestracja: 15 lip 2009, 19:33
- Model: Rodius
- Rok produkcji: 2010
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 12649283
- Skype: marekzrebinski1
- Lokalizacja: Norwegia/Sandefjord
Re: Zwiekszenie i zmniejszenie dawki paliwa.
Postautor: musso » 22 wrz 2010, 22:02
Ok,wiec Panowie,zaznaczcie na zaworze PLA markerem kreske u gory,potem przekrecie,ale max o polowe obrotu(zaznaczona krecha pozwoli wrocic do ustawien fabrycznych),i zrobcie test drogowy.W moim przypadku,poprawa byla b.duza,fakt obroty na biegu jalowym ida w gore,Moj musso ma teraz okolo 750 do 800obr/min.
- mussolinimmz
- Stały bywalec
- Posty: 358
- Rejestracja: 23 mar 2010, 12:36
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Lokalizacja: minsk mazowiecki
Re: Zwiekszenie i zmniejszenie dawki paliwa.
Postautor: mussolinimmz » 23 wrz 2010, 12:50
przetestuje to dziś i zobacze czy coś sie zmieni w osiągach 

BFG 33" BodyLift 3" + lift zawieszenia 2" wyciągarka 12000LBS:) zabudowa sypialna
Plan wyprawy Muszkieterem po Polsce i Europie
Plan wyprawy Muszkieterem po Polsce i Europie
Wróć do „Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości