Rozłącza napęd przedni Musso 2.3
Ssangyong Musso znany jest w Polsce także pod marką Daewoo. Pierwszy model koreańskiej marki, który był oferowany oficjalnie w kraju. Napęd 4x4, nadwozie zbudowane na ramie i doskonałe właściwości terenowe to główne cechy Musso
- SLAVCO1983
- Stały bywalec
- Posty: 310
- Rejestracja: 21 mar 2010, 21:34
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 2300
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 8705819
- Lokalizacja: Łódź-Łagiewniki
- Kontaktowanie:
Rozłącza napęd przedni Musso 2.3
Postautor: SLAVCO1983 » 03 kwie 2010, 16:11
Witam kolegów. Jestem posiadaczem nosorożca już jakiś czas i wszystko by było ok ale rozłącza mi napęd, jak mu depnę. Gdzie szukać usterki? Mam założone manualne sprzęgiełka i nie wiem co jest grane. np. rozłączy przy 3 tyś. i od razu się załącza i tak po prostu zrywa połączenie. Nie wiem czy to most szwankuje czy jednak te sprzęgiełka manualne. Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.

- sasek1
- Stały bywalec
- Posty: 594
- Rejestracja: 16 wrz 2008, 17:53
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 7602523
- Lokalizacja: Brunary koło Nowego Sącza woj. małopolskie
- SLAVCO1983
- Stały bywalec
- Posty: 310
- Rejestracja: 21 mar 2010, 21:34
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 2300
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 8705819
- Lokalizacja: Łódź-Łagiewniki
- Kontaktowanie:
Re: Rozłącza napęd przedni Musso 2.3
Postautor: SLAVCO1983 » 20 cze 2010, 0:53
Może jednak zmienić sprzęgiełka na nowe też manualne? Co może być nie tak w reduktorze.

- SLAVCO1983
- Stały bywalec
- Posty: 310
- Rejestracja: 21 mar 2010, 21:34
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 2300
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 8705819
- Lokalizacja: Łódź-Łagiewniki
- Kontaktowanie:
Re: Rozłącza napęd przedni Musso 2.3
Postautor: SLAVCO1983 » 07 paź 2010, 20:31
Pany może ktoś pomoże. Mam jakieś dziwne mechaniczne sprzęgiełka. Jakieś takie moje wrażenie, że rozłącza napęd ale przy samych sprzęgiełkach
jakby sprężyna w środku była słaba i przy większym oporze przeskakuje o 1 ząbek. Sprawdzałem AVM to troszkę inaczej wyglądają. Kurcze no nie wiem dać 600 zł a jak to nie to 


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

- SLAVCO1983
- Stały bywalec
- Posty: 310
- Rejestracja: 21 mar 2010, 21:34
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 2300
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 8705819
- Lokalizacja: Łódź-Łagiewniki
- Kontaktowanie:
Re: Rozłącza napęd przedni Musso 2.3
Postautor: SLAVCO1983 » 09 paź 2010, 14:52
Panowie a jak zlikwidować luz na tym wałku??
Wyjąłem główną sprężynę odpychającą zębatkę załączającą napęd. Składam bez i jadę w teren zobaczyć czy jest jakaś zmiana.
Wyjąłem główną sprężynę odpychającą zębatkę załączającą napęd. Składam bez i jadę w teren zobaczyć czy jest jakaś zmiana.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

- sasek1
- Stały bywalec
- Posty: 594
- Rejestracja: 16 wrz 2008, 17:53
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 7602523
- Lokalizacja: Brunary koło Nowego Sącza woj. małopolskie
Re: Rozłącza napęd przedni Musso 2.3
Postautor: sasek1 » 09 paź 2010, 15:03
to jest wieloklin przegubu powinno byc tam zabezpieczenie. Bedie miał 1-2 mm luzu chyba 

- mussolinii
- Stały bywalec
- Posty: 1284
- Rejestracja: 24 cze 2008, 21:22
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 21490
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Rozłącza napęd przedni Musso 2.3
Postautor: mussolinii » 09 paź 2010, 15:42
Powinny byc podkaldki regulujace luz i pierscien segera zabezpieczajacy by nie wypadly. W ten sposob jest wygubiony luz.
Daewoo Musso 2.9TD 1999r wersja HDLX
- SLAVCO1983
- Stały bywalec
- Posty: 310
- Rejestracja: 21 mar 2010, 21:34
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 2300
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 8705819
- Lokalizacja: Łódź-Łagiewniki
- Kontaktowanie:
Re: Rozłącza napęd przedni Musso 2.3
Postautor: SLAVCO1983 » 09 paź 2010, 19:21
Dzięki.
Zrobiłem napędy na stałe, no może prawie na stałe. Zdemontowałem wewnętrzną sprężynę i podłożyłem od wewnątrz sprzęgiełka podkładkę, by dociskała na stałe zębatkę. To sama z 2 strony. Pojechałem na górki i wszystko gra jak trzeba. Jedynie tak jak pisałem jest delikatny luz, ale to podłożę podkładeczkę by zredukować luz. Tak jak stawiałem sprzęgiełka do wymiany
Z jednej strony ok ale z drugiej kolejne 600 poszło... Widocznie zębatka zachodziła za mało na wieloklin, albo zewnętrzna sprężyna była za słaba i źle trzymała. Dzięki za pomoc. A takie pytanie bo mam wyrobione gumy na wahaczu górnym. Ile kosztuje wprasowanie tych gumek? Długo się demontuje wahacz?
Zrobiłem napędy na stałe, no może prawie na stałe. Zdemontowałem wewnętrzną sprężynę i podłożyłem od wewnątrz sprzęgiełka podkładkę, by dociskała na stałe zębatkę. To sama z 2 strony. Pojechałem na górki i wszystko gra jak trzeba. Jedynie tak jak pisałem jest delikatny luz, ale to podłożę podkładeczkę by zredukować luz. Tak jak stawiałem sprzęgiełka do wymiany

Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

- traky
- Stały bywalec
- Posty: 228
- Rejestracja: 21 kwie 2009, 0:09
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Rozłącza napęd przedni Musso 2.3
Postautor: traky » 10 paź 2010, 22:02
Tuleje gumowe to grosze, wymiana to pikuś (nawet dla mechanika amatora) na dobrą sprawę nie potrzeba prasy, ja wciskałem imadłem,aby ściągnąć wachacz masz do odkręcenia dwie śruby i sworzeń, tylko uważaj bo po między wachaczem a ramą są podkładki regulujące kąt pochylenia koła, uważaj żeby poskładać póżniej tak jak było, chociaż możliwe że będzie potrzeba ustawienia kąta pochylenia i zbierzność, bo jak ktoś już poprawiał na podjechanych tulejach to może się zmienić po wymianie.
- SLAVCO1983
- Stały bywalec
- Posty: 310
- Rejestracja: 21 mar 2010, 21:34
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 2300
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 8705819
- Lokalizacja: Łódź-Łagiewniki
- Kontaktowanie:
Re: Rozłącza napęd przedni Musso 2.3
Postautor: SLAVCO1983 » 10 paź 2010, 23:19
Wiesz lewe koło stoi prosto ale prawe to się gadać nie chce... Ale gumy są wyje.... widać od ręki patrząc od strony silnika. Koszta to 40 zł za 2 gumy i moja robota + sworzeń 40-50zł. Tak że nie przejmuję kosztami.... Tyle włożyłem w tym roku w sanga że wali mnie 2 czy 3 stówki... Moja podstawa jeśli chodzi o nasze auta tzn poniżej 2005 r. AUTO MA JEŹDZIĆ A NIE WYGLĄDAĆ
Zapamiętajcie sobie młodzi posiadacze 4x4




















Wróć do „Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości