Odnoszę wrażenie że mój Musso bardzo źle się toczy - tzn szybko zwalnia po wypuszczeniu na luz.
Mechanik poprawił zbieżność i rozkłada ręce - ten typ tak ma... Czy naprawdę tak ma ? Mam porównanie z dużą i ciężką maszyną - MB Sprinter. I taki Sprinter toczy się duuuuużo lepiej od Musso.
Co jeszcze można poprawić? - koła po podniesieniu obracają się lekko, sprzęgiełka AVM odłączone, przednie łożyska niedawno wymienione. Opony w standardowym rozmiarze.
Miał ktoś taki problem? czy faktycznie ten typ tak ma ?
Toczenie
Ssangyong Musso znany jest w Polsce także pod marką Daewoo. Pierwszy model koreańskiej marki, który był oferowany oficjalnie w kraju. Napęd 4x4, nadwozie zbudowane na ramie i doskonałe właściwości terenowe to główne cechy Musso
- sasek1
- Stały bywalec
- Posty: 594
- Rejestracja: 16 wrz 2008, 17:53
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 7602523
- Lokalizacja: Brunary koło Nowego Sącza woj. małopolskie
Re: Toczenie
Postautor: sasek1 » 30 wrz 2010, 15:33
powietrze w kołach??
nie wim moze relingi, halogeny na dachu??
nie wim moze relingi, halogeny na dachu??
-
- Stały bywalec
- Posty: 373
- Rejestracja: 31 sie 2008, 13:29
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Toczenie
Postautor: Ramzes » 30 wrz 2010, 15:39
Mój się lekko toczy, Jak go kupiłem to byłem zaskoczony, że auto (ja mam 3,2 benzyna i napęd stały 4x4) takie tak się lekko toczy. Daleko od skrzyżowania wypuszczam na luz.
Sprawdź oleje w mostach i skrzyni.
Sprawdź oleje w mostach i skrzyni.
KOCHAM NOSOROŻCE, quady, narty, karawaning
- mussolinimmz
- Stały bywalec
- Posty: 358
- Rejestracja: 23 mar 2010, 12:36
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Lokalizacja: minsk mazowiecki
Re: Toczenie
Postautor: mussolinimmz » 30 wrz 2010, 15:40
może klocki hamulcowe nie odbijają bo tłoki stoją to w musso standard
BFG 33" BodyLift 3" + lift zawieszenia 2" wyciągarka 12000LBS:) zabudowa sypialna
Plan wyprawy Muszkieterem po Polsce i Europie
Plan wyprawy Muszkieterem po Polsce i Europie
- lroz
- Rusza z kopyta
- Posty: 19
- Rejestracja: 03 wrz 2009, 19:08
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Mazowieckie
Re: Toczenie
Postautor: lroz » 30 wrz 2010, 15:48
Klocki hamulcowe to może być jakiś trop, bo jak jadę już bardzo wolno, aż do zatrzymania - to w pewnym momencie czuć, że coś go zatrzymuje w miejscu, jakiś dodatkowy opór.
Jak się zabrać za te klocki (tłok) - co tam jest do zrobienia?
Pozdro!
Jak się zabrać za te klocki (tłok) - co tam jest do zrobienia?
Pozdro!
- krzychu
- Stały bywalec
- Posty: 812
- Rejestracja: 12 sie 2009, 19:38
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2874
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: Toczenie
Postautor: krzychu » 30 wrz 2010, 16:50
Zamówić druga osobę do pomocy
Zdjąć klocki i jedna osoba niech depta na pedał hamulca a druga patrzy jak tłoczek wychodzi.
Tylko nie przesadzić bo wypadnie i płyn wyleci.
Później zsunąć gumkę z tłoczka i tłoczek przetrzeć delikatnie drobniutkim papierkiem ściernym (pod gumką) - o ile jest na nim jakiś nalot lub osad.
W sklepach moto jest pasta do cylinderków za ok. 5 zł. i można nią tłoczek nasmarować pod gumką żeby miał lżej.
Instrukcja mi wyszła jak dla małolata przed pierwszym razem


Zdjąć klocki i jedna osoba niech depta na pedał hamulca a druga patrzy jak tłoczek wychodzi.
Tylko nie przesadzić bo wypadnie i płyn wyleci.
Później zsunąć gumkę z tłoczka i tłoczek przetrzeć delikatnie drobniutkim papierkiem ściernym (pod gumką) - o ile jest na nim jakiś nalot lub osad.
W sklepach moto jest pasta do cylinderków za ok. 5 zł. i można nią tłoczek nasmarować pod gumką żeby miał lżej.
Instrukcja mi wyszła jak dla małolata przed pierwszym razem




Teoria jest wtedy, kiedy wszystko wiemy, a nic nie działa.
Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa i nikt nie wie dlaczego.
My łączymy teorię z praktyką.
Nic nie działa i nikt nie wie dlaczego.
Zapraszam na mojego chomika

hasło: musso
- mussolinimmz
- Stały bywalec
- Posty: 358
- Rejestracja: 23 mar 2010, 12:36
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Lokalizacja: minsk mazowiecki
Re: Toczenie
Postautor: mussolinimmz » 30 wrz 2010, 18:35
sprawdź czy grzeją sie koła w czasie jazdy czy klocki zużywają się równomiernie czy tylko od strony tłoczka jeśli tylko jeden klocek sie zużywa to masz przyczyne a i zobacz czy gumki masz całe jeśli są porwane to kup reparaturki koszt 30zł i jak zrobisz to co pisał krzychu i reparaturki to chamulce masz gites 

BFG 33" BodyLift 3" + lift zawieszenia 2" wyciągarka 12000LBS:) zabudowa sypialna
Plan wyprawy Muszkieterem po Polsce i Europie
Plan wyprawy Muszkieterem po Polsce i Europie
- SLAVCO1983
- Stały bywalec
- Posty: 310
- Rejestracja: 21 mar 2010, 21:34
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 2300
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 8705819
- Lokalizacja: Łódź-Łagiewniki
- Kontaktowanie:
Re: Toczenie
Postautor: SLAVCO1983 » 30 wrz 2010, 21:38
Koledzy gdzie można kupić te reperaturki??

- mussolinii
- Stały bywalec
- Posty: 1284
- Rejestracja: 24 cze 2008, 21:22
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 21490
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Toczenie
Postautor: mussolinii » 30 wrz 2010, 22:20
w sklepie... 
Trzeba znac srednice tloczka. Firma autofren robi rozne srednice oslonek i uszczelniaczy tloczkow hamulcowych.

Trzeba znac srednice tloczka. Firma autofren robi rozne srednice oslonek i uszczelniaczy tloczkow hamulcowych.
Daewoo Musso 2.9TD 1999r wersja HDLX
- traky
- Stały bywalec
- Posty: 228
- Rejestracja: 21 kwie 2009, 0:09
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Toczenie
Postautor: traky » 30 wrz 2010, 22:35
no i jeszcze ranty na tarczach, one tez dają taki efekt, mam dokładnie to samo tyle tylko że wszyskie tarcze mam do wymiany
A i jeszcze jest jeden skutek uboczny, umnie od kąd zauważyłem problem to o ponad literka więcej bierze w mieście
w trasie też 

A i jeszcze jest jeden skutek uboczny, umnie od kąd zauważyłem problem to o ponad literka więcej bierze w mieście


- lroz
- Rusza z kopyta
- Posty: 19
- Rejestracja: 03 wrz 2009, 19:08
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Mazowieckie
Re: Toczenie
Postautor: lroz » 01 paź 2010, 12:41
Z nowych obserwacji organoleptycznych - tylne lewe koło, tarcza i tarczobęben gorące po przejechaniu paru km, pozostałe koła ledwo letnie.
Zajrzałem do mechanika przed chwilą, on obstawia jeszcze że może trzymać okładzina hamulca ręcznego.
Jutro będziemy drążyć ten temat...
Zajrzałem do mechanika przed chwilą, on obstawia jeszcze że może trzymać okładzina hamulca ręcznego.
Jutro będziemy drążyć ten temat...
Wróć do „Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości