Sciąganie w prawa strone
Ssangyong Musso znany jest w Polsce także pod marką Daewoo. Pierwszy model koreańskiej marki, który był oferowany oficjalnie w kraju. Napęd 4x4, nadwozie zbudowane na ramie i doskonałe właściwości terenowe to główne cechy Musso
- lukaszswiebodzin
- Stały bywalec
- Posty: 104
- Rejestracja: 25 sty 2009, 22:12
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 2300
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 9197496
Sciąganie w prawa strone
Postautor: lukaszswiebodzin » 02 cze 2010, 9:14
Witam od dłuższego czasu ściąga mojego mussso na prawo . Sądziłem ze to zbierznośc po ostatniej wymianie harmonijki na maglownicy było koniecznie ustawić zbierznośc wiec pojechałem na warsztat ustawili jednak auto kiedy puszcze kierownice i tak ucieka minimalnie . Koła wyważone itd . Więc wróciłem tam gdzie ustawiałem zbierznośc co się okazało po pomiarach czyli od rantu przedniej felgi do rantu tylnej z jednej strony jest różnica 0,5 cm czyli jak mi mechanik powiedział ze jedno z kół przednich jest cofnięte . Nie potrafił mi poradzić a wiec nie ma ktoś pojęcia czym to można skorygować ??
-
- Stały bywalec
- Posty: 373
- Rejestracja: 31 sie 2008, 13:29
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Sciąganie w prawa strone
Postautor: Ramzes » 02 cze 2010, 9:50
Ciekawe, u mnie też minimalnie ściąga w prawo. Zauważyłem, że Musso jest bardzo wrażliwe na pochylenie jezdni, w którą stronę jest pochylona to tam ściąga.
Jak kupowałem swojego Musso pół roku temu to oglądałem taki sam drugi model tylko rok starszy i tamten też ściągał w prawo.
Poprzedni właściciel (pierwszy właściciel) mojego auta twierdził, że tak ściąga od nowości.
Byłem na dwóch stacjach diagnostycznych i na jednej mi wyszło, że mam problem z zbieżnością o 5 stopni, a na drugiej stacji mi wyszło, że zbieżność mam OK (idealną, a nie mieszczącą się w normie)
Dziwne co?
W obu stacjach nie stwierdzono żadnych luzów na układzie kierowniczym i zawieszeniu. Koła wyważyłem, nawet na próbę zamieniłem stronami, ale efekt bez zmian.
Niedługo czeka mnie badanie techniczne, jeżeli na trzeciej stacji diagnostycznej wyjdzie mi problem zbieżności to każe ustawić.
Przejechałem już 10 tys km i nie zauważyłem, aby opony zdzierało, więc zacząłem to olewać.
U mnie to ściąganie jest minimalne i się przyzwyczaiłem
Jest to moje pierwsze auto 4x4, ja mam stały napęd 4x4 (3,2 benzyna) i za bardzo nie znam się, może tak ma być fabrycznie.
Jak kupowałem swojego Musso pół roku temu to oglądałem taki sam drugi model tylko rok starszy i tamten też ściągał w prawo.
Poprzedni właściciel (pierwszy właściciel) mojego auta twierdził, że tak ściąga od nowości.
Byłem na dwóch stacjach diagnostycznych i na jednej mi wyszło, że mam problem z zbieżnością o 5 stopni, a na drugiej stacji mi wyszło, że zbieżność mam OK (idealną, a nie mieszczącą się w normie)
Dziwne co?
W obu stacjach nie stwierdzono żadnych luzów na układzie kierowniczym i zawieszeniu. Koła wyważyłem, nawet na próbę zamieniłem stronami, ale efekt bez zmian.
Niedługo czeka mnie badanie techniczne, jeżeli na trzeciej stacji diagnostycznej wyjdzie mi problem zbieżności to każe ustawić.
Przejechałem już 10 tys km i nie zauważyłem, aby opony zdzierało, więc zacząłem to olewać.
U mnie to ściąganie jest minimalne i się przyzwyczaiłem
Jest to moje pierwsze auto 4x4, ja mam stały napęd 4x4 (3,2 benzyna) i za bardzo nie znam się, może tak ma być fabrycznie.
KOCHAM NOSOROŻCE, quady, narty, karawaning
- lukaszswiebodzin
- Stały bywalec
- Posty: 104
- Rejestracja: 25 sty 2009, 22:12
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 2300
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 9197496
Re: Sciąganie w prawa strone
Postautor: lukaszswiebodzin » 02 cze 2010, 10:23
Ramzes pisze:Ciekawe, u mnie też minimalnie ściąga w prawo. Zauważyłem, że Musso jest bardzo wrażliwe na pochylenie jezdni, w którą stronę jest pochylona to tam ściąga.
Jak kupowałem swojego Musso pół roku temu to oglądałem taki sam drugi model tylko rok starszy i tamten też ściągał w prawo.
Poprzedni właściciel (pierwszy właściciel) mojego auta twierdził, że tak ściąga od nowości.
Byłem na dwóch stacjach diagnostycznych i na jednej mi wyszło, że mam problem z zbieżnością o 5 stopni, a na drugiej stacji mi wyszło, że zbieżność mam OK (idealną, a nie mieszczącą się w normie)
Dziwne co?
W obu stacjach nie stwierdzono żadnych luzów na układzie kierowniczym i zawieszeniu. Koła wyważyłem, nawet na próbę zamieniłem stronami, ale efekt bez zmian.
Niedługo czeka mnie badanie techniczne, jeżeli na trzeciej stacji diagnostycznej wyjdzie mi problem zbieżności to każe ustawić.
Przejechałem już 10 tys km i nie zauważyłem, aby opony zdzierało, więc zacząłem to olewać.
U mnie to ściąganie jest minimalne i się przyzwyczaiłem
Jest to moje pierwsze auto 4x4, ja mam stały napęd 4x4 (3,2 benzyna) i za bardzo nie znam się, może tak ma być fabrycznie.
Opony wciąga wtedy tylko kiedy jest zbierzność zle ustawiona mechanik mi powiedział ze od tego ze mnie sciąga nie będzie opon zdzierało
- Gonzo
- Stały bywalec
- Posty: 346
- Rejestracja: 17 sie 2009, 23:20
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Sciąganie w prawa strone
Postautor: Gonzo » 02 cze 2010, 12:03
jak miałem opony 256/60/17 to też lekko ściągał, ale czasem w lewo czasem w prawo, ogólnie chodził na boki, łapał koleiny , jak wyrównałem ciśnienie w oponach to efekt trochę się zmniejszył.Później założyłem 235/75/15 i efekt chodzenia na boki zniknął całkowicie.
Po podniesieniu musso, robiłem zbieżność i podobno jest ok, choć miałem małe zastrzeżenia, gdyż przy maksymalnym skręcie (np podczas zawracania) nie odbijał mi kierownicy, a przeciwnie dobijał w kierunku skręcanym. Mechany z polmozbytu twierdzili że zbieżność jest ok. Ja uważam, ze tak być nie powinno...
Aktualnie posiadam 31"/10,5"/15 i znów trochę chodzi na boki, ale był moment że mocno ściągał w prawo i okazało się ze w prawym kole miałem mniejsze ciśnienie, po wyrównaniu ciśnienia w oponach przestał ściągać, ale trochę chodzi na boki i trzeba cały czas kontrolować kierownice. A przy mniejszym ciśnieniu w oponach bardzo łapie nierówności i znosi, a jazda w koleinach pozostawia wiele do życzenia.
Jak będę kupował nowe to
BF GOODRICH ALL TERRAIN T/A KO 235/75/R15
General Grabber AT2 235/75/R15
wydaje mi się że na 235 był największy komfort i najmniejszy opór toczenia.
Po podniesieniu musso, robiłem zbieżność i podobno jest ok, choć miałem małe zastrzeżenia, gdyż przy maksymalnym skręcie (np podczas zawracania) nie odbijał mi kierownicy, a przeciwnie dobijał w kierunku skręcanym. Mechany z polmozbytu twierdzili że zbieżność jest ok. Ja uważam, ze tak być nie powinno...
Aktualnie posiadam 31"/10,5"/15 i znów trochę chodzi na boki, ale był moment że mocno ściągał w prawo i okazało się ze w prawym kole miałem mniejsze ciśnienie, po wyrównaniu ciśnienia w oponach przestał ściągać, ale trochę chodzi na boki i trzeba cały czas kontrolować kierownice. A przy mniejszym ciśnieniu w oponach bardzo łapie nierówności i znosi, a jazda w koleinach pozostawia wiele do życzenia.
Jak będę kupował nowe to
BF GOODRICH ALL TERRAIN T/A KO 235/75/R15
General Grabber AT2 235/75/R15
wydaje mi się że na 235 był największy komfort i najmniejszy opór toczenia.
Musso 2000r. - 2,9TD +lift 4" +Bridgestone h/t 31" + zabudowa sypialno-turystyczna - DZIENNIK POKŁADOWY
Zamienię na T4 multivan lub vestfalie
Zamienię na T4 multivan lub vestfalie
-
- Stały bywalec
- Posty: 373
- Rejestracja: 31 sie 2008, 13:29
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Sciąganie w prawa strone
Postautor: Ramzes » 04 cze 2010, 10:45
Czyżby tylko nasze nosorożce chadzały własnymi ścieżkami.
Ciekawe co może być przyczyną.
Ja na swoim nie znalazłem śladów wypadkowości (ale ja specjalnie nie jestem znawcą). Poprzedni właściciel przysięgał, że auto jest bezwypadkowe. Ale wszystkie auta w Polsce są bezwypadkowe i obecnie "bez powodziowe".
Jest to na tyle minimalne zjawisko, że i tak jestem bardzo zadowolony z zakupu.
LUDZIE PRZYZNAWAĆ SIĘ, JAK JEŻDŻĄ WASZE MUSSIAKI.
Ciekawe co może być przyczyną.
Ja na swoim nie znalazłem śladów wypadkowości (ale ja specjalnie nie jestem znawcą). Poprzedni właściciel przysięgał, że auto jest bezwypadkowe. Ale wszystkie auta w Polsce są bezwypadkowe i obecnie "bez powodziowe".
Jest to na tyle minimalne zjawisko, że i tak jestem bardzo zadowolony z zakupu.
LUDZIE PRZYZNAWAĆ SIĘ, JAK JEŻDŻĄ WASZE MUSSIAKI.
KOCHAM NOSOROŻCE, quady, narty, karawaning
- traky
- Stały bywalec
- Posty: 228
- Rejestracja: 21 kwie 2009, 0:09
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Sciąganie w prawa strone
Postautor: traky » 04 cze 2010, 22:04
Mój też ściąga w prawo, a od kąd podniosłem go do góry to na koleinach tragedia w pełnym słowa znaczeniu (jazda ekstremalna po wyżej 80km/h) Wymienione w przednim zawieszeniu chyba już wszystko, zostaje chyba tylko tylnie amory na jakieś twarde wymienić a zastanawiam się czy przyniesie to jakiś pozytywny efekt 

- krzychu
- Stały bywalec
- Posty: 812
- Rejestracja: 12 sie 2009, 19:38
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2874
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: Sciąganie w prawa strone
Postautor: krzychu » 05 cze 2010, 7:15
A u mnie nic nie ściąga 
Jak jadę po równym i nawet jak dodam gazu pod górkę
Warunkiem jest równa jezdnia.
Na koleinach to normalka że czasem w lewo a czasem w prawo.
Fakt, że w październiku chyba wymienionych było parę taili w zawieszeniu i ustawiona geometria.
Jedynie co mnie martwi to piszczenie opon na ciepłym asfalcie - no ale mam wielosezonowe fuldy

Jak jadę po równym i nawet jak dodam gazu pod górkę

Warunkiem jest równa jezdnia.
Na koleinach to normalka że czasem w lewo a czasem w prawo.
Fakt, że w październiku chyba wymienionych było parę taili w zawieszeniu i ustawiona geometria.
Jedynie co mnie martwi to piszczenie opon na ciepłym asfalcie - no ale mam wielosezonowe fuldy


Teoria jest wtedy, kiedy wszystko wiemy, a nic nie działa.
Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa i nikt nie wie dlaczego.
My łączymy teorię z praktyką.
Nic nie działa i nikt nie wie dlaczego.
Zapraszam na mojego chomika

hasło: musso
- joogi
- Forumowicz
- Posty: 87
- Rejestracja: 19 kwie 2009, 18:45
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 48815655
- Skype: daro-lubin
- Lokalizacja: LUBIN
Re: Sciąganie w prawa strone
Postautor: joogi » 05 cze 2010, 10:11
U mnie też nie ściąga ale za to jest miękki jak gąbka
- Gonzo
- Stały bywalec
- Posty: 346
- Rejestracja: 17 sie 2009, 23:20
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Sciąganie w prawa strone
Postautor: Gonzo » 07 cze 2010, 0:29
dorzucę kamyczek do ogródka...
po podniesieniu (tył 10cm przód 7cm ) troszkę trzeszczały przednie półosie, zresztą gdzieś o tym pisałem. Przed wczoraj byłem u swoich mechanów i opuściłem przód o 2cm, bo był za bardzo wyżyłowany. Dziś wróciłem z dłuższej trasy i co ciekawego zauważyłem - na tych samych oponach a nie chodzi już tak na boki na koleinach. Więc czyżby wysokość zawieszenia, czyli zmiana kątów wachaczy przednich ma znaczenie na prowadzenie, chodznie na boki w koleinach i znoszenie na którąś ze stron?
po podniesieniu (tył 10cm przód 7cm ) troszkę trzeszczały przednie półosie, zresztą gdzieś o tym pisałem. Przed wczoraj byłem u swoich mechanów i opuściłem przód o 2cm, bo był za bardzo wyżyłowany. Dziś wróciłem z dłuższej trasy i co ciekawego zauważyłem - na tych samych oponach a nie chodzi już tak na boki na koleinach. Więc czyżby wysokość zawieszenia, czyli zmiana kątów wachaczy przednich ma znaczenie na prowadzenie, chodznie na boki w koleinach i znoszenie na którąś ze stron?
Musso 2000r. - 2,9TD +lift 4" +Bridgestone h/t 31" + zabudowa sypialno-turystyczna - DZIENNIK POKŁADOWY
Zamienię na T4 multivan lub vestfalie
Zamienię na T4 multivan lub vestfalie
- PrezeSmlawa
- Rusza z kopyta
- Posty: 42
- Rejestracja: 01 paź 2010, 20:24
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1996
- Pojemność silnika: 32
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 575784
Re: Sciąganie w prawa strone
Postautor: PrezeSmlawa » 10 paź 2010, 19:34
Ja też mam taki problem. Myślałem że to brak dobrze ustawionej zbierzności albo końcówki drążków kierowniczych bo lekko rusza mi się kierownica ale widać to może od tego że mam też za duże ''laczki'' Jeżdżę na oponach drogowych wielosezonowych 275/60/15 a zalecane są max 255 ale za to na tych co mam wygląda dużo masywniej. No prawdziwy nosorożec. 

- traky
- Stały bywalec
- Posty: 228
- Rejestracja: 21 kwie 2009, 0:09
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Sciąganie w prawa strone
Postautor: traky » 10 paź 2010, 21:41
Ja mam po problemie, okazuje się że jednak trzeba znaleść dobrego dniagnoste, oprócz zbierzności muszą być ustawione dobrze konty pochylenia, po ustawieniu auto jeżdzi prościutko 

- SLAVCO1983
- Stały bywalec
- Posty: 310
- Rejestracja: 21 mar 2010, 21:34
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 2300
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 8705819
- Lokalizacja: Łódź-Łagiewniki
- Kontaktowanie:
Re: Sciąganie w prawa strone
Postautor: SLAVCO1983 » 11 paź 2010, 20:34
Mój też ciągnie na prawo. Ale może dlatego że mam gumy na górnym wahaczu do wymiany.

- uki
- Stały bywalec
- Posty: 626
- Rejestracja: 01 sty 2010, 16:07
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2002
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Lokalizacja: Podlasie :)
Re: Sciąganie w prawa strone
Postautor: uki » 11 paź 2010, 23:38
Te gumy z górnego wahacza dużo dają jak są całe i tak jak piszesz Slavco mają wpływ na kąty.
Twardziele nie jedzą miodu, twardziele wysysają pszczoły i jeżdżą Rextonem
- SLAVCO1983
- Stały bywalec
- Posty: 310
- Rejestracja: 21 mar 2010, 21:34
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 2300
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 8705819
- Lokalizacja: Łódź-Łagiewniki
- Kontaktowanie:
Re: Sciąganie w prawa strone
Postautor: SLAVCO1983 » 12 paź 2010, 20:39
Tuleje zamówione, jak dam radę to w sobotę wymienię, ale wątpię po meczu pewnie będę zmęczony... Kiedyś wymieniałem bodajrze w Nysie, ze starszym, ale to z kilka lat wstecz. Z tego co mam jakieś przebłyski to na imadle wciskał przy dodatkowej pomocy tawociku 


-
- Stały bywalec
- Posty: 236
- Rejestracja: 29 sty 2008, 11:50
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1996
- Pojemność silnika: 2900
- Gadu-Gadu: 1599827
Re: Sciąganie w prawa strone
Postautor: Roberttt » 13 paź 2010, 7:48
mi też ściągało - sprawdźcie sobie, czy czasem się tarcze hamulcowe Wam nigdzie nie przegrzewają.
U mnie z jednej strony trochę hamowały i ściągało na prawą stronę - tak jakby nosorożec chciał uciec do lasu z drogi
U mnie z jednej strony trochę hamowały i ściągało na prawą stronę - tak jakby nosorożec chciał uciec do lasu z drogi

Wróć do „Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 0 gości